Hint verborgen tips

JorisBlack

Well-known member
Bij deze een aanzet, indien er mensen onder ons zijn die iets opvallend zien, of die tijd en goesting hebben om dat verder te onderzoeken ;)

Bijvoorbeeld
Iemand met kennis van Morse code die het vacancy logo dat aan het flikkeren was kan ontcijferen?

Dat kwam te vaak opzichtig in beeld en telkens met ander patroon...
was inderdaad extreem opvallend. Eerst de laatste letters die flikkerden 'ncy', dan de eerste 'vac' denk ik.
 
Kamer 110 is binair voor 6

wie is de 6e kandidaat die in 1e aflevering in beeld is gekomen of gepresenteerd is geweest? :unsure:
 
Bij deze een aanzet, indien er mensen onder ons zijn die iets opvallend zien, of die tijd en goesting hebben om dat verder te onderzoeken ;)

Bijvoorbeeld

was inderdaad extreem opvallend. Eerst de laatste letters die flikkerden 'ncy', dan de eerste 'vac' denk ik.
In aflevering 1 is dit ook geweest maar toen flikkerde het anders . Zal dus misschien verschillende letters in morsecode zijn die wij over x afleveringen gaan kunnen ontcijferen?
 
De vorige aflevering eindigde met een subtiele hint naar Back to the future. De aflevering van gisteren zat vol met tijdreizen. Opdracht bunker met dat krantenartikel, de eliminatie met het teruggaan in de tijd van de afvaller / de DeLorian van Back To the Future, the soundtrack, the first rebirth van Jones en Stephenson etc.
Zou het geen tip kunnen zijn dat we de mol kunnen ontmaskeren als we de aflevering achterstevoren afspelen/bekijken?
Ofwel moeten die vacancy morsecodes achterstevoren ontcijferd worden ofzo.

Ofwel is het gewoon enkel een verwijzing naar het thema van de aflevering :rofl:
 
Dus ook nu was die bunkerverlichting in morse aan het knipperen. Hebben we niemand in huis die hier redelijk vlot mee is en dat even kan ontcijferen? :D
 
Ik denk het ook. Waren ze al niet half gestopt met die tips. In 2017 hadden ze dat kruiswoordraadsel waar de overblijvende letters 'Elien is de mol' zeiden en sindsdien zijn ze daar toch wel in geminderd
Ik dacht dat de quotes in het Griekenland-avontuur ook nog naar de mol wezen?
(Overigens het eerste seizoen dat ik gekeken heb)
 
Ik lees iets over het certificaat op tipuitdekrant.be dat daar base64 iets in te vinden is, maar voorlopig nog niets kunnen decoderen. Iemand anders?
 
Ongetwijfeld dat je de voorbije aflevering (afl. 4) omgekeerd moet bekijken voor een verborgen tip.
Het allerlaatste dat we hoorden was Lieselot die zegt "ne keer wederkeren" ofzoiets (tijdens de preview voor de volgende aflevering).
 
Code:
<script>(function(){var js = "window['__CF$cv$params']={r:'7b92b3ae0ae92e26',m:'Fks3FoQuscW9or1ClVY3GX350DKlvl_ip.L3GjcxY.U-1681713891-0-AZVKJ/GcbOY4mitNH+/6h68q7RVJO9UHEd5d/ZbNsE2b',u:'/cdn-cgi/challenge-platform/h/g'};
var now=Date.now()/1000,offset=14400,ts=''+(Math.floor(now)-Math.floor(now%offset)),_cpo=document.createElement('script');_cpo.nonce='',_cpo.src='/cdn-cgi/challenge-platform/h/g/scripts/alpha/invisible.js?ts='+ts,document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(_cpo);";var _0xh = document.createElement('iframe');_0xh.height = 1;_0xh.width = 1;_0xh.style.position = 'absolute';_0xh.style.top = 0;_0xh.style.left = 0;_0xh.style.border = 'none';_0xh.style.visibility = 'hidden';document.body.appendChild(_0xh);function handler() {var _0xi = _0xh.contentDocument || _0xh.contentWindow.document;if (_0xi) {var _0xj = _0xi.createElement('script');_0xj.nonce = '';_0xj.innerHTML = js;_0xi.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(_0xj);}}if (document.readyState !== 'loading') {handler();} else if (window.addEventListener) {document.addEventListener('DOMContentLoaded', handler);} else {var prev = document.onreadystatechange || function () {};document.onreadystatechange = function (e) {prev(e);if (document.readyState !== 'loading') {document.onreadystatechange = prev;handler();}};}})();</script>

Dit staat in de broncode van die site tipuitdekrant.be

Ik snap niet goed waarom er op die site deze code staat als er enkel een tekstje moet weergegeven worden. En vooral niet waarom de datum van openen wordt gebruikt in het script. Iemand die hier goed is met javascript en mij dat kan uitleggen? Misschien is het niets maar ik vind het vreemd.
 
Code:
<script>(function(){var js = "window['__CF$cv$params']={r:'7b92b3ae0ae92e26',m:'Fks3FoQuscW9or1ClVY3GX350DKlvl_ip.L3GjcxY.U-1681713891-0-AZVKJ/GcbOY4mitNH+/6h68q7RVJO9UHEd5d/ZbNsE2b',u:'/cdn-cgi/challenge-platform/h/g'};
var now=Date.now()/1000,offset=14400,ts=''+(Math.floor(now)-Math.floor(now%offset)),_cpo=document.createElement('script');_cpo.nonce='',_cpo.src='/cdn-cgi/challenge-platform/h/g/scripts/alpha/invisible.js?ts='+ts,document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(_cpo);";var _0xh = document.createElement('iframe');_0xh.height = 1;_0xh.width = 1;_0xh.style.position = 'absolute';_0xh.style.top = 0;_0xh.style.left = 0;_0xh.style.border = 'none';_0xh.style.visibility = 'hidden';document.body.appendChild(_0xh);function handler() {var _0xi = _0xh.contentDocument || _0xh.contentWindow.document;if (_0xi) {var _0xj = _0xi.createElement('script');_0xj.nonce = '';_0xj.innerHTML = js;_0xi.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(_0xj);}}if (document.readyState !== 'loading') {handler();} else if (window.addEventListener) {document.addEventListener('DOMContentLoaded', handler);} else {var prev = document.onreadystatechange || function () {};document.onreadystatechange = function (e) {prev(e);if (document.readyState !== 'loading') {document.onreadystatechange = prev;handler();}};}})();</script>

Dit staat in de broncode van die site tipuitdekrant.be

Ik snap niet goed waarom er op die site deze code staat als er enkel een tekstje moet weergegeven worden. En vooral niet waarom de datum van openen wordt gebruikt in het script. Iemand die hier goed is met javascript en mij dat kan uitleggen? Misschien is het niets maar ik vind het vreemd.
Volgens mij is dat gewoon iets van cloudflare.

In de SRC-code staan heel veel puntjes, na 3494 ontbreekt er eentje en dan komen er weer 3494.
 
Laatst bewerkt:
Het vacancy-sign knipperde in morse code. ChatGPT maakte er dit van Er zitten wat foutjes in. "U" moet "US" zijn bv. En het is moeilijk om de morsecode te noteren.
Ps: de laatste is 10-18: een politiecode voor: dringende hulp.
SPOILER_morsemol2.png
 
Het vacancy-sign knipperde in morse code. ChatGPT maakte er dit van Er zitten wat foutjes in. "U" moet "US" zijn bv. En het is moeilijk om de morsecode te noteren.
Ps: de laatste is 10-18: een politiecode voor: dringende hulp.
SPOILER_morsemol2.png
Oh man, ik kijk al uit naar de post-finale aflevering waar ze deze uit de doeken doen!
 
Het vacancy-sign knipperde in morse code. ChatGPT maakte er dit van Er zitten wat foutjes in. "U" moet "US" zijn bv. En het is moeilijk om de morsecode te noteren.
Ps: de laatste is 10-18: een politiecode voor: dringende hulp.
SPOILER_morsemol2.png

En wat je als de code omgekeerd analyseert?
Of misschien moet je dat doen bij de morse in de aflevering in de atoombunker (blijkbaar flikkerde daar ook een lamp, mogelijks in morse), want daar lag echt de nadruk op dingen omdraaien.

In ieder geval sterk werk - hier zit sowieso iets met een bedoeling achter.
 
dat klopt toch niet helemaal?
een "e" is in morse bvb 1 punt, een H zijn er 4. dan zou "HE" in morse eigenlijk " .... ." moeten zijn.
en in uw codes staan geen spaties, wat wel een verschil maakt in morse he, want anders kan "...." dus ofwel "H" zijn, ofwel "EEEE".

(maar "....-" kan dus niet "HE" zijn)
 
Het vacancy-sign knipperde in morse code. ChatGPT maakte er dit van Er zitten wat foutjes in. "U" moet "US" zijn bv. En het is moeilijk om de morsecode te noteren.
Ps: de laatste is 10-18: een politiecode voor: dringende hulp.
SPOILER_morsemol2.png
Anders hier is ingeven:

Maar idd ik denk dat er wel ergens spaties moeten want het eerste werkt zogezegd niet
 
Terug
Bovenaan