Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

Blijkbaar had de Franse ex-zwemmer Agnel toen hij zelf 24 jaar was, een relatie met de 13 jarige dochter van zijn trainer. (wederzijdse toestemming). Beiden hebben dit blijkbaar ook toegegeven. De feiten dateren aldus van 5 jaar geleden.

Echter volgens de wet kan iemand van 13 jaar natuurlijk géén toestemming geven. Dus hij heeft een process aan de been voor aanranding en verkrachting.

13 jaar is natuurlijk véél te jong, en ik ga me er verder niet over uitspreken zonder de details te kennen en de omstandigheden. Maar ik las dit gisteren in de krant.
Je kan in geen enkel opzicht een relatie of wat dan ook goedkeuren tussen een 23 en een 13-jarige.
Sorry maar dat overschrijft gewoon meerdere grenzen. Laat staan dan nog een seksuele relatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Je kan in geen enkel opzicht een relatie of wat dan ook goedkeuren tussen een 23 en een 13-jarige.
Sorry maar dat overschrijft gewoon meerdere grenzen. Laat staan dan nog een seksuele relatie.
We moeten eerlijk zijn hé. De kans is groot dat wij allemaal wél vrouwen hebben in onze vriendenkring, die ontmaagd geweest zijn voor ze 16 waren. En neen dat waren dan niet allemaal jongens van maximaal 18 jaar of zo. (Of die vrouwen dat dan aan zeggen tegen U is iets anders)

Maar dat praat het natuurlijk nog altijd niet goed. Ik ben zelf van mening: Als je echt iets voelt voor een jonge tiener, dan kan je er ook mee wachten tot ze 18 is.
 
Je kan in geen enkel opzicht een relatie of wat dan ook goedkeuren tussen een 23 en een 13-jarige.
Sorry maar dat overschrijft gewoon meerdere grenzen. Laat staan dan nog een seksuele relatie.
Leeftijdsverschil is bijzonder relatief. 10 jaar verschil is een no go aan het begin van je leven. 23 en 13 kan gewoon niet. Had het nu 23 en 33 geweest dan was dit geen nieuws geweest.

Voor mij ligt de grens op 20. Onder die leeftijd zou ik er moeite mee hebben moest mijn dochter met een vriend van 10 jaar ouder afkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar

Pers moet toch ook opletten met zomaar het etiket slachtoffer te plakken op iedereen die een klacht indient. Zolang de feiten niet bewezen zijn vind ik dat toch gevaarlijk.
 

Pers moet toch ook opletten met zomaar het etiket slachtoffer te plakken op iedereen die een klacht indient. Zolang de feiten niet bewezen zijn vind ik dat toch gevaarlijk.
Mee eens.

Onlangs was er toch een zaak waarbij de naam van een verkrachter + foto + zelfs zijn adres op social media verscheen? Iemand heeft toen die mens opgewacht, het recht in eigen handen genomen en die mens vermoord. Uiteindelijk bleek het een vergissing en was de verkrachter dus iemand anders.

Je bent onschuldig tot je schuldig bevonden bent (en zelfs dan is er nog een kleine kans dat ze alsnog de verkeerde hebben).
 
Pers moet toch ook opletten met zomaar het etiket slachtoffer te plakken op iedereen die een klacht indient.
Het ene staat gewoon los van het andere en de pers zou dat af en toe eens kunnen herhalen. Iemand die als slachtoffer aangifte doet van een misdrijf wordt juridisch ook als slachtoffer beschouwd. Dat zegt verder helemaal niks over de schuld of onschuld van de verdachte.

Vermoeden van onschuld wordt méér geschonden door alles zo breed uit te smeren in de media dan door iemand als slachtoffer te benoemen.
 
Olangs was er toch een zaak waarbij de naam van een verkrachter + foto + zelfs zijn adres op social media verscheen? Iemand heeft toen die mens opgewacht, het recht in eigen handen genomen en die mens vermoord. Uiteindelijk bleek het een vergissing en was de verkrachter dus iemand anders.
Dit zijn zaken dat ge toch moet staven met een betrouwbare bron hé (los van enige discussie over hoe de media te veel info deelt of te gekleurd is)


We moeten eerlijk zijn hé. De kans is groot dat wij allemaal wél vrouwen hebben in onze vriendenkring, die ontmaagd geweest zijn voor ze 16 waren. En neen dat waren dan niet allemaal jongens van maximaal 18 jaar of zo. (Of die vrouwen dat dan aan zeggen tegen U is iets anders)
Ik weet niet goed wat dat er toe doet als het gaat over een 13jarige met een 23jarige. 13 en 15 is bv al een immens verschil (al is ook daar 10 jaar verschil duidelijk problematisch). 15-19 is dan mogelijks toch weer een ander verhaal - al hangt veel ook af van de personen in kwestie/context van de relatie.
 
Laatst bewerkt:
Madammeke X was 22 en een tang van een wijf, keek neer op iedereen die niet voldeed aan haar succesquota, maar niemand durfde haar te confronteren omdat ze onder bescherming stond van een paar horecapipo's tot ik er genoeg van had en éénmalig in haar gat kneep, daarna nooit meer last van gehad, technisch gezien een aanranding.
 
Madammeke X was 22 en een tang van een wijf, keek neer op iedereen die niet voldeed aan haar succesquota, maar niemand durfde haar te confronteren omdat ze onder bescherming stond van een paar horecapipo's tot ik er genoeg van had en éénmalig in haar gat kneep, daarna nooit meer last van gehad, technisch gezien een aanranding.
Zou je dat ook bij een man hebben gedaan?

Niet enkel technisch gezien aanranding hoor.
 
Laatst bewerkt:
Madammeke X was 22 en een tang van een wijf, keek neer op iedereen die niet voldeed aan haar succesquota, maar niemand durfde haar te confronteren omdat ze onder bescherming stond van een paar horecapipo's tot ik er genoeg van had en éénmalig in haar gat kneep, daarna nooit meer last van gehad, technisch gezien een aanranding.
Dus omdat gij onder iemand zijn standaard valt en ge dat niet kunt verkroppen gaat ge maar over tot grensoverschrijdend gedrag?

Lijkt me dan ook zeer terecht dat ze op u neer keek. Gij zijt gewoon onderdeel van het probleem dat normale mannen in een slecht daglicht stelt.
 
Madammeke X was 22 en een tang van een wijf, keek neer op iedereen die niet voldeed aan haar succesquota, maar niemand durfde haar te confronteren omdat ze onder bescherming stond van een paar horecapipo's tot ik er genoeg van had en éénmalig in haar gat kneep, daarna nooit meer last van gehad, technisch gezien een aanranding.
Klinkt als ongelooflijk laf gedrag inkleuren als een daad van rebellie.
 

Pers moet toch ook opletten met zomaar het etiket slachtoffer te plakken op iedereen die een klacht indient. Zolang de feiten niet bewezen zijn vind ik dat toch gevaarlijk.
Niet alleen de pers, ook het gerecht zou precies moeten opletten: https://www.hln.be/dilbeek/vrouw-di...-dagen-onschuldig-in-de-cel-gezeten~abaf412a/

12 dagen in de bak gezeten voor beschuldigen die op losse schroeven stonden. Zo had het vermeende slachtoffer op het tijdstip van de feiten ook een sportprestatie op Strava en dergelijke gepost.
 
Dus omdat gij onder iemand zijn standaard valt en ge dat niet kunt verkroppen gaat ge maar over tot grensoverschrijdend gedrag?

Lijkt me dan ook zeer terecht dat ze op u neer keek. Gij zijt gewoon onderdeel van het probleem dat normale mannen in een slecht daglicht stelt.
In een latere fase werd zij door een populaire barman aangesproken op haar gedrag in een vol café en was 't van bleitegem. Je moet in een machtspositie staan om correct gedrag af te dwingen, jaren terreur van de schminkdoos ondergaan omdat haar partner een grote vriendenkring had. Echt gepast was die actie natuurlijk niet, even impulsief zijn en je zit voor de rest van je leven in de Me Too schuif, terwijl je 99,9% van de tijd daar nog niet aan denkt. Ge moet niet vragen wat er gebeurt met een publiek van allochtoon, andere man/vrouw cultuur, jarenlang vrijgezel, opgehitst door maten, etc. dat dan in een discotheek staat en geen signalen of grenzen kan lezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
In een latere fase werd zij door een populaire barman aangesproken op haar gedrag in een vol café en was 't van bleitegem. Je moet in een machtspositie staan om correct gedrag af te dwingen, jaren terreur van de schminkdoos ondergaan omdat haar partner een grote vriendenkring had. Echt gepast was die actie natuurlijk niet, even impulsief zijn en je zit voor de rest van je leven in de Me Too schuif, terwijl je 99,9% van de tijd daar nog niet aan denkt. Ge moet niet vragen wat er gebeurt met een publiek van allochtoon, andere man/vrouw cultuur, jarenlang vrijgezel, opgehitst door maten, etc. dat dan in een discotheek staat en geen signalen of grenzen kan lezen.
Dus nu gaan we jouw ongeoorloofd gedrag proberen goed te praten met wat xenofobe vergelijkingen?
 
In een latere fase werd zij door een populaire barman aangesproken op haar gedrag in een vol café en was 't van bleitegem. Je moet in een machtspositie staan om correct gedrag af te dwingen, jaren terreur van de schminkdoos ondergaan omdat haar partner een grote vriendenkring had. Echt gepast was die actie natuurlijk niet, even impulsief zijn en je zit voor de rest van je leven in de Me Too schuif, terwijl je 99,9% van de tijd daar nog niet aan denkt. Ge moet niet vragen wat er gebeurt met een publiek van allochtoon, andere man/vrouw cultuur, jarenlang vrijgezel, opgehitst door maten, etc. dat dan in een discotheek staat en geen signalen of grenzen kan lezen.
:sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
 
In een latere fase werd zij door een populaire barman aangesproken op haar gedrag in een vol café en was 't van bleitegem. Je moet in een machtspositie staan om correct gedrag af te dwingen, jaren terreur van de schminkdoos ondergaan omdat haar partner een grote vriendenkring had. Echt gepast was die actie natuurlijk niet, even impulsief zijn en je zit voor de rest van je leven in de Me Too schuif, terwijl je 99,9% van de tijd daar nog niet aan denkt. Ge moet niet vragen wat er gebeurt met een publiek van allochtoon, andere man/vrouw cultuur, jarenlang vrijgezel, opgehitst door maten, etc. dat dan in een discotheek staat en geen signalen of grenzen kan lezen.
Laat me raden. Jij bent een 60'er die vindt dat al wie jonger is niets mag zeggen tegen u?
 
Dus nu gaan we jouw ongeoorloofd gedrag proberen goed te praten met wat xenofobe vergelijkingen?
Er staat zwart op wit diametraal het omgekeerde, nl. als ik in 2006 één uitschuiver maak dan kan je je al voorstellen dat in het smartphone tijdperk iemand uit een andere cultuur dit (on/bewust) nog veel sneller zal doen.
 
In een latere fase werd zij door een populaire barman aangesproken op haar gedrag in een vol café en was 't van bleitegem. Je moet in een machtspositie staan om correct gedrag af te dwingen, jaren terreur van de schminkdoos ondergaan omdat haar partner een grote vriendenkring had. Echt gepast was die actie natuurlijk niet, even impulsief zijn en je zit voor de rest van je leven in de Me Too schuif, terwijl je 99,9% van de tijd daar nog niet aan denkt. Ge moet niet vragen wat er gebeurt met een publiek van allochtoon, andere man/vrouw cultuur, jarenlang vrijgezel, opgehitst door maten, etc. dat dan in een discotheek staat en geen signalen of grenzen kan lezen.
Je vond dat je onlangs onterecht van twitter bent gegooid omdat je op een foto van Miley Cyrus met "whore" reageerde. Om maar te stellen dat dit niet de eerste post van jou is die baadt in een walm van vrouwonvriendelijkheid. Ik vind het dan ook moeilijk te geloven dat dit gewoon iets impulsiefs is bij jou dat niet zo vaak voorkomt. Spijt van die actie lijk je alleszins niet te hebben, als je het hier nog wat komt vergoeilijken.
 
Terug
Bovenaan