Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Tomb Raider I-III Remastered

Die Lara toy vandaag gevonden en gekocht voor €3.
Ik dacht daarvoor kan ik nu niet sukkelen eh. 😂

423903899_901906758282960_8700654416561749332_n.jpg
3610855_orig.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Yurf
Inmiddels ook deze aangeschaft. In mijn jeugd had ik enkel Nintendo consoles dus ik heb geen nostalgisch gevoel of ervaring met deze. Tomb Raider Underworld en Tomb Raider (2013) zijn tot nu toe de enige die ik heb gespeeld. Nog maar kort gespeeld en ik kan er mij wel mee amuseren maar:
  • Die tankcontrols staan in sterk contrast met mijn introductie in een 3D wereld, namelijk Super Mario 64. Zijn die controls Tomb Raider specifiek, of waren er meerdere PlayStation games met datzelfde type controls? Het lijkt alsof ik een hele stap in controls heb overgeslagen door direct van 2D naar 3D met analoge besturing te zijn gegaan. Het klikt ondertussen wel een beetje en ik ga het voorlopig ook wel zo houden. De moderne controls laten zo te zien niet echt toe om achterwaarts te lopen wat hier en daar wel handig kan zijn. Of ik heb het in ieder geval nog niet gevonden.
  • Ik ben inmiddels ook op een punt gekomen dat ik niet weet/zie hoe ik verder moet. Ik kan me niet meer voor de geest halen hoelang dat geleden is. Voorlopig ga ik nog niet op YouTube spieken maar mijn grijze massa aan het werk zetten. In ieder geval respect voor de personen die dit als kind hebben gespeeld.
 
Ik kan me niet meer voor de geest halen hoelang dat geleden is. Voorlopig ga ik nog niet op YouTube spieken maar mijn grijze massa aan het werk zetten. In ieder geval respect voor de personen die dit als kind hebben gespeeld.
[/LIST]
Al gezien dat moderne controls de camera wel enorm wegduwt wat het manoeuvreren en level observeren niet echt gemakkelijker maakt.
 
Zo, ik denk dat ik bij deze verder zit dan ik ooit geraakt ben in TR1 als kind. Moet wel zeggen met dat ik nu veel meer kan saven tussendoor voelt het wel een pak makkelijker dan destijds op PS1 met die beperkte save points. Is iedereen hier ook super spaarzaam met zijn kogels medikits? Ik heb er nu 45 ofzo over en mss 2 of 3 keer enen gebruikt xD. Denk dat daar het verschil ook zit met dat zo veel kunnen saven, je doet iets dom en het is sneller om gewoon even save te laden ipv terug te klimmen en te healen.
 
Ben net in het Egypte level aangekomen. Bolt hier lekker. Wel al 96 saves gebruikt... en afwisselen van moderne en tank controls is een must om er vlot door te komen. Tank voor het nauwkeurige platform werk en ook voor snel sommige secrets op te pikken waar ge sneller als sonic moet voor zijn. Toch bij een paar ferm gevloekt ze omdat ik altijd ne milliseconde te laat was.
 
Ik heb al iets meer saves en ben nog niet in Egypte 😅

Het hebben van die saves is enerzijds echt een geschenk, anderzijds een vloek. Ik heb helemaal zo veel saves niet nodig, maar met dat je ze toch hebt en op PC ook nog eens gewoon op F5 kan duwen voor een quick save maakt dat ik het wel wat overgebruik zonder het eigenlijk nodig is, maar het is zo makkelijk en snel gedaan...

Dit is ook de reden waarom ik eigenlijk weinig tot niet moet healen, healen tijdens combat doe ik niet graag omdat het zo wat onnatuurlijk is, dus als ik ergens in combat geraak waar het echt onverwacht kwam en wat mis gaat, ga ik meestal dood omdat ik niet wil healen en daardoor doe ik dus ook gewoon een reload van men save. Gevolg is dat ik nu weet wat er gaat komen en ik er dan meestal wel door geraak zonder veel schade. Moest ik niet zo vaak die saves hebben, zou ik wel meer healen tijdens combat omdat ik ander misschien 30 min progress verlies.

Net hetzelfde kan ik zeggen over mijn ammo, ik voel minder het gevaar van veel progress te verliezen dus ik denk vaak, ik doe het wel met men pistols, sterf ik dan probeer ik wel eens opnieuw. Terwijl opnieuw, moest je die saves niet hebben zou ik veel vaker zeggen ok effe shotgun pakken want ik wil niet sterven nu.

Nu none the less, ik amuseer er mij echt wel heel hard op en ik geniet echt van de levels nu die ik nog nooit gedaan heb, echt dat moeten exploren van je level, zoeken wat ze van je verwachten, de ambushes en platforming, geweldig toch. Ik heb echt al een paar keer gedacht, "Tomb Raider was vroeger eigenlijk echt de Souls game van die tijd voor ik wist dat ik die nodig had!"

Ik ga als ik er een 2de keer door ga wel echt proberen om veel minder te saven en misschien kan ik mezelf uit dagen door te gaan voor die trophy waarbij ze vragen het uit te spelen in minder dan 86 saves. Op dat moment ken je de controls en de levels veel beter en dan forceer ik mezelf meer in die old school high risk situaties waarbij ik dus ook sneller eens zal healen en ammo gebruiken.
 
Ben nu ook door Greece na deze avond, het laatste level er van vond ik iets aan de mindere kant maar die twee er voor vond ik dan weer echt geweldig. Denk dat ik nu een dagje of 4 niet meer ga verder spelen want ik zat ook nog volop in MH:World. Ik zit nu halverwege na dit weekend, denk dat ik het volgend weekend terug ga opnemen en dan uitspelen, eerst verder monsterskes grinden!
 
volop in MH:World
Nog steeds puur solo? Mijn Huntingmantel ondertussen ook weer opgepikt. En mijn Lance opzijgezet want ik speel nu vrijwel uitsluitend nog co op. No fuckin way da'k die spastische aap en al die "tempered" varianten solo doe. Ma wou vooral ook eens wat nieuwe wapens proberen.
Zo wat aan het knoeien met de Hunting Horn en Sword en Shield. Blijf er van genieten.
 
Nog steeds puur solo? Mijn Huntingmantel ondertussen ook weer opgepikt. En mijn Lance opzijgezet want ik speel nu vrijwel uitsluitend nog co op. No fuckin way da'k die spastische aap en al die "tempered" varianten solo doe. Ma wou vooral ook eens wat nieuwe wapens proberen.
Zo wat aan het knoeien met de Hunting Horn en Sword en Shield. Blijf er van genieten.
Tot dus ver nog alles solo, maar ik zit ook wel echt nog niet zo ver. Denk dat ik nu ongeveer bijna naar High Rank ga in de main story. Ik heb wel al eens wat co-op gedaan als ik eens een hunt wil herdoen voor wat materials, maar nieuwe quests zowel optional als assigned doe ik altijd eerst eens Solo. Heb er wel al 30+ uurtjes op, maar ik heb de "slechte" gewoonte om van in het begin altijd al zo wat van alles te willen hebben. Dusja ik grind eigenlijk al wat early game voor meerdere wapens te hebben terwijl ik misschien beter eerst gewoon asap die story zou moeten afwerken, maar langs de andere kant vind ik het wel leuk zo. Nog een reden dat ik vooral solo speel nog nu is omdat ik monsters vang IPV dood en in co-op niet goed weet of anderen het gaan door hebben :p
 
Back on topic, kga niet liegen maar deze morgen stond ik op met een enorme goesting om aan Egypte te beginnen in TR 😅
Misschien dat ik toch gewoon even op men tanden bijt en wacht met MH:W tot dit weekend wanneer TR1 uit is, ergens lijkt het me slimmer ook.
 
Zelf begonnen met TR2 indertijd en dan zowat alles nadien serieus doorgespeeld in completionist stijl. Grappig genoeg nooit TR1 gespeeld, maar ik ga de remasters wel eens vastpakken.

Mijn grootste exploot was waarschijnlijk het feit dat ik (met 2 anderen in dezelfde nacht) het record op de TR2 Assault Course heb neergezet, een record dat heel erg lang is blijven staan (werd lang aangenomen dat dat de meest optimale tijd was) tot er vele jaren later nog een glitch werd ontdekt om net iets sneller te gaan. :)
 
Laatst bewerkt:
Youtube heeft ook al weer door waar mijn interesse ligt de laatste dagen.


Edit: echt nog een interessante video met veel info. Zo heb ik er nooit bij stil gestaan dat die classic TR games echt zware inspiratie hebben opgedaan van de originele Prince of Persia, wat ook een game is dat ik als kind super fascinerend vond en de dag van vandaag ook nog altijd een franchise is die me ergens nauw aan het hart ligt net zoals Tomb Raider. Soms valt alles binnen als een puzzel die in eens in elkaar valt :p
 
Laatst bewerkt:
Den eerste is uitgespeeld ze. NG+ laat ik aan me voorbij gaan want das dus bagger voor de die-hards. Thanks but no thanks 🤣

bron : https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3161214513
  • Lara has all weapons from the start, no unlimited ammo, 1 clip each
  • All Medi Packs on the levels are changed to ammo
  • 72 crystals are back and located on the same positions as on PSX version
  • Crystals are the only save and healing points
  • Level skip and all weapons cheats don't work on New Game+
  • Enemies' health and attack values are increased
  • Obstacles' and traps' damage values are lethal or nearly lethal
 
Den eerste is uitgespeeld ze. NG+ laat ik aan me voorbij gaan want das dus bagger voor de die-hards. Thanks but no thanks 🤣

bron : https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3161214513
  • Lara has all weapons from the start, no unlimited ammo, 1 clip each
  • All Medi Packs on the levels are changed to ammo
  • 72 crystals are back and located on the same positions as on PSX version
  • Crystals are the only save and healing points
  • Level skip and all weapons cheats don't work on New Game+
  • Enemies' health and attack values are increased
  • Obstacles' and traps' damage values are lethal or nearly lethal
Ja tis zo wat dubbel der zijn zaken dat ik denk ah dat is wel cool als NG+ maar ik zou ze gelijk liever zien als aparte mods die je kan aan of af zetten per run die je start en waarbij je zelf kiest hoeveel mods je wil, bijvoorbeeld:

- Save Cristals, geen cheats en sterkere vijanden, maar wel met medipacs.
of
- Alle wapens, maar limited ammo, geen healing items maar wel normale vijand difficlulty.

Het enige dat ik niet wist en wel goed is, dat save crystals ook healen, dat maakt het iets acceptabeler wel.

PS. gratz met het uitspelen trouwens. Vond je het nog veel moeilijker worden na Greece? Tot op het einde van Greece vond ik het wel nog relatief makkelijk.
 
PS. gratz met het uitspelen trouwens. Vond je het nog veel moeilijker worden na Greece? Tot op het einde van Greece vond ik het wel nog relatief makkelijk.

Ik heb niet echt ergens problemen gehad. Die mutanten zijn wel enorm irritant om te dodgen tijdens gevechten met die antieke controls. Bereidt u al maar mentaal voor wanneer ge in Atlantis toekomt. 😋
 
Terug
Bovenaan