Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Nope... ik ben altijd tegen die vuiligheid geweest, heb me al "pijn gedaan" met wonden... nog nooit iets van gevolg en ik heb nog NOOIT de griep gehad.

Nu heb ik voor de eerste keer griepsverschijnselen door die vaccinatie... dus mijn idee over al dat vergif zal niet snel omgeplooid worden ;)
Wat is er dan de aanzet toe geweest om nu te beslissen om dit vaccin wel te laten zetten?
Aangezien het niet verplicht is moet er toch iets geweest zijn waardoor je die keuze gemaakt hebt?
Dit is geen kritiek of zo, gewoon een vraag uit interesse.
 
Wat is er dan de aanzet toe geweest om nu te beslissen om dit vaccin wel te laten zetten?
Aangezien het niet verplicht is moet er toch iets geweest zijn waardoor je die keuze gemaakt hebt?
Dit is geen kritiek of zo, gewoon een vraag uit interesse.
Voorbije jaar onder een steen gelegen of zo? Als gezonde mens zou het een no brainer moeten zijn om dat vaccin te halen.
 
Voorbije jaar onder een steen gelegen of zo? Als gezonde mens zou het een no brainer moeten zijn om dat vaccin te halen.
Wat voor een reactie is dat nu?
@Hoffman zei dat hij in de afgelopen 30 jaar geen enkel vaccin heeft laten zetten omdat het allemaal "vergif" is. Vandaar dus mijn vraag waarom hij dit vaccin wel heeft laten zetten, waarom die keuze om net dit vaccin nu wel te laten zetten?
 
Wat voor een reactie is dat nu?
@Hoffman zei dat hij in de afgelopen 30 jaar geen enkel vaccin heeft laten zetten omdat het allemaal "vergif" is. Vandaar dus mijn vraag waarom hij dit vaccin wel heeft laten zetten, waarom die keuze om net dit vaccin nu wel te laten zetten?
is toch niet zo vreemd om in 30 jaar geen vaccin te nemen ? Ik heb ook sinds de kindertijd geen enkele aanraking met een vaccin gehad , het is een onbekende wereld voor me , zal me laten vaccineren (vw) , al is dat met ferme tegenzin .
 
Collega (vrouw, 24 jaar) uit Hamme heeft zich deze week vrijwillig opgegeven voor Johnson & Johnson. Ze mag deze zaterdag al gaan voor haar vaccin.
 
is toch niet zo vreemd om in 30 jaar geen vaccin te nemen ? Ik heb ook sinds de kindertijd geen enkele aanraking met een vaccin gehad , het is een onbekende wereld voor me , zal me laten vaccineren (vw) , al is dat met ferme tegenzin .

Gewoon een serieuze vraag, dus niet verwijtend/veroordelend bedoeld, maar zijt ge dan iemand die in het algemeen zeer voorzichtig als het op gezondheid aankomt? Zijt ge bijvoorbeeld heel selectief in wat ge koopt in de supermarkt qua voeding? Hoe zit het met alcoholverbruik? Ooit gerookt (of stapje verder, ooit iets van drugs aangeraakt), beperkt ge het gebruik van apparaten met draadloze straling, hebt ge uw woonplaats bewust gekozen omwille van bepaalde omgevingsfactoren qua milieu/luchtverontreiniging ...?

Want dat iemand twijfelt uit een zekere "angst" over wat een vaccin met het lichaam kan doen, dat kan ik ergens nog begrijpen, maar ik ben dan benieuwd of die voorzichtigheid zich ook verderzet op andere vlakken in die mensen hun leven want er zijn tig dagdagelijkse zaken die we nuttigen maar waar we ook niet echt bij stilstaan wat de gevolgen voor ons lichaam kunnen zijn (of zelfs zeer wsl zúllen zijn indien reeds wetenschappelijk bewezen).
 
Die van mij mag voor haar Janssen vaccin maar ze moet wel tekenen dat ze de risico's kent.
Ben wel gene anti-vaxxer maar als ge die risico's leest, hoe klein ook dan kruipt er toch twijfel in u en denkt ge er toch aan misschien wa langer te wachten...
 
Die van mij mag voor haar Janssen vaccin maar ze moet wel tekenen dat ze de risico's kent.
Ben wel gene anti-vaxxer maar als ge die risico's leest, hoe klein ook dan kruipt er toch twijfel in u en denkt ge er toch aan misschien wa langer te wachten...
Heb je de bijsluiter van Dafalgan al eens gelezen? (opnieuw: niet aanvallend bedoeld, dat moet er blijkbaar tegenwoordig bij :D Als amateurhypochonder snap ik absoluut dat zo'n bijsluiter op de goesting werkt)
 
Heb je de bijsluiter van Dafalgan al eens gelezen? (opnieuw: niet aanvallend bedoeld, dat moet er blijkbaar tegenwoordig bij :D Als amateurhypochonder snap ik absoluut dat zo'n bijsluiter op de goesting werkt)

Ja I know, maar das zo minder in uw face zal het zo zeggen :p
 
Ik ben iemand die ook wel rap last heeft na een prik (vooral serieus zere arm).
Nu aan de telefoon(vaccinatiecentrum) wisten ze te zeggen van een dafalgan vooraf te nemen.
Als ik snel google dan wordt het vaak afgeraden omdat het de opname van antistoffen zou kunnen verminderen.
Op een bron van AZDelta wordt het dan weer wel aangeraden.

https://www.azdelta.be/sites/default/files/covid-19_qa_betreft_covid-19_vaccinaties.pdf
zoals bij alle andere vaccins wordt geadviseerd om paracetamol 1g te nemen vlak voor vaccinatie, extra dosissen kunnen tot max 3- 4g per dag (afhankelijk van gewicht patiënt)
 
Gisteren om 20u mijn eerste Pfizer prik gehad. Ondanks de verhalen te lezen/horen dat al wie dat covid heeft gehad een grotere kans heeft op slecht of last te hebben. Maar tot nu toe enkel last van een stijve arm!
 
Heb mijn uitnodiging vandaag ontvangen:

Geboortejaar: 1994
Regio: Sint-Katelijne-Waver
Vaccin: Pfizer
Datum: 02/07/2021 en 06/08/2021
 
Twee weken geleden de mail gehad, direct de twee data. Moest er om 9u8 zijn vandaag en tegen 9u15 zat ik al op mijn ‘is er een reactie’ stoeltje. 9u30 buiten. Pfizer gehad.
Ik had op zich geen voorkeur maar was toch content dat het geen AstraZeneca was, die negatieve verhalen dat blijft toch plakken.
Mijn man had zijn uitnodiging voor zaterdag maar heeft daar gevraagd of het ook op dat moment kon en dat is gelukt, heel simpel en we waren op hetzelfde moment buiten.
 
is toch niet zo vreemd om in 30 jaar geen vaccin te nemen ? Ik heb ook sinds de kindertijd geen enkele aanraking met een vaccin gehad , het is een onbekende wereld voor me , zal me laten vaccineren (vw) , al is dat met ferme tegenzin .
Ik vind dat vreemd omdat zaken zoals tetanus moeten onderhouden worden, en ik dat sowieso op mijn 12 jaar en ergens halfweg in de 20 denk ik heb gehad. Ook voor reizen naar tropische gebieden worden vaccins aangeraden. Ik heb ook in het middelbaar de kans gekregen om me te laten vaccineren tegen een vorm van hepatitis, wat mijn moeder als docent verpleegkunde een goede zaak vond.

Over het algemeen hebben we hier een grote vaccinatiebereidheid/laag aantal "sceptici" dus 30 jaar geen vaccin krijgen vind ik dan wel straf tenzij je als 60-plusser op BG zit.
 
Ik vind dat vreemd omdat zaken zoals tetanus moeten onderhouden worden, en ik dat sowieso op mijn 12 jaar en ergens halfweg in de 20 denk ik heb gehad. Ook voor reizen naar tropische gebieden worden vaccins aangeraden. Ik heb ook in het middelbaar de kans gekregen om me te laten vaccineren tegen een vorm van hepatitis, wat mijn moeder als docent verpleegkunde een goede zaak vond.

Over het algemeen hebben we hier een grote vaccinatiebereidheid/laag aantal "sceptici" dus 30 jaar geen vaccin krijgen vind ik dan wel straf tenzij je als 60-plusser op BG zit.
Wie is verantwoordelijk voor dat 'tetanus onderhouden'? Mijn laatste vaccin buiten corona zal wellicht ook al 15-20 jaar geleden zijn (ik ben 28), precies alsof de hele bevolking proactief om de 10 jaar achter hun Tetanus vaccin gaat. Eerste keer dat ik zelfs hoor dat je dat om de 10 jaar opnieuw moet laten zetten.
 
Terug
Bovenaan