TV, Series & Films op de frontpage: graag jullie feedback!

Beste film- en seriefanaten,

zoals jullie mogelijks al gezien hebben, zijn we meer en meer aan het inzetten op film- en seriereviews, nieuws,... Er zijn ook ideëen om een aantal vaste, terugkerende rubrieken te voorzien, waardoor naast games, films en series een groot deel zullen uitmaken van onze frontpage. Hierover later meer!

In tussentijd wou ik eens polsen naar jullie mening over de huidige content. Lezen jullie de reviews en nieuwsposts? Wat vinden jullie van het niveau van de reviews? Zijn er zaken die naar jullie mening ontbreken of beter kunnen? Het overzicht kan je terugvinden via volgende link: https://www.beyondgaming.be/news/categories/tv-series-films.6/

Jullie mening telt!


Alvast bedankt voor de feedback!
Sir. K
 
Misschien mijn persoonlijke en minder leuke mening, maar ik denk dat 9lives/beyondgaming al heel lang en voor de meeste mensen gewoon een forum is.

M.a.w. de front/nieuws pagina is niet (meer) relevant.

9lives had op dit vlak al een grote klap gekregen, de frontpage was nooit meer hetzelfde als de telenet.games van vroeger, maar toen de restyle er kwam en men de "tiles" presenteerde op de home page, voelde het dan toch helemaal doods aan.

BeyondGaming.be heeft daar m.i. weinig aan veranderd en ik weet niet zeker als dit ooit nog goedkomt.

Maar dus om op de vraag te antwoorden: ik bekijk de front page nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
BG is nu niet meteen mijn go to voor film en serienieuws maar op zich passeer ik altijd wel eerst langs de frontpage en blijf ik wel degelijk af en toe eens hangen als mijn oog er op valt. De nieuwsposts lees ik wel eens af en toe, de reviews bekijk ik eerlijk gezegd niet maar dat doe ik op geen enkele website.
 
Misschien mijn persoonlijke en minder leuke mening, maar ik denk dat 9lives/beyondgaming al heel lang en voor de meeste mensen gewoon een forum is.

M.a.w. de front/nieuws pagina is niet (meer) relevant.

9lives had op dit vlak al een grote klap gekregen, de frontpage was nooit meer hetzelfde als de telenet.games van vroeger, maar toen de restyle er kwam en men de "tiles" presenteerde op de home page, voelde het dan toch helemaal doods aan.

BeyondGaming.be heeft daar m.i. weinig aan veranderd en ik weet niet zeker als dit ooit nog goedkomt.

Maar dus om op de vraag te antwoorden: ik bekijk de front page nooit.
Ook de 'minder leuke' meningen tellen he. Graag zelfs.

Dat veel mensen BG/9lives vooral als een forum zien/zagen, beseffen we uiteraard. Het probleem is vooral als je wilt blijven bestaan (en bij voorkeur ook groeien), dat je ook nieuwe leden moet kunnen aantrekken. Dat proberen we te doen door streams, events, etc te organiseren, maar ook door continu nieuwe en actuele content te plaatsen zoals nieuwsartikelen, reviews,... Hoe meer nieuws en (p)reviews er worden gepost, hoe beter voor de SEO en hoe vlotter mensen de weg vinden naar BeyondGaming.
 
Ben grotendeels akkoord met bovenstaande. Ik bekijk de frontpage nooit, ben hier inderdaad ook enkel en alleen voor het forum.

Denk wel dat film/series news en reviews een bepaald publiek kan aantrekken, maar denk niet dat dit voor een grote toevloed kan zorgen. Of je moet je op één of andere manier kunnen onderscheiden van de rest.

Ik volg verschillende sites voor series en films. BG zou ook enkel mijn interesse wekken als er voldoende reviews zijn en qua nieuws niet enkel de grote/bekende film/serienamen vermeldt.
..maar ik lees net ongeveer hetzelfde bij Sir K.

Voldoende reviews,nieuws,... dus en niet sporadisch eens een artikeltje.
 
Ik kijk op de frontpage maar meestal lees ik enkel de titels. Trailers bekijk ik sowieso weinig omdat er toch altijd stukjes in komen die iets spoilen.
 
Wanneer op desktop browser klik ik vlugger op een review of nieuws artikel.
Meestal wel een leuke read, maar het is zoals gezegd niet de core functionaliteit van deze website momenteel.
Bij een smartphone of tablet lees ik niet zo vlug iets van het nieuwsgedeelte.
Langere teksten lezen op kleinere schermen enzo.

Misschien een TLDR toevoegen? :)
 
Om eerlijk te zijn bekijk ik bijna nooit reviews van series of films, dus ook hier niet. De score op imdb check ik wel.

Wat mij dan wel interesseert is eventueel wat trailers of een overzichtje welke zaken we in de toekomst mogen verwachten
 
Wanneer op desktop browser klik ik vlugger op een review of nieuws artikel.
Meestal wel een leuke read, maar het is zoals gezegd niet de core functionaliteit van deze website momenteel.
Bij een smartphone of tablet lees ik niet zo vlug iets van het nieuwsgedeelte.
Langere teksten lezen op kleinere schermen enzo.

Misschien een TLDR toevoegen? :)

Bij reviews is de TLDR eigenlijk de conclusion box onderaan. Daar zie je de algemene conclusie en de score die we er aan geven. Nieuwsartikels, trailerposts etc, worden bewust vaak kort gehouden.

Om eerlijk te zijn bekijk ik bijna nooit reviews van series of films, dus ook hier niet. De score op imdb check ik wel.

Wat mij dan wel interesseert is eventueel wat trailers of een overzichtje welke zaken we in de toekomst mogen verwachten

Laatste is inderdaad iets waar we over nadenken. Er zitten sowieso een aantal ideeën voor recurrente nieuwsposts in de pipeline.
 
Laatste is inderdaad iets waar we over nadenken. Er zitten sowieso een aantal ideeën voor recurrente nieuwsposts in de pipeline.
Wat ik ook altijd bijhoud zijn de releases van de afleveringen van de series die ik volg. Om u een idee te geven : hiervoor gebruik ik de TV Time app. Altijd leuk om te weten wanneer het volgende seizoen begint van een serie die je volgt.

Natuurlijk snap ik dat zoiets niet op 1,2,3 te implementeren is, maar ik geef het ff mee :)
 
Ik lees de frontpage ook nooit. Als ik een review van een film wil lezen, of er meer over te weten wil komen, check ik eerder de bekendere kanalen; IMDB of moviemeter.
 
Tis maar een idee maar zou het niet nuttig zijn om onder elke recensie op de frontpage een link te plaatsen naar een thread over de film of serie in kwestie
Eigenlijk is die optie er al onder de vorm van 'resources'. Het is iets dat nog wat in zijn kinderschoenen staat, maar zeker interessant is om verder uit te rollen. Op die manier kan je eigenlijk de front koppelen met forumthreads, kan je ratings geven, kan je nieuwe seizoenen, trailers, sequels etc ook allemaal koppelen aan diezelfde resource (of bibliotheek, afhankelijk van uw taalinstellingen).
 
Ik kijk altijd wel is op de frontpage voor ik het forum bezoek. Wat me intresseerd lees ik in de rapte vlug.meestal over games..
 
Geen idee.

Ik denk niet dat mensen de frontpage bezoeken voor nieuws over films & series, maar kwaad kan het zeker niet. Het is niet waar ik BG voor gebruik. Het niveau van de recensies is erg goed, maar het zijn de keuzes die men maakt waar ik soms vragen over stel. Niet per se, de kwaliteit van een artikel (al heb ik er ook weinig gelezen), maar wel soms over welke films of series men een recensie schrijft. Om daar nog duidelijker in te zijn, denk ik niet dat die reviews overbodig zijn, maar ik vind wel als men wat meer op film & serie wil focussen, dat men ook een inspanning kan doen om eens wat minder bekende films in de kijker te brengen, waar het nu toch vaak "de usual suspects" of pretty much random stuff is. Aan de andere kant is dat ook niet echt het doelpubliek, en zijn de films & series rubrieken meer ter functie van verbreding in plaats van ter functie van diepgang. Ik denk niet dat BG echt veel mensen aantrekt met meer interesse in filmkunst, wanneer het doelpubliek of de brand toch duidelijk "gaming" is, en een heel actief forum uit Belgie dat toch een bepaald typisch doelpubliek aantrekt (jonge mannen/volwassenen rond 30 jaar vooral). Oudere generaties vinden de weg moeilijk denk ik, en bij jongere generaties is BG toch net niet voldoende "low effort" genoeg om hen te bereiken. [daar zijn sociale media en kanalen als Discord meer geschikt voor]

Met doelpubliek in acht genomen, en wat de functie van BG zou moeten zijn, denk ik wel niet dat men het slecht doet. De diepgang zelf vind ik meestal wel op het forum zelf. Ik ben nu niet de type persoon dat zoek naar een filmreview over Luca, op eender welke site dan ook.
 
Terug
Bovenaan