Veldritseizoen 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt zo verstond in het ook, smerige van Gucht!

En DNF was ook toen hij fysieke problemen had
Bondscoach had blijkbaar iets verwacht op BK en hij heeft daar opgegeven. Al had die als hij geen Nys noemde wel gewoon geselecteerd geweest ipv Wyseure lijkt me

Vind het maar een stom parcours
En die trap welke prutser heeft die aangelegd
 
Laatst bewerkt:
Die trap is toch levensgevaarlijk? Lijkt precies gewoon op bankirai (is gewoon spekglad). Misschien toch nog snel wat traploper erop nagelen, voor dat er gebroken benen zijn!
 
Klopt zo verstond in het ook, smerige van Gucht!

En DNF was ook toen hij fysieke problemen had
Bondscoach had blijkbaar iets verwacht op BK en hij heeft daar opgegeven. Al had die als hij geen Nys noemde wel gewoon geselecteerd geweest ipv Wyseure lijkt me

Vind het maar een stom parcours
En die trap welke prutser heeft die aangelegd
Van Gucht is dan ook een ettertje.
 
Toch blij dat de echte kenners het ook eens zijn (in tegenstelling tot de zelfverklaarde forumexpert :D ) dat Woutje toch mentaal sterker is dan Matje :whistle:

Waarschuwing:
Belvedere, ik waardeer uw mening (andere users ook) maar stop eens met andere uit te dagen. Of formuleer het anders, want nu kom je agressief over in uw teksten en zoek je precies altijd een discussie die slecht gaat uitdraaien.
 
Nys had (in de pers) gezegd dat hij er met de bondscoach nog over ging praten, maar Van Gucht maakte er meteen van, jij wou ook nog iets zeggen. Waarop Nys meteen aangaf 'niet nu en hier'. Dat verstond ik daar toch uit.

Verder volg ik de resultaten van de beloften wel, en hoewel ik eerst vond dat zo'n net wel, net niet geval was, ben ik toch meer gaan vinden dat Nys wel geselecteerd had mogen worden. Hoewel hij meer DNF's had, liet hij ook meer uitschieters zien.

Goh om dan toch meteen er wel iets over te zeggen. Ik maakte daar toch echt iets anders uit, dat Nys had gezegd/gevraagd vooraf om daar even iets over te mogen zeggen en dat Van Gucht daar op het einde bij inpikte.

En ik volg de beloften niet maar ik vind op Verstrynge na precies toch de meeste op basis van sporuitslagen.org zeker niet zwakker, en Emiel rijdt hier vierde dus dan kan je nu ook enkel zeggen totaal verdient die selectie op basis van vorm. Wyseure nog min of meer maar die eindigde quasi altijd in de buurt van Nys en er regelmatig voor.

Uitschieters had Nys wel, maar zijn dat er dan zoveel? Geen vijf, zeker niet. Om dan iemand die op het BK opgeeft mee te nemen naar het WK? Ik had het zelf absoluut niet gedaan denk ik. Nu goed er zijn ongetwijfeld argumenten pro als contra selectie Nys.

Getekend: Een forumexpert die nog steeds achter heel het mentale discussie gedoe staat, mentaal zwakker of sterker tussen die twee is en blijft onzin van het hoogste soort (dat is niet op u he WimJ) ;) .
 
Laatst bewerkt:
Qua parcours, ja het lijkt me duidelijk dat het in het zand gaat beslist worden, ligt er écht wel zwaar bij. Kan een zeer leuk duel worden tussen de twee, de rest gaat op minuten hangen tegen het einde imo. Wel gewoon een schoon parcours :) .
 
Goh om dan toch meteen er wel iets over te zeggen. Ik maakte daar toch echt iets anders uit, dat Nys had gezegd/gevraagd vooraf om daar even iets over te mogen zeggen en dat Van Gucht daar op het einde bij inpikte.

En ik volg de beloften niet maar ik vind op Verstrynge na precies toch de meeste op basis van sporuitslagen.org zeker niet zwakker, en Emiel rijdt hier vierde dus dan kan je nu ook enkel zeggen totaal verdient die selectie op basis van vorm. Wyseure nog min of meer maar die eindigde quasi altijd in de buurt van Nys en er regelmatig voor.

Uitschieters had Nys wel, maar zijn dat er dan zoveel? Geen vijf, zeker niet.
Ik deel die mening echt niet. Nys wou het daar niet over hebben en had het zeker niet gevraagd op voorhand. Zijn lichaamstaal was daarin heel duidelijk.

En ben quasi zeker dat Nys 0 problemen had met de selectie van Verstrynge, als ik me goed herinner heeft hij in de aanlopende wedstrijden zelfs eens gezegd dat Emiel een certitude leek voor selectie. Zit eerder bij Wyseure, die vaak in de buurt van Nys zat klopt, maar niet echt uitschieters had en de laatste weken was Nys de betere. Gaf trouwens ook op tijdens het BK. Wyseure heb ik eerlijk gezegd zelden met de subtoppers elite zien strijden, Thibau de laatste weken meer.
 
Aha, die opgave van Wyseure was mij niet bekend, in dat geval is dat inderdaad zeker een punt dat belangrijk is. ;)

Laat ik het dan houden op: ik snap de selectie maar Nys had ook perfect gekund. :)


Edit: Bij de vrouwen, moeilijk. Brand denk ik in theorie het beste op dit parcours, als ze niet te veel valt enzovoort. Ik verwacht ergens niet dat Alvarado haar titel verlengt. Al is het moeilijk kiezen. Brand-Betsema-Alvarado gok ik :p .
 
Regionale sport zonder enig internationaal allure dat een "wereldkampioenschap" organiseert blijft toch iets grappig.

En al helemaal als de trap niet reglementair is. Desalniettemin toch al geamuseerd!
 
Van Gucht zei, Sven jij wou ook nog iets zeggen, wat duidelijk aangeeft dat hij vooraf al gezegd had, ik wil daar nog iets over kwijt.
Ik vond dat een heel vreemde insteek van Van Gucht. Vooral het antwoord van Nys vond ik heel vreemd. Want hij zei dat hij er niets over kwijt wilde, waarna hij wel zijn uitleg gaf. Dat wel.

Wat niet nodig is, als je het er écht niet mee eens bent, ga dan in alle luwte eens praten met de bondscoach (iets dat imo lang niet iedereen zou doen van de vaders zoals _Pe_ wel denkt).
Ik, als vader, zou het in elk geval wel doen. Zeker indien uit de resultaten blijkt dat mijn zoon eigenlijk wel een selectie verdiend heeft.

Voor de rest, volgt iedereen de resultaten van de beloften dan zo enorm? Of gaat iedereen ervan uit dat Nys per definitie betere prestaties had dan sommige anderen omdat de andere Nys dat zegt (niet dat ik hem daar over zie liegen ofzo) maar ik vind het frappant iedereen is hier blijkbaar er toch ook zonder problemen van overtuigd dat zijn prestaties beter zijn dan andere geselecteerden.
Neen, zo hard volg ik de beloften niet. Maar ik ben toch al een paar keer de vergelijking tussen de resultaten van de jonge Nys en sommigen die wel geselecteerd zijn. En daaruit blijkt toch duidelijk dat de prestaties van de jonge Nys beter waren.

Edit 2: De enige waarover Nys het kon hebben lijkt me Verstrynge overigens. De rest heeft echt wel (op zijn minst) gelijk(w)aardige resultaten geboekt dan Thibau, met dat verschil dat de meeste minder DNF's kennen. Hoeveel DNF's op BK's zijn er overigens meegenomen naar WK's? Oprechte vraag die laatste he, ik zou denken weinig, maar ik weet het niet.
Hij had het ondermeer over Verstrynge. Ook over Wiseure denk ik, en die was toch wel het laatste van de Belgen.

Maar ik wil hier niet beweren dat ik niet akkoord ben met Sven Vanthournhout hé. Ik vind het een heel dappere keuze om Thibaut Nys niet te selecteren, en ergens geef ik 'm gelijk. Die snotaap heeft een draai om zijn oren nodig. Die moet eens tegen een muur oplopen. Dat manneke moet dringend wat karakter kweken. En op deze manier zal hij dat willens nillens krijgen.
 
Waarschuwing:
Belvedere, ik waardeer uw mening (andere users ook) maar stop eens met andere uit te dagen. Of formuleer het anders, want nu kom je agressief over in uw teksten en zoek je precies altijd een discussie die slecht gaat uitdraaien.
@Jonas89 Geen idee waarom je net hierover een waarschuwing zou geven. "zelfverklaarde forumexperten" zijn we hier toch allemaal? Deze post is niets tov het uitdagen en uitlokken van discussies in het Jupkes topic.

On topic:
Als Nys, Albert (wie met de 2 toch heeft samengewerkt) zegt dat Wout mentaal sterker is, snap ik niet hoe je dat nog in twijfel kunt trekken. Wout heeft volgens mij nog nooit een wedstrijd mentaal verloren. Mathieu zeker wel.

Nys had volgens mij altijd geselecteerd moeten worden. Lijkt mij ook dat de bondscoach wil laten zien dat hij de baas is en niet naar de pijpen van Nys danst.
 
Alvarado heeft het vandaag dan ook mentaal laten lopen.
Als je de benen hebt kan je nu eenmaal meer :p
Al klopt het wel dat Wout minder snel afgeeft (WK zolder beste voorbeeld), maar om te zeggen dat Matthieu mentaal zwak is klopt natuurlijk ook niet (Bieles bv)
 
Alvarado heeft het vandaag dan ook mentaal laten lopen.
Als je de benen hebt kan je nu eenmaal meer :p
Al klopt het wel dat Wout minder snel afgeeft (WK zolder beste voorbeeld), maar om te zeggen dat Matthieu mentaal zwak is klopt natuurlijk ook niet (Bieles bv)
Zeker waar. Matthieu is dan ook niet mentaal zwak. Enkel is Wout mentaal wat sterker. De vrouwen maken het toch nog spannend :D
 
Dju even toch gedacht dat het voor Betsema ging zijn :) .

Maar de sterkste gewonnen imo. Ook mooi dan :) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan