Transferthread 2021-2022 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ajax zou Berghuis gaan overnemen van Feyenoord voor 6 miljoen. Uiteraard een goede speler en het is mooi om je rivaal zo te verzwakken, maar ik wil die niet in een Ajax-shirt zien eerlijk gezegd. Wat een kwal.
Dat zal een pijnlijke worden voor feyenoord, op zich wel laag bedrag mag altijd naar Club komen van mij :)
 
Dat zal een pijnlijke worden voor feyenoord, op zich wel laag bedrag mag altijd naar Club komen van mij :)
Ge moogt hem direct overkopen :unsure: . Hij had een clausule van 4 miljoen (volgens bronnen), maar dat zou voor buitenlandse ploegen zijn. Wat er allemaal van waar is, weet ik niet.
 
Benitez trainer bij Everton. Doet het pijn @exCite ?
Goh pijn, na wat Rafa voor ons gedaan heeft (op het veld, maar ook erlangs) gun ik hem veel en snap ergens zijn keuze nog wel aangezien hij en zijn vrouw van de stad houden. Ik gun hem alleen geen succes met Everton.

De enige manier waarop hij m’n respect zou verliezen is door naar United te gaan.

Als hij dezelfde middelen krijgt als de vorige trainers kan hij daar nog wel iets bouwen want ik blijf hem echt een heel goede coach vinden.
 
Sancho officieel naar ManU.

hoopte echt dat die nog een jaar zou bij doen bij dortmund :p
Mooie roster daar wel.

Zou leuk zijn mocht Pogba zijn lijn van het EK eens kunnen doortrekken bij Man U.

Sancho en Greenwood dan wel weer redelijk gelijkaardige spelers, niet?
 
Zou leuk zijn mocht Pogba zijn lijn van het EK eens kunnen doortrekken bij Man U.
Probleem is natuurlijk dat Pogba bij Frankrijk met Kanté achter/naast zich speelt en bij United met McTomminay. Geen verwijt naar die jonge Schot maar dat scheelt toch snel een paar niveau's.
Voorts lijkt hij me bij United toch ook nooit echt op zijn positie te kunnen spelen zoals hij bij Juve en bij Frankrijk wel doet. Ze zitten daar ondertussen toch ook met een hoop centrale middenvelders die allemaal wel iets kunnen maar niet zo simpel samen te passen zijn.
 
Probleem is natuurlijk dat Pogba bij Frankrijk met Kanté achter/naast zich speelt en bij United met McTomminay. Geen verwijt naar die jonge Schot maar dat scheelt toch snel een paar niveau's.
Voorts lijkt hij me bij United toch ook nooit echt op zijn positie te kunnen spelen zoals hij bij Juve en bij Frankrijk wel doet. Ze zitten daar ondertussen toch ook met een hoop centrale middenvelders die allemaal wel iets kunnen maar niet zo simpel samen te passen zijn.
Bwa, ik vind dat hij bij Frankrijk net soberder speelt. En ik bedoel dat op een positieve manier. Vaak ziet ge Kante hoger spelen dan Pogba en zal ge een veel meer 'direct' spel van Pogba zien. Er is veel meer concentratie, het is no-nonsense tot hij mogelijkheden ziet om verder te gaan. Hij knapt veel vuile klusjes op en speelt met veel meer discipline. Bij United forceert hij heel veel, maar meestal lukt het niet want het is simpelweg op die moment niet de beste keuze. Hij heeft een paar topwedstrijden gespeeld in een hogere positie op links voor United, ik denk dat die gewoon vooral offensief iets wilt betekenen, terwijl hij gebouwd is om een perfecte b2b speler te zijn.

Het feit dat hij bij Frankrijk in eerste instantie voor het collectief speelt en beter zijn momenten kies zorgt er ook voor dat zijn wedstrijden er veel mooier uitzien. Wanneer hij niet in een blauw shirt speelt zijn er gewoon te veel afleidingen voor hem, of hij respecteert de coach/ploegmaats misschien niet helemaal. De situatie is voor die jongen ook onhoudbaar geworden in Engeland. Het is wel deels zijn eigen schuld natuurlijk. De dance off tegen Zwitserland om vervolgens balverlies lijden in daardoor de counter in te luiden voor de 3-3 op dat grote podium is de zoveelste stok om te slaan voor de Engelse pers. Daarnaast is zijn manager die smerige aap van een Raiola en die verzuurt constant de relatie met club en pers. Tenzij die zich radicaal aanpast gaat die niet meer bij United uit de verf komen zoals hij denkt dat hij dat moet doen. Ik denk dat die vooral zichzelf moet kunnen zijn, dan kan hij zijn haren scheren en kleuren zoals die wilt om daarna 2-3 klotepotten te spelen voor een andere ploeg.

Ik weet wel dat ik geen 100 miljoen voor Pogba zou betalen.
 
Mooie roster daar wel.

Zou leuk zijn mocht Pogba zijn lijn van het EK eens kunnen doortrekken bij Man U.

Sancho en Greenwood dan wel weer redelijk gelijkaardige spelers, niet?

Vraag me ook af of Cavani daar nu spits nr 1 gaat zijn komend seizoen?
Misschien dat ze Greenwood meer als spits willen gaan gebruiken?

edit: ik lees hier nu zelfs een gerucht dat Varane misschien ook naar ManUtd gaat
 
Varane naar ManU heb k een tijd terug ook al zien passeren. En sancho en greenwood lijken me idd wel tzelfde type speler. Heb sancho nooit weten uitblinken tenzij hij op de flanken stond :p
 
Varane naar ManU heb k een tijd terug ook al zien passeren. En sancho en greenwood lijken me idd wel tzelfde type speler. Heb sancho nooit weten uitblinken tenzij hij op de flanken stond :p

Ja Greenwood heeft denk ik wel een betere traptechniek. Rechts of links maakt zelfs niet uit.

Wel een paar heel goeie jonge talenten dus bij ManU
 
Ik denk dat ze Greenwood graag centraal willen uitspelen op termijn. Ze hebben ook nog geen 100% vertrouwen in het feit dat hij het gaat maken, zouden wat mentaliteitsprobleempjes zijn.

Zou wel stevig zijn, zo drie spelers op de brommer in de aanval. Als ze dan nog een defensieve mid op de kop kunnen tikken die alles een beetje samenbindt en Varane komt over... De puzzel van het middenveld van United is wel eentje waar ik momenteel geen verantwoordelijkheid over zou willen hebben.
 
De puzzel van het middenveld van United is wel eentje waar ik momenteel geen verantwoordelijkheid over zou willen hebben.
Vooral dit toch ja...
Die hebben toch iets veel centrale middenvelders rondlopen imo. En dan evengoed geen uitgesproken 6 of 10 maar allemaal een andere interpretatie van een 8 lijkt me.
Er wordt, denk ik, nog steeds van Pogba verwacht dat hij de lijnen uitzet en de laatste pas geeft maar daar is hij imo het type speler niet voor. Hij kàn dat, en doet dat ook bij Frankrijk, maar tis evengoed niet 100% zijn type spel vind ik. Bruno evenmin (al doet die het als infiltrerende speler wel goed). McTomminay is ook vaak te aanvallend ingesteld om echt op de 6 te staan maar is technisch niet goed genoeg om meer te doen dan lopen eigenlijk. En dan hebben ze nog Van de beek ook.

Varane zou in elk geval welkom zijn achteraan. Beetje concurrentie voor Maguire/Lindeloff kan geen kwaad.

Cavani lijkt me nog wel spits n°1 te zijn volgend seizoen. Greenwood moet zich toch nog iets meer bewijzen en is nog te wisselvallig.

Toffe voorlijn in elk geval! Sancho - Cavani - Rashford
Daar kan je toch al iets mee denk ik dan.
 
United begint vooral diepte in de kern te krijgen. Toch niet onbelangrijk als ge tegen City moet opboksen die op elke positie, behalve de centrale spits, 2 toppers kunnen zetten.

Ik zou liever een Pogba in een zuivere 8 rol terugzien. De bal vroeger afgeven en meer acties maken zonder bal met een goeie zuivere defensieve mid die alles afsluit. Maar goed, best verkoopt ge Pogba deze zomer nog want Raiola wilt vooral gewoon zwaar cashen volgend jaar. Die gaat er alles aan doen om zijn speler niet te laten bijtekenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Barcelona toch in nauwe schoentjes momenteel. Als de cijfers die circuleren kloppen lijkt mij dat een monumentale opdracht. Ik denk dat Messi toch quasi onhoudbaar is? Zijn vorige contract was (imo) al bonkers, in de huidige omstandigheden lijkt het me helemaal niet werkbaar om een deel te vinden, aangezien ik van alle kanten hoor dat Messi (of zijn management) het heel hard speelt. Bovendien zouden de instanties die de regels opleggen niet van plan zijn om toegevingen te doen.

Misschien dat @Gavin er wat meer van weet? Ik neem aan dat er wat speciale kunstgrepen gaan gebeuren om de cap te verhogen of om bepaalde vergoedingen weg te moffelen onder tafel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan