Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

Zou je dat ook bij een man hebben gedaan?
Ik persoonlijk? Ja. Ik ben ne vriendelijk mens, maar als iemand mij echt het leven zuur maakt, dan durf ik zoiets wel doen.
I know ik ben ne rare op dat vlak ...

Update: De vervolgposts daar spreek ik mij niet over uit. Ik heb/had tot op heden alleen de oorspronkelijk post gelezen.
Ik dacht dat het ging over één of andere vrouwelijke bazin die haar personeel elke dag afblaft en uitmaakt voor ..
En dan kan de druppel wel eens overkoken ..

Ergens is er een grens van fatsoen maar dat geldt in beide richtingen.

Opmerking:
Ivm in een vrouw haar gat knijpen. Laat elke 70 plusser (vrouwelijk) alle mannen aanklagen die ooit in hun gat hebben geknepen en vermoedelijk de helft van alle 70 jarige mannen in héél België zitten in de gevangenis. Maar goed, dat praat het niet goed en de tijden zijn erg veranderd hé. :nono:
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen de pers, ook het gerecht zou precies moeten opletten: https://www.hln.be/dilbeek/vrouw-di...-dagen-onschuldig-in-de-cel-gezeten~abaf412a/

12 dagen in de bak gezeten voor beschuldigen die op losse schroeven stonden. Zo had het vermeende slachtoffer op het tijdstip van de feiten ook een sportprestatie op Strava en dergelijke gepost.

Vraag mij af wat er nu met die vrouw gaat gebeuren. Die man gaat nooit meer op dezelfde manier bekeken worden — ook al wordt z'n naam gezuiverd, het zal 'm blijven achtervolgen. Zij blijft ondertussen wel volledig anoniem... "Niet meer doen hé, dat was stout!"
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vraag mij af wat er nu met die vrouw gaat gebeuren. Die man gaat nooit meer op dezelfde manier bekeken worden — ook al wordt z'n naam gezuiverd, het zal 'm blijven achtervolgen. Zij blijft ondertussen wel volledig anoniem... "Niet meer doen hé, dat was stout!"
Aanranding en verkrachting is héél erg. Maar dat gewoon verzinnen is naar mijn mening ook een vorm van aanranding (van diegene die dan liegt).
 
Aanranding en verkrachting is héél erg. Maar dat gewoon verzinnen is naar mijn mening ook een vorm van aanranding (van diegene die dan liegt).

Alle valse beschuldigingen voor zaken die iemands reputatie permanent schaden — moord, verkrachting, marteling, ontvoering, fraude,... — zouden standaard moeten gekoppeld worden aan een vervolging. Niet alleen de beschuldigde lijdt permanente schade, ook de belastingbetaler werd bedrogen doordat middelen verspild werden aan zaken die overdreven, gelogen, of op niets gebaseerd waren.
  1. Je verliest het recht om in een vertrouwensfunctie op te treden. Bv. politie-agent, notariaat, elke functie binnen het gerecht, leerkracht, psycholoog/therapeut,... Heb je zo een functie, dan verlies je je job. Mensen die bereid zijn om iemand valselijk te beschuldigen van zulke feiten, kunnen we niet vertrouwen met dergelijke verantwoordelijkheid.
  2. Je krijgt een strafblad voor valse verklaringen en het moedwillig verspillen van gerechtsmiddelen.
  3. Je betaalt aan de valselijk beschuldigde een vergoeding voor de vermoedelijke schade. Psychologisch, verminderde carrièrekansen, emotioneel leed, compensatie voor verloren dagen (opsluiting, tijd gespendeerd aan verdediging),...
  4. Je betaalt aan het gerecht een compensatie voor de verspilde middelen.
  5. Je moet, op eigen kosten, de naam van de beschuldigde zuiveren in de media en verantwoordelijkheid nemen voor je valse verklaringen. Dit met op z'n minst een representatieve foto en je volledige naam. En dit in het journaal van 19u en op de voorpagina van de belangrijkste kranten.
  6. Een gevangenisstraf gelijk aan wat de beschuldigde riskeerde.
Dit natuurlijk enkel als je bewust gelogen hebt, of je beschuldiging niet gebaseerd was op feiten (bv. je was geen getuige, maar had geruchten gehoord). Er moet een element van kwaad opzet en/of roekeloosheid zijn in je beschuldiging.
 
Je vond dat je onlangs onterecht van twitter bent gegooid omdat je op een foto van Miley Cyrus met "whore" reageerde.
Tussen een éénmalig incident en een tweet zaten 15 jaar, maar als je het binnen één week op internet zet lijkt het op recidivisme. Lerares papt aan met leerling of pizzakoerier wordt betast door fotomodellen of die valse beschuldigingen, dat krijgt nooit dezelfde beoordeling als man bijt bitch. Als de chiromeisjes naar Café Charlatan gaan en ze moeten nog leren uitgaan dan krijg je een culture clash, veilig achter de computer kan je dan stellen dat dat een vrouwonvriendelijk café is maar de vaste klanten denken daar anders over. 'Op sociale media leken de foto's zus maar toen ik ter plekke was, was het zo, dus heb ik publiekelijk mijn beklag gedaan want dat is mijn recht', dat kan je niet doordrijven tot in het absurde.
 
