Transferthread 2021-2022 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag me wel af wat met Kane? shitty gaat nooit Grealish + Kane doen. Laat staan messi daar nog is bij 😁 + die heeft het nu helemaal verkorven bij Spurs... Dus : wat met Kane?

Grealish is te belachelijk voor woorden, heb die nog geen deftige match zien spelen, publiekslieveling ok, maar topniveau?

Het gaat toch wel vreemd zijn om Messi in een ander shirt te zien spelen. Het zal wel tussen City en PSG gaan, hij heeft al een handvol vrienden rondlopen bij PSG… Zou tof zijn als hij ineens aankondigt om voor een peulschil voor Newell’s Old Boys in Argentinië te gaan spelen :unsure:

Toch ook wel benieuwd naar de toekomst van Barcelona. Ik heb ze de laatste tijd niet echt op de voet gevolgd, ben uiteraard wel op de hoogte dat ze niet echt een stabiele koers hadden de laatste jaren maar op zich moet er toch nog wel genoeg talent zijn om niet volledig af te glijden in de competitie? Europees kan wel een ander verhaal zijn. Dit lijkt me toch ook wel het ideale moment voor Real en Atletico Madrid om een kloof te slaan die jaren kan standhouden.

Grealish is te belachelijk voor woorden, heb die nog geen deftige match zien spelen, publiekslieveling ok, maar topniveau?
Voor Villa wel bepalend geweest, maar ze rekenden ook teveel op hem. Hopelijk met de transfers worden ze een stabielere club zonder 1 topvedette die hij daar was. Toch paar leuke transfers gedaan nu.

Maar gaat bij City niet de man zijn neen, eerder een pion in het spel en zal wss wel minder spelen ook. Mss beter voor zijn fysiek paraatheid.
Hopelijk speelt hij wel meer dan opt EK of tzijn dure miljoentjes...

Voetbal is om zeep sinds Chelski begon met de oliedollars te smijten. Maar het zal wel niet meer veranderen.

Laat Messi aub nu nog niet naar Argentinië gaan hè. Ik ben niet zijn grootste fan, maar laat ons toch nog even genieten van zijn voetbal in Europa.

Tuurlijk is er wanbeleid bii Barca, maar als Messi echt wou blijven tekende die gewoon hoor. Zijn achterkleinkinderen gaan nooit een dag moeten werken, dus beetje zielig dat je dan nog steeds overdreven waanzinnig veel poen eist.

Tuurlijk is er wanbeleid bii Barca, maar als Messi echt wou blijven tekende die gewoon hoor. Zijn achterkleinkinderen gaan nooit een dag moeten werken, dus beetje zielig dat je dan nog steeds overdreven waanzinnig veel poen eist.

Zo zie je maar, clubliefde zolang de bankrekening voldoende gespijsd wordt. Zou hij er uberhaupt last van ondervinden om een jaar "gratis" te spelen voor een club die financieel de afgrond ingereden is voor hem? Ik vind het schandalig.

Zo zie je maar, clubliefde zolang de bankrekening voldoende gespijsd wordt. Zou hij er uberhaupt last van ondervinden om een jaar "gratis" te spelen voor een club die financieel de afgrond ingereden is voor hem? Ik vind het schandalig.
En de 100 mislukte transfers zullen ook wel Messi zijn fout zijn? Gewoon al jaren wanbeleid met 1 grote schuldige : Bartomeu.
Hopelijk is dit gewoon wat poker en komt het wel nog goed.

En de 100 mislukte transfers zullen ook wel Messi zijn fout zijn? Gewoon al jaren wanbeleid met 1 grote schuldige : Bartomeu.
Hopelijk is dit gewoon wat poker en komt het wel nog goed.

Doe mij eens een plezier en staaf dat argument eens met echte cijfers? Doe eens een optelsom van de "100 mislukte transfers"? Ga je dan enkel de transfers tellen die achteraf een mislukking waren, of die op voorhand gedoemd waren om te mislukken? Elke club heeft jaarlijks een aantal mislukte transfers natuurlijk, dat is part of the game, zie maar naar Real of Man U.

Niet elke club heeft daarentegen een speler die je 70 miljoen euro per jaar dient te betalen, exclusief bonussen en geschenkjes.

Doe mij eens een plezier en staaf dat argument eens met echte cijfers? Doe eens een optelsom van de "100 mislukte transfers"? Ga je dan enkel de transfers tellen die achteraf een mislukking waren, of die op voorhand gedoemd waren om te mislukken? Elke club heeft jaarlijks een aantal mislukte transfers natuurlijk, dat is part of the game, zie maar naar Real of Man U.

Niet elke club heeft daarentegen een speler die je 70 miljoen euro per jaar dient te betalen, exclusief bonussen en geschenkjes.
Euhm Barcelona een beetje gevolgd de laatste jaren? Na Suarez hebben die geen geslaagde transfer meer gedaan ( naast De Jong en Pedri) , en ja van de meeste kon je dit ook voorspellen. Of had jij een goed gevoel bij: Arda Turan, Vidal 1 en 2 , Andre Gomes , Paco Alacacer, Umtiti, Coutinho, Paulinho , Mina, Marlon, Malcom, Todibo

Dit is dan nog zonder Griezmann en Dembélé.

Om dan nog maar te zwijgen over welke lonen sommige andere spelers nog steeds ontvangen.

Laatst bewerkt:
Tja, nu dat Grealish weg is, is er een plekje vrij voor Messi bij Aston Villa he :unsure:

Of nog een van de pot gerukte mogelijkheid: naar Napoli, net als zijn idool Diego Maradona vroeger?

Euhm Barcelona een beetje gevolgd de laatste jaren? Na Suarez hebben die geen geslaagde transfer meer gedaan ( naast De Jong en Pedri) , en ja van de meeste kon je dit ook voorspellen. Of had jij een goed gevoel bij: Arda Turan, Vidal 1 en 2 , Andre Gomes , Paco Alacacer, Umtiti, Coutinho, Paulinho , Mina, Marlon, Malcom, Todibo

Dit is dan nog zonder Griezmann en Dembélé.

Om dan nog maar te zwijgen over welke lonen sommige andere spelers nog steeds ontvangen.

Ik volg Barcelona niet specifiek neen. Maar als ik kijk naar de namen die je opsomt, ofwel waren het basis-/sleutelspelers bij hun clubs, ofwel waren het spelers die als "jonge toptalenten" gekend stonden. Dat ze uiteindelijk niet brachten wat ervan verwacht werd, is nu eenmaal een risico dat je loopt. De meesten die je opnoemt, zijn uiteindelijk voor weinig verlies verder verkocht he, en een hoop zelfs met winst:
Andre Gomes 37 mil + 2 jaar salaris vs 27,5 mil
Paco 30 mil + 2 jaar salaris vs 23 mil
Coutinho en Dembele betaalde Barca waanzinnig veel geld voor omdat ze net Neymar hadden verkocht voor 220 mil en ze waren het verplicht om vervangers aan te trekken. Dembele bleek dan een man van glas te zijn die continue in de lappenmand lag. Coutinho weet ik niet, die was toch zeer goed bij Liverpool. Geen idee waarom die mislukte bij Barca.
Paulinho 40 mil + 1 jaar salaris vs 47,5 mil
Mina 11,8 mil + 0,5 jaar salaris vs 30 mil (met 1 transfer het verlies van Paco en Andre Gomes al goedgemaakt)
Marlon 5 mil vs 12 mil (weeral winst)
Malcolm 41 mil + 1 jaar salaris vs 40 mil
Todibo 1 mil (amai, broek aan gescheurd!) vs 12 mil (dikke winst toch)

Daar staan dan inderdaad spelers als Pjanic of Griezmann tegenover. Ik probeer Barca hier ook niet te verdedigen of hun transferbeleid te verdedigen. Er zitten inderdaad een hoop miskleunen bij. Maar uiteindelijk valt het op financieel vlak wel relatief mee.

In de afgelopen 6 jaar hebben ze "maar" 365 miljoen euro transferverlies geleden en dat is inclusief alle goeie inkomende transfers ook, terwijl ze meer dan 400 miljoen aan Messi gespendeerd hebben. Uiteraard, Messi heeft ook voor veel prijzengeld gezorgd dus dat countert dat ook wel wat.

De waarheid zal wel tussenin liggen, of misschien zelfs helemaal aan uw zijde. Ik weet het niet. Ik weet wel dat Barcelona zware financiele problemen heeft en ik zou het mooi gevonden hebben als een "club"speler zoals Messi die naast zijn contract bij Barcelona nog altijd elk jaar tientallen miljoenen verdient aan reclame-inkomsten, eens had getoond dat er nog topvoetballers zijn die om iets anders geven dan enkel hun bankrekening. Dat hij gewoon "gratis" speelt om Barcelona en haar 100.000 supports te helpen. Zoals gezegd, armer wordt hij er niet van want hij zal nog altijd tientallen euros per jaar verdienen extrasportief. Maar van een multimiljonair die belastingen ontduikt, had ik misschien niets anders moeten verwachten.

Wil dus ook zeggen dat hij zijn laatste match al speelde.
Geen afscheid voor een vol Camp Nou. Tenzij ze nog een galamatch ofzo organiseren maar dan nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan