Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Met deze vorm had hij gewoon de dubbel BK en WK gepakt.
Jammer maar zeer begrijpelijk natuurlijk. Maar de protagonisten van volgende week kwamen vandaar op meer dan een minuut binnen.

T’was weer wreed spannend 🤣
Ik denk dat als ge Wout achterstevoren en geblinddoekt op de fiets zet, dat ‘m nog wint.
De enige die ‘m iets of wat een aantal rondenheeft kunnen volgen dit seizoen, was er eentje met ene hernia. En die rijdt dan nog doodleuk tweede met de derde op redelijke achterstand 🤣

Gezien ze Van Aert, Pidcock, Noble en Ferrand sponsoren denk ik het wel ja :p
Blanka Vas niet vergeten aub :)
Het lichtpuntje die hopelijk de komende jaren verder groeit en de Nederlandse dames wat weerwerk kan/moet bieden.
Zo ook met Anna Kay, die dit jaar door sleutelbeenbreuk haar niveau niet haalt.

Ik zie net enkele foto’s van Wout op zijn instagram passeren. Er viel me op dat Wout precies een enkelband onder zijn kous draagt. Wat zou dit kunnen zijn? Hij was toch in beroep gegaan tegen Nuyens? 🤣

6-BEA4263-3873-476-B-9-B20-E94764-CABDFD.png

Zoiets had ik van Nys eigenlijk ook verwacht.
Misschien dat de focus op de weg (en het kwalitatief beter wegseizoen ivm de Nederlanders) in het najaar (EK+WK) bepaalde voorbereiding voor het veld in de weg heeft gestaan? Ik ben geen expert.
Had Nys jr. enkele jaren geleden geen voorsprong met al het materiaal; trainingsmethodes en weet ik veel wat nog, zodat die bijna gelijk een prof leefde? Terwijl zijn leeftijdsgenoten het quasi nog voor de fun deden en geen toegang tot die mogelijkheden hadden of zich nog niet voor de volle 100% op wilden toeleggen?
Dat wreekt zich misschien nu in de cross. Het EK / WK op de weg was misschien inderdaad een stevige piek.
Blanka Vas niet vergeten aub :)
De tweede op haar kampioenschap op bijna zes minuten :rofl:. Als zij blijft crossen, ook al is het een handvol per seizoen, dan breekt die dat record van Compton (15).

Ik zie net enkele foto’s van Wout op zijn instagram passeren. Er viel me op dat Wout precies een enkelband onder zijn kous draagt. Wat zou dit kunnen zijn? Hij was toch in beroep gegaan tegen Nuyens? 🤣

Voor zijn whereabouts ahja

Tijdsregistratie aan streep neem ik aan
Had Nys jr. enkele jaren geleden geen voorsprong met al het materiaal; trainingsmethodes en weet ik veel wat nog, zodat die bijna gelijk een prof leefde? Terwijl zijn leeftijdsgenoten het quasi nog voor de fun deden en geen toegang tot die mogelijkheden hadden of zich nog niet voor de volle 100% op wilden toeleggen?
Dat wreekt zich misschien nu in de cross. Het EK / WK op de weg was misschien inderdaad een stevige piek.

De tweede op haar kampioenschap op bijna zes minuten :rofl:. Als zij blijft crossen, ook al is het een handvol per seizoen, dan breekt die dat record van Compton (15).
Die reed bij mijn weten gewoon met materiaal van AA drinks en ging ook nog gewoon naar school.

Die reed bij mijn weten gewoon met materiaal van AA drinks en ging ook nog gewoon naar school.
Je zou toch denken met een vader als ex-topcrosser dat die zijn zoon een voordeel zal toekennen als dat kan. Desnoods m.b.v. zaken die anderen niet kunnen betalen. Anderzijds heeft Nys sr. de ervaring om zijn zoon te behoeden voor 'te snel goed zijn'.

Ooit het boek "De Kannibaal" van Sven Nys gelezen ? Daarin vertelt hij dat tegenwoordig de jonge crossertjes veel te vroeg beginnen te leven als een prof en dat ze veel te vroeg topmateriaal onder hun gat geschoven krijgen. Veldrijden moet als jongere voor de fun zijn. En topmateriaal moet je pas krijgen als je prof wordt. Op die manier heb je iets om naar uit te kijken, heb je iets om voor te werken.
Ik weet niet met welk materiaal Thibeau vroeger rond reed, of hoe zijn trainingsprogramma er toen uit zag, maar als je dat leest denk ik toch dat het logisch is dat Sven zijn zoon niet direct het beste van het beste gegeven heeft. Natuurlijk zal dat manneke wat voordeel gehad hebben. Hij kon mee gaan trainen met de echte profs, en zijn materiaal zal zeker tip top in orde geweest zijn. Maar dat hij echt zo een grote voorsprong had qua materiaal en trainingsmethode, neen, dat geloof ik niet.

Ik ben echter wel van mening dat Thibeau bijlange na niet Sven is. Ik vind dat, wanneer hij niet kan winnen, hij nogal snel er de brui aan geeft. Ik ken hem niet persoonlijk. Ik zie ook maar wat ik zie op tv. En tot nu toe moet ik zeggen dat ik Sven toch van een heel ander kaliber vond toen die die leeftijd had.

Tuurlijk had die enkele jaren geleden voordeel.

Technische training van zijne papa alleen al.
Gaat al jaren mee met de profs op stage. Met hetzelfde materiaal.
Paul Vandenbosch is al jaren zijn coach.

Als die Emiel Verstrynge dan na de finish zegt dat het nog steeds maar een hobby is naast naar school gaan.

Tuurlijk had die enkele jaren geleden voordeel.

Technische training van zijne papa alleen al.
Gaat al jaren mee met de profs op stage. Met hetzelfde materiaal.
Paul Vandenbosch is al jaren zijn coach.

Als die Emiel Verstrynge dan na de finish zegt dat het nog steeds maar een hobby is naast naar school gaan.
Nee die reed bij AA drink niet met hetzelfde als de Baloise ploeg.

En tegenwoordig is studeren en sporten perfect combineerbaar. Die doen 6 jaar over 1 studiejaar.
Die krijgt ook alles van tormans zoals de profs

Ik ben echter wel van mening dat Thibeau bijlange na niet Sven is. Ik vind dat, wanneer hij niet kan winnen, hij nogal snel er de brui aan geeft. Ik ken hem niet persoonlijk. Ik zie ook maar wat ik zie op tv. En tot nu toe moet ik zeggen dat ik Sven toch van een heel ander kaliber vond toen die die leeftijd had.
Ik heb een heel ander gevoel, ik denk dat Thibau veel veelzijdiger is en op termijn veel gaat winnen in verschillende disciplines. Hij heeft het het laatste jaar wel wat moeilijker gehad met Corona en was nog niet gewoon om niet zomaar te winnen, maar ik denk dat die echt hoge ogen gaat gooien. Ook niet vergeten dat hij al veel meer gewonnen heeft dan zijn vader op die leeftijd ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan