Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor ons wielervolgers is het jammer maar dit is heel zeker de slimste keuze van Van Aert. Respect dat hij dit “durft”.

Vorig jaar was hij niet op zijn allerbest in de allergrootste koersen, benieuwd of het met een iets voorzichtigere voorbereiding wel lukt.

En vooral niet geklopt worden in San Remo of RVV door kersvers wereldkampioen Pidcock aub. :)

Wat Mathieu heeft is een hernia of de voorfase van een hernia... dat gaat nooit meer weg, tenzij je operationeel ingrijpt maar je wil écht niet opereren op een rug imo als het niet écht écht écht noodzakelijk is. Het enige wat je kan doen is core training en stretching om de rondliggende spieren maximaal op te trainen en de last tot een minimum te beperken.

Als topsporter ben je in principe ook niet bezig met hoe je er op je 40ste gaat voorstaan... dan kan je beter direct stoppen.
Niet juist
Een hernia ‘geneest’ in 80% vd gevallen, mits goede begeleiding

. ‘Een hernia gaat in ongeveer 80% van de gevallen vanzelf ‘over’. De uitstulping van de tussenwervelschijf wordt door het lichaam opgeruimd. Dit slinken van de uitpuiling geeft vaak binnen 8-12 weken al vermindering van de pijn. Het kan wel een jaar of langer duren voor de hernia helemaal is verdwenen en ook op de MRI niet meer is te zien’

Wou net zeggen mocht een hernia niet meer weggaan dan hadden veel mensen toch een probleem :P
Dat de kans dat je opnieuw een hernia krijgt groter is akkoord. Maar daarom doe je preventie natuurlijk.

Wou net zeggen mocht een hernia niet meer weggaan dan hadden veel mensen toch een probleem :p
Dat de kans dat je opnieuw een hernia krijgt groter is akkoord. Maar daarom doe je preventie natuurlijk.
Een rughernia gaat meestal vanzelf over. Maar een liesbreuk is ook een soort hernia hé. En die hernia gaat zonder operatie nooit meer weg ;)

Niet juist
Een hernia ‘geneest’ in 80% vd gevallen, mits goede begeleiding
Dat is zoals mijn huisarts die zei dat de artrose in mijn schouder van ouderdom kwam, en nooit meer zou genezen en dat ik er mee moet leren leven. Volgens mij was de lieve man niet goed wakker, want ik heb toen mijn medisch dossier bekeken en wat ik in mijn schouder had, was een rotator cuff "Tendinitis". :sop:

Laatst bewerkt:
Ja als er nu één kans is voor Aerts, Iserbyt, Van Der Haar, ... voor de komende jaren om een wereldtitel te pakken... .

Ik vind het jammer voor de sport wel, maar het is een keuze die ze zelf maken / gedwongen zijn te maken voor VA en VDP. En het is natuurlijk ook zo dat je dan een wereldkampioenentrui gaat hebben die je vanaf september tot februari in het veld ziet.

Of WK gewoon 2-3 weken vroeger organiseren dan had WVA mss wel meegedaan?
of een half jaar uitstellen dan had VDP misschien meegedaan? :unsure:

Het is niet de schuld van de veldritsport dat er nu twee (minstens, een Merlier, Vermeersch zitten ook in dat schuitje alleen op het niveau onder dat van VDP en VA bv) meer wegrenner zijn dan veldrijder. Je moet niet te veel schuiven aan de datum van het WK, imo.

Of WK gewoon 2-3 weken vroeger organiseren dan had WVA mss wel meegedaan?
Ze kunnen ook het klassieke voorjaar 2-3 weken later organiseren he. 😃

Moest WVA nog nooit wereldkampioen geworden zijn was het ook nog iets anders, maar hij en MVDP hebben in de cross niets meer te bewijzen.

Voor ons wielervolgers is het jammer maar dit is heel zeker de slimste keuze van Van Aert. Respect dat hij dit “durft”.
Akkoord, maar hij legt hierbij ook (onbedoeld) heel wat druk op zijn schouders, aangezien hij nu quasi "moet" presteren in het voorjaar.
Bij een mislukt voorjaar gaat hij nog vaak mogen horen "Was het het waard Wout om een quasi zekere wereldkampioenentrui te laten liggen achteraf bezien?"

Akkoord, maar hij legt hierbij ook (onbedoeld) heel wat druk op zijn schouders, aangezien hij nu quasi "moet" presteren in het voorjaar.
Bij een mislukt voorjaar gaat hij nog vaak mogen horen "Was het het waard Wout om een quasi zekere wereldkampioenentrui te laten liggen achteraf bezien?"
Die druk zal er elk jaar zijn, met of zonder WK te skippen. Zowat in elke eendagskoers en etappekoers van een week waar hij aan de start staat zal hij een van de topfavorieten zijn. Enkel de grote rondes zijn wat hoog gegrepen denk ik.

Geen idee waarom een random tijdrit in de tour of Tiegem relevant zijn voor het keihard op uw bek gaan in een kampioenschap. Was wel te verwachten dat de usual suspects hier op hun tenen getrapt zouden zijn als er een mopje gemaakt wordt over hun golden boy.

Sorry jongens, ik zal het niet meer doen. :frown:
Hun "golden boy" ligt langere tijd in de lappenmand helaas.. en die rugblessure zou wel eens nefast kunnen worden voor het verdere verloop van zijn carrière.. Hopelijk niet voor hem. Zijn steeds maar hevige explosieve manier van koersen in verschillende disciplines heeft zijn lichaam alvast geen goed gedaan.

Hoezo zou Pidcock een meer waardige wereldkampioen zijn dan een Aerts of Iserbyt? Het is toch niet omdat hij een grotere naam is dat hij een waardigere wereldkampioen zou zijn in het veld. Zonder VDP en VA zal "niemand" een waardige wereldkampioen zijn. Al zal degene die wereldkampioen word het gewoon verdienen. Dat VDP of VA er niet bij zijn is hun schuld niet.
Omdat het de beste is?
Heeft Aerts trouwens al iets gewonnen dit seizoen?

Evenveel als Pidcock
Mja, en meer dan Mathieu...
Je moet het aantal gereden veldritten natuurlijk ook in rekening nemen en dan scoort Pidcock toch beter.
Het zal een beetje afhangen van het soort parcours, maar als ik nu op één persoon m'n geld zou moeten inzetten, zou het toch Pidcock zijn.

Volgens mij gaat dat geen enkel verschil maken qua druk. Het is niet omdat hij WK veldrijden zou zijn, dat dat een mislukt voorseizoen zou goedmaken. PR of Ronde van Vlaanderen >>>>> 4e keer WK veldrijden.

Ik heb respect voor een Iserbyt, Aerts,.. maar als de echte grote meedoen zijn het slechts figuranten.
Het zal een spannend WK worden, maar ik had liever de grote tenoren gezien.

En Aerts/Iserbyt hebben sinds de komst van Pidcock en VA niks meer gewonnen. Dat is gewoon een kat een kat noemen.

Ik geef Iserbyt toch ook een grote kans. Die gaat zich de komende weken goed kunnen voorbereiden. De wereldbeker is binnen, de tweede plaats in de x2o zo goed als binnen en de volgende superprestige is pas na het wk.

Het verschil tussen pidcock en de rest is niet zo groot. Twee weken stage met vooral lange ritten is niet de ideale voorbereiding op het wk.

Ik denk dat we een mooie strijd gaan krijgen tussen die twee. Alleen moet Iserbyt van Pidcock af raken om te kunnen winnen. Het zou mooi zijn dat we de wereldkampioen meer dan 7-8 crossen zien rondrijden.

Ik ben er ook van overtuigd dat we nu een grotere strijd gaan zien, dat kan ik alleen maar toejuichen, maar ik zie VA zo graag crossen 😍

VA en VDP zijn hors categorie, ten opzichte van Pidcock gaapt er toch zo geen groot gat. Een maand geleden was het nog, wat heeft Pidcock nu eigenlijk al gewonnen in de cross? Grote 3?

De wereldbekercross van enkele maanden geleden was een aardige ploetercross, zoals wel vaker op het WK een rondje met veel ruimte, toch niet bepaald technisch (als ik het me nog goed herinner). Op dat vlak vind ik dat eigenlijk geen Pidcock parcours, Aerts heeft de laatste jaren toch vaak mooie dingen laten zien op zware parcoursen. Hoe de omstandigheden zijn zullen we uiteraard nog even moeten afwachten :).

Vanaf nu inderdaad volle focus op het WK, Iserbyt heeft al laten vallen dat een cross skippen zeker tot de mogelijkheden behoort. We zouden weleens wat gekke crossen kunnen krijgen die 2 weken voor het WK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan