Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ik hoop dat er eentje gaat uitpakken. Dat wieltjes zuigen van de laatste week was het ook niet.

Ik vrees meer en meer dat Vingegaard vandaag gaat uitpakken.
Het is op niks gebaseerd , maar heb dat gevoel ook.
Ik hoop gewoon dat het spannend blijft en 1 van de 2 niet weggeblazen wordt.
Kan enkel maar leuk zijn voor de spanning de komende dagen.

Het is op niks gebaseerd , maar heb dat gevoel ook.
Ik hoop gewoon dat het spannend blijft en 1 van de 2 niet weggeblazen wordt.
Kan enkel maar leuk zijn voor de spanning de komende dagen.
Ik denk niet dat er van wegblazen sprake gaat zijn, tenzij er iemand vandaag vierkant draait na die rustdag. Mijn gevoel is dat Vingegaard vandaag nipt de bovenhand gaat halen maar ik verwacht zeker geen 2020 genre uithaal, van geen van beiden.

Ik vrees ervoor, iets te zwaar.

Hopelijk haalt Pogacar nog eens verschroeiend uit 😎
"Nog eens", ik heb deze Tour eigenlijk nog maar 1 echt verschroeiende uithaal gezien... eigenlijk doet Pogacar deze Tour een beetje wat iedereen Roglic altijd wil aanwrijven: wachten wachten wachten en dan sprinten. Het enige verschil is dat Roglic zijn sprint 500m is en die van Pogacar 2km. Ondanks alles heeft Vingegaard met zijn aanvallen op de Marie Blanque & Tourmalet al de grootste ballen gehad deze Tour. Sindsdien is Vingegaard vooral, en niet onterecht, in het defensief gekropen en heeft Pogacar weinig meer kunnen doen dan wat plaagstootjes.

De daguitslag vandaag zal in grote mate het gameplan voor morgen bepalen, zowel voor Jumbo als UAE, en morgen zal toch wel min of meer de finale beslissing vallen. Tenzij het verschil kan gedicht worden in boni's verwacht ik zaterdag geen verschuivingen meer in de Vogezen.

"Nog eens", ik heb deze Tour eigenlijk nog maar 1 echt verschroeiende uithaal gezien... eigenlijk doet Pogacar deze Tour een beetje wat iedereen Roglic altijd wil aanwrijven: wachten wachten wachten en dan sprinten. Het enige verschil is dat Roglic zijn sprint 500m is en die van Pogacar 2km. Ondanks alles heeft Vingegaard met zijn aanvallen op de Marie Blanque & Tourmalet al de grootste ballen gehad deze Tour. Sindsdien is Vingegaard vooral, en niet onterecht, in het defensief gekropen en heeft Pogacar weinig meer kunnen doen dan wat plaagstootjes.
Dat is dan ook de tactiek van Jumbo he. Zo enorm hard rijden tot de allerlaatste kilometers dat Pogacar niet kan aanvallen. Jumbo doet dat goed. De vijand de zin in het aanvallen ontzeggen.

Pas in de laatste kilometers trekt Yates dan stevig door, maar Vingegaard volgt gewind. Als je merkt dat je hem er toch niet afkrijgt, dan ga je uw ene kanonskogel pas laat inzetten he.

Wat een schaamtelijke vertoning van DSM... allemaal aan het slapen precies. Ok, ze hebben niks te winnen of te verliezen vandaag, maar een beetje beroepsernst in de belangrijkste wedstrijd van het jaar mag toch wel het minimum zijn?
Het blijft een raar ploegske....

Voor die tijdrit hadden ze nu toch wel hekken kunnen zetten op die klim. Hopelijk komen daar geen ongelukken van.

Ik denk niet dat er van wegblazen sprake gaat zijn, tenzij er iemand vandaag vierkant draait na die rustdag. Mijn gevoel is dat Vingegaard vandaag nipt de bovenhand gaat halen maar ik verwacht zeker geen 2020 genre uithaal, van geen van beiden.

De daguitslag vandaag zal in grote mate het gameplan voor morgen bepalen, zowel voor Jumbo als UAE, en morgen zal toch wel min of meer de finale beslissing vallen. Tenzij het verschil kan gedicht worden in boni's verwacht ik zaterdag geen verschuivingen meer in de Vogezen.
Veel vinden Vingegaard een saaie renner maar je ziet dat Pogacar ook niet meer kan woekeren met zijn krachten als er deftige concurrentie is.

Voor vandaag zie ik geen reden waarom Vingegaard zou uitpakken, het kan evengoed Pogacar zijn. Ze zijn beide goede tijdrijders en zijn al 2 weken aan elkaar gewaagd.

Ik ga voor Vingegaard vandaag, gewoon omdat die vorig jaar echt wel sterke TT reed en Pogacar door blessure (en voorjaar) toch minder op TT-fiets heeft kunnen trainen lijkt me

Wat een schaamtelijke vertoning van DSM... allemaal aan het slapen precies. Ok, ze hebben niks te winnen of te verliezen vandaag, maar een beetje beroepsernst in de belangrijkste wedstrijd van het jaar mag toch wel het minimum zijn?
Het blijft een raar ploegske....
Fantastisch eigenlijk... gaan er prat op dat ze al het denkwerk doen en dat de renner zelf eigenlijk aan niks nog moet denken. Iemand had dan misschien moeten zorgen dat de renners op tijd aan de start stonden, of moesten ze dan plots wel zelf regelen? :unsure:

Fantastisch eigenlijk... gaan er prat op dat ze al het denkwerk doen en dat de renner zelf eigenlijk aan niks nog moet denken. Iemand had dan misschien moeten zorgen dat de renners op tijd aan de start stonden, of moesten ze dan plots wel zelf regelen? :unsure:
Mss had iemand de klok verzet?

Benieuwd wie gaat wisselen. Afgaande op de geruchten Pogacar wel en Vingegaard niet

Zou de tijdrit lastig zijn?

kung.jpg

:o

Totaal niet mee eens eigenlijk.

Zijn aanvallen op de Cauterets, Puy de Dôme en de Joux Plane gemist? Dat was allesbehalve "sprinten". En in het openingsweekend heeft ie ook twee keer aangevallen als ik mij niet vergis. Toch echt totaal niet vergelijkbaar met Roglic.

Ik snap niet echt wat Campenaerts deed, met die heel trage omwentelingen toen hij in beeld was, alsof het supersuperveel krachten kost. Wat was de reden daarachter? Het was precies een opname voor een sketch.

Als je dat interview met MvdP hoort begin ik me toch weer af te vragen of dat eigenlijk wel een ronderenner is. En dan bedoel ik niet het klassement, maar het kunnen verteren van al die opeenvolgende koersdagen.

Geen schande natuurlijk, de man heeft tonnen talent op andere vlakken.

Als we nu al een aanval van een paar kilometers sprinten gaan noemen. Nee wat Pogacar doet is toch wel nog wat meer dan wat Roglic meestal doet.

Ik snap niet echt wat Campenaerts deed, met die heel trage omwentelingen toen hij in beeld was. Wat was de reden daarachter? Het was precies opname voor een sketch.

Commentatoren noemden het een ouderwetse krachttraining, al hadden ze ook wel vragen bij of je zoiets nog midden de Tour moet doen.

Ik snap niet echt wat Campenaerts deed, met die heel trage omwentelingen toen hij in beeld was, alsof het supersuperveel krachten kost. Wat was de reden daarachter? Het was precies een opname voor een sketch.

Gewoon cadansoefeningen aan het doen waarschijnlijk. Begon zijn tijdrit met een héél hoge cadans, en dan op die klim enorm laag.

Of dat zin heeft middenin de Tour laat ik in het midden.

Terug
Bovenaan