Veldritseizoen 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag is alles te wijten aan de mentale sterkte van WVA ;-) Als uw concurrent een gat van 20 sec dichtrijdt naar 6 sec gaat 95% de benen stilhouden en hem laten terugkomen. WVA niet. Maar dat jij dit niet begrijpt, versta ik.
 
VA reed trouwens plots terug wat sneller toen VDP er bijna bij was. ;)
Dat is ook logisch. Je hebt een gat op een concurrent die even goed is als jijzelf, als die concurrent dan gas geeft om het gat te dichten, dan moet je rustig blijven en niks forceren (wat VA gedaan heeft). Laat VDP zich dan maar opblazen om het gat te dichten en spaar je krachten hé!

En dan net als VDP er bijna bij is en even in de fout gaat? Juist ja, de gaskraan terug open en de beuk erin. VA reed gewoon zijn tempo en duwde door als het moest en zo win je dan. Op de vraag: Profiteert hij dan maximaal van de pech van VDP? JA.

Dat gaat volgende week toch ook zo zijn op het WK. Ik hoop dat iemand van die twee géén pech heeft en het een eerlijke strijd wordt. Want 1x pech? Dan wordt het voor de andere zéér moeilijk. Het verschil tussen die twee heren is dusdanig klein, dat als je een gat moet dichtrijden, je die krachten gewoon te kort komt op het einde.

---

Ivm mentale sterkte. Als VDP zijn zinnen op iets zet is hij mentaal even sterk als VA. Maar af en toe laat hij inderdaad een kopje sneller hangen. Gemiddeld genomen vind ik ze op dat vlak even sterk. (maar als ik echt toch moet kiezen mss een licht voordeel voor VA)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is alles te wijten aan de mentale sterkte van WVA ;-) Als uw concurrent een gat van 20 sec dichtrijdt naar 6 sec gaat 95% de benen stilhouden en hem laten terugkomen. WVA niet. Maar dat jij dit niet begrijpt, versta ik.
En ik leg je uit, met argumenten en voorbeelden ik vind dat altijd de beste manier om een punt te maken, ieder het zijne, dat VDP dit op zeer jonge leeftijd ook al deed, en hij dus ook bij die vijf procent hoort die de benen niet stilhoudt in een situatie als vandaag (altijd leuk een nietszeggend en in het wilde weg gekozen percentage om een punt kracht bij te zetten uiteraard) waardoor ik concludeer dat ze beiden die mentale sterkte hebben dat is alles. Deze zege is er gekomen door verschillende redenen maar niet door de mentale kracht die bij van Aert groter zou geweest zijn dan bij van der Poel. Proficiat verder je bent mijn eerste report op dit nieuwe forum ook nog door die gratuite (en zoveelste) persoonlijke aanval.

Ik zou bijna zeggen maar dat jij dat bent mijn eerste report verbaast me niet maar ik zal me maar niet tot dat niveau verlagen.
 
Ik hoop op Wout, maar het maakt niet uit. Ben al lang content dat de winnaar niet meer bekend is obv de startlijst
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mij maakt het niet zoveel uit, of het nu Wout of Matthieu is (of eventueel een lachende derde, wie weet).
Hoop dat er wat spanning is.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als belg wil je toch dat Wout wint?
Als crossliefhebber maakt het me niet zoveel uit

Als algemene wielersupporter ben ik iets meer fan van Matthieu :)
 
Ik vind het wel grappig dat eergisteren, nadat Matthieu in Hamme gewoon rustig zijn voorsprong consolideerde, hier niemand sprak over de mentale sterkte van Matthieu. Wuyts was zelfs lyrisch over het feit dat WVA kracht moest putten uit het feit dat hij zo kort achter Matthieu wist te eindigen. Wees eerlijk, de enige reden dat WVA zo kort achter Matthieu was, was omdat hij dat mocht van Matthieu.
Gisteren in Overijse heb ik een beresterke WVA gezien. Klasse. Maar om nu te zeggen dat hij gewonnen heeft door de mentale zwakte van Matthieu is toch wel idioot. Hij heeft vooral gewonnen dankzij de lekke band van Matthieu. Daarzonder had hij misschien ook gewonnen, maar dat zullen we nooit weten. Die lekke band heeft hem in elk geval een serieus voordeel gegeven. Ik vind het vooral spijtig dat ons voor de 2de keer dit seizoen een heel mooie wedstrijd ontnomen is door een lekke band. Eerst in Herentals, nu in Overijse.

Voor volgend weekend in Oostende hoop ik dat dat niet het geval zal zijn. Ik hoop dat we een echte strijd zien, zonder technische problemen van 1 van de 2. Wout staat dit jaar duidelijk dichter bij Matthieu dan de voorbije jaren, maar in een strijd van man tegen man weet ik op wie ik mijn geld zou inzetten. Ik geef Matthieu net dat tikkeltje meer kans dan Wout. Laten we zeggen 60/40
 
.
Gisteren in Overijse heb ik een beresterke WVA gezien. Klasse. Maar om nu te zeggen dat hij gewonnen heeft door de mentale zwakte van Matthieu is toch wel idioot. Hij heeft vooral gewonnen dankzij de lekke band van Matthieu. Daarzonder had hij misschien ook gewonnen, maar dat zullen we nooit weten.

En dat wordt nu eens echt iedere keer gezegd als Wout wint, en dat is echt zo belachelijk he. Alsof MVP een figuur is die onmogelijk kan verliezen.
Die heeft de laatste twee seizoenen vooral dankzij de vele pech bij Wout gewoon geen concurrentie gekend. Nu is er wel terug concurrentie en verlies hij soms. Waarom? Omdat die concurrent ook enorm veel kwaliteiten heeft en Mathieu verre van perfect is...

