UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet wel werken aan zijn attitude op het veld. Als het maar een beetje minder draait merk je dat direct aan zijn manier van doen, frustratie, eens gesticuleren, ... Dat zag je bij Club ook, en stoorde me toen al.
Ergens begrijpelijk, maar dat straalt nogal af, en ie gaat er ook zeker niet beter door spelen, integendeel.
Kdb had dat bij Genk ook.

Wat is er eigenlijk aan de hand met Juventus?
De jaren '10 super hard gedomineerd met een Italiaans record van 9 titels op een rij en de laatste seizoenen plots in mekaar gestuikt.

Kleine kindjes bij Milan, moogt er nie aankomen of ze liggen neer. 🥱
En nu zelf nog de beenhouwersbijl boven halen…

Schandalige rode kaart voor Tomori, match lekker naar de klote gefloten zo :thumb:
Het afnemen van een duidelijke scoringskans zonder poging om de bal te spelen is rood. Als hij penalty fluit, moet hij ook rood geven.

Where a player commits an offence against an opponent within their own penalty area which denies an opponent an obvious goal-scoring opportunity and the referee awards a penalty kick, the offender is cautioned if the offence was an attempt to play the ball; in all other circumstances (e.g. holding, pulling, pushing, no possibility to play the ball etc.) the offending player must be sent off.

En ja, het was een trekfout van Tomori. Ook respect voor Mount dat hij niet duikt maar nog probeert af te drukken.

Wat mij betreft gebeurt daar veel te weinig om zelfs een penalty te rechtvaardigen. Ja, Tomori raakt de schouder van Mount aan, maar op geen enkel moment haalt hij Mount uit balans of zo. Logisch dus ook dat die niet gaat liggen. Ben er trouwens zeker van dat als Mount daar gaat liggen de halve voetbalwereld "schwalbe" staat te roepen. Nee, wat mij betreft is dit geen penalty. Er worden tegenwoordig duidelijkere zaken qua contact niet gefloten.

Er is trouwens ook geen sprake van "denying an obvious goal-scoring opportunity" want Mount kan gewoon nog afdrukken.

Laatst bewerkt:
Wat mij betreft gebeurt daar veel te weinig om zelfs een penalty te rechtvaardigen. Ja, Tomori raakt de schouder van Mount aan, maar op geen enkel moment haalt hij Mount uit balans of zo. Logisch dus ook dat die niet gaat liggen. Ben er trouwens zeker van dat als Mount daar gaat liggen de halve voetbalwereld "schwalbe" staat te roepen. Nee, wat mij betreft is dit geen penalty. Er worden tegenwoordig duidelijkere zaken qua contact niet gefloten.

Er is trouwens ook geen sprake van "denying an obvious goal-scoring opportunity" want Mount kan gewoon nog afdrukken.
Kijk, dat je het geen rood vindt, daar kan ik nog enigszins inkomen. Maar zelfs geen penalty :oink:. Dat is niet gewoon aanraken he, hij trekt Mount letterlijk aan de schouder naar achteren. Die kan bijgevolg helemaal niet 'afdrukken', maar nog net zijn schoentip tegen de bal duwwen. Dit is gewoon een terechte beslissing van de ref hoor, perfect volgens het reglement. Tomori laat hier imo zijn team in de steek. Als je achter je man zit blijf je er af, zeker in de 16.

Kijk, dat je het geen rood vindt, daar kan ik nog enigszins inkomen. Maar zelfs geen penalty :oink:. Dat is niet gewoon aanraken he, hij trekt Mount letterlijk aan de schouder naar achteren. Die kan bijgevolg helemaal niet 'afdrukken', maar nog net zijn schoentip tegen de bal duwwen. Dit is gewoon een terechte beslissing van de ref hoor, perfect volgens het reglement. Tomori laat hier imo zijn team in de steek. Als je achter je man zit blijf je er af, zeker in de 16.
Vind er persoonlijk zeer weinig tot geen trekken aan van Tomori. Als die effectief trekt ligt Mount gewoon op de grond vooraleer hij zelfs z'n voet nog tegen de bal kan zetten. Meer dan zijn hand op de schouder leggen is het niet. Is dat slim? Zeer zeker niet, maar absoluut niet voldoende voor mij om hier een penalty + rode kaart te rechtvaardigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan