UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Milan toch zeer zwak in de breedte hoor. Beide backs zijn toch een serieuse downgrade en die Krunic kan er ook niet veel van. Maignan is ook een gemis, maar die had hier ook niet heel veel meer kunnen doen denk ik.

Ja alles is te delen door 't aantal ploegen inderdaad. En 1 bonuspunt op de landencoëfficiënt is inderdaad gigantisch. Dat staat gelijk aan 2,5 overwinningen tijdens de poulefase, 't is voor iets dat die toplanden die een quasi monopoly op de 16e finales bij de CL hebben zo'n gigantische voorsprong hebben op de rest.

Je krijgt het 5-jaars gemiddelde van de landencoëfficiënt maar enkel zolang de eigen clubcoëfficiënt lager is, je krijgt dat er niet bovenop.
Antwerp had voor dit seizoen al 14,5 punten door de voorgaande campagnes en het 5-jaars gemiddelde van België is maar 6,720 dus dan krjgt Antwerp gewoon hun 'eigen' coëfficiënt.
Charleroi bijvoorbeeld heeft 2,5 punten door voorgaande campagnes dus die zouden dan het 5-jaars gemiddelde van 6,720 krijgen.
Celtic & de Rangers pakken amper punten en staan laatste in hun poule
Hearts ook niet de simpelste poule

Seffes is plaats 8 nog mogelijk voor de coëfficiënt ?

cdk te zwak voor dat niveau zoals voorspeld.
Zoals voorspeld, allé dan, door wie? Al veel matchen gezien van Milan dit seizoen? CdK die meedraait bij Club in de CL is nu plots te zwak voor dit niveau?

Geheel Milan was zwak, maar nee, deze wedstrijd is het bewijs dat CdK te zwak is voor dit niveau... :sarcastic:

Even nog iets over de rankings (omdat het hier eerst over Brugge zal gaan, zet ik het in de CL-topic):

Dat België goed scoort dit jaar, heeft zoals al mooi in het nieuws komt een goed effect op de rankings. Meestal wordt daar de ranking van België bekeken, maar dat is eigenlijk irrelevant, want België zal de komende jaren sowieso met 2 deelnemers in de CL blijven (vanaf volgend jaar terug 1 vaste + 1 in de voorronde, en dat voor een lange tijd).

Maar wat eigenlijk belangrijker is, is de plaats op de ranking van onze voetbalteams.

Die is momenteel:

32 Club Brugge (44)
54 AA Gent (59)
83 Racing Genk (89)
84 Royal Antwerp (107)
89 Standard Luik (96)
154 Anderlecht (121)
185 Alle andere belgische ploegen (204)

Behalve Anderlecht gaat dus iedereen er op vooruit, zélfs de ploegen die dit jaar geen Europees spelen. En dat is belangrijk, want die ranking bepaalt of je reekshoofd bent of niet in Europa.

Neem nu Club Brugge: die zijn gestegen van plaats 44 naar plaats 32. Dat betekent dat ze nu opnieuw kans maken om in pot 3 te zitten bij de loting voor de CL. Maar misschien belangrijker: mochten ze dit jaar de CL niet rechtstreeks halen, maar voorrondes moeten spelen, dan zullen ze waarschijnlijk (natuurlijk nog afhankelijk van wie zich allemaal kwalificeert) altijd reekshoofd zijn bij de voorrondes, en in plaats van Benfica moeten strijden tegen FC Midtjylland, maakt natuurlijk een groot verschil.

Maar ook voor andere ploegen maakt dit een groot verschil. Ploegen zoals Antwerp waren dit jaar géén reekshoofd in de laatste voorronde van de ECL en dat hebben ze gevoeld. Volgend jaar is dat geen enkel probleem meer.

Er zijn nog veel wedstrijden, dus er kunnen wel nog enkele ploegen terug over onze ploegen springen. Maar het ziet er alvast een stuk beter uit.

Zoals voorspeld, allé dan, door wie? Al veel matchen gezien van Milan dit seizoen? CdK die meedraait bij Club in de CL is nu plots te zwak voor dit niveau?

Geheel Milan was zwak, maar nee, deze wedstrijd is het bewijs dat CdK te zwak is voor dit niveau... :sarcastic:
Iedereen die niet verblind was door zijn liefde voor club. Heeft bij Milan dit seizoen amper iets bijgedragen. Ja ik heb al matchen gezien en mijn punt blijft.

Iedereen die niet verblind was door zijn liefde voor club. Heeft bij Milan dit seizoen amper iets bijgedragen. Ja ik heb al matchen gezien en mijn punt blijft.
Probleem voor Charles is dat hij veel te veel geld heeft gekost en ze door dat bedrag denken dat hij alles oplost. Hij is uiteindelijk nog een zeer jonge kerel met veel progressiemarge. Ik hoop alleen dat hij er niet ten onder gaat aan de druk moest hij daar geen tijd krijgen om te groeien en ze hem in de pers afkraken.

Als je werkelijk alle matchen zou gezien hebben, dan heb je mss ook opgemerkt dat zijn eerste matchen veelbelovend waren en ze in Milaan meteen wild van hem waren. Ze bewierookten zijn techniek, zijn souplesse, zijn sierlijke bewegingen en vergeleken hem meteen met Kakà. Uiteraard overdreven, zoals Italianen kunnen zijn, maar in elk geval zagen ze het potentieel in hem meteen.

Dat hij nu wat een terugval kent in een ploeg die het de laatste weken zowel in de CL als de Serie A ook gewoon vaak moeilijk heeft, is niet verwonderlijk.

Elke voetbalkenner en liefhebber ziet met zijn ogen dicht dat CdK immens veel talent heeft, niet alleen de Club supporters me dunkt.

Maar goed, jij hebt blijkbaar al elke wedstrijd van Milan gezien dit seizoen, jij zult het wel beter weten dan... :shutup:

CDK heeft tijd nodig zoals elke gast op die leeftijd. Hij heeft alleen het grote probleem dat het immense prijskaartje boven zijn hoofd hangt.

Sowieso zou ik dat ook niet op de match van gisteren besluiten, ik denk dat er genoeg grotere namen gisteren los door de mand gevallen zijn. Kaas met gaten was het en eigenlijk continu een opeenstapeling van slechte passes, miscommunicaties,... Het was alsof ze voor het eerst samenspeelden :/

CDK heeft tijd nodig zoals elke gast op die leeftijd. Hij heeft alleen het grote probleem dat het immense prijskaartje boven zijn hoofd hangt.
Juist. Men verwacht er te veel van imo, maar dat lijkt me eigenlijk niet zo realistisch. Laatste 3-4 wedstrijden waren niet goed en lees al enkele weken behoorlijk wat kritiek maar een overgangsjaar lijkt mij echt wel normaal op die leeftijd. Nu, door dat prijskaartje zal hij ook wel krediet krijgen. Voor een club als Milan was dat een bom geld.

Als je werkelijk alle matchen zou gezien hebben, dan heb je mss ook opgemerkt dat zijn eerste matchen veelbelovend waren en ze in Milaan meteen wild van hem waren. Ze bewierookten zijn techniek, zijn souplesse, zijn sierlijke bewegingen en vergeleken hem meteen met Kakà. Uiteraard overdreven, zoals Italianen kunnen zijn, maar in elk geval zagen ze het potentieel in hem meteen.

Dat hij nu wat een terugval kent in een ploeg die het de laatste weken zowel in de CL als de Serie A ook gewoon vaak moeilijk heeft, is niet verwonderlijk.

Elke voetbalkenner en liefhebber ziet met zijn ogen dicht dat CdK immens veel talent heeft, niet alleen de Club supporters me dunkt.

Maar goed, jij hebt blijkbaar al elke wedstrijd van Milan gezien dit seizoen, jij zult het wel beter weten dan... :shutup:
Potentieel ja, maar nu nog te zwak. Beter bij Brugge gebleven want nu nog te zwak voor top voetbal zoals Hans.

Ik heb niet iedere wedstrijd gezien, heb dat ook nooit gezegd zoals jij impliceert, een paar maar en elke keer gene vette/middelmatig en gisteren ronduit slecht.

en vergeleken hem meteen met Kakà.

Het zijn dat soort vergelijkingen die wel het probleem vormen imo. Dat werd dan vooral in de Belgische pers uitvergroot maar daar help je hem niet mee. Werd hier ook al door verschillende mensen een nieuwe KDB genoemd. Ik zie dat er helemaal niet in - de schoenen van KDB of Kaka zijn bijzonder groot -, maar het is wel een leuk talent dat het zou kunnen maken daar.

Alleen, door dat soort stempels vindt men nu dat hij sneller meer moet brengen.

De Belgische pers is hier sowieso erg kwalijk mee omgesprongen. Ganse matchverslagen die enkel over hem gingen (terwijl dan in een laatste zinnetje van het artikel bijna letterlijk stond: "Oh ja Saelemaekers scoorde ook nog en was man van de match"), een livestream van zijn aankomst (hiervoor enkel ooit met Eden Hazard naar Real gebeurd denk ik?),... Allez zeg mannekes. De transfer van Onana was even duur en die jongen is even oud en daar werd amper iets over geschreven.

Nu, de laatste weken doen ze dat niet meer. Daaraan zie je dat het overdreven gehype wat afneemt.

Potentieel ja, maar nu nog te zwak. Beter bij Brugge gebleven want nu nog te zwak voor top voetbal zoals Hans.

Ik heb niet iedere wedstrijd gezien, heb dat ook nooit gezegd zoals jij impliceert, een paar maar en elke keer gene vette/middelmatig en gisteren ronduit slecht.
Goh nee, ik denk dat jongens die vaak sterk presteren hier ook wel de volgende stap mogen zetten, ook al overperformen ze hier nog niet elke match.

Neem nu Saelemaekers, als die dat kan, kan CDK dat ook. Of Sambi die naar Arsenal ging. Dat is een grote stap maar daar via de bank en invalbeurten je ontwikkelen kan ook. Wat je sowieso moet vermijden is dat je geen progressie meer boekt en zolang die gasten regelmatig blijven spelen kunnen ze dat wel doen.

Alleen is het prijskaartje dermate hoog dat ze er directe impact van verwachten. Bij Saelemaekers lag dat anders.

Het zijn dat soort vergelijkingen die wel het probleem vormen imo. Dat werd dan vooral in de Belgische pers uitvergroot maar daar help je hem niet mee. Werd hier ook al door verschillende mensen een nieuwe KDB genoemd. Ik zie dat er helemaal niet in - de schoenen van KDB of Kaka zijn bijzonder groot -, maar het is wel een leuk talent dat het zou kunnen maken daar.

Alleen, door dat soort stempels vindt men nu dat hij sneller meer moet brengen.

De Belgische pers is hier sowieso erg kwalijk mee omgesprongen. Ganse matchverslagen die enkel over hem gingen (terwijl dan in een laatste zinnetje van het artikel bijna letterlijk stond: "Oh ja Saelemaekers scoorde ook nog en was man van de match"), een livestream van zijn aankomst (hiervoor enkel ooit met Eden Hazard naar Real gebeurd denk ik?),... Allez zeg mannekes. De transfer van Onana was even duur en die jongen is even oud en daar werd amper iets over geschreven.

Nu, de laatste weken doen ze dat niet meer. Daaraan zie je dat het overdreven gehype wat afneemt.
Mensen vergeten ook geregeld de weg die De Bruyne heeft afgelegd, ieder jaar bouwend. Genk -> Werder->Wolfsburg -> City . CDK gaat nu meteen van Brugge naar Milan, als we de vergelijking met KDB willen maken zouden er nog een club of 2 tussen mogen / kunnen zitten.

Mensen vergeten ook geregeld de weg die De Bruyne heeft afgelegd, ieder jaar bouwend. Genk -> Werder->Wolfsburg -> City . CDK gaat nu meteen van Brugge naar Milan, als we de vergelijking met KDB willen maken zouden er nog een club of 2 tussen mogen / kunnen zitten.
Klopt. Al ging KDB ook eerst naar Chelsea tussendoor, toen hij daar nog niet echt alles kon kapotspelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan