Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Uitnodiging net binnen:

Waar? Vaccinatiecentrum Rupelaar
Wanneer? 01/07/21 - 05/08/21
Geboren? 1992
EDIT: pfizer blijkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het niet vaak akkoord met jou, maar hier eigenlijk wel.

Als ge u moet laten testen wegens mogelijks besmet, dan moet ge niet direct na de test naar het vaccinatiecentrum gaan voordat ge het resultaat weet. Dat is inderdaad roekeloos, voor uzelf en voor anderen.

Enige tegenargument zou zijn dat ge u laat testen om op reis te kunnen gaan (dus niet omdat ge symptomen hebt of omdat ge mogelijks contact hebt gehad met iemand positief). In dat geval is er geen reden om uw afspraak voor vaccin te verzetten in afwachting van het resultaat. En als de test dan positief blijkt te zijn, is het gewoon pech
Maar nergens vermeld hij de reden waarom hij getest geweest is dus wat kort door de bocht om hem direct roekeloos te noemen.
 
51 uur na mijn Moderna-prik is de zeurende armpijn wel zo goed als verdwenen. Alleen als ik echt met mijn arm zwaai, voel ik het in de bovenarm nog een beetje trekken, maar de zwelling en de pijn zijn wel weg. Dat was gisterenavond nog wel wat anders, ik heb mijn fietstochtje moeten onderbreken omdat bij ieder putje er een pijnscheut door mijn arm ging. De terugweg dus ook maar, Napoleongewijs, met 1 hand gereden.
 
Mijn vrouw krijgt een melding als reserve en moet bevestigen via Qvax. Systeem om te bevestigen ligt plat, en in het vaccinatiecentrum zelf kunnen ze niet manueel bevestigen "want ze hebben geen toegang tot het systeem".

Mannekes toch wa ne zever. >.<
 
morgen 1e pfizer.

ik heb me gisteren wel ingeschreven op qvax voor johnson, om sneller te kunnen reizen.
dus als ik voor mijn pfizer morgen niets hoor, ga ik voor de pfizer toch maar.

of ga ik zowiezo niets te horen krijgen van een eventuele johnson, omdat ik reeds ingepland ben op pfizer?

38 jaar btw
 
Mijn vrouw (1991) mag via Qvax vrijdag achter J&J in Kortrijk.

Zelf nog even gebeld om mijn afspraak te verplaatsen en mag nu zaterdag 19/06 mijn 1e prik Pfizer, en zaterdag 17/07 mijn 2e prik Pfizer. Zit blijkbaar maar 28 dagen tussen maar kan blijkbaar geen kwaad? Een paar dagen na mijn 2e prik vertrek ik wel op reis (21/07). Op 20 juli moet ik mij dus laten testen, mss een domme vraag maar die test kan toch niet positief zijn omdat ik maar net mijn vaccin gekregen heb?

edit: in het vaccinatiecentrum van Kortrijk hebben ze mij bevestigd dat mijn Qvax inschrijving genegeerd werd omdat ik al een uitnodiging ontvangen had.
 
morgen 1e pfizer.

ik heb me gisteren wel ingeschreven op qvax voor johnson, om sneller te kunnen reizen.
dus als ik voor mijn pfizer morgen niets hoor, ga ik voor de pfizer toch maar.

of ga ik zowiezo niets te horen krijgen van een eventuele johnson, omdat ik reeds ingepland ben op pfizer?

38 jaar btw
Je hebt dat al eens gevraagd.
 
Je hebt dat al eens gevraagd.
klopt , maar toen was de qvax lijst met aanduidkeuze zoals die gisteren bestond, nog niet actief.
Nu dus wel...

Enfin, ik verwacht niet dat ik nog in aanmerking kom, maar je weet maar nooit, dat iemand hier in dezelfde situatie zat als ik, en toch nog opgeroepen werd voor J&J voor z'n standaard geplande vaccinatie.
 
klopt , maar toen was de qvax lijst met aanduidkeuze zoals die gisteren bestond, nog niet actief.
Nu dus wel...

Enfin, ik verwacht niet dat ik nog in aanmerking kom, maar je weet maar nooit, dat iemand hier in dezelfde situatie zat als ik, en toch nog opgeroepen werd voor J&J voor z'n standaard geplande vaccinatie.

Mss heb je heel veel geluk. Ik ken iemand die voor pfizer naar centrum ging en ter plaatse vroegen ze of hij een J&J wilde in de plaats :)
Verre van garandeerd maar wie weet
Dit was ook al met uitnodiging met vaste datums.
 
Zou het veel zin hebben om tegen het einde van de dag eens te passeren langs het vaccinatiecentrum in de hoop dat ze nog dosissen overhebben?
 
Zou het veel zin hebben om tegen het einde van de dag eens te passeren langs het vaccinatiecentrum in de hoop dat ze nog dosissen overhebben?
Nee, 9/10 gaan ze zeggen dat alle overschotten via Qvax verdeeld worden.

Waarom zo ongeduldig trouwens? Iedereen die wil zal binnen dit en 3 weken zijn eerste spuit wel krijgen. Komt toch op die paar dagen niet aan.
 
+-24 uur na mijn Pfizer-prik zeurende armpijn geen vermoeidheid of iets anders voel me kiplekker. Enkel arm doet pijn maar ik heb dit bijvoorbeeld ook altijd met tetanus prik.
 
Nee, 9/10 gaan ze zeggen dat alle overschotten via Qvax verdeeld worden.

Waarom zo ongeduldig trouwens? Iedereen die wil zal binnen dit en 3 weken zijn eerste spuit wel krijgen. Komt toch op die paar dagen niet aan.

Goh ja voor mensen die in augustus op vakantie of naar festival gaan kan ik me wel voorstellen dat een groen scherm op een app net iets handiger werkt dan nog een test te moeten laten afnemen.
 
Goh ja voor mensen die in augustus op vakantie of naar festival gaan kan ik me wel voorstellen dat een groen scherm op een app net iets handiger werkt dan nog een test te moeten laten afnemen.
Me gedacht!
 
Word je opnieuw uitgenodigd via Qvax als je te laat hebt geantwoord op je eerste sms?

Het is 2 dagen geleden. Het lijkt mij sterk dat er ondertussen geen enkel vaccin meer over was.
Normaal moet je je opnieuw inschrijven op qvax als je de eerste keer niet bevestigd hebt.

Iemand die weet of je 2 à 3 dagen na je tweede prik een positieve pcr test kan afleggen door de vaccinatie (Pfizer) ?
 
Normaal moet je je opnieuw inschrijven op qvax als je de eerste keer niet bevestigd hebt.

Iemand die weet of je 2 à 3 dagen na je tweede prik een positieve pcr test kan afleggen door de vaccinatie (Pfizer) ?
Dit kan niet.

En qvax inderdaad opnieuw inloggen en beschikbaarheid doorgeven, dan werkt het weer
 
Zit dan precies toch veel verschil in hoe de vaccinatiecentra werken. Hier in Leuven werd mijn temperatuur gescand, vervolgens de eID (uitnodiging niet moeten laten zien), en in het prik-hok werd er mij geen enkele vraag gesteld over een voorgeschiedenis, buiten een bevestiging van mijn naam. Ik neem aan dat ze bij de 2x inscannen van de ID het medisch dossier kunnen inkijken (of toch deels).
Als medisch vrijwilliger kan ik dit ontkrachten. Geeft enkel de afspraken weer en een link naar de registratie van het vaccin zodat dit snel wordt ingebracht
 
Als medisch vrijwilliger kan ik dit ontkrachten. Geeft enkel de afspraken weer en een link naar de registratie van het vaccin zodat dit snel wordt ingebracht
Het had gemogen van mij hoor. Aangezien me mij geen vragen stelde over allergische reacties, voorgeschiedenis,... dacht ik dat dat allemaal al af te lezen viel.
 
Terug
Bovenaan