UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is allemaal foutgelopen sinds vormer uit de kleedkamer verdwenen is. Bring back Ruud
Mja, Ruud was niet zoals Timmy Simons nog nuttig op het middenveld imo. Simons wist zijn gebrek aan snelheid te compenseren door positiespel. Beetje zoals Vertonghen bij Anderlecht, zij het op een andere positie.

Ons grote probleem is vooral dat niemand de ploeg op sleeptouw kan nemen wanneer het moeilijk gaat en dat kon Vormer wel. Vormer deed ook veel werk voor Vanaken bvb. Buchanan vind ik wel zonde, het komt er echt niet uit.

Spelers waar ik het nog wel in zie: Mignolet, Meijer, Skov Olsen, Lang, Jutgla, Nielsen, Vanaken, Onyedika. Voor Sylla moeten we naar iets a la Vertonghen - Debast.

Afscheid nemen van: Mata, Mechele, Yaremchuk, Sowah, Buchanan, Odoi, Boyata.

Twijfelgeval: Rits

Tbh heb ik er persoonlijk geen probleem mee moesten we nu een paar jaar geen kampioen spelen. Ik wil gewoon terug aangenaam voetbal zien. Da's al eventjes geleden.

Mja, Ruud was niet zoals Timmy Simons nog nuttig op het middenveld imo. Simons wist zijn gebrek aan snelheid te compenseren door positiespel. Beetje zoals Vertonghen bij Anderlecht, zij het op een andere positie.

Ons grote probleem is vooral dat niemand de ploeg op sleeptouw kan nemen wanneer het moeilijk gaat en dat kon Vormer wel. Vormer deed ook veel werk voor Vanaken bvb. Buchanan vind ik wel zonde, het komt er echt niet uit.

Spelers waar ik het nog wel in zie: Mignolet, Meijer, Skov Olsen, Lang, Jutgla, Nielsen, Vanaken, Onyedika. Voor Sylla moeten we naar iets a la Vertonghen - Debast.

Afscheid nemen van: Mata, Mechele, Yaremchuk, Sowah, Buchanan, Odoi, Boyata.

Twijfelgeval: Rits

Tbh heb ik er persoonlijk geen probleem mee moesten we nu een paar jaar geen kampioen spelen. Ik wil gewoon terug aangenaam voetbal zien. Da's al eventjes geleden.
Adrie Koster terug dan :unsure:

Leko? :unsure:

Vind het wel een beetje lauw om terug te grijpen naar coaches die je al eens gehad hebt.
En als je aangenaam en leuk voetbal wilt zien is Schreuder nu niet echt de juiste optie.

Parker was wel een miscast, ik vind dat die echt helemaal niks van begeestering of motivatie toont, alles lijkt zo flets en inspiratieloos. En hij had echt gewoon geen idee hoe hij met deze kern moest voetballen.

Je hebt eigenlijk bijna meer zo'n typische vecht-tegen-degradatie coach nodig. Op korte termijn een simpel systeem in de ploeg krijgen, de nul proberen houden en vertrouwen tanken. En dan volgend jaar nieuwe coach om opnieuw te bouwen aan een ploeg voor de titel.

Want hoe je het draait of keert, Club heeft intrinsiek de spelers om ook dit jaar simpel kampioen te spelen. Het is mentaal gewoon al anderhalf seizoen to-taal op.

Die coach carrousel is zo waanzinnig, enkel in het voetbal kan dat toch. Die Parker heeft quasi niks bewezen, en komt hier dan wat falen voor veel geld en gaat nog een riante ontslagvergoeding opstrijken ook. Die Schreuder stelt ook niet veel voor, getuige zijn gigantische faal bij Ajax en die gaat dan weer bij Club binnengehaald worden.
Echt bijzonder hoe inefficient dat altijd in het voetbal gaat.

Is dat nu overigens echt zo'n vreemd/bizar idee dat een club een jonge coach intern zou opleiden? Paar maanden U-18 trainen, paar maanden U-21 trainen, op cursus sturen, samen zitten met het bestuur en een lange termijnsvisie uitstippelen, samen zitten met de scouting om specifiek te zoeken achter targets die in die lange termijnsvisie passen, en zo'n coach gewoon goed omringen en ondersteunen.

Is dat nu overigens echt zo'n vreemd/bizar idee dat een club een jonge coach intern zou opleiden? Paar maanden U-18 trainen, paar maanden U-21 trainen, op cursus sturen, samen zitten met het bestuur en een lange termijnsvisie uitstippelen, samen zitten met de scouting om specifiek te zoeken achter targets die in die lange termijnsvisie passen, en zo'n coach gewoon goed omringen en ondersteunen.
Carl Hoefkens dus? :unsure:

Carl Hoefkens dus? :unsure:

Ik weet niet hoe goed die omringd en ondersteund werd, en of de transfers afgelopen zomer er kwamen op basis van zijn inspraak of dat die in bepaalde gevallen eerder prestige gericht waren (Yaremchuk bv).
Maar ja, geef een kerel die het huis kent de kans en laat hem niet gelijk vallen wanneer het minder gaat, maar zit samen en bespreek de manco's en wat er gedaan dient te worden om de situatie te verbeteren. Clubs kijken veel en veel te veel naar de korte termijn en niet naar de lange termijn.
Anderlecht had hetzelfde probleem deze zomer...

Onder Schröder was het voetbal ook matig, maar waren de resulaten er wel. Misschien net wel hetgeen nodig is om de negatieve spiraal om te buigen en terug wat vertrouwen te tanken.

Het feit dat het al matig/slecht is qua voetbal sinds het laatste jaar Clement (en er sindsdien al 3 andere coaches zijn gepaseerd) doet echter vermoeden dat het niet aan de coach ligt, maar aan de kern. Kennelijk overschat.

Sinds Vormer (terecht qua spel) aan de kant werd geschoven is er geen leider/aanjager meer. Vanaken is een dweil als het daarop aankomt en Nielsen is blijkbaar gewoon niet goed genoeg qua voetbal. Onyedika zou dit in se moeten kunnen zijn, maar loopt de laatste tijd ook verloren en deelt mee in de malaise. Het middenveld is gewoon te zwak momenteel. Pijnlijk. Verder op enkele posities (ondertussen) ondermaatse opties zoals Mata, Mechele, Odoi, Buchanan (geen voetbalinzicht, gewoon een lompe speler met een dribbel/versnelling), Sowah (geen duelkracht en gebrekkige techniek). En dan valt Skov - de enige met echt scorend vermogen - voor lange tijd uit. Yaremchuck met een vertrouwenscrisis. Tja, teveel van het slechte blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Carl Hoefkens heeft het alleszins beter gedaan dan Parker.
@Général Zantas ik heb ook de indruk dat het in België zowat het ergste loopt altijd. Ze smijten hier veel te snel de trainer buiten. Als iemand competent wordt geacht obv scouting en sollicitatie. Waarom zou die na een half jaar dan plots incompetent zijn. Onbegrijpelijk.

Onder Hoefkens was het qua spel ook rotslecht de laatste matchen. Kregen toen ook nauwelijks nog kansen. Idem als onder Parker de laatste matchen (tegen Genk en zeker Anderlecht bijvoorbeeld kreeg Club wel een karrevracht aan kansen onder Parker dus het was zeker niet altijd slecht).

Pertinente vraag is of eerder of eender welke coach dit geheel van individuen (waarvan een aantal geen honger meer hebben) kan laten draaien.

Van Schreuder word ik toch echt niet warm. Ik ben hem zeer dankbaar dat hij met die goede run, ons nog de titel schonk maar het voetbal was meer dan eens bedroevend. Ik was dan ook niet ontevreden dat Ajax die weghaalde.

Ik zou het seizoen uitdoen met Rik De Mil. Playoff 1 halen is natuurlijk belangrijk maar ik zie niet in hoe je nu een trainer kan halen die het volledig omdraait. Bovendien kan De Mil terug wat meer jeugd integreren want ook dat is compleet verdwenen (en toegegeven denk ik dat sommige NXT spelers op dit moment zeker niet moeten onderdoen).

Vanaf vandaag kunnen Mannaert en Verhaeghe dan op zoek naar een nieuwe coach die hier vanaf dag 1 op de voorbereiding staat. Ik zou het bovendien niet te ver zoeken, bijvoorbeeld Jonas De Roeck lijkt me interessant.

Dit vind ik dus echt niet. Ik vind deze kern echt gewoon te zwak naar Club normen.
Damn, wat een reactie. Een spelerskern hebben die evenveel waad is als de andere 17 ploegen in België samen en dan zeggen dat het zwak is naar Club normen.. Dat kan er bij mij toch niet in. Met de uitgaven en deze kern moet je gewoon minimum op de 2de plaats staan en eigenlijk los aan kop spelen. Veel beter materiaal gaat er nooit naar België komen dan wat er nu rondloopt daar. En als je volgend jaar Conference league moet spelen is de kans zeer klein dat er veel beter materiaal gaat komen dan dat er nu aanwezig is.

In mijn ogen is de mentaliteit gewoon het grootste probleem. En mentaliteit en vorm is gewoon de beste transfer in het voetbal. Het beste voorbeeld op dat vlak is dit jaar Genk. Zij zijn verzwakt aan de competitie begonnen tegenover vorig jaar en spelen dit jaar toch ineens alles kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan