Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Remco rijdt volgend jaar normaal gezien de Tour niet (volgens Lefevere).
Meer dan goede beslissing. Pogacar zijn derde laten winnen en in 2023 meestrijden om ervoor te zorgen dat Tadej niet naast Froome komt.

Tweede rustdag. Weeral tijd voor onzin, met de laatste Tour van Michel.
Ploegleider bij Alpecin-Fenix en nog niet toe aan zijn laatste Tour. Gelukkig maar, want ik heb geen zin om mijn vingers moe te maken aan een Nederlander.
Michel Wuyts. Zowel een begeesterend figuur als een verguisd media-lid, dat werd afgedankt door zijn bazen.
De man - naast mijn vader en José de Cauwer - die ik het vaakst heb horen spreken.
Hij was degene die dingen zag, die ik nooit opmerkte: "Dag, moeder," klapte hij bijeen als ik verschrikt opkeek naar de deuropening waar zij nimmer stond tijdens de koers.
Urenlang versleet ik mijn vrije tijd aan het aanhoren van die ene man achter het scherm, in zijn kotje naast ex-renner en ex-ploegleider De Cauwer. Samen vormden ze het iconische duo van de eenentwintigste eeuw. Zij volgden Stan Laurel en Oliver Hardy op.
Zijn lofredes over Tim Declercq de afgelopen jaren kruiste ik af bij mijn imaginaire bingo. Net als:
'José start een discussiepunt waar de kijker wat aan heeft'.
'Michel onderbreekt José voor een aankomend interview met Renaat'.
'José zwijgt en laat de verwarde man zijn ding doen. José voert een interne discussie met zichzelf'.
'Michel excuseert zich nadien niet, maar pikt in op hetgeen zijn kameraad zei'.

Bovenstaande viel geregeld voor. De Cauwer onderging, maar hij wist het. Hij zou overwinnen. 'Kalmte zal u redden', moet hij gedacht hebben elke dag opnieuw met Michel in de commentaarcabine.
We zullen nooit de volledige toedracht kennen van wat er in Michel' hoofd rondtolt. Apart is hij zeer zeker. Dat charmeert de voormalige directeur van een Diestse school. Het braaf katholiek koorjongetje. Hij zal dat blijven tot aan zijn pensioen. Wat erna volgt is onbekend terrein.
Gooit hij alle kaarten op tafel en werpt hij de vuile was buiten van de VRT? De bedgeheimen van Vannieuwkerke in Story? Wordt hij gestrikt door VTM / Eurosport? Of zal hij een fanclub oprichten ter ere van Boonen; Van Aert en Nys in het Leuvense, met name 'Bij wielerpaus Michel'?
Wat het moge zijn, niet Boonen, maar híj en José zullen altijd op één staan en bijgevolg de wereldkampioenentitel opeisen als werelds meest vermaarde commentaarsduo.
Ik verwacht van Michel nog een laatste klepper. Een ongeëvenaard wielerquote dat de hemel zal doen opensplijten en een resem wielergoden neder zullen dalen voor een piek in de koers qua niveau post-Wuyts.
Krijgen we een Remco-remix over enkele jaren na de oogstrelende winst in de Vuelta? Zal een WK-monoloog van hem het jaaroverzicht halen? Of publiceert hij nog een boek over zíjn wielerquote's?

