Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Gisteren rond 12 mijn eerste moderna laten zetten.. Ik was er toch vrij moe van, zodanig dat ik gewoonweg vroeg ik bed kroop. Nu enkel nog de plek die een beetje ambetant doet :)

Volgende week 26/06 is het mijne toer. Pfizer. Mijn vrouw had het afgelopen zondag. Alles vlot verlopen bij haar.

Tegen volgende week hebben de VS ingehaald.

Ik heb helemaal geen vragenlijst moeten invullen hoor.

Bij ons in Aalst was dat de eerste stap voor we ons mochten gaan inschrijven. Allemaal door een kotteke en een 10tal vragen invullen over allergische reacties/ covid gehad of getest / recent een ingreep ondergaan.. of je astma hebt. etc

Hier in Tienen geen vragenlijst en niet gevraagd of ik recent ben getest geweest (ik was namelijk recent getest voor te reizen maar heb dat niet moeten zeggen). Wel die typische 'allergie vragen' en 'ziekte symptomen'. Dus zal wat van locatie tot locatie afhangen.

Hier in Tienen geen vragenlijst en niet gevraagd of ik recent ben getest geweest. Wel die typische 'allergie vragen' en 'ziekte symptomen'. Dus zal wat van locatie tot locatie afhangen.
Op je uitnodiging staat het ook. Op de website ook. In totaal 6 keer zoals ik al gezegd heb.

Zit dan precies toch veel verschil in hoe de vaccinatiecentra werken. Hier in Leuven werd mijn temperatuur gescand, vervolgens de eID (uitnodiging niet moeten laten zien), en in het prik-hok werd er mij geen enkele vraag gesteld over een voorgeschiedenis, buiten een bevestiging van mijn naam. Ik neem aan dat ze bij de 2x inscannen van de ID het medisch dossier kunnen inkijken (of toch deels).

Mensen met HIV hadden mss ook al 99 keer onbeschermd seks gehad zonder gevolgen, tot die ene keer...
Neen buh, het is en blijft natuurlijk uw eigen lichaam, maar tetanus wilt ge volgens mij toch niet oplopen. Het is trouwens doordat er massaal wordt ingeënt tegen tetanus, dat het in België amper nog voorkomt en ge dus inderdaad chance hebt dat de kans niet héél groot is dat ge het gaat oplopen. Maar de gevolgen bij de kleine kans dat ge het wél oploopt, zijn nog altijd tig keer groter dan kleine bijwerkingen die ge zou kunnen krijgen bij het VACCIN (want laten we hiér aub de term "vaccin" gebruiken, naampjes zoals "dat vergif" zullen we houden voor op hoax-sites).
No worries. Als hij ernstige verwondingen heeft steken ze in de kliniek toch automatisch een tetanusspuit
(Uw verwoording is wel wat raar, lijkt alsof ge tetanus niet kunt oplopen omdat zoveel mensen er tegen ingeënt zijn...)

Zal verschil inzitten idd hier pas moeten laten zien (ik had ook geen uitnodiging zelf opgebeld geweest) naar lijn x gegaan, temperatuur gemeten paar standaard vragen door de verpleegster en de vraag in welke arm ze mocht prikken en gezegd wacht daar verder nog 15 min. Klaar

No worries. Als hij ernstige verwondingen heeft steken ze in de kliniek toch automatisch een tetanusspuit
(Uw verwoording is wel wat raar, lijkt alsof ge tetanus niet kunt oplopen omdat zoveel mensen er tegen ingeënt zijn...)

Was even kleine redeneerfout van mij. Door vaccinaties komt het amper nog voor, maar dat verandert idd niets aan het individuele risico :)

Eerste dosis Pfizer zit er anderhalf uurtje in. Voorlopig geen bijwerkingen, behalve wat tintelingen in de vingers.

34jaar, Geel, 2e dosis 21/07

Het lijkt nu wel goed vooruit te gaan met Qvax voor 20-jarigen.

Mijn zus mag later deze week via Qvax. Zes jaar jonger en toch een week sneller eerste prik dan ik. In mijn geval dus geen voordeel gehad van op die Qvax te staan gezien je na versturen van uitnodiging van de reservelijst gehaald wordt.

Het lijkt nu wel goed vooruit te gaan met Qvax voor 20-jarigen.

Mijn zus mag later deze week via Qvax. Zes jaar jonger en toch een week sneller eerste prik dan ik. In mijn geval dus geen voordeel gehad van op die Qvax te staan gezien je na versturen van uitnodiging van de reservelijst gehaald wordt.
Collega van mij liet net weten dat ze deze namiddag ook mag gaan terwijl die van 98 is (ikzelf van 87 en mag pas zaterdag de 26e gaan via mijn reguliere uitnodiging).

Ergens een beetje "frustrerend", waarmee ik niet wil zeggen dat het oneerlijk is want hoe vlugger iedereen gevaccineerd is, hoe beter natuurlijk. Eerder gezonde jaloezie :D

Bij mij is mijn temperatuur niet gemeten. Ze vragen wel of je iets hebt. Dus er is geen "vrijheid". In je uitnodiging staat dat je niet mag gaan, aan de deur vragen ze het je nog eens. Ik vind dat roekeloos nog heel aanvaardbaar is uitgedrukt.

Ik ben het niet vaak akkoord met jou, maar hier eigenlijk wel.

Als ge u moet laten testen wegens mogelijks besmet, dan moet ge niet direct na de test naar het vaccinatiecentrum gaan voordat ge het resultaat weet. Dat is inderdaad roekeloos, voor uzelf en voor anderen.

Enige tegenargument zou zijn dat ge u laat testen om op reis te kunnen gaan (dus niet omdat ge symptomen hebt of omdat ge mogelijks contact hebt gehad met iemand positief). In dat geval is er geen reden om uw afspraak voor vaccin te verzetten in afwachting van het resultaat. En als de test dan positief blijkt te zijn, is het gewoon pech.

Vandaag mijn eerste prik gekregen. Minieme schouderpijn en een beetje duizelig (waardoor documentatie die ik vandaag moet lezen op het werk trager gaat dan normaal, en of course is dat net het werk dat ik nu SUPERDRINGEND moet doen hé, law of murphy! :)).

Voor het overige momenteel géén last van.

Eerste dosis Pfizer zit er anderhalf uurtje in. Voorlopig geen bijwerkingen, behalve wat tintelingen in de vingers.

34jaar, Geel, 2e dosis 21/07
Aha, ik ben deze voormiddag ook in Geel geweest, ook Pfizer. Hier begint mijn arm toch wat stijf te worden. :)

Terug
Bovenaan