Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Die rijden toch gewoon allebei op wattages die ze kunnen blijven draaien. Of zo lijkt het toch.

Is een groep van 40 die daar een halve minuut achter zit daar zitten er een pak die gewoon meeglijden. Een enorm verschil toch met de krachten die Alaphilipe en Lutsenko hier verbruiken.

Er zitten toch wel enkele vrij goede klimmers in die groep Ciccone, Pinault, Uran, Teuns, Landa, Soler, Powless, Woods,... Ik vergeet er waarschijnlijk nog wel één of twee...

Laat ons ook wel eerlijk blijven, tegen de echte klimmers h2h gaat het toch zeer lastig worden.
Wordt genereert veel power, haalt dus een goeie w/kg. Maar zijn motor verbruikt daarvoor ook wel een pak meer dan de rest. Zeker bij een langere klim helpt dat niet.

Laat ons ook wel eerlijk blijven, tegen de echte klimmers h2h gaat het toch zeer lastig worden.
Wordt genereert veel power, haalt dus een goeie w/kg. Maar zijn motor verbruikt daarvoor ook wel een pak meer dan de rest. Zeker bij een langere klim helpt dat niet.
Ik had Wout bewust niet in het lijstje toegevoegd, ik hoop dat hij het haalt maar ik denk dat een slotklim van 7 km aan 7.7% met de voorlaatste km aan 9% en de laatste km aan 10% te steil zijn voor Wout

Als Wout dit wint is dat voor mij nog indrukwekender dan de Ventoux-rit. Er zitten heel goede klimmers in het groepje en er komen nog heel steile stukken aan.

Als Wout dit wint is dat voor mij nog indrukwekender dan de Ventoux-rit. Er zitten heel goede klimmers in het groepje en er komen nog heel steile stukken aan.

Natuurlijk, zou niet te vergelijken zijn zelfs. Maar gaat dit volgens mij echt niet winnen. Ik hoop dat hij mij verbaast.

Tussen dat lijstje van vrij goede klimmers kan je hem toch gerust tussen zetten. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat hij gaat winnen vandaag en dat hij beter klimt dan al die mannen. Zeker niet nu ik de percentages van die laatste klim zie, die lijkt mij helaas ook wel wat te stijl voor hem.

Indien het peloton nog relatief dicht bij komt zal hij misschien nog wel wachten ergens?

Ik ben vooral benieuwd wat er op die Côte des amerands gaat gebeuren,, dat ziet er een niet normaal steil ding uit, 2.7 km aan 11.1%, met een eerste km aan 12.9% en op 't einde een stukje aan 17%

Terug
Bovenaan