Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Toch goeie speler, zeker voor de breedte waar Union enkel Francois heeft op rechts denk ik? En Belg.

edit: Sadiki vergeten
François blijft gelukkig altijd op de bank, behalve cultstatus brengt die echt al jaren niks meer bij 😅. Terho speelt op rechts, maar die snijdt altijd naar binnen. Sinds vertrek van Nieuwkoop was de speling heel dun op rechts. Dus goed dat Castro-Montes erbij is.

Ik hoop dat die Ecuadoriaan tekent, hebben echt wel een grote spits nog nodig.

En gisteren viel opeens Huyghevelde (19j) in. Vorige week zijn profcontract getekend. Toch ook benieuwd, maar veel minuten zal die niet krijgen denk ik dit seizoen.

Marco Kana verlengt tot 2026 en gaat dit seizoen op huurbasis (zonder aankoopoptie) spelen bij KV Kortrijk.

Christopher Scott vertrekt dan weer op huurbasis naar Hannover.

Ajax sportief toch ook wel zeer onrustige tijden aan het beleven? Sportief beleid de laatste jaren echt zeer matig. Ze zijn wel zeer actief in het recruteren van beloftevolle jonge spelers dus gaan daar financieel in de toekomst wel grote winsten op halen, de geschiedenis en het imago van Jong Ajax is heel goed dus slim om dat verder uit te spelen.
Bij ons is het idd ook onrustig, maar bij de jeugd valt het nog mee. Ik doelde bij Anderlecht vooral ook op het vertrek van Kindermans.

Ik heb daar eigenlijk geen idee van. Is die dan zo goed?

Langs de andere kant ben ik blij met Sadiki. Is een leuke speler.

Ik vond die eigenlijk beter dan Samoise op rechts bij Gent.
Ja, eigenlijk wel. Kan ook wel op links.
Maar Samoise is van Gent, en dat ligt beter vij de supporters. Verschil is ook niet zó groot.

Hong op links is wel duidelijk beter dan beiden.

ACM lreeg niet meer veel kansen, dat zal wel meespelen

Yaremchuk naar Valencia (huur) tot het einde van het seizoen.
Ik werd zot van zijn gestuntel en onhandigheid bij ons in zijn invalbeurten, dus kan niet zeggen dat ik dit erg vind :wink:

Snap trouwens de negatieve commentaar van Aster & Marc gisteren niet op Thiago, want vond die net zeer nuttig spelen en constant 2 spanjaarden aan de klap houden.

Ajax sportief toch ook wel zeer onrustige tijden aan het beleven? Sportief beleid de laatste jaren echt zeer matig. Ze zijn wel zeer actief in het recruteren van beloftevolle jonge spelers dus gaan daar financieel in de toekomst wel grote winsten op halen, de geschiedenis en het imago van Jong Ajax is heel goed dus slim om dat verder uit te spelen.
Maar als jonge gast nog altijd een topbestemming, en een betere bestemming op dit moment dan Anderlecht, waar iemand met een contract van nog 1 seizoen de lange termijnvisie ook voor zijn rekening neemt.

Zie maar naar het parcours van Godts. Presteren bij u 18, dan naar jong Ajax, en nu in de voorbereiding volop zijn kansen gekregen.

Of Jorrel Hato, een 17 jarige centrale verdediger waar men vol in geloofd, en gewoon zijn kansen kreeg als hij er klaar voor was.

Dan lees ik dat men dezer dagen vooral hun best doet om jonge talenten een zo laag mogelijk contract te geven, in de hoop dat entourages de marktconforme lonen van een jong talent niet kennen. (Niet per se bij Butera) Allemaal weinig geruststellend.

Maar als jonge gast nog altijd een topbestemming, en een betere bestemming op dit moment dan Anderlecht, waar iemand met een contract van nog 1 seizoen de lange termijnvisie ook voor zijn rekening neemt.

Zie maar naar het parcours van Godts. Presteren bij u 18, dan naar jong Ajax, en nu in de voorbereiding volop zijn kansen gekregen.

Of Jorrel Hato, een 17 jarige centrale verdediger waar men vol in geloofd, en gewoon zijn kansen kreeg als hij er klaar voor was.

Dan lees ik dat men dezer dagen vooral hun best doet om jonge talenten een zo laag mogelijk contract te geven, in de hoop dat entourages de marktconforme lonen van een jong talent niet kennen. (Niet per se bij Butera) Allemaal weinig geruststellend.
Heeft dit ook niet te maken met - alle respect - de soms lagere sociale klassen waaruit de jeugdspelers komen? Voorbeelden genoeg waar clubbesturen de nieuwste Mercedes aanboden aan de ouders en de deal was gesloten. Maar anderzijds, ben je wel verplicht om de markt te volgen en geeft het blijk van vertrouwen als men in u investeert. De tijd van €500 / maand en een reep kauwgumballen na elke match is ook gepasseerd.

Godts wordt een toppertje. Hopelijk krijgt hij dit seizoen al wat kansen.

Ik heb daar eigenlijk geen idee van. Is die dan zo goed?

Langs de andere kant ben ik blij met Sadiki. Is een leuke speler.
C-M is een degelijke speler, maar zou nooit in mijn basiself staan.
Verdedigend vaak te lui, ben meer fan van Samoise.
Kon niet om met de invallersrol en wou naar het buitenland.
Beetje het gevoel dat er weinig ploegen interesse hadden.
Zijn polyvalentie kan bruikbaar zijn.

Terug
Bovenaan