Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vind het vooral jammer dat we geen goeie VDP hebben (enfin zelfs geen :unsure: ) nu je voor het eerst in jaren denk ik nog eens duels met regelmaat zou vinden tussen VA en VDP in het veld.
Duels tussen een VDP in vorm en een WVA met deze vorm zouden heel spannen kunnen zijn.
Jammer dat we dat niet zien dit seizoen.

Het zal wachten worden tot april daarvoor.

Ik moet eerlijk bekennen dat indien er maar 1 van de 2 vedetten aan de start staat ik 9/10 de cross niet eens uitkijk.

Vind het alleen spannend als ze allebei of allebei niet starten
Als WVA de ingesteldheid heeft om er geen lap op te geven van in het begin en zich spaart tot de tweede helft en daarin onderuit gaat en we een goede Pidcock hebben, dan is het nog best leuk om te volgen.

Meeusen 10e :clap:. Hopelijk mag die mee als reserve naar het WK (en mocht WVA niet meegaan, misschien in de selectie). Wie weet is er een groot gat waarover hij alleen kan springen.

Iserbyt zit zichzelf hier volledig uit te persen. van der Haar moet niet trappen en Pidcock schuift onzichtbaar mee... dit zou wel eens in zijn gezicht kunnen ontploffen.

Jammer voor Van Aert, streak verbroken!
Maar goed 4de worden na zo een verloop, je moet het maar doen.
VA kwam wel zo fris als een hoen over de finish. Had ie echt vol doorgereden had hij volgens mij binnen de 30sec geëindigd van Pidcock. Maar de overwinning was wél weg, dus dat had een nutteloze inspanning geweest.

Als de soep al zo heet gegeten gaat worden, wederom...
Een half jaar geleden was hij zogezegd ook hoogst twijfelachtig voor PR & WK om vervolgens in beide wedstrijden bij de besten in koers te zijn.

Hopelijk beperkt het zich maar tot een verloren cross seizoen...
Als het zou aanhouden en hij last heeft na elke wedstrijd, dan moet hij zich de vraag stellen of het wel allemaal waard is.
Gezondheid boven alles. Het is niet de bedoeling dat je gebukt rondloopt op je veertigste met allerlei pijnen in de rug, bij wijze van spreken.

Knie en rug- gelukkig dat er een sterkere kop opstaat dan VDB en hij beter omringd wordt.

Ik duim dat alles goed komt.

Laatst bewerkt:
Als het zou aanhouden en hij last heeft na elke wedstrijd, dan moet hij zich de vraag stellen of het wel allemaal waard is.
Gezondheid boven alles. Het is niet de bedoeling dat je gebukt rondloopt op je veertigste met allerlei pijnen in de rug, bij wijze van spreken.
Wat Mathieu heeft is een hernia of de voorfase van een hernia... dat gaat nooit meer weg, tenzij je operationeel ingrijpt maar je wil écht niet opereren op een rug imo als het niet écht écht écht noodzakelijk is. Het enige wat je kan doen is core training en stretching om de rondliggende spieren maximaal op te trainen en de last tot een minimum te beperken.

Als topsporter ben je in principe ook niet bezig met hoe je er op je 40ste gaat voorstaan... dan kan je beter direct stoppen.

WK zonder VDP en VA, dat is voor mij toch al meteen heel wat minder aantrekkelijk.
Hopelijk gaan we met Pidcock dan toch nog een waardige wereldkampioen hebben.

Wat Mathieu heeft is een hernia of de voorfase van een hernia... dat gaat nooit meer weg, tenzij je operationeel ingrijpt maar je wil écht niet opereren op een rug imo als het niet écht écht écht noodzakelijk is. Het enige wat je kan doen is core training en stretching om de rondliggende spieren maximaal op te trainen en de last tot een minimum te beperken.

Als topsporter ben je in principe ook niet bezig met hoe je er op je 40ste gaat voorstaan... dan kan je beter direct stoppen.

De vraag is op welke discipline richt hij zich het beste wetende dat dit een chronisch probleem zal blijven?

Die boasluitingen zijn blijkbaar wel zeer fragiel bij een val. Op mijn enduro schoenen zit daar een soort kapje over waardoor de draaiknop beter beschermd is tegen een val, misschien valt zoiets ook te overwegen voor de cross?

Laatst bewerkt:
WK zonder VDP en VA, dat is voor mij toch al meteen heel wat minder aantrekkelijk.
Hopelijk gaan we met Pidcock dan toch nog een waardige wereldkampioen hebben.
Hoezo zou Pidcock een meer waardige wereldkampioen zijn dan een Aerts of Iserbyt? Het is toch niet omdat hij een grotere naam is dat hij een waardigere wereldkampioen zou zijn in het veld. Zonder VDP en VA zal "niemand" een waardige wereldkampioen zijn. Al zal degene die wereldkampioen word het gewoon verdienen. Dat VDP of VA er niet bij zijn is hun schuld niet.

Goede keuze Wout :thumb:
Lijkt mij ook. Je weet ook niet wat Covid doet en als je ginder vast komt te zitten kan je hele voorjaar de vuilbak in.

Ik denk dat het nu duidelijk is dat de Ronde en Roubaix afgetekend bovenaan de shortlist staan.

Ik verwacht om eerlijk te zijn ook niet dat Van Aert zich gaat uitwringen in de Tirreno zoals vorig jaar.

Lijkt mij ook. Je weet ook niet wat Covid doet en als je ginder vast komt te zitten kan je hele voorjaar de vuilbak in.

Ik denk dat het nu duidelijk is dat de Ronde en Roubaix afgetekend bovenaan de shortlist staan.

Ik verwacht om eerlijk te zijn ook niet dat Van Aert zich gaat uitwringen in de Tirreno zoals vorig jaar.
Inderdaad, eens écht pieken en écht een focus leggen op iets. Ik gok met dank aan Ganna :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan