Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wout gaat in de etappe met de dubbele punten sowieso iets proberen. Hij zal ook nog zeker de tijdrit willen winnen tbh.
Ik zie hem toch stiekem ook nog proberen voor de bollen hoor. Hij heeft gisteren alvast slim gekoerst, de punten meegenomen daar waar hij die vrij goedkoop kon scoren en dan als hij wist dat hij zich ging moeten uitwringen voor nog nen habbekrats (slotklim waren er maar 10 zeker?) gewoon rustig laten lopen. Uiteindelijk gewoon stevige training gisteren waarschijnlijk: rustig in het pak kunnen meeglijden tot aan de eerste klim en nadien gewoon tempo omhoog op de klimmetjes met een korte interval boven.

Sowieso is de strijd om de bollen dit jaar precies niet oninteressant, er zijn daar toch verschillende figuren die hun zinnen hierop gezet hebben: Quintana, Woods, Poels en misschien Van Aert. Het zal er allemaal van af hangen hoe duur de punten gaan zijn, als het lastig is van mee te schuiven in de vlucht van de dag zie ik Van Aert hier zich niet voor leeg rijden.

Cav weet toch ook hoe belangrijk de ploeg is in dit succes. Na die 2 jaren bij Bahrein lijkt het me simpel, een extra jaar bij Quickstep of stoppen. Alleen is de vraag of dat financieel mogelijk is bij Quickstep.
Stoppen op je hoogtepunt vind ik zo dubbel. Neem nu Greipel, zijn goede jaren zijn al even gepasseerd maar hij koerst nog graag. Dat doet toch geen afbreuk aan zijn imposante carrière. Alé ik vind van niet. Doen wat je het liefst doet zolang je het kan doen.

Cav weet toch ook hoe belangrijk de ploeg is in dit succes. Na die 2 jaren bij Bahrein lijkt het me simpel, een extra jaar bij Quickstep of stoppen. Alleen is de vraag of dat financieel mogelijk is bij Quickstep.
Stoppen op je hoogtepunt vind ik zo dubbel. Neem nu Greipel, zijn goede jaren zijn al even gepasseerd maar hij koerst nog graag. Dat doet toch geen afbreuk aan zijn imposante carrière. Alé ik vind van niet. Doen wat je het liefst doet zolang je het kan doen.
Misschien keert hij terug naar Bahrain om volgend jaar enkele bergritten of de bollentrui te winnen?

Of Valverde

Alleen Froome begint beetje zielig te worden :unsure:

Froome verbeterd wel nog, alleen gaat dat heel traag en weet niemand hoe veel beter hij nog gaat worden.

Op zich moet je respect hebben voor wat hij nog doet. De meeste renners zouden na zijn blessures de handdoek gooien.
Enige reden dat die de Tour rijdt is wegens zijn salaris

Of Valverde

Alleen Froome begint beetje zielig te worden :unsure:
Froome is natuurlijk een geval apart na zijn horrorcrash. Dat heeft niet veel te maken met ouder worden en de logische achteruitgang van je conditie.
Bij Valverde zou je ook kunnen zeggen dat hij na zijn wereldtitel had kunnen stoppen. Beter ging het niet meer worden. Maar waarom? Hij amuseert zich en het is niet dat bij Movistar er zoveel betere rond fietsen dat hij jong talent in de weg staat.

Bij Froome heb ik wel een Schleck gevoel, daarentegen dat hij wel de Tour won. Ene zware tegenslag en helaas niet meer terugkomen...

Dat doet toch geen afbreuk aan zijn imposante carrière. Alé ik vind van niet. Doen wat je het liefst doet zolang je het kan doen.

Het is maar hoe je het als renner verkoopt, toen Cav naar DQS ging heeft hij nooit grote dingen verkondigd, steeds in de trend van "ik koers graag en ik ben blij dat ik hier mag meedoen" en dan maak je het jezelf een pak makkelijker. Wat hij nu meemaakt is wel het allerbeste scenario wat je kan overkomen natuurlijk.

Froome daarentegen had nog steeds ambities die luidop uitgesproken werden, zelfs door Ron Baron himself en als het dan niet wil lukken, kan je wel eens de wind van voor krijgen, ook al hoeft Froome niets meer te bewijzen.

Maar bon, je laatste zinnentje is het belangrijkste he, zolang mogelijk doen wat je graag doet.

Nu ik Pogacar zie doorstomen naar zijn 2e tourzege zonder teveel tegenwerk (deels geholpen door de valpartijen vd eerste week), had ik het mooi gevonden om daar de beste Froome tegenover te zien staan. Helaas.

Froome, Cavendish , Gilbert, Pozzovivo, Greipel , ,...

Dat zijn mannen die graag fietsen, ook al presteren ze niet meer zoals vroeger.
Zolang een team ze een plaatsje wil geven in een team zie ik het probleem niet ?

Ook al lijkt het zielig qua prestaties , ze zijn betaald om te doen wat ze het liefste doen.
Dus ik weet niet wat daar zielig aan is , eerder iets om jaloers op te zijn.

Froome niets meer te bewijzen? Voor het loon dat die krijgt hij Israël ga ik daar absoluut niet met akkoord.

Froome niets meer te bewijzen? Voor het loon dat die krijgt hij Israël ga ik daar absoluut niet met akkoord.

Israël wist toch ook wel dat het een serieuze gok was, en voor zover ik kan zien liggen Froome zijn tegenvallende prestaties niet aan zijn inzet, kan je hem dan iets verwijten?

Froome daarentegen had nog steeds ambities die luidop uitgesproken werden, zelfs door Ron Baron himself en als het dan niet wil lukken, kan je wel eens de wind van voor krijgen, ook al hoeft Froome niets meer te bewijzen.
Froome gaat natuurlijk wel voor 5 miljoen per jaar bij Israël fietsen. Dan kan je moeilijk in interviews gaan verkondigen dat je enkel maar blij bent dat je nog een kans krijgt.
Dan moet je wel doen alsof je ooit nog je oude niveau gaat halen. Voor dat geld zou ik ook de schijn hoog houden, dat kan je hem moeilijk verwijten.

Het is niet Froome zijn schuld dat hij €5.5M/jaar krijgt hé... als er nen gek is die dat nog wil betalen in de huidige situatie dan waarom niet?

€5.5M/jaar om elke dag een beetje in het zonnetje van Tenerife te trainen, de buitenwereld verwacht ondertussen totaal niks meer van hem ook dus alle druk is ook weg. Beter kan toch niet?

Dik betaald worden om zonder druk te doen wat je graag doet. Hoe zeggen ze dat weer? Juist: Living the life!

Nu ik Pogacar zie doorstomen naar zijn 2e tourzege zonder teveel tegenwerk (deels geholpen door de valpartijen vd eerste week), had ik het mooi gevonden om daar de beste Froome tegenover te zien staan. Helaas.
Het blijft jammer dat we opnieuw geen duel met Roglic aan 100% hebben gekregen. Uiteindelijk was Roglic vorig jaar ook niet op zijn allerbest in de Tour. Volgend jaar dan maar zeker? Misschien opnieuw met Bernal dan ook? (Hoewel ik denk dat Bernal tekort komt tegen beide Slovenen).

Het blijft jammer dat we opnieuw geen duel met Roglic aan 100% hebben gekregen. Uiteindelijk was Roglic vorig jaar ook niet op zijn allerbest in de Tour. Volgend jaar dan maar zeker? Misschien opnieuw met Bernal dan ook? (Hoewel ik denk dat Bernal tekort komt tegen beide Slovenen).
Volgend jaar gele Remco hé :coolbrows:

Voorlopig dacht ik dat het de bedoeling was dat Evenepoel volgend jaar nog niet zou deelnemen aan de Tour.

Vuelta zal normaal gezien de meest hoogstaande zijn qua grote namen (als er weer niemand uitvalt en hopelijk nog een beetje op niveau zijn).
Bernal / Pogacar / Carapaz / Bernal / Landa / Uran / Mas / ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan