Veldritseizoen 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Jonas89 Geen idee waarom je net hierover een waarschuwing zou geven. "zelfverklaarde forumexperten" zijn we hier toch allemaal? Deze post is niets tov het uitdagen en uitlokken van discussies in het Jupkes topic.
het gaat hier om een onderling duel, die op 9lives al regelmatig uit de hand liep ;)
 
Cant toch ook weer pech. En voor de rest is het toch vooral lachen die vrouwen in het zand
Eerlijk? Sanne vond ik toch één van de beteren (zo niet de beste) NA de 3 Nederlanders voorop. Door veel pech pas 8ste.
Maar goed 4de of 8ste ... dat maakt allemaal weinig uit .. een medaille zat er niet in.

Alvarado heeft het vandaag dan ook mentaal laten lopen.
Had Sanne niet zoveel pech gehad, dan had ze gewoon voor Alvarado geëindigd. Ik denk dat da al genoeg zegt ..

Neen dat was vandaag echt niet goed ..
 
Dju even toch gedacht dat het voor Betsema ging zijn :) .

Maar de sterkste gewonnen imo. Ook mooi dan :) .
Ik zou niet zeggen dat Brand de sterkste was hoor. Dat was voor mij persoonlijk toch echt Worst, maar als je 3 tot 4 keer valt dan kan je niet winnen natuurlijk.
 
Toch teveel druk dan voor Alvarado? Deed me meteen denken aan Bogense toen ze als favoriete ook een totale offday had en zag hoe van der Heijden won.
 
Vandaag 2 prachtige wedstrijden gezien. Vooral van de vrouwen heb ik genoten. We spijtig dat die halve vent gewonnen heeft, maar het was in elk geval verdiend. Ik had het Betsema meer gegund maar die kwam gewoon power te kort op het einde. Worst verwonderde me wel. Die heeft dit jaar nog niks laten zien en dan zo sterk uit de hoek komen. Klasse.

Ik had gisteren wel al voorspeld dat het Brand zou worden. Dit is een power circuit, en zeker hoe dat het er nu bij ligt. En daarom ook dat ik morgen Wout het meeste kans geef om te winnen. Dit circuit moet hem beter liggen. Ik heb zeker geen probleem met dit circuit. In tegenstelling tot Dendermonde is hier nog wat meer te beleven dan alleen maar stoempen. Matthieu zal zijn zandrijkwaliteiten boven halen en zal serieus weerwerk bieden aan Wout, maar uiteindelijk zal de power van Wout de doorslag geven. En niet alleen zijn power, maar ik denk dat een andere troef van Wout zijn weerbarstigheid is. Hij kan volgens mij net dat tikkeltje dieper gaan dan Matthieu, en ook dat zal in zijn voordeel spelen.
Wie er ook wint morgen, ik hoop dat het zonder pech is van de tegenstander en dan zal die zege dubbel en dik verdiend zijn.
 
Alleen als het toch veel lopen is heeft Wout voordeel, zo een inspanning van 3-4min kan Matthieu ook heel goed aan hoor (want aan de andere kant van de brug is het toch amper power gebruiken). Zal vooral zo weinig mogelijk fouten maken worden
 
Volgens mij, en naar ik daarnet ook zag volgens de VTM sportdienst, zal het verschil vooral gemaakt worden op dat stuk langs de zee op. Volle bak wind op kop en zand dat voor geen meter bolt. Net dat stuk is volgens mij in het voordeel van VanAert en net daarom geef ik hem het meeste kans morgen. Moest hij morgen ook effectief winnen, en hopelijk zonder pech voor Matthieu, zal hij de overwinning in elk geval niet gestolen hebben.
 
Alleen geven ze voor morgen net minder wind en komt hij ook meer uit het oosten, dus wind op kop bij het terugkeren van de zee.
Laten we vooral hopen dat we eens een duel zien, en dat niet de ene al tegen de grond licht na 30 seconden of de ander lek rijdt.

Ik weet niet wat ik van het parcours moet denken, het zijn precies 2 verschillende crossen in 1. Met een iets te hoog speeltuingehalte in het 2de deel. Renners die bochten pakken door zich herhaaldelijk vast te klampen aan de dranghekken, dat vind ik weinig hebben eigenlijk.
Door de wind, geen toeschouwers en veel zon zou het 2e gedeelte wel is nog een stuk kunnen uitdrogen vooraleer de profs aan de beurt komen.
 
Idd strandrace is een andere discipline en de hippodroom is ook niet veel soeps (zoals BK veldlopen daar ook niet veel soeps was)
 
Persoonlijk denk ik de kansen: 70% WVA, 30% MVDP.
Omwille van het zand en parcour
 
Om nog ff terug te komen op de beloften, Vandebosch die daar niet overpakt van Kielich en achter Ronhaar rijdt in de tweede ronde, voor mij was dat wel komedie. Ik hoor Nys en Groenendaal achteraf zeggen dat Vandebosch stikkapot zat, maar dat vond ik bullshit. Als Kielich aanzette ging hij vlot mee, als die vroeg om over te pakken kon hij niet... maar dan wel heel de wedstrijd bijna alleen hangen op zo'n 5 sec. Als je echt al stikkapot zat, zak je op dit parcours veel verder weg. Voor mij wou hij echt niet rijden naar zijn ploegmaat. Het is niet omdat je je tong uitsteekt als Kielich achteruit kijkt, dat je ook echt kapot zit.
 
kHeb toch ook het gevoel dat men straks rond 15u45 gaat zeggen "En te denken dat er mensen waren die Wout meer kans gaven :') " als VPD al een minuut voorsprong heeft opgebouwd.
Hopelijk zit ik er super hard naast natuurlijk... :rolleyes:
Kans lijkt mij persoonlijk zeer klein. MvdP is dit seizoen gewoon onklopbaar, een klasse sterker dan Wout en 3 klassen sterker dan de overschot. Hoe frustrerend moet het wel niet zijn voor de rest. Weten dat je enkel maar naar Oostende gaat voor die 3de plek. En enkel maar BK wordt omdat MvdP een Nederlander is.
 
Kans lijkt mij persoonlijk zeer klein. MvdP is dit seizoen gewoon onklopbaar, een klasse sterker dan Wout en 3 klassen sterker dan de overschot. Hoe frustrerend moet het wel niet zijn voor de rest. Weten dat je enkel maar naar Oostende gaat voor die 3de plek. En enkel maar BK wordt omdat MvdP een Nederlander is.
Overdrijven is ook een kunst, verschil met VA is klein en hangt van details af.
 
Hem onklopbaar noemen is in elk geval overdreven. Hij blijft de beste veldrijder maar Van Aert zit er op dit moment echt niet ver van af.
 
Ik zie het verschil gemaakt worden op het einde langs het water. Daar kun je veel winnen of verliezen. De ene slaat vroeg af naar de dijk al lopend en andere blijven langer fietsen maar moeten meer meters doen. Wie doet wat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan