Transferthread 2021-2022 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Griezman proberen slijten wss.

Men heeft daar wel heerlijke jonge talenten in handen. Tijd dat Barca gaat verjongen, en alles op die jonge gasten zet.
 
Griezman proberen slijten wss.

Men heeft daar wel heerlijke jonge talenten in handen. Tijd dat Barca gaat verjongen, en alles op die jonge gasten zet.
Ze spreken over bijna 200M loonkost verminderen dus Griezmann verkopen gaat er niet voor zorgen dat ze Messi een contract kunnen geven.
 
Barcelona toch in nauwe schoentjes momenteel. Als de cijfers die circuleren kloppen lijkt mij dat een monumentale opdracht. Ik denk dat Messi toch quasi onhoudbaar is? Zijn vorige contract was (imo) al bonkers, in de huidige omstandigheden lijkt het me helemaal niet werkbaar om een deel te vinden, aangezien ik van alle kanten hoor dat Messi (of zijn management) het heel hard speelt. Bovendien zouden de instanties die de regels opleggen niet van plan zijn om toegevingen te doen.

Misschien dat @Gavin er wat meer van weet? Ik neem aan dat er wat speciale kunstgrepen gaan gebeuren om de cap te verhogen of om bepaalde vergoedingen weg te moffelen onder tafel?
Volgens wat ik begrepen heb zouden ze hem erna ambassadeur maken met de belofte om zijn loon over x aantal jaren dan te spreiden. Dat spreiden zouden ze ook met andere spelers willen doen.

Het blijft in elk geval een (mijns inziens) onmogelijke opdracht als de helft van wat er gelekt wordt klopt. De loonmassa (zonder Messi) is 200 miljoen te hoog. Zelfs al komt Messi spelen aan een habbekrats, ge moet nog altijd nen hoop dood gewicht zien te lozen.

Laatste wat ik las is dat ze Umtiti en Pjanic bv aangeboden hadden om transfervrij te kunnen vertrekken indien ze zouden afzien van hun loon. Dat is 80 miljoen aan kapitaal dat ge buitenzwiert zonder der nen euro terug aan te krijgen. En dan zit ge nog met Piqué, Dembele, Coutinho,..

En het ergste is, de héle wereld weet het. Dus het is niet dat City pakweg 100 miljoen op tafel gaat zwieren voor Griezman, want ge weet dat elke week de situatie daar meer begint te stinken. Wordt nog leuk in elk geval!
 
Snap niet waarom die zo hard aan Messi willen vasthouden... Hangt financieel als een molensteen rond hun nek + ze hebben met hem vorig jaar ook niks gewonnen. Tijd voor een overgangsseizoen toch?
 
Vorig jaar hadden ze een ideale mogelijkheid om te beginnen bouwen aan een nieuw team, maar ze wouden Messi kost wat kost houden en nu zitten ze nog dieper in de penarie.

Tsja, als Real-fan laat het me koud eerlijk gezegd.
 
Vooral spijtig voor het jonge talent à la Pedri en De Jong. Kunnen zo de dragers worden van een nieuw succesvol team, maar er wordt tegen beter in vastgehouden aan te dure, oudere spelers en dan vernieuwt men noodgedwongen met wanna be's als Depay. Op deze manier gaat het niet lukken.
 
Snap niet waarom die zo hard aan Messi willen vasthouden... Hangt financieel als een molensteen rond hun nek + ze hebben met hem vorig jaar ook niks gewonnen. Tijd voor een overgangsseizoen toch?
Denk wel dat we de impact op sponsoren en commerciële inkomsten van de aanwezigheid van een Messi niet mogen onderschatten.
 
Denk wel dat we de impact op sponsoren en commerciële inkomsten van de aanwezigheid van een Messi niet mogen onderschatten.
Dat, en de impact op de resultaten. Nog altijd een garantie op een karrevracht goals en assists...
 
Dat, en de impact op de resultaten. Nog altijd een garantie op een karrevracht goals en assists...
Dit een messi op halve kracht is nog een geweldige speler en beslissend en hun grootste speler ooit in barca shirt die dump je niet zomaar.
 
Misschien dat @Gavin er wat meer van weet?
De loonmassa (zonder Messi) is 200 miljoen te hoog.
OK, ik heb de precieze bedragen niet gevolgd want da's allemaal boekhoudkundige zever dat uiteindelijk wel opgelost geraakt op een of andere louche manier. Dat Barcelona de voorbije jaren bijzonder slecht gerund is en grote schulden heeft, is geen geheim. Dat Laporta helemaal geen plan had bij de verkiezingen en enkel is verkozen omdat de vorige buitengestemd is, is ook bekend. Het is dus even wat aanmodderen tot de contracten van de voorbije jaren uitgezweet zijn. Het probleem op dit moment ligt echter bij de zwaar verminderde inkomsten door corona en het salarisplafond van La Liga dat onaangepast blijft aan de situatie door de pandemie, in een normaal seizoen was er, buiten de schulden op zich natuurlijk, geen probleem daar.

Tijd dat Barca gaat verjongen, en alles op die jonge gasten zet.
Vooral spijtig voor het jonge talent à la Pedri en De Jong. Kunnen zo de dragers worden van een nieuw succesvol team, maar er wordt tegen beter in vastgehouden aan te dure, oudere spelers en dan vernieuwt men noodgedwongen met wanna be's als Depay. Op deze manier gaat het niet lukken.
Waar hebben jullie het over? Dit is precies zoals tegen PSG in de CL een paar maanden terug met die opmerking over oude kern, dat is niet zo.

Minuten van spelers met meer dan 25% gespeeld van alles van vorig seizoen, en dat is zonder Ilaix en het grootste talent van allemaal Fati:
b4xj0f.png
- Vier spelers boven de 30: Messi is nog steeds de beste ter wereld, Alba en Busquets speelden een goed EK, en Piqué heeft zijn momenten.
- Vier spelers tussen 25-30: Een uitstekende keeper, Braithwaite uit noodzaak, een CB en dan nog Griezmann die niet echt geweldig speelt.
- Zes spelers onder de 25: Araujo is een beest, Frenkie speelt alles, Pedri is starter, Mingueza en Dest geweldig seizoen. Enkel Dembele suckt.

Dit is dus gewoon een totaal foute perceptie. Frenkie en Pedri zijn dragende spelers, jong talent (en dat zijn die spelers echt wel) krijgt veel kansen en de kern die gebruikt wordt is niet oud. Garcia komt daar nu nog bij, en Depay en Agüero zijn mooi meegenomen voor in de breedte zonder iets te kosten. Als Depay zijn enige functie is om Ansu niet te moeten overhaasten om fit te zijn, dan is dat al geslaagd.


Tsja, als Real-fan laat het me koud eerlijk gezegd.
Dat kan ik geloven dat ge grotere zorgen hebt. Madrid zit in véél slechtere papieren: ook geen geld maar wel een echte oude kern zonder jong talent. tenzij we gaan doen alsof Vinicius dat is maar hahaha.
 
Waar hebben jullie het over? Dit is precies zoals tegen PSG in de CL een paar maanden terug met die opmerking over oude kern, dat is niet zo.
Mooi tabelletje.
Verder heb ik ook niet beweerd dat Barça een oud versleten team is en dat jong talent er aan de kant staat voor oude zakken.

Er is, naar wat ik lees in verschillende media, wél een deel overbodige (veelal iets oudere en dure) spelers genre Pjanic die als een strop rond de nek van Barça hangen. En daar zijn Pedri en De Jong en co de dupe van. Niet omdat ze niet zouden spelen - dat heb je verkeerd begrepen -, wel omdat zo'n spelers ervoor zorgen dat Barça niet (genoeg) verder kan investeren en groeien. En dan komen ze uit bij een 33-jarige Aguero en wanna be superster Depay. Je zegt het zelf: in de breedte en goedkoop (en ze kunnen ze momenteel nog geeneens registreren). Allemaal goed en wel, maar met de mannen die de afgelopen paar jaar speelden hebben ze geen CL-successen meer gehad en alles wat erbij gekomen is genre Depay en Aguero gaat het 'm ook niet doen, vrees ik.