Echt altijd dat downplayen van Wout zijn overwinning als Mathieu eens niet wint. Echt belachelijk gewoon.

Soms heeft de een gewoon een betere dag dan de ander. Anders kan je evengoed zeggen dat Mathieu altijd heeft gewonnen doordat de nakende geboorte van Wout zijn kind Wout parten heeft gespeeld. Even geloofwaardig als ridicuul.
 
Ik vind het prachtig dat er concurrentie is. Alleen maar mooier voor ons, of niet soms ? En natuurlijk kan Matthieu ook gewoon verliezen, zonder pech. Dat hebben we al vaker gezien zoals op de Koppenberg crossen.
Maar je kan toch niet ontkennen dat Matthieu gisteren door die lekke band 30 seconden verloren heeft, en dan spreek ik nog niet over de extra energie die hij verloren heeft door zo lang met een lekke band rond te fietsen. Dus ja, natuurlijk was dat een nadeel voor Matthieu. Wout zou ook een nadeel gehad hebben indien hij lek zou gereden hebben. Dat is toch echt geen rocket science. Ik noem dat niet de overwinning van Wout downplayen. Ik noem dat gewoon een feit aanhalen.
 
Beetje begrijpend lezen leert je dat ik het duidelijk heb over uitspraken als "of Wout het ook gehaald zou hebben zonder lekke band"... Dat zijn al van die uitspraken, dat is echt zinloos want je kan daar bijna nooit op antwoorden. In een cross zijn elvendertig beslissende fases. Maar het wordt iedere keer gedaan als Wout wint dit seizoen en ik vind dat persoonlijk best storend. Heeft geen enkel nut buiten de winst van Wout te minimaliseren.

Langs de andere kant wordt nooit gezegd: als Wout goed had geslapen, als hij niet pas vader was geworden, als hij geen zware revalidatie had, etc etc had Mathieu misschien niet gewonnen...
 
Ik heb toch ook geschreven dat het goed mogelijk was dat hij had gewonnen zonder die lekke band. Wat wil je nog meer ? Is het zelfs niet toegelaten aan te halen dat die lekke band hem wel een voordeel gegeven had ? Want hoe je het ook draait of keert, dat is zo.

Waarom heb je niet gereageerd na Hamme ? Omdat je geen excuus had waarom Wout niet kon winnen ? Wout had er wel eentje hoor. "Matthieu is gewoon beter op dit soort omlopen" was zijn uitleg. Simpel. Iemand die iets van cross kent weet dat in Overijse de kansen evenwichtiger verdeeld zijn. Door een lekke band helt de weegschaal natuurlijk meer over naar 1 kant. Dat is toch echt niet moeilijk te begrijpen.
 
Als belg wil je toch dat Wout wint?
Als crossliefhebber maakt het me niet zoveel uit

Als algemene wielersupporter ben ik iets meer fan van Matthieu :)
Begrijp het ook niet dat er hier zoveel willen dat VDP wint.
Ik zie Alaphilippe en Sagen bvb ook erg graag koersen, maar tijdens het WK wielrennen hoop ik toch ook altijd dat er een Belg wint (net zoals de meeste andere Belgen heb ik de indruk).
 
Heeft er uiteraard mee te maken dat Mathieu een halve Belg is en dan ook nog is enorm sympathiek en attractief als renner blijkt te zijn. Alaphilippe en Sagan zijn dan ook absolute niet-Belgen. Dus ik begrijp zeker de aanmoedigingen voor Mathieu. Persoonlijk kan ik niet kiezen, ik gun het vandaag eigenlijk quasi elke renner wel aangezien er geen etters/wieltjeszuigers meer zijn zoals vroeger (De Clerq, Vervecken,...)
 
Ik heb toch ook geschreven dat het goed mogelijk was dat hij had gewonnen zonder die lekke band. Wat wil je nog meer ? Is het zelfs niet toegelaten aan te halen dat die lekke band hem wel een voordeel gegeven had ? Want hoe je het ook draait of keert, dat is zo.

Waarom heb je niet gereageerd na Hamme ? Omdat je geen excuus had waarom Wout niet kon winnen ? Wout had er wel eentje hoor. "Matthieu is gewoon beter op dit soort omlopen" was zijn uitleg. Simpel. Iemand die iets van cross kent weet dat in Overijse de kansen evenwichtiger verdeeld zijn. Door een lekke band helt de weegschaal natuurlijk meer over naar 1 kant. Dat is toch echt niet moeilijk te begrijpen.
Echt oogkleppen minne man... Ge slaagt er echt niet in om gewoon te lezen wat er staat
 
Heeft er uiteraard mee te maken dat Mathieu een halve Belg is en dan ook nog is enorm sympathiek en attractief als renner blijkt te zijn.
Er zijn er veel die het vreemd vinden dat hij toch voor de Nederlanders rijdt als hij hier geboren is, zijn hele leven lang woont, naar school is gegaan,...
 
Benieuwd wat Stybar zondag kan doen, de laatste keer dat hij meer reed als outsider won hij.
De laatste keer dat hij mee reed als outsider was zijn voornaamste (enige) concurrent Sven Nys... enough said.

Mathieu en Wout zijn gewoon véél beter. Om nog maar te zwijgen over Nys zijn WK trackrecord: 2/18 voor de "beste veldrijder aller tijden" zoals Michel Wuyts durfde zeggen... 🤣
 
Het zou wel een schande zijn voor de subtop als Stybar hier een podium rijdt. Deze keer heeft die amper voorbereiding gehad hé.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan