Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Als Gent zowel Cuypers als Orban kan houden (en motiveren) zijn ze voor mij toch één van de belangrijkste titelkandidaten.

Maar zelfs als ze 1 van beide laten gaan blijven ze toch een kandidaat, ze hebben ook Tissoudali nog lopen (hoewel die toch een pak minder vinnig oogt na zijn blessure).

Maar als ze beide moeten laten gaan vrees ik dat het niks wordt dit jaar voor Gent. Vraag me af of ze pakweg 20 miljoen voor Cuypers en 30 miljoen voor Orban kunnen/zullen weigeren.
Dat kan je toch haast niet weigeren? Kdenk niet dat Gent zo'n grote spaarpot heeft dat dat zelfs een optie is (weigeren) als ze daarmee af komen?
Je kans op een titel pakken blijft relatief klein ook met hen en na de blessure van Tissoudali gaan ze mss sneller geneigd zijn om dat te doen.

Dat kan je toch haast niet weigeren? Kdenk niet dat Gent zo'n grote spaarpot heeft dat dat zelfs een optie is (weigeren) als ze daarmee af komen?
Je kans op een titel pakken blijft relatief klein ook met hen en na de blessure van Tissoudali gaan ze mss sneller geneigd zijn om dat te doen.
Met hen erbij zie ik Gent toch als een belangrijke titelkandidaat hoor. Er zit toch muziek in die ploeg, Kums en De Sart vinden elkaar heel goed op dat middenveld, een verdediging die meer dan ok is voor de JPL en 2 spitsen die ze met de ogen dicht binnen knallen. Vnl de rechterflank is wel zwak met Samoise, maar mss doet Fadiga het daar wel goed.

20 miljoen voor Cuypers zeker. Geweldige speler voor KAA Gent, maar daar heb je toch het gevoel bij dat hij niet veel hoger moet mikken dan de "top" in België.
Orban daarentegen is een ander verhaal. Maar ook daar gaan ze geen 30 miljoen voor weigeren..

Hey is gokken hé. Ze nog een seizoen houden, met een mooie Europese campagne en meedingen voor de titel en je kan ze op't einde van het seizoen voor nog een stuk meer verkopen.

Maar hebben ze een terugval in hun vorm, of lopen ze een ernstige blessure op en je kan fluiten naar je geld.

20 miljoen voor Cuypers zeker. Geweldige speler voor KAA Gent, maar daar heb je toch het gevoel bij dat hij niet veel hoger moet mikken dan de "top" in België.
Orban daarentegen is een ander verhaal. Maar ook daar gaan ze geen 30 miljoen voor weigeren..
Cuypers wordt hier echt wel onderschat.
Buiten zijn scorend vermogen is hij ook een werkende spits.
Ik zie hem wel meedraaien in de subtop van Duitsland, juist door zijn kwaliteiten.
Ik zou eerder Orban verkopen want qua mentaliteit ben ik er geen fan van.
Te snel vooruit willen gaan is nooit goed.

Met hen erbij zie ik Gent toch als een belangrijke titelkandidaat hoor. Er zit toch muziek in die ploeg, Kums en De Sart vinden elkaar heel goed op dat middenveld, een verdediging die meer dan ok is voor de JPL en 2 spitsen die ze met de ogen dicht binnen knallen. Vnl de rechterflank is wel zwak met Samoise, maar mss doet Fadiga het daar wel goed.
Titelkandidaat zijn we lang niet.
We kunnen qua budget niet concurreren met Club en Anderlecht.
Als je ziet voor hoeveel miljoenen beide clubs hebben ingekocht…
En Samoise wordt ook schromelijk onderschat.
In elke wedstrijd is alle gevaar het vaakst langs de rechterflank.
Zijn voorzetten moeten beter, maar qua loopvermorgen komen er toch heel weinig spelers in de buurt.
Als Fadiga beter is, kan dit alleen maar goed zijn voor de club.

Ik zie hem wel meedraaien in de subtop van Duitsland, juist door zijn kwaliteiten.
Ik zie te weinig om een volledig oordeel over Cuypers te hebben, is dus eerder gevoelsmatig.
Bedoel vooral dat een bod van 20 miljoen voor een 26 jarige spits die enkel nog maar in België écht iets heeft laten zien gewoon een meer dan faire prijs is, en Gent dat snel zou moeten accepteren imo (als er zo'n bod komt, voorlopig was het 14+4 bonussen las ik).

Orban is er 21 geworden net en wordt gevolgd door de Europese top omdat hij in 6 maanden Gent een goal per match scoort, en Europees ook veel heeft getoond. Dat is het type speler waar er vlot teveel voor betaald wordt, iets 'spannender' dan een 26-jarige Cuypers.

Maar zoals je zegt een karaktertje die (te) snel wilt stappen zetten, als je dan 25 of 30 miljoen kan vangen moet je 'm helaas ook laten gaan.

Probleem wordt dan voor Gent wat ze klaar hebben staan als vervangers, weet niet of de scouting al de volgende Orban gevonden heeft :unsure:

Vind ik altijd zo een zever hé.
"een jaartje iedere dag spelen in de jpl maakt je beter", "Te snel gaan is nooit goed".

Mitoma bvb, bij ons bankzitter eerste helft vh seizoen, doorgebroken in de 2de helft en dan meteen terug naar Brighton. Doet het nu goed daar.

Op een ander niveau, Vinicus op 16j bij real, gavi & pedri bij Barça, Rahsford indertijd.

Als je een hoger niveau duidelijk aankan, en dat is volgens mij wel duidelijk bij Orban, waarom nog een jaar aanmodderen in de jupkes league. Zeker voor een buitenlander. De leeftijd maakt dan weinig uit.

Orban speelde 2 jaar geleden nog bij een ploeg die "je niet op google vindt". allez, dat is echt een fenomeen. ik snap die commentaar over zijn mentaliteit ook niet, daar is echt niemand bij de ploeg zelf die daar over klaagt? zelfs Hein, die spelers zonder issue aan de kant schuift als hun mentaliteit hem niet aanstaat, zegt dat het zever is dat Orban een slechte mentaliteit zou hebben.

en Samoise... veel groeimarge heeft die toch niet meer denk ik? goeie speler voor de JPL (en dus Gent), maar veel beter is die de voorbije 2 jaar niet geworden, imo. en dat van "alle gevaar komt van rechts"... dunno, tegen bvb Sczesczin leek het mij of het meeste van Fofana op links kwam.

Ik onderschat deze zeker niet, denk voor de ploeg dat die zelf belangrijker is dan orban.

Orban speelde 2 jaar geleden nog bij een ploeg die "je niet op google vindt". allez, dat is echt een fenomeen. ik snap die commentaar over zijn mentaliteit ook niet, daar is echt niemand bij de ploeg zelf die daar over klaagt? zelfs Hein, die spelers zonder issue aan de kant schuift als hun mentaliteit hem niet aanstaat, zegt dat het zever is dat Orban een slechte mentaliteit zou hebben.

en Samoise... veel groeimarge heeft die toch niet meer denk ik? goeie speler voor de JPL (en dus Gent), maar veel beter is die de voorbije 2 jaar niet geworden, imo. en dat van "alle gevaar komt van rechts"... dunno, tegen bvb Sczesczin leek het mij of het meeste van Fofana op links kwam.
Op de momenten dat Fofana er niet op stond :)
Orban zat wel 2 wedstrijden op de bank door zijn mentaliteit.
Nuja, beide houden en we doen mee voor de top 4.
Als we gespaard blijven van blessure etc.
Nog 17 dagen aftellen ;)

Zijn voorzetten moeten beter, maar qua loopvermorgen komen er toch heel weinig spelers in de buurt.
Wat is er eigenlijk met Castro-Montes gebeurd? Is die zo hard teruggevallen qua niveau? Want moet weg bij Gent.

Orban zat wel 2 wedstrijden op de bank door zijn mentaliteit.
dat is wat de pers ervan maakt.
maar ik blijf erbij, als dat zo zou zijn, zou HVH dat gewoon vlakaf zo zeggen. hij heeft hem daar in het verleden niet voor ingehouden, dus waarom zou hij het nu doen, voor een speler die toch quasi zeker weg is?

Budget is ook niet alles hé. Anders was Club nooit 4de geworden vorig jaar.

En Samoise vind ik echt niet goed. Ik heb nu de 2 Europese thuismatchen gezien in de Ghelamco (mijn zoontje is een Buffalo dus ben verplicht ook te gaan ;-)), daar komt echt quasi geen gevaar van. Telkens terugkappen en de veilige oplossing zoeken. Het enige wat die goed kan is lopen en zijn manneke bewaken, maar voetballend is het toch echt te weinig.

Wat Cuypers betreft, dat is toch echt meer dan gewoon een doelpuntenmaker. Als voetballende spits vind ik die echt sterk, betrokken in het spel, kan het spel verleggen na een goede aanname, die ziet en leest echt meer het spel dan een Orban bv.

Dergelijke reactie zijn uiteraard zwaar overdreven, maar eerlijk gezegd kan ik hier toch niet echt mee lachen. Anderlecht blijft Anderlecht, maakt mij geen bal uit welk niveau ze halen op dit moment. Ik vind dergelijke overstappen nog altijd zeer gevoelig.

Ik ga hem niet met de grond gelijk maken of uitfluiten of zo, maar succes wens ik hem alvast niet toe. Ik wil hem wel graag bedanken voor bewezen diensten, want hij heeft hier vijf mooie jaren gekend, maar daar stopt het dan ook voor mij.

Terug
Bovenaan