Een aangekondigde kroniek van zijn laatste Tour door een nietsnut. Vijftien quotes vanuit Michel' laatste Tour:
Etappe 1 - De eerste massale valpartij: "Het is haast een pyramide en daar moet je ook een onderbouw hebben en helaas zijn het lichamen die daar voor zorgen."
Etappe 2 - Over Schelling, na de sprint tegen Perez: "In de begindagen was er Ide Schelling."
Etappe 2 - Nablik eerste grote valpartij: "Ga naar de koers om te zien en niet om gezien te worden."
Etappe 3 - Valverde gooit een bus weg: "Valverde gooit een bus weg."
Etappe 4 - De macht van de ASO: "De almacht van de zonnekoningen, die geen blik waardig gunnen."
Etappe 5 - Kung aan het eerste tussenpunt: "Kung niet zal terugvallen, gezien zijn kun(g)de zie ik dat niet gebeuren."
Etappe 6 - Over Grivko / Abdoesjaparov en hun vrije tijdsbesteding: "Van duiven en poen pakken ken ik niets."
Etappe 7 - Losgeslagen Carapaz: "Die is van ijzer, Carapaz. Herstelvermogen optimaal."
Etappe 8 - De Gogl-val: "Dan heb je een ingebouwd GPS-systeem, Google Earth en dan ga je uit de bocht."
Etappe 9 - De open jacket van Latour: "Hij heeft besloten aan een reconversie te beginnen. Hij wordt parachutist."
Etappe 9 - Froome lost: "Froome, tot groot jolijt van José, vooraan op de startrij, voor er gereden werd, hier rijdt hij."
Etappe 10 - Colbrelli lek en dringt aan op een nieuwe fiets: "Hou hem tegen, want hij gaat alle velo's van het dak pakken."
Etappe 11 - Opgave Benoot: "Al degenen die we geïnterviewd hebben, moeten eruit. En Campenaerts is de laatste in de race." Victor gaf later op.
Etappe 12 - Over Hirschi als knecht: "Het leven in de pas. Geketend."
Etappe 15 - "Valverde heeft op elke uitval wel wat in huis." Alejandro moet een seconde later passen bij Kuss.

Tl;dr: Ik ga je missen, Michel :hug:.

Serge Pauwels mag wat mij betreft ook de tv uitzendingen mee becommentariëren.
Ja, dat is veel beter dan Sven Nys, Ruben van Gucht en dat Westvlaams kieken waar je niets van begrijpt tijdens vrouwenkoers.. Christophe Vandegoor mag ook op TV commentaar geven vind ik.

Laatst bewerkt:
Kan men niet eens een gewone ruime samenvatting geven over de voorbije ritten?

Simpel, zonder muziek, gewoon een samenvatting?

2 minuten vive le vélo en kweet weer waarom ik geen fan was.
Jep, de laatste keer dat ik een volledige aflevering heb gekeken was op 17 juli 2015, toen Van Avermaet won in Rodez. McEwen en die theatermaker(?) zorgden toen voor een uur geweldige tv (op de momenten dat ze niet werden onderbroken door Karl). Toen ik de dag nadien weer keek, besefte ik dat ik ook gewoon de keuze had om nooit meer naar Karl te moeten kijken op tv en sindsdien maak ik mij er ook niet meer druk om. Het was echt zelfs zo erg dat ik die exacte datum nog weet en hem enkel heb opgezocht ter controle. :laugh:

De enige uitzonderingen zijn Parijs-Roubaix en de andere koersen waar hij commentator is. Die kijk ik jammer genoeg tegen mijn principes in. Het toeval wilde dat het 'ow ow ow ow ow, ai ai ai ai ai'-moment bij het overschrijden van de meet in Parijs-Roubaix 2016 één van de meest memorabele sportcommentaarmomenten uit mijn leven is. Geef mij verder maar gewoon Michel 'Baby we were born to run' Wuyts en José 'Tgoh ja, Michel' De Cauwer.

Laatst bewerkt:
Kan men niet eens een gewone ruime samenvatting geven over de voorbije ritten?

Simpel, zonder muziek, gewoon een samenvatting?

Daarvoor heb je de sporza website…

Dat streepje muziek hoeft ook wel niet voor mij maar bon, kan ik eens naar de wc…

Op die afdaling van de portet-aspet gaan nog ongelukken gebeuren als ik het daar zo kat zie oigg5
der zen der toch al een paar beginnen schuiven. Gelukkig kan iedereen vanaf plaats 15 rustig naar beneden. Zelfs de bus cav zit maar 1 min 30 achter het peleton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan