Komt vooral neer op relativeren van alcoholgebruik achter het stuur als je het mij vraagt. Kan zijn dat je het niet zo bedoelt, maar dan is het ook storend als je in de context van dit topic zonder onderbouwing beweert dat die "nog erger" zijn.Neen, niet zonder meer. Ik zei gewoon "vaak". Dus ja, in sommige gevallen wel, in andere niet. Maar dat "buikgevoel" tegenargument is soms gewoon storend. Alsof je dan iets weerlegd hebt omdat iemand er geen tig studies en statistieken bijhaalt.
Dat zeg ik toch niet? Maar het ene wrong is niet erger dan het andere imo.
Op dit punt in de tijd zouden we best realistisch gezien best nog heel even afwachten en dan massaal overschakelen naar zelfrijdende auto's, dan zijn alle problemen die des mensen zijn meteen van de baan (pun intended). Zowel alcohol, vermoeidheid, overdreven snelheid,...Akkoord dat de oorzaak altijd beter moet aangepakt worden, maar als dat niet of moeilijk gaat of werkt moet je andere oplossingen toch ook bekijken.
En dat van die snelheidsbegrenzers is best grappig, maar idd, wil men echt verkeersveiligheid verbeteren en hardrijders uit het straatbeeld zou dat een oplossing kunnen zijn. Maar het zou staat miljoenen euro's aan boetes ontzeggen, heel kortzichtig want op de lange termijn zou het wellicht net geld opbrengen.
Ik mag overigens hopen dat verkeersveiligheid primeert op boetes in de begroting