Zoals je wel terecht aanhaalde: grootste concurrent Real staat er inzake jong talent allesbehalve beter voor. Daarmee kan ik het alleen maar eens zijn.
 
Mjah, als ge Dembele en Griezman weet te slijten, dat levert al 150-200 miljoen op. Probleem is echter : er is schijnbaar weinig geld in de markt om zo twee grote transfers te regelen.

Dan zou ge al moeten hopen op Mbappe/Pogba die naar Real vertrekt om alles in gang te zetten, maar dat is ook een 'no go' voorlopig.

Als ze geen creatieve oplossing vinden gaat het wel een kwestie worden van wikken en wegen of Messi nog plaats heeft bij Barcelona. Ik neem aan dat Messi zelf enerzijds een goed team rond hem wilt en anderzijds dat hij/zijn vader een ridicule vergoeding nastreeft. Hij is immers niets anders gewend en uiteindelijk heeft hij wel weer Messi-esque cijfers geproduceerd afgelopen seizoen. Liefst speelt die mens bij uw ploeg natuurlijk, maar op een bepaald punt moet ge verdergaan. Ge kunt niet in een bidding war met City en PSG treden op vlak van loon momenteel.

Met de nieuwe aanwinsten zijn nu wel al een paar spelers overbodig geworden, daar kan ge wel mee aan de slag. Dembele is ook een beunhaas en gemaakt van glas, dus die kunt ge best zo snel mogelijk richting PSG lanceren.
 
Laatst bewerkt:
Mjah, als ge Dembele en Griezman weet te slijten, dat levert al 150-200 miljoen op. Probleem is echter : er is schijnbaar weinig geld in de markt om zo twee grote transfers te regelen.

Dan zou ge al moeten hopen op Mbappe/Pogba die naar Real vertrekt om alles in gang te zetten, maar dat is ook een 'no go' voorlopig.

Als ze geen creatieve oplossing vinden gaat het wel een kwestie worden van wikken en wegen of Messi nog plaats heeft bij Barcelona. Ik neem aan dat Messi zelf enerzijds een goed team rond hem wilt en anderzijds dat hij/zijn vader een ridicule vergoeding nastreeft. Hij is immers niets anders gewend en uiteindelijk heeft hij wel weer Messi-esque cijfers geproduceerd afgelopen seizoen. Liefst speelt die mens bij uw ploeg natuurlijk, maar op een bepaald punt moet ge verdergaan. Ge kunt niet in een bidding war met City en PSG treden op vlak van loon momenteel.

Met de nieuwe aanwinsten zijn nu wel al een paar spelers overbodig geworden, daar kan ge wel mee aan de slag. Dembele is ook een beunhaas en gemaakt van glas, dus die kunt ge best zo snel mogelijk richting PSG lanceren.

Die twee gaan nooit richting de 200 gaan. Dembele is maanden out dus die krijg je deze zomer al niet weg en contract loopt volgende zomer af. Griezmann is ook groot verdiener dus buiten een transferprijs moet je iemand vinden die al zo'n loon wil betalen.
Die nieuwe aanwinsten mogen toch voorlopig ook nog niet in actie komen ?
Nee klopt, die kunnen voorlopig niet ingeschreven worden.

Dat verhaal van de loonkost is ook niet nieuw, is nu gewoon nog eens in de media gekomen. Die loonkost is dus inclusief Messi zijn contract. Zelfs al geef je Messi geen nieuw contract dan zit je daar nog met een te hoge loonkost. Ik denk dat de kans ook wel groot is dat Panic zal vertrekken gezien zijn speelkansen afgelopen seizoen. Umtiti proberen ze al lang te verkopen en heeft toch ook een stevig loon maar wie wil die nog met al zijn blessures? Zelfde verhaal met Coutinho.
 
@Gavin heeft wel gelijk dat de verjonging al volop ingezet is. En eerlijk is eerlijk, als daar binnen drie jaar de driehoek De Jong - Pedri - Moriba op het veld staat, dan is dat mogelijk om duimen en vingers bij af te likken.
 
@Gavin heeft wel gelijk dat de verjonging al volop ingezet is. En eerlijk is eerlijk, als daar binnen drie jaar de driehoek De Jong - Pedri - Moriba op het veld staat, dan is dat mogelijk om duimen en vingers bij af te likken.
Maar om binnen die 3 jaar al echt mee te doen, kan er toch best echt ervaren kwaliteit tussen lopen ipv Depay en co?

Dat er reeds jonge talenten hun kans gekregen en gegrepen hebben, zie ik er niet veel ontkennen.
 
Vooral spijtig voor het jonge talent à la Pedri en De Jong. Kunnen zo de dragers worden van een nieuw succesvol team, maar er wordt tegen beter in vastgehouden aan te dure, oudere spelers en dan vernieuwt men noodgedwongen met wanna be's als Depay. Op deze manier gaat het niet lukken.
- dat heb je verkeerd begrepen -
Neen, typ gewoon beter.

"er wordt tegen beter in vastgehouden aan te dure, oudere spelers" is iets helemaal anders dan uw tweede post waar ze plots als een strop rond de nek hangen. Het ene impliceert moedwillig rekenen op, het andere een last. En als ge de situatie kent, zoals ik die probeer uit te leggen met onderbouwing door middel van een tabel van speelminuten in plaats van wild gegok dat dan niet klopt, dan weet ge dat uw eerste post niet klopt maar uw tweede wel. Tenzij ge in uw derde post hierover eindelijk de namen kunt opnoemen van die te dure en te oude spelers waar tegen beter weten in aan wordt vastgehouden.
 
Die nieuwe aanwinsten mogen toch voorlopig ook nog niet in actie komen ?
Zelfs Messi mag voorlopig niet spelen geloof ik.

Het wordt wel een interessante transferzomer. De Italiaanse clubs zitten in problemen, de Spaanse top krijgt ook een platte hand op de kaak maar in Engeland wordt er al gepland om met geld te smijten/wordt er al met geld gesmeten. Erger nog, de eerste grote som is naar Dortmund gegaan. Dus daar gaat hooguit 1/5 van die som opnieuw in de markt worden gegooid.

Wachten tot Arsenal met hun duiten gaat smijten! Die zijn nu toch al een goeie 10 jaar aan het dreigen dat ze eindelijk eens gaan uithalen op de transfermarkt.

Nuja, ik twijfel er niet aan dat Barcelona en Real zich wel uit deze situatie gaan redden. Ik ben wel benieuwd hoe elks hun kern er straks gaat uitzien.
 
Zelfs Messi mag voorlopig niet spelen geloof ik.

Het wordt wel een interessante transferzomer. De Italiaanse clubs zitten in problemen, de Spaanse top krijgt ook een platte hand op de kaak maar in Engeland wordt er al gepland om met geld te smijten/wordt er al met geld gesmeten. Erger nog, de eerste grote som is naar Dortmund gegaan. Dus daar gaat hooguit 1/5 van die som opnieuw in de markt worden gegooid.

Wachten tot Arsenal met hun duiten gaat smijten! Die zijn nu toch al een goeie 10 jaar aan het dreigen dat ze eindelijk eens gaan uithalen op de transfermarkt.

Nuja, ik twijfel er niet aan dat Barcelona en Real zich wel uit deze situatie gaan redden. Ik ben wel benieuwd hoe elks hun kern er straks gaat uitzien.
Hou wel van het idee dat die clubs, die too big to fail waren, plots zo in de problemen komen. Mocht dit nu nog zorgen voor democratisering en een echt sportief beleid met regels over alle europese competities. Maar dat is natuurlijk naïef wishful thinking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan