Veldritseizoen 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu is er wel terug concurrentie en verlies hij soms. Waarom? Omdat die concurrent ook enorm veel kwaliteiten heeft
Voila, beter kan ik het niet verwoorden. Wout is ook terug sterk in het veld (alé niet dat die vorige jaren per se zwak was zelfs maar niet zo sterk als hij kan zijn), gewoon qua koersen zelf. Even simpel als correct.

(Maar ik blijf erbij, het is even triest als hilarisch om de overwinning van Wout van gisteren toe te schrijven aan sterker zijn mentaal, niet dat jij dit zegt voor alle duidelijkheid).

Over Stybar, die haalt heus geen top tien, dat zou die misschien halen als hij x aantal crossen als voorbereiding gereden heeft, echte crossen dan geen training, maar nu nooit van zijn leven imo.
 
De laatste keer dat Stybar top 10 reed in een klassementscross was in ... 2014. De strijd voor brons ligt open 😅. Ja tussen Pidcock, VTH en Sweeck.
 
De enige manier om op zo'n zaken echt iets zinnigs te zeggen is naar rondetijden gaan kijken. Blijft van Aert t zelfde tempo rijden en vertraagt van der Poel duidelijk, ja dan is het een terechte aanname dat VDP bewust inhield imo. Blijft van der Poel eergisteren dezelfde tijden rijden maar versnelt van Aert duidelijk dan is het Van Aert die terugkomt op eigen kracht. Gebeurt gisteren hetzelfde dan is dat ook net zo uiteraard.

Enfin zo zie ik het. Als ik mijn gevoel volg dan volg ik _Pe&_ .
 
  • Leuk
Waarderingen: _Pe_
Als belg wil je toch dat Wout wint?
Als crossliefhebber maakt het me niet zoveel uit

Als algemene wielersupporter ben ik iets meer fan van Matthieu :)
Ik zie niet in waarom ik, als Belg, zou willen dat Wout wint. Ik ben echt niet mee met dat nationalistisch gevoel. Ik zie niet in waarom ik meer fan zou moeten zijn van Wout omdat hij toevallig aan dezelfde kant van 1 of andere denkbeeldige lijn geboren is dan ik. Sorry.
Ik zie ook niet in waarom Matthieu meer hollander zou zijn dan Wout. Als ik het goed voor heb is Wout zijn vader toch ook een Nederlander, of niet soms ? Ik zie Matthieu trouwens ook helemaal niet als een Nederlander. Luister naar zijn accent. Dat is toch overduidelijk een vlaming Maar dan wel eentje die toevallig in een oranje shirtje rondrijdt.

Ik geniet wel meer van de stijl van Matthieu. Ik vind het een genot om hem bezig te zien op de fiets. Maar dat wil niet zeggen dat ik Wout geen succes gun. Die kerel is een superman en hij verdient elke overwinning die hij binnen haalt. Maar wil dat zeggen dat ik op mijn knieën moet vallen en hem moet aanbidden wanneer hij op de hoogste trede staat ? Wanneer hij ergens een voordeel gehad heeft, mag dat toch ook wel hardop gezegd worden hoop ik.
 
Echt oogkleppen minne man... Ge slaagt er echt niet in om gewoon te lezen wat er staat
Nee. Enlighten me please. Ik zie het echt niet. Ik lees dat jij me aanvalt omdat ik aanhaal dat Wout toch wel een voordeel gehad heeft met die lekke band. Ben jij dan van mening dat die lekke band geen voordeel was voor Wout ? Dat die lekke band met 100% zekerheid geen invloed gehad heeft op de uiteindelijke uitkomst van de wedstrijd ?
Ik weet het niet hé. Ik ben van mening dat Wout misschien ook wel gewonnen had zonder die lekke band, maar dat we dat nooit zullen weten. Dat Wout door die lekke band gewoon zijn voorsprong moest consolideren ipv moest aanvallen om te kunnen winnen. Dat hij dus wel degelijk een voordeel gehad heeft. Wat dat te maken heeft met het minimaliseren van zijn overwinning zie ik echt niet.
 
Wout zijn grootouders zijn van Nederland idd, zijn pa geen idee of die hier al geboren is. Ma is belg
Matthieu zijn ma is francaise en ze wonen enkel hier voor fiscale gunstige klimaat voor sporters lijkt me :p
 
De enige reden dat VDP gisteren terug kwam tot op 6s is omdat hij dat mocht van WVA :confused:
Heel goed mogelijk. Het kan heel goed zijn dat Wout zijn voorsprong cosolideerde, net zoals Matthieu deed in Hamme.
Maar eigenlijk moet je er wel de reden bij zeggen waarom Wout in de eerste plaats een voorsprong bij elkaar wist te rijden in Overijse.
 
Toen Nys verloor van Stybar in 2014, vond ik dat ook een zware afgang.
Je was niet de enige. Ik was dezelfde mening aangedaan.

Ik hoorde een interview met Stybar en die hoopt blijkbaar op P3. Hij weet heel goed dat Matthieu en Wout te sterk zijn. Moest Zdenek echt 3de worden, en ik gun hem dat want ik vind hem een topkerel, dan is dat toch echt wel een afgang voor Iserbyt, Vantourenhout, Sweeck en consoorten.
Persoonlijk zou het me wel serieus verwonderen moest Zdenek 3de worden.
 
In theorie 9 Belgen, 5 Nederlanders, Pidcock, Orts, en nog een verdwaalde vlerk.
Uiteraard gaan die niet allemaal voor Stybar eindigen, maar er duikt nog ergens wel een verrassing op die er tussen zal rijden.
 
Zdenek geeft Matthieu 50% kans om wereldkampioen te worden, Wout 49% kans en zichzelf 1 %. :ROFLMAO: .Die kerel zit ook nooit om een grapje verlegen.
 
Toen Nys verloor van Stybar in 2014, vond ik dat ook een zware afgang.
Dat WAS ook een zware afgang. :p
Juist, bijna vergeten! De man die vanuit het niets gedurende een paar weken door de media ineens tot "De Grote 3" werd gerekend waarna het ineens ook weer helemaal stilviel en we terug als vanouds bij "De Grote 2" zijn beland.
Dat was eigenlijk absurd ook. Voor alle duidelijkheid: Gavere was een super sterke prestatie hé maar ik vond het waanzin hoe hij eigenlijk enkel en alleen op basis van die ene cross plots tot "De Grote 3" behoorde. I blame Michel Wuyts (zoals altijd :p). De man heeft nog nooit van het woord "bevestigen" gehoord.

Voor alle duidelijkheid is Pidcock uiteraard diegene die intrinsiek het meest aanspraak kan maken op een plaats net achter Mathieu en Wout maar om hem dan meteen op dezelfde hoogte te heffen dat is er wel los over. Weet je wat het ook is: na 2 seizoenen blinde dominantie van Mathieu is iedereen uitzinnig van vreugde als er ook maar 1 renners de schijn kan geven van weerwerk te kunnen bieden. Als dan blijkt dat de ongenaakbare ook nog te kloppen is bij momenten dan is het hek volledig van de dam natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan