Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Anderlecht is momenteel toch ook gewoon een stap terug voor Rits. Zij zijn niet de concurrent van Club Brugge dit seizoen. Dus voor een wederopstanding van Anderlecht zal Rits nog wel kunnen dienen.
Dit dus hé, RSCA is met alle respect echt nog geen ploeg die met de topploegen gaat strijden om de prijzen maar een ploeg die gaat strijden om in PO1 te geraken. Rits is op een bepaald moment echt goed en belangrijk geweest, maar is na zijn blessure en door zijn leeftijd niet meer zo goed dat hij bij elke kampioenploeg absolute titularis zou zijn. Maar daaronder in de subtop heeft die absoluut in elke ploeg zijn (basis)plaats.

Als die nu nog 2 of 3 jaar voor strijd en balans op het middenveld zorgt bij RSCA en ze zo telkens PO1 en/of Europees voetbal halen, is dat gewoon een geslaagde transfer geweest. Niet voor de lange toekomst natuurlijk, maar ik denk dat ze bij Anderlecht nu toch vnl meteen resultaten willen zien.

Dit dus hé, RSCA is met alle respect echt nog geen ploeg die met de topploegen gaat strijden om de prijzen maar een ploeg die gaat strijden om in PO1 te geraken. Rits is op een bepaald moment echt goed en belangrijk geweest, maar is na zijn blessure en door zijn leeftijd niet meer zo goed dat hij bij elke kampioenploeg absolute titularis zou zijn. Maar daaronder in de subtop heeft die absoluut in elke ploeg zijn (basis)plaats.

Als die nu nog 2 of 3 jaar voor strijd en balans op het middenveld zorgt bij RSCA en ze zo telkens PO1 en/of Europees voetbal halen, is dat gewoon een geslaagde transfer geweest. Niet voor de lange toekomst natuurlijk, maar ik denk dat ze bij Anderlecht nu toch vnl meteen resultaten willen zien.
Akkoord dat hij zeer waardevol zal zijn voor een subtopper, maar als je kijkt welke lonen/transferbedragen rsca weer aan het uitgeven is, dan moeten er toch op korte termijn resultaten gehaald worden, anders gaat Coucke voor de zoveelste keer zijn portemonnee moeten opentrekken en that ain't gonna happen denk ik dan?

Concurrentie met Union, Antwerp, Gent, Club, Genk zal duidelijk stevig zijn dit seizoen, ik denk echt niet dat een optie is voor rsca-bestuur om weer naast Europees voetbal te grijpen... en met alle respect voor Rits, maar ik zie het echt niet gebeuren dat rsca enkele van de concurrenten onder zich gaat laten in het klassement met Rits in de basis 11... just my 2 cents (dat hij een verbetering zal zijn tov het middenveld dat gisteren op het veld stond daar ga ik wel mee akkoord)

Ik ga niet vooruitgaan op de feiten zoals sommigen hier maar met Rits heb je :
-Dolberg
-Vazquez
-Tudor Mendell
-Lonwijk
-Patris
-Dupé
-Flips
-Augustinsson
-Delaney?
Dat zijn 9 transfers ( 10 als ik Delaney erbij reken maar nog niet concreet) , NEGEN !
Buiten Dolberg /Dupé heeft niemand nog geen 90 min gespeeld .
Ik zou nog wat wachten met te speculeren ( goed of slecht) .

Ik ga niet vooruitgaan op de feiten zoals sommigen hier maar met Rits heb je :
-Dolberg
-Vazquez
-Tudor Mendell
-Lonwijk
-Patris
-Dupé
-Flips
-Augustinsson
-Delaney?
Dat zijn 9 transfers ( 10 als ik Delaney erbij reken maar nog niet concreet) , NEGEN !
Buiten Dolberg /Dupé heeft niemand nog geen 90 min gespeeld .
Ik zou nog wat wachten met te speculeren ( goed of slecht) .
Patris, Dupé en Dolberg zag ik gisteren voor het eerst spelen en dat zijn geen van allen spelers voor een topclub voor mij... anderen idd nog niet gezien.

Zal ook uitdaging worden om daar op korte tijd een ploeg van te maken als al die nieuwelingen effectief basisspeler worden.

Patris, Dupé en Dolberg zag ik gisteren voor het eerst spelen en dat zijn geen van allen spelers voor een topclub voor mij... anderen idd nog niet gezien.

Zal ook uitdaging worden om daar op korte tijd een ploeg van te maken als al die nieuwelingen effectief basisspeler worden.
Dupé heeft meerdere cruciale reddingen gedaan lol , Dolberg speelt op een eiland voort moment , Patris vind ik inderdaad de minste tot nu toe .

Dupé heeft meerdere cruciale reddingen gedaan lol , Dolberg speelt op een eiland voort moment , Patris vind ik inderdaad de minste tot nu toe .
stop toch eens met dat ge-"lol", redelijk irritant.

Dupé heeft idd enkele reddingen gedaan, maar is voor mij beduidend minder dan andere keepers van zowel jullie vroeger - Verbrugge/Van Crombrugge als van andere topploegen - Mignolet, Butez, ...

Zelfde als Rits -> ok maar niet wow.

Dupé heeft idd enkele reddingen gedaan, maar is voor mij beduidend minder dan andere keepers van zowel jullie vroeger - Verbrugge/Van Crombrugge als van andere topploegen - Mignolet, Butez, ...

Moet kik gewoon niks .
Je begint hier keepers te vergelijken , wtf
We gaan het hierbij houden

Die jongen heeft ocharme 3 matchen gekeept. Bekijk dat toch pas na een seizoen, je kan daar nu toch nog niks van zeggen. Van Crombrugge stond vorig seizoen bij ons in doel en is terecht vervangen door Verbruggen. Hendrik pakte ook geen enkel punt meer en flaterde bij momenten serieus. Dupé moet daar momenteel zeker niet voor onderdoen.

In doel zal het pas een serieus probleem worden indien Dupé zich blesseert. Met Coosemans als nummer 2 ga je eerder naar een amateur doelman. Die kan werkelijk niks

Ergens niet onlogisch hè, ze zijn nu eenmaal de dupé geworden van hun mindere status ten opzichte van vroeger. :unsure:

Als Anderlecht straks Delaney heeft gehaald moeten ze top 3 ambiëren hoor.

Rits is ook geen slechte transfer. Ja niet de allerbeste, schot niet betrouwbaar, niet de snelste… Maar wel week op week klaar om consistent te spelen. Die stelt bijna nooit teleur. En hij is echt wel beter dan de gemiddelde speler. Heel handig in de kern.

Die jongen heeft ocharme 3 matchen gekeept. Bekijk dat toch pas na een seizoen, je kan daar nu toch nog niks van zeggen. Van Crombrugge stond vorig seizoen bij ons in doel en is terecht vervangen door Verbruggen. Hendrik pakte ook geen enkel punt meer en flaterde bij momenten serieus. Dupé moet daar momenteel zeker niet voor onderdoen.

In doel zal het pas een serieus probleem worden indien Dupé zich blesseert. Met Coosemans als nummer 2 ga je eerder naar een amateur doelman. Die kan werkelijk niks
Telkens ik die Dupè naar een hoge bal zie gaan hou ik toch mij hart vast.

Gent gaat toch niet zowel Cuypers als Orban laten gaan, hoop ik voor hen. Beiden houden wordt moeilijk, zie dan eerder Orban vertrekken.
Als ze beiden kunnen houden, hebben ze wel een heel sterke ploeg dit seizoen..

Gent gaat toch niet zowel Cuypers als Orban laten gaan, hoop ik voor hen.
de kans is gewoon heel reëel he. Beide een heel goed seizoen gespeeld, sterk aan dit seizoen begonnen. natuurlijk trekt dat kopers aan.
en dan zie ik ze tbh liever nù naar een europese ploeg vertrekken, zodat we nog nieuwe spitsen kunnen aantrekken, dan na het sluiten van de europese transferperiode naar de woestijn.

ik hoop alleen dat het bestuur, als ze 18 + 25 miljoen incasseren voor 2 spelers, dat ze er geen 2 van 500.000 gaan halen om ze te vervangen. want het zijn hele grote schoenen om te vullen.

Als Gent zowel Cuypers als Orban kan houden (en motiveren) zijn ze voor mij toch één van de belangrijkste titelkandidaten.

Maar zelfs als ze 1 van beide laten gaan blijven ze toch een kandidaat, ze hebben ook Tissoudali nog lopen (hoewel die toch een pak minder vinnig oogt na zijn blessure).

Maar als ze beide moeten laten gaan vrees ik dat het niks wordt dit jaar voor Gent. Vraag me af of ze pakweg 20 miljoen voor Cuypers en 30 miljoen voor Orban kunnen/zullen weigeren.

Terug
Bovenaan