Veldritseizoen 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha, Wuyts die tijdens een veldrit ergens vorig jaar of enkele jaren geleden aan het dromen was over een veldrit in het stadspark van Leuven. Om meer volk naar de cross te lokken.
Het stadspark van Leuven is een zakdoek groot en hindernissen of uitdagingen zijn daar natuurlijk niet beschikbaar.
 

Wat een arrogante blaaskaak. Wie denkt hij wel dat hij is? (Nys)
 
Dat WAS ook een zware afgang. :p

Dat was eigenlijk absurd ook. Voor alle duidelijkheid: Gavere was een super sterke prestatie hé maar ik vond het waanzin hoe hij eigenlijk enkel en alleen op basis van die ene cross plots tot "De Grote 3" behoorde. I blame Michel Wuyts (zoals altijd :p). De man heeft nog nooit van het woord "bevestigen" gehoord.

Voor alle duidelijkheid is Pidcock uiteraard diegene die intrinsiek het meest aanspraak kan maken op een plaats net achter Mathieu en Wout maar om hem dan meteen op dezelfde hoogte te heffen dat is er wel los over. Weet je wat het ook is: na 2 seizoenen blinde dominantie van Mathieu is iedereen uitzinnig van vreugde als er ook maar 1 renners de schijn kan geven van weerwerk te kunnen bieden. Als dan blijkt dat de ongenaakbare ook nog te kloppen is bij momenten dan is het hek volledig van de dam natuurlijk.
Wuyts is vooral een fanboy en kan het niet wegsteken. Dan vervormt objectiviteit zich vaak in subjectiviteit bij die man. Best dat Herygers daar naast zit en zoals HLN kopte: "Bestond er een WK voor cocommentatoren in het veldrijden, dan won Paul Herygers elk jaar goud, en niet alleen omdat hij de enige is".
 

Toch echt een topper, die Creteur.
 

Wat een arrogante blaaskaak. Wie denkt hij wel dat hij is? (Nys)
Heeft nochtans een punt dat Thibau als je puur naar prestaties kijkt meer aanspraak maakt op een plek dan sommige anderen.
En dat van de ploeg ook
 
Zou t pa Verstrynge of eender welke onbekende vader zijn men zou toch min of meer hetzelfde zeggen als Solleke89 imo. Ik vond hem er daar in extra time cross op dat onderdeel er toch echt niet fameus uitkomen.
 
Lijkt me iets om de vakbond bij in te schakelen, werkgevers die niet begrijpen dat er op zo'n zondag niet gewerkt kan worden, t lijkt me randje wettelijk.
 
Ha, Wuyts die tijdens een veldrit ergens vorig jaar of enkele jaren geleden aan het dromen was over een veldrit in het stadspark van Leuven. Om meer volk naar de cross te lokken.
Het stadspark van Leuven is een zakdoek groot en hindernissen of uitdagingen zijn daar natuurlijk niet beschikbaar.
We kunnen aan de Mo vragen om de Deberiotstraat op te breken?
 
Zdenek geeft Matthieu 50% kans om wereldkampioen te worden, Wout 49% kans en zichzelf 1 %. :ROFLMAO: .Die kerel zit ook nooit om een grapje verlegen.
Dat is mogelijk. Matthieu en Wout haken bij de start in elkaar. Beiden worden zwaar gekwetst afgevoerd. Zdenek heeft een mega superdag en wint.

Alles kan hé! Maar ik hoop op een sportieve hoogdag. Niet op een rondje: wie heeft er zware pech.
 
Dat is mogelijk. Matthieu en Wout haken bij de start in elkaar. Beiden worden zwaar gekwetst afgevoerd. Zdenek heeft een mega superdag en wint.
Nope. Volgens Stybar (zijn grapje) hebben Vanthourenhout, Sweeck, Pidcock, Iserbyt, etc. 0% kans, terwijl ik die toch allemaal hoger zie eindigen dan hijzelf.
 

Wat een arrogante blaaskaak. Wie denkt hij wel dat hij is? (Nys)
Dat vind ik nogal kort door de bocht. Wat had Sven moeten zeggen toen Van Gucht vroeg wat hij er van dacht ? Dat hij het niet meer dan normaal vind ? Ik vind het eerlijk gezegd logisch dat Sven Nys antwoorden zoekt. Want uiteindelijk is het zoals SomeDude zegt, indien je enkel naar de prestaties kijkt zou hij eigenlijk bij de selectie moeten zijn. Ik vind het bijgevolg eigenlijk eerder nobel van Sven Nys dat hij bereidt is om te wachten tot na het WK vooraleer hij antwoorden gaat halen bij Sven Vanthourenhout. Dat hij antwoorden gaat halen is niet meer dan normaal, dat zou elke vader doen denk ik.

Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden waarom Vanthourenhout besloten heeft om de jonge Nys niet te selecteren.
1. Vanthourenhout wil af van het imago van de marionet te zijn van Sven Nys. Iedereen denkt dat trouwens. Het is ook nooit anders geweest. Misschien wil Vanthourenhout hiermee een statement maken en duidelijk maken dat hij, en hij alleen, de bondscoach is. In dit opzicht is het niet selecteren van Thibau Nys wel een serieus statement, meer niet echt fair tegenover Thibeau als je het mij vraagt.
2. Volgens Sven Vanthourenhout heeft Thibeau een serieuze schop onder zijn kont nodig. Moet dat manneke eens serieus wakker geschud worden. Moest dat het geval zijn, geef ik Vanthourenhout gelijk. Dat manneke heeft een wakeup call nodig. Wat een show toch altijd wanneer hij eens lager dan verwacht over de meet komt. Neem je verlies als een man en doe het de volgende keer beter. Het is heel duidelijk dat Thbeau, alhoewel hij een serieus stukske met de fiets kan rijden, karakter mist. Hij is strontverwend. Het is duidelijk dat pappa Nys hem niet onder zijn gat gaat schoppen. Dus zal Sven Vanthourenhout misschien de rol van boeman op zich nemen en zal hij die spreekwoordelijk schop onder het gat van Thibau geven. Echt veel kwaad kan het niet. Het is niet dat Thibau op dit WK de hoofdrol zal opeisen. Ik hoop echt dat dit de reden is dat hij niet geselecteerd is, want dit kan hij wel eens gebruiken.
 
Ik vind het bijgevolg eigenlijk eerder nobel van Sven Nys dat hij bereidt is om te wachten tot na het WK vooraleer hij antwoorden gaat halen bij Sven Vanthourenhout. Dat hij antwoorden gaat halen is niet meer dan normaal, dat zou elke vader doen denk ik.
Hij kon drie antwoorden geven.

1. Of wel het antwoord ontwijken. Maar dan gaan de mensen zelf een oordeel vellen. En dat oordeel zal zijn: Dat Nys ne hypocriet is.
2. Of wel liegt hij staalhard en dan is Nys een hypocriet in de ogen van de mensen.
3. Of wel zegt hij zoals het echt is. En dan vinden de mensen dan dat Nys -jawel hoor- een hypocriet is.

Ik denk niet dat Nys een bevredigend antwoord kon geven. Dat ze die vraag aan hem stelden was eigenlijk géén goed idee. Men had dit privé moeten houden. Nys had zowiezo met Vanthourenhout gaan spreken na het WK. Maar goed als publiek figuur kan NIKS privé blijven natuurlijk.

En ja dat hij zijn zoon beschermd is normaal hé.
 
Stel dat Nys morgen op de fiets springt en meedoet aan het WK voor vrouwen.
Wie wint er?

Nys.

Voor de rest niet eens met _Pe_ , moest het toch één van de twee redenen zijn waarom Thibau niet meemocht dan hoop ik op zo snel als mogelijk een andere bondscoach.

Edit: Ook niet echt met Makila, ze hebben het Nys niet gevraagd in extra time cross he, Van Gucht zei, Sven jij wou ook nog iets zeggen, wat duidelijk aangeeft dat hij vooraf al gezegd had, ik wil daar nog iets over kwijt. Wat niet nodig is, als je het er écht niet mee eens bent, ga dan in alle luwte eens praten met de bondscoach (iets dat imo lang niet iedereen zou doen van de vaders zoals _Pe_ wel denkt).

Voor de rest, volgt iedereen de resultaten van de beloften dan zo enorm? Of gaat iedereen ervan uit dat Nys per definitie betere prestaties had dan sommige anderen omdat de andere Nys dat zegt (niet dat ik hem daar over zie liegen ofzo) maar ik vind het frappant iedereen is hier blijkbaar er toch ook zonder problemen van overtuigd dat zijn prestaties beter zijn dan andere geselecteerden.

Edit 2: De enige waarover Nys het kon hebben lijkt me Verstrynge overigens. De rest heeft echt wel (op zijn minst) gelijk(w)aardige resultaten geboekt dan Thibau, met dat verschil dat de meeste minder DNF's kennen. Hoeveel DNF's op BK's zijn er overigens meegenomen naar WK's? Oprechte vraag die laatste he, ik zou denken weinig, maar ik weet het niet.
 
Laatst bewerkt:
Nys.

Voor de rest niet eens met _Pe_ , moest het toch één van de twee redenen zijn waarom Thibau niet meemocht dan hoop ik op zo snel als mogelijk een andere bondscoach.

Edit: Ook niet echt met Makila, ze hebben het Nys niet gevraagd in extra time cross he, Van Gucht zei, Sven jij wou ook nog iets zeggen, wat duidelijk aangeeft dat hij vooraf al gezegd had, ik wil daar nog iets over kwijt. Wat niet nodig is, als je het er écht niet mee eens bent, ga dan in alle luwte eens praten met de bondscoach (iets dat imo lang niet iedereen zou doen van de vaders zoals _Pe_ wel denkt).

Voor de rest, volgt iedereen de resultaten van de beloften dan zo enorm? Of gaat iedereen ervan uit dat Nys per definitie betere prestaties had dan sommige anderen omdat de andere Nys dat zegt (niet dat ik hem daar over zie liegen ofzo) maar ik vind het frappant iedereen is hier blijkbaar er toch ook zonder problemen van overtuigd dat zijn prestaties beter zijn dan andere geselecteerden.

Edit 2: De enige waarover Nys het kon hebben lijkt me Verstrynge overigens. De rest heeft echt wel (op zijn minst) gelijk(w)aardige resultaten geboekt dan Thibau, met dat verschil dat de meeste minder DNF's kennen. Hoeveel DNF's op BK's zijn er overigens meegenomen naar WK's? Oprechte vraag die laatste he, ik zou denken weinig, maar ik weet het niet.
Nys had (in de pers) gezegd dat hij er met de bondscoach nog over ging praten, maar Van Gucht maakte er meteen van, jij wou ook nog iets zeggen. Waarop Nys meteen aangaf 'niet nu en hier'. Dat verstond ik daar toch uit.

Verder volg ik de resultaten van de beloften wel, en hoewel ik eerst vond dat zo'n net wel, net niet geval was, ben ik toch meer gaan vinden dat Nys wel geselecteerd had mogen worden. Hoewel hij meer DNF's had, liet hij ook meer uitschieters zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan