Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Tomb Raider I-III Remastered

Jullie moeten eens Sabatu's TR1 en TR2 opzoeken, zijn leuke remakes op deze.
Vind je heel veel pareltjes van terug van die custom maps gedaan via TRLE.
 
Ik moet mijn mening herzien. Atlantis was easy... nu dat ik bezig ben met de DLC "unfinished business"...
Combat of platforming? Tot dusver vond ik het spel echt vrij simpel, niet dat ik er flawless door gegaan ben absoluut niet zelf, sommige stukken waren wat trial and error, maar eens dat ik wist wat ik moest doen was het echt wel vrij chill. Lastigste vind ik by far de randomness van vijanden, soms gaat een encounter gelijk niks, soms gaat diezelfde encounter compleet mis. Maar als ik alles zo wat bekijk nu, was dat eigenlijk echt niet zo moeilijk, volgens mij ga ik er de tweede keer echt doorvliegen gelijk niks. Ik heb zelf 70+ Medipacks en meer dan 1000 uzi en magnum kogels.

Maar ik heb inderdaad wel gehoord dat de DLC's telkens ene pak steviger zijn, maar vraag me dus af of het door combat of platforming is.
 
Combat of platforming?

Beide, platforming waar ge echt tank controls moet gebruiken of anders lukt het niet om er door te komen (ook wat stukken met combined slides enzo) en neem daar maar bij dat ge alleen uw pistols hebt tegen die mutanten en uw wapens in die levels moet gaan zoeken. Nu ja, de shotgun hebt ge snel. De ammo is ook snel op daarvoor... :thinking: (Naar het schijnt begon die DLC origineel in Egypte wat een stuk makkelijker is, ik zou het niet weten want heb m destijds nooit gespeeld).
 
platforming waar ge echt tank controls moet gebruiken of anders lukt het niet om er door te komen
Ah ik speel sowieso al met tank controls, dus dat is geen issue, die liggen me veel beter.

Naar het schijnt begon die DLC origineel in Egypte wat een stuk makkelijker is
Klopt, zelf ook nooit gespeeld, maar wel al eens wat over gelezen, de levels waren normaal omgekeerd gepland, maar dat was story wise raar ofzo iets, dus is omgedraaid, maar het eerste levels zou idd moeilijker zijn daardoor.


Gisteren Natla's Mines gedaan en ik vond dat eigenlijk best een leuk level, Helemaal niet zo hard en plezant qua exploration en backtracking om dingen te vinden met toffe platforming stukjes en met een paar "boss fights" waarvan de eerste en derde vrij easy waren, maar de tweede wel serieus wa damage deed toch :p
 
Nostalgisch, ik moet het nog kopen.

Ik heb wel ALLE Tomb Raiders uitgespeeld, het koud zweet breekt mij nog uit als opeens dat spannend muziekje tevoorschijn komt.

In de eerste (of was het de derde) echt op de sukkel geweest met een sleutel die ik blijkbaar niet opgeraapt had die je veel verder in het spel pas nodig had. Wat een zoektocht was dat, haha.

En ik ben ook getraumatiseerd doordat ik geheel per ongeluk in de eerste de giga dinosaurus al tegenkwam en ik had de shotgun toen nog niet gevonden. Hoeveel kogels ik daar geschoten heb op die dino, ik denk miljoenen.
 
Is deze zo moeilijk of is het moeilijk door de controls ?
Ik vind hem in alle eerlijkheid helemaal niet zo moeilijk. Wat niet wil zeggen dat je niet vaak eens zal sterven, controls zijn oud, maar doen eigenlijk exact wat ze moeten doen en wat het spel ook van je verwacht. Sterven gaat dus meer komen van gebrek aan kennis om dat moment of door eens een domme fout die je maakt. Maar eigenlijk is het echt niet zo moeilijk, toch zeker deel I niet. Zeker als je weet dat je 1000 keer kan save wanneer je wilt en kan blijven dingen herproberen.
 
Ik moet het ook nog in huis halen één van de weken (nu teveel backlog).

Tomb Raider was geloof ik mijn allereerste PSX game, lag onder de kerstboom in 1996 op mijn achtste verjaardag.

Ondertussen alle TR's (behalve Revelations, want die was meh) inclusief de remakes en recente trilogie uitgespeeld - met TR II als mijn all-time favoriet in de reeks. De tweede was meer action based en je vocht tegen een pak meer menselijke vijanden, maar de wapens waren imo zo veel plezanter om te gebruiken.

Er zat gewoon een leuke sfeer in dat spel met de Illuminati, het verzamelen van draken als 'secrets', die T-rex etc.

Nuja, de derde was ook tof met de locaties waartussen je kon kiezen (en die eindbaas was wel een uitdaging), maar toen was het vernieuwende er al wat af imo.
 
Ik vind hem in alle eerlijkheid helemaal niet zo moeilijk. Wat niet wil zeggen dat je niet vaak eens zal sterven, controls zijn oud, maar doen eigenlijk exact wat ze moeten doen en wat het spel ook van je verwacht. Sterven gaat dus meer komen van gebrek aan kennis om dat moment of door eens een domme fout die je maakt. Maar eigenlijk is het echt niet zo moeilijk, toch zeker deel I niet. Zeker als je weet dat je 1000 keer kan save wanneer je wilt en kan blijven dingen herproberen.
Ik heb ze nooit gespeeld op de ps1 idd een gat in mijn cultuur lol
 
Ondertussen alle TR's (behalve Revelations, want die was meh) inclusief de remakes en recente trilogie uitgespeeld - met TR II als mijn all-time favoriet in de reeks. De tweede was meer action based en je vocht tegen een pak meer menselijke vijanden, maar de wapens waren imo zo veel plezanter om te gebruiken.
Het blijft toch na al die jaren nog altijd mee gaan dat er twee grote kampen zijn wat betreft de fans :p

Kamp A: De fans die verliefd werden op de exploratie, platforming en tomb raiding.
Kamp B: De fans die verliefd werden op de actie en set pieces.

Ik zelf zit in kamp A en TR1 is by far mijn favoriet met Last Revaltions op plaats 2. Ironisch genoeg ga je inderdaad vaak zien dat Revelations bij kamp A zeer hoog staat en bij kamp B zeer laag. Jij zit dus duidelijk in kamp B als je favoriet TR2 is en je legt zelf perfect uit waarom en het feit dat je Revalations niet zo goed vond past ook perfect in het plaatje :p

Niks mis mee met in welk kamp je zit uiteraard, is gewoon een persoonlijke voorkeur.
 
Het blijft toch na al die jaren nog altijd mee gaan dat er twee grote kampen zijn wat betreft de fans :p

Kamp A: De fans die verliefd werden op de exploratie, platforming en tomb raiding.
Kamp B: De fans die verliefd werden op de actie en set pieces.

Ik zelf zit in kamp A en TR1 is by far mijn favoriet met Last Revaltions op plaats 2. Ironisch genoeg ga je inderdaad vaak zien dat Revelations bij kamp A zeer hoog staat en bij kamp B zeer laag. Jij zit dus duidelijk in kamp B als je favoriet TR2 is en je legt zelf perfect uit waarom en het feit dat je Revalations niet zo goed vond past ook perfect in het plaatje :p

Niks mis mee met in welk kamp je zit uiteraard, is gewoon een persoonlijke voorkeur.
Oh ik ben fan van exploration en puzzels hoor - daarom staat TR I ook hoog in de lijst - maar naast de bovengenoemde elementen zijn levels als het opera house of monastery in TR II voor mij (persoonlijke voorkeur) de meest memorabele levels uit de reeks. Het is eigenlijk het volledige plaatje (actie, puzzels, beste locaties, muziek, sfeer,..) die TR II tot favoriet maakt.

Het is ook wel een feit dat ik de meer 'alternatieve', modernere locaties verkies in plaats van de 'standaard' Indiana Jones achtige jungles of tombes.

En sorry, ik bedoelde 'Chronicles' (Tomb Raider V) en niet Last Revelations :wallbash: Revelations was goed, maar een beetje chaotisch op den duur omwille van het steeds backtracken doorheen de verschillende levels. Ik heb het uiteindelijk wel uitgespeeld, maar ik herinner mij wel dat ik een walkthrough nodig had.
 
Oh ik ben fan van exploration en puzzels hoor - daarom staat TR I ook hoog in de lijst - maar naast de bovengenoemde elementen zijn levels als het opera house of monastery in TR II voor mij (persoonlijke voorkeur) de meest memorabele levels uit de reeks. Het is eigenlijk het volledige plaatje (actie, puzzels, beste locaties, muziek, sfeer,..) die TR II tot favoriet maakt.

Het is ook wel een feit dat ik de meer 'alternatieve', modernere locaties verkies in plaats van de 'standaard' Indiana Jones achtige jungles of tombes.

En sorry, ik bedoelde 'Chronicles' (Tomb Raider V) en niet Last Revelations :wallbash: Revelations was goed, maar een beetje chaotisch op den duur omwille van het steeds backtracken doorheen de verschillende levels. Ik heb het uiteindelijk wel uitgespeeld, maar ik herinner mij wel dat ik een walkthrough nodig had.
Die sfeer en setting van moderne locaties vs de typische Indiana Jones levels omschrijft misschien wel beter wat ik bedoel dan exploratie. Want inderdaad alle games hebben veel exploratie en puzzels. Ik doelde meer naar het type exploratie en puzzels, die steden zeggen mij allemaal veel minder, London, Venice, etc, de beste sferen komen voor mij naar boven binnen die klassieke tombes. Vaak ook de meer geïsoleerde levels waarbij je denkt damn, stel je eens voor dat je hier alleen vast zat.

De reden dat Venice enzo me minder liggen is omdat deze voor mij niet altijd heel echt overkomen, die steden zijn leeg, en voelen zo wat vals aan met enkel bad guys overal. Ik weet het is gewoon een oude game, maar ergens kon ik me altijd iets moeilijker vinden binnen die setting. Anderzijds heeft TR2 dan op het einde wel een paar fenomenale levels in Tibet, bij de monks of in die Chinese ondergrondse tombe.
 
Da moet rapper eh 😅
Wel toch al 48 achievements unlocked in deze playtrough.

426108045_764975745164614_4514830695210502393_n.png
 
Nog wat verder gewerkt aan achievements/collectables en ook al wat geoefend voor de speedrun.
Ik geraak op een uur tijd toch tot aan het Colosseum level, das geen slecht begin toch.
 
Gaat ge echt voor de speedrun trophies? Veel geluk dan. Ik was al begonnen aan TR2 en het eerste level is al uit. Ben nu in Venice.
Ook raar maar in mijn PSN profile staan ineens 3 ultra rares van de DLC unfinished business in mijn top 5 ultra rares. Ze zullen te moeilijk zijn voor die dutskes zekers. (Pitfall was wel ne lastige) 😛
 
Gaat ge echt voor de speedrun trophies? Veel geluk dan. Ik was al begonnen aan TR2 en het eerste level is al uit. Ben nu in Venice.
Ook raar maar in mijn PSN profile staan ineens 3 ultra rares van de DLC unfinished business in mijn top 5 ultra rares. Ze zullen te moeilijk zijn voor die dutskes zekers. (Pitfall was wel ne lastige) 😛
Jup, in TR1 ga ik voor de speedrun en mss zelf NG+ in de andere 2 zie ik me het minder doen. TR1 is gewoon MIJN game als het ware en die wil ik echt leren masteren terwijl 2 en 3 wil ik gewoon leren spelen en appreciëren en zal ik ook wel wat achievement hunten, maar wrs niet meer dan dat.

Op Steam heb ik echt 20 achievements ofzo met 1% of minder. Ik denk dat heel veel mensen gewoon andere dingen eerst doen. Sommige starten met 2 of 3 ipv 1, of gaan eerst door de main games en later pas door de DLC, of zijn gewoon lang bezig met challenges. Uiteindelijk is het nog maar een week uit en zijn er 270 achievements en wrs 100 a 150 uur aan dingen te doen.
 
Alle, ik ben klaar met alle misc achievements in TR1 als ook alle secrets etc. Vanavond start ik mijn save less than 86 times run als opwarmertje voor de speedrun later deze week. De game wordt eigenlijk nog leuker als je meer en meer kent en weet omdat je nu echt actiever nadenkt om alles zo performant en snel mogelijk te doen en je echt een goei feeling hebt met de levels en controls.

Benieuwd of de speedrun gaat lukken :p
 
En later die dag dacht ik, wat als ik de twee nu eens van de eerste keer probeer te combineren...

TR1 uitspelen in minder dan 5 uur en 86 saves.

Ik ben nu net in Egypte na 2 uur en 20 minuten spelen en heb nog maar 8 keer moeten saven.
Zo lang ik aan kom in Atlantis ( de wereld, niet het level ) met nog 1 uur en 15 min op de teller en een 50tal saves is het broodje gebakken. Ik ben deze middag al eens door heel Atlantis gegaan voor alle secrets en was er door op 1 uur en 20 min, zonder secrets zal dat dus nog veel sneller zijn.
 
Let's call it quits for now.

Deze run heeft net iets meer van me gevraagd dan ik gedacht had, denk dat ik in totaal maar 15 a 20 keer gesaved heb waarvan meer dan de helft in de laatste 2 levels pas. In Peru 0 keer gesaved tot pas halverwege St Francis voor de eerste keer, nadien enkel 1 save na elk level tot in egypte soms eens een save halverwege het level. In Natla's mines ook één save in het midden en dan een stuk of 8/9 in de laatste 2 levels.

Veel meer domme dingen gedaan in deze run dan voordien, waarschijnlijk van mezelf te haasten en op te jagen. Maar soms ook echt het gevoel dat de controls mij bewust aan het irriteren waren alsof ze wisten wat ik aan het doen was. Was van zin ook NG+ te doen, maar dat laat ik nu even voor gezien.

429638291_371800232383486_6645566962742109952_n.png
 
Terug
Bovenaan