Ik dacht ronde 6/7 als ze aan de trap kwamen, kan mis zijn ook.Welke minuut in de race was dat ongeveer?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht ronde 6/7 als ze aan de trap kwamen, kan mis zijn ook.Welke minuut in de race was dat ongeveer?
Ik volg je absoluut. Maar zolang veldrijden een nevenactiviteit is van het wegwielrennen begrijp ik een Vos, of Pidcock of van Aert.Natuurlijk is dat de charme dat je krijgt om alles te fietsen ipv eens te komen op te dagen en de titel te pakken
wat heeft hij gezegd?Geniaal om de altijd ingetogen, beheerste en meestal gewoon doodsaaie Nys eens op deze manier te horen.
Hij heeft zich ondertussen al geëxcuseerd op twitter voor zijn mongolenuitspraak.![]()
Maakte een opmerking die erop neerkwam “rijden zoals een verstandelijke beperkt iemand”.wat heeft hij gezegd?
Vind niets op sporza snel snel

Maar gravel gaat toch niet in de winter zijn?Ik volg je absoluut. Maar zolang veldrijden een nevenactiviteit is van het wegwielrennen begrijp ik een Vos, of Pidcock of van Aert.
Pidcock pakt ook tussen de soep en de patatten de Olympische titel mountainbike.
Als je nu hoort dat er voor het wk gravel kandidaturen zijn van over gans de wereld, dan vrees ik dat veldrijden nog verder achteruit geduwd gaat worden.
40 jaar geleden had je wegwielrennen en cyclocross. Over 10 jaar zal het wegwielrennen, mountainbike, gravel én dan pas veldrijden zijn. Piste zit daar dan nog ergens tussen en is maar eens om de 4 jaar van belang.
Nee, maar als je de kalender tussen maart en oktober voller duwt met weg en gravel zal er nog meer gesneden worden in de winter. Gravel is voor de sponsors ook een pak interessanter als cross.Maar gravel gaat toch niet in de winter zijn?
Vas viel me wel dik tegen
Toen Wyseure een hele tijd geleden, een contract kreeg bij de ploeg van Wellens werden er door véél insiders toch wél redelijk wat wenkbrauwen gefronst.Content voor Wellens

Gravel lijkt mij inderdaad véél interessanter. CX is iets wat geen (extra) fietsen verkoopt.Nee, maar als je de kalender tussen maart en oktober voller duwt met weg en gravel zal er nog meer gesneden worden in de winter. Gravel is voor de sponsors ook een pak interessanter als cross.
Het is allemaal nog niet voor morgen maar gravel slaat echt overal ter wereld aan. 40 jaar geleden was het ook ondenkbaar dat de eerste world tour koers van het seizoen in Australië plaats zou vinden.
Wie weet krijgen we een World gravel series met al in januari en februari koersen in bijvoorbeeld Australië en Argentinië. Zo utopisch denken is dat toch niet.
Absoluut. Een crossfiets kan je quasi enkel verkopen aan iemand die in wedstrijdverband rijdt. Dat is een heel kleine poel om in te vissen.Gravel lijkt mij inderdaad véél interessanter. CX is iets wat geen (extra) fietsen verkoopt.
Mensen kopen meer dan een fiets, je koopt een idee dat er mee samen gaat. Een gravelbike probeert de belofte van avontuur, offroad, bikepacking weet ik veel te verkopen... een Crossfiets schreeuwt: "een uur ploeteren op nen akker". Veel minder apeal.
Ik ben vrij zeker dat de verkoop van de Inflite, ondanks MvdP als uithangbord, in het niks valt bij de cijfers van Grail en Grizl...
Ze hebben net hun contract met Nys verlengd voor 3j dacht ik?Absoluut. Een crossfiets kan je quasi enkel verkopen aan iemand die in wedstrijdverband rijdt. Dat is een heel kleine poel om in te vissen.
Hetzelfde geldt ook voor tijdritfietsen, merken investeren daar veel minder in omdat het nu eenmaal een kleine afzetmarkt heeft.
Vrijdag verkondigde Wuyts dat Trek zelfs zou stoppen met het maken van crossfietsen omdat de gravelbike zo'n hoge vlucht neemt.
Inderdaad. Ik neem aan dat het dan zoiets wordt als bij de tijdritfietsen. Nog wel bouwen voor de happy few maar minder vaak innoveren, en enkel nog mikken op de duurdere prijsklasse voor de wedstrijdrijders.Ze hebben net hun contract met Nys verlengd voor 3j dacht ik?
Ik vond het ook gewoon dom van Brand om zo te blijven doorrijden. Als je ziet dat ze niet meerijdt, waarom dan zelf zo blijven tekeergaan? Ze heeft de eerste 3 a 4 rondes vollebak op kop gereden.Ik vond de vrouwencross wel een mooi crosske. En vond het eigenlijk prachtige taktiek wat Vos deed.
Nys zijn gezaag erover vond ik eigenlijk wat laag van niveau. Dat mag gewoon. Vos gaat haar eigen toch niet doodrijden als ze weet dat ze die in de sprint er los op legt. Dat zou gewoon dom zijn.
haha, ik dacht dat je zijn uitspraak een 'mongolenuitspraak' vond; niet dat hij 'mongool' had gezegd.Geniaal om de altijd ingetogen, beheerste en meestal gewoon doodsaaie Nys eens op deze manier te horen.
Hij heeft zich ondertussen al geëxcuseerd op twitter voor zijn mongolenuitspraak.![]()
Het mag inderdaad, en alhoewel ik liever heb dat Vos won, moest ik Sven toch gelijk geven. Tot op dat moment had Vos dus helemaal niks gedaan buiten in het wiel van Brand gehangen. Nys had gelijk wat hij zei. Ik had die manier van koersen eigenlijk ook helemaal niet verwacht van Vos. Gelukkig heeft ze daarna wel een paar keer geprobeerd om het niet op de sprint te laten aankomen. Gelukkig heeft ze wel geprobeerd om op een ander moment weg te springen. Maar dat is haar niet gelukt en het is dan toch op de sprint aangekomen. Al bij al verdiend gewonnen, maar ik snapte Nys zijn uitleg wel volkomen.Nys zijn gezaag erover vond ik eigenlijk wat laag van niveau. Dat mag gewoon. Vos gaat haar eigen toch niet doodrijden als ze weet dat ze die in de sprint er los op legt. Dat zou gewoon dom zijn.
Van AertWie is er eigenlijk de beste sprinter van de elite veldrijders ? Pidcock ?