Tussen een éénmalig incident en een tweet zaten 15 jaar, maar als je het binnen één week op internet zet lijkt het op recidivisme. Lerares papt aan met leerling of pizzakoerier wordt betast door fotomodellen of die valse beschuldigingen, dat krijgt nooit dezelfde beoordeling als man bijt bitch. Als de chiromeisjes naar Café Charlatan gaan en ze moeten nog leren uitgaan dan krijg je een culture clash, veilig achter de computer kan je dan stellen dat dat een vrouwonvriendelijk café is maar de vaste klanten denken daar anders over. 'Op sociale media leken de foto's zus maar toen ik ter plekke was, was het zo, dus heb ik publiekelijk mijn beklag gedaan want dat is mijn recht', dat kan je niet doordrijven tot in het absurde.
Toch ook weer een hoop blabla naast het punt hoor. Miley Cyrus was een hoer en die bitch moest eens in haar gat genepen worden om een toontje lager te zingen...maar iets met met Chiromeisjes. Want meisjes moeten "leren uitgaan", het ligt aan hen uiteindelijk.

De jaren '50 hebben gebeld, ze willen dat je wat moderner uit de hoek komt.
 
Tussen een éénmalig incident en een tweet zaten 15 jaar, maar als je het binnen één week op internet zet lijkt het op recidivisme. Lerares papt aan met leerling of pizzakoerier wordt betast door fotomodellen of die valse beschuldigingen, dat krijgt nooit dezelfde beoordeling als man bijt bitch. Als de chiromeisjes naar Café Charlatan gaan en ze moeten nog leren uitgaan dan krijg je een culture clash, veilig achter de computer kan je dan stellen dat dat een vrouwonvriendelijk café is maar de vaste klanten denken daar anders over. 'Op sociale media leken de foto's zus maar toen ik ter plekke was, was het zo, dus heb ik publiekelijk mijn beklag gedaan want dat is mijn recht', dat kan je niet doordrijven tot in het absurde.
Volgens mij hebben Chiromeisjes het recht om overal te vertoeven zonder dat oude viezerds in hun billen of borsten knijpen.
 
Ik lees hier dat ‘educate your sons’ ding en dat is van mij ook een enorme ergernis. 98% van de mensen weet echt wel wat goed of fout is, het kan hen gewoon niet schelen.
 
Als je op een naaktstrand rondloopt, dan is in een gat knijpen ook nog altijd aanranding.
Kijken mag, aanraken niet.
 
Volgens mij hebben Chiromeisjes het recht om overal te vertoeven zonder dat oude viezerds in hun billen of borsten knijpen.
Dit is honderd procent correct. Heel veel motorclubs hebben een stamcafé dat geen officiële privéclub is, je kan er in theorie binnen gaan als bezoeker, maar sommige mensen zijn er niet welkom, je hoort er als buitenstaander niet thuis. Een danscafé in het nachtleven heeft een light versie van deze toestand, het is openbaar toegankelijk en elke situatie is anders maar je kan daar gewoon niet onbezonnen zijn en geen enkel signaal sturen dat ze je met rust moeten laten.
 
Dit is honderd procent correct. Heel veel motorclubs hebben een stamcafé dat geen officiële privéclub is, je kan er in theorie binnen gaan als bezoeker, maar sommige mensen zijn er niet welkom, je hoort er als buitenstaander niet thuis.
Als dan geen officiële privéclub is, dan is iedereen daar welkom.
Een danscafé in het nachtleven heeft een light versie van deze toestand, het is openbaar toegankelijk en elke situatie is anders maar je kan daar gewoon niet onbezonnen zijn en geen enkel signaal sturen dat ze je met rust moeten laten.
Het dringt echt niet door blijkbaar. Jij moet je poten thuis houden, tenzij iemand je een duidelijk signaal ziet dat ze jou ziet zitten. Is dat nu zo moeilijk om te vatten?
Ik lees hier dat ‘educate your sons’ ding en dat is van mij ook een enorme ergernis. 98% van de mensen weet echt wel wat goed of fout is, het kan hen gewoon niet schelen.
@willydrama hoort bij de 2% anderen.
 
Het dringt echt niet door blijkbaar. Jij moet je poten thuis houden, tenzij iemand je een duidelijk signaal ziet dat ze jou ziet zitten. Is dat nu zo moeilijk om te vatten?
Voor mij wel, voor de grootste gemene deler van het uitgaanspubliek niet. Je kan ook iemand van 60 kilo een badge opprikken waarop staat "buitenwipper" en hem security laten doen, ze moeten hem wel respecteren want hij is ten slotte de officiële portier. In de praktijk heb je meer aan gasten van 100 kilo met tatoeages, voor sommigen moet er helaas dreiging in de lucht hangen.
 
Voor mij wel, voor de grootste gemene deler van het uitgaanspubliek niet. Je kan ook iemand van 60 kilo een badge opprikken waarop staat "buitenwipper" en hem security laten doen, ze moeten hem wel respecteren want hij is ten slotte de officiële portier. In de praktijk heb je meer aan gasten van 100 kilo met tatoeages, voor sommigen moet er helaas dreiging in de lucht hangen.
Nee, je kan dat niet. Een portier moet verplicht een bepaalde opleiding gevolgd hebben en moet weten dat hij geen willydrama moet uithangen om autoriteit uit te stralen.


Molecule (Vichte) dacht ooit ook zo slim te zijn en eigen personeel als bewakingsagent in te schakelen (werknemer dacht zijn hond mee te nemen om dreiging te maken). Zowel Molecule als het onwetende personeelslid zijn veroordeeld, de laatste o.a. voor verboden wapendracht.
 
Precies, daarom is het ook wijs om sommige chiromeisjes een cursus weerbaarheid te laten volgen anders leren ze het the hard way.
 
Terug
Bovenaan