Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik vind dat vreemd omdat zaken zoals tetanus moeten onderhouden worden, en ik dat sowieso op mijn 12 jaar en ergens halfweg in de 20 denk ik heb gehad. Ook voor reizen naar tropische gebieden worden vaccins aangeraden. Ik heb ook in het middelbaar de kans gekregen om me te laten vaccineren tegen een vorm van hepatitis, wat mijn moeder als docent verpleegkunde een goede zaak vond.

Over het algemeen hebben we hier een grote vaccinatiebereidheid/laag aantal "sceptici" dus 30 jaar geen vaccin krijgen vind ik dan wel straf tenzij je als 60-plusser op BG zit.
Zoals Gua al zei is de kans heel groot dat hij wel al z'n vaccin heeft gehad, zeker als hij zwaardere verwondingen heeft gehad.
 
Wie is verantwoordelijk voor dat 'tetanus onderhouden'? Mijn laatste vaccin zal wellicht ook al 15-20 jaar geleden zijn, precies alsof de hele bevolking proactief om de 10 jaar achter hun Tetanus vaccin gaat. Eerste keer dat ik zelfs hoor dat je dat om de 10 jaar opnieuw moet laten zetten.
Ja dat is eigen verantwoordelijk, maar het is niet omdat een hoop mensen hun voeten veegt aan de eigen gezondheid omdat ze het niet weten dat het niet klopt hé. Mijn punt is dat ik het vreemd vind dat je in deze maatschappij al zo lang geen vaccin zou gehad hebben (zie post @Loser, het wordt onwaarschijnlijker).

Allezja wij hebben een hond en dat beest moet ook regelmatig zijn vaccins krijgen, er zal dan bij hondeneigenaars misschien ergens een belletje rinkelen?

Overigens liet mijn huisarts de status van mijn vaccinaties controleren met een bloedtest voor een reis.
 
Mijn madam heeft vandaag een bericht gehad van QVAX voor morgen. Ze is een paar maanden ouder dus kan niet lang meer duren :clap:

Ze was de hele tijd aan het kloten op haar werk omdat ze het ww niet meer wist en niet kon resetten. Ik bel haar en het is geregeld, 3 mintuten voor tijd.
 
vanmorgen geweest...

J&J gevraagd, terwijl ik voor pfizer moest, ik ben 38.

dit kan in principe wel gegeven worden zeiden ze, maar enkel op de desbetreffende dagen dat ze j&j liggen hebben.

ik had de "pech" dat vandaag enkel pfizer vaccins waren. dus dan maar dit genomen.

uiteindelijk bied deze, en moderna toch de beste bescherming tegen het virus, dus op de lange duur, toch blij met die pfizer.

j&j ging me enkel goed uitgekomen hebben voor sneller op reis te kunnen, maar ja
 
Ik vind dat vreemd omdat zaken zoals tetanus moeten onderhouden worden, en ik dat sowieso op mijn 12 jaar en ergens halfweg in de 20 denk ik heb gehad. Ook voor reizen naar tropische gebieden worden vaccins aangeraden. Ik heb ook in het middelbaar de kans gekregen om me te laten vaccineren tegen een vorm van hepatitis, wat mijn moeder als docent verpleegkunde een goede zaak vond.

Over het algemeen hebben we hier een grote vaccinatiebereidheid/laag aantal "sceptici" dus 30 jaar geen vaccin krijgen vind ik dan wel straf tenzij je als 60-plusser op BG zit.
Nu je het zegt ,heb idd 2 jaar geleden het tetanusvaccin gekregen (toevallig ,moest naar de kliniek voor een wonde aan mijn hand, en daar zeiden ze dat ik dat al lang niet meer gehad had.)

Maar als je nooit iets tegenkomt , en je gaat niet naar tropische bestemmingen , dan is dat niet verwonderlijk dat je 20 jaar of langer geen vaccin hebt gehad.
 
Wie is verantwoordelijk voor dat 'tetanus onderhouden'? Mijn laatste vaccin buiten corona zal wellicht ook al 15-20 jaar geleden zijn (ik ben 28), precies alsof de hele bevolking proactief om de 10 jaar achter hun Tetanus vaccin gaat. Eerste keer dat ik zelfs hoor dat je dat om de 10 jaar opnieuw moet laten zetten.
Recente vaccinaties kan je vinden op cozo.be

In 2019 heb ik voor een reis naar Thailand nog een spuit gekregen tegen difterie, tetanus, kinkhoest.
De keer daarvoor was 12 jaar geleden voor een reis naar Brazilië. De keer daarvoor 13 jaar geleden in school.

Behalve bij reizen of ziekenhuistoestanden zal niemand er een fluit om geven vrees ik...
 
Geen idee heb het doorgegeven via de contact-tracing
Ook jouw arts gecontacteerd voor de eventuele gevolgen?
Al denk ik dat die wel zouden meevallen aangezien als jij niet op reis vertrok je niet zou weten dat je besmet was. Als we dat extrapoleren (want we zijn al sinds januari aan het vaccineren) dan zouden er toch al veel mensen zo moeten geweest zijn die besmet gevaccineerd zijn.
 
Ook jouw arts gecontacteerd voor de eventuele gevolgen?
Al denk ik dat die wel zouden meevallen aangezien als jij niet op reis vertrok je niet zou weten dat je besmet was. Als we dat extrapoleren (want we zijn al sinds januari aan het vaccineren) dan zouden er toch al veel mensen zo moeten geweest zijn die besmet gevaccineerd zijn.
Waarschijnlijk ga ik meer antistoffen hebben omdat ik de besmetting heb gehad + het vaccin. Voel mij niet megaslecht nu. Ben wat slapjes, ze hebben precies met een lode pijp geslagen op de plek waar ze vaccin hebben ingespoten en klein beetje diarree.

Wat mij wel nu pas opvalt: vorig jaar was ik op erasmus in Madrid (september 2019-juni 2020) en ik ben daar ook 6 dagen verschrikkelijk ziek geweest midden januari toen er van Covid nog geen sprake was. Heb nu toch wat symptomen en dat zijn dezelfde in een lichtere vorm zonder hardnekkige hoest ( ik was toen zo ziek dat ik overdag ben gaan slapen wat ik anders nooit doe). Zou het kunnen dat ik toen al het virus had? (Eerste officiele geval in Spanje was eind januari maar op de Canarische eilanden)
 
Waarschijnlijk ga ik meer antistoffen hebben omdat ik de besmetting heb gehad + het vaccin. Voel mij niet megaslecht nu. Ben wat slapjes, ze hebben precies met een lode pijp geslagen op de plek waar ze vaccin hebben ingespoten en klein beetje diarree.

Wat mij wel nu pas opvalt: vorig jaar was ik op erasmus in Madrid (september 2019-juni 2020) en ik ben daar ook 6 dagen verschrikkelijk ziek geweest midden januari toen er van Covid nog geen sprake was. Heb nu toch wat symptomen en dat zijn dezelfde in een lichtere vorm zonder hardnekkige hoest ( ik was toen zo ziek dat ik overdag ben gaan slapen wat ik anders nooit doe). Zou het kunnen dat ik toen al het virus had? (Eerste officiele geval in Spanje was eind januari maar op de Canarische eilanden)
Eind 2019 ben ik thuis geschreven met een virale infectie. Hoesten, spierpijn, dood, maar echt doodmoe.
Omwille het feit dat mijn vrouw zwanger was heb ik toen ook in ‘quarantaine’ geleefd thuis.
Dat gevoel heb ik ook nog nooit gehad. Ik denk dat het verloop van een milde COVID-infectie gewoon lijkt op de zoveelste virale infectie, met dan in meer gevallen zwaardere gevolgen (hartspierontsteking, blijvend verlies van reukvermogen, ziekenhuisopname, …)
 
Anderhalf uur geleden mijn eerste shot Pfizer gekregen in vaccinatiecentrum Kasterlee/Tielen. Ging supervlot en van de naald voel je eigenlijk niks. Op 22/07 m'n tweede!
 
Om 21u vandaag krijg ik mijn eerste Moderna shot.

Edit: net terug. Was amper volk dus kon direct gaan zitten voor de prik en 10 min. wachten was snel voorbij.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij mag voor haar Janssen vaccin maar ze moet wel tekenen dat ze de risico's kent.
Ben wel gene anti-vaxxer maar als ge die risico's leest, hoe klein ook dan kruipt er toch twijfel in u en denkt ge er toch aan misschien wa langer te wachten...
Tja, elk vaccin heeft bepaalde risico's.
(Ik heb het nu enkel over de corona vaccins, maar eigenlijk geld dat gewoon voor elk geneesmiddel op enkele uitzonderingen na misschien)

De vraag is dan of je de risico's aanvaardbaar vind of niet.
 
Tja, elk vaccin heeft bepaalde risico's.
(Ik heb het nu enkel over de corona vaccins, maar eigenlijk geld dat gewoon voor elk geneesmiddel op enkele uitzonderingen na misschien)

De vraag is dan of je de risico's aanvaardbaar vind of niet.

Ja akkoord. Maar tis met zo een heel document voor uwe neus met risico's enzo plus tabellekes met aantal mensen die opgenomen zijn, mensen die klonters gehad hebben etc...
Nogal in your face.

Die cijfers vallen mee maar zelfs voor iemand die overtuigd is van de vaccins zoals ik is dat toch confronterend (for lack of a better word)
En ik snap dat dat moet enzo daar niet van hé.

Maar 't kwam gewoon een beetje binnen.
 
Morgen mijn 2e Pfizer, ben benieuwd als die zo ”erg” is zoals je hoort.
Van de eerste niks gehad
 
Wie is verantwoordelijk voor dat 'tetanus onderhouden'? Mijn laatste vaccin buiten corona zal wellicht ook al 15-20 jaar geleden zijn (ik ben 28), precies alsof de hele bevolking proactief om de 10 jaar achter hun Tetanus vaccin gaat. Eerste keer dat ik zelfs hoor dat je dat om de 10 jaar opnieuw moet laten zetten.
Hier doet de huisarts dat, die heeft dat in zijn computer staan en laat weten wanneer je opnieuw een prik moet krijgen.
Maar ik let daar ook zelf op, ik heb zo een kaartje waarop al mijn vaccinaties vermeld staan.
 
Blijkbaar laat tussen de 10% en de 25% van de 40tigers de vaccinatie aan zich voorbij gaan.

 
Blijkbaar laat tussen de 10% en de 25% van de 40tigers de vaccinatie aan zich voorbij gaan.

Dan vraag ik me toch af of dat een regionaal iets is of zo. Ik zit in die categorie en letterlijk iedereen die ik ken is al geweest of heeft een afspraak liggen.
 
Terug
Bovenaan