Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Tomb Raider I-III Remastered

Bunkerbudy

Well-known member
Platinum Trophy
trr.png


release: 14 februari 2024
genre: action-adventure
dev: Aspyr, Crystal Dynamics

Bevat de originele trilogie én hun expansions. Met maar liefst 269 achievements.

For the first time ever, play the complete experience with all expansions and secret levels on modern platforms in this definitive collection.

As Crystal Dynamics continues to expand the Tomb Raider Franchise, the timing seemed perfect to reintroduce audiences to the games that started it all. We wanted to both honor the foundations of the franchise and make accessible to modern audiences the original games in all their glory.

 
Ik wou gewoon een Tomb Raider I-III Remastered topic ... 🫡

Wanneer hebben jullie deze games gespeeld/ontdekt en wat is/was jullie ervaring er mee toen en nu.

Voor mij is dit zeker een zware nostalgie trip naar één van mijn favoriete franchises uit mijn jeugd die eigenlijk is beginnen uitdoven met de survival trilogie. Ik hoop met deze games echt dat vlammetje terug aan te wakkeren, niet alleen voor deze games maar ook voor de andere delen uit de franchise. Ik hoop hier ook op af en toe een paar mooie screenshots met de nieuw toegevoegde photo mode!
 
Ik wou gewoon een Tomb Raider I-III Remastered topic ... 🫡
Volledig terecht!

Wanneer hebben jullie deze games gespeeld/ontdekt en wat is/was jullie ervaring er mee toen en nu.

Voor mij is dit zeker een zware nostalgie trip naar één van mijn favoriete franchises uit mijn jeugd die eigenlijk is beginnen uitdoven met de survival trilogie. Ik hoop met deze games echt dat vlammetje terug aan te wakkeren, niet alleen voor deze games maar ook voor de andere delen uit de franchise. Ik hoop hier ook op af en toe een paar mooie screenshots met de nieuw toegevoegde photo mode!
De eerste 5 + AOD op PC gespeeld destijds. Het was dan ook één van mijn favoriete game series. Hele avonden aan gespendeerd. Nog eens terug opgestart tijdens corona, maar het was moeilijk om me eraan te zetten.
De Legend-trilogy pas veel later kunnen spelen, maar tegen dan voelde het verouderd aan.
De Survivor-trilogy sprak me vanaf het begin wel aan.

Ik heb interesse in deze remaster, voornamelijk omdat ze "modern contols" toestaan. Via deze weg wil ik nog eens door de gehele reeks tot nu toe proberen gaan (of toch de games die op de series x te spelen zijn).
 
Blijft een icoon hé. Ga nooit vergeten hoe ik bij een maatje deel 1 mee was aan het volgen, terwijl hij in een water level Lara in een hoek wist te forceren en zo door de camera te manipuleren, de meest puntige pixelboezem met mij deelde. Core memory.

Lang gehaat als game tho, 3D puzzelplatforming kak. Heb ik toch lang gezegd. Dan ooit eens Revelations(deel 4?) gespeeld en de klik kwam er. Direct het origineel erna gespeeld, wat voor mij toch wel de beste game blijft, maar ik heb er dan ook maar een handvol uitgespeeld.

Nieuwe reboot wil ik vooral, Tombs, en raiden. Puzzels achterwege, Uncharted setpieces achterwege, genocide aantal moorden plegen en dan in cutscenes gans fagaar emo gaan achterwege. Ik wil gewoon mooie Tombs verkennen, want dat is Tomb Raider voor mij op zijn best.
 
Heb er ondertussen vier uur opzitten en speelt nu makkelijk weg met moderne besturing. Toch mis ik die achterwaartse sprong zodat je een aanloop kan nemen. Maar goed effe switchen naar tank controls is zo gedaan.
Die 269 trophies zijn wel serieus overkill ze.

Tot nu krijgt het een solide 7.5/10 van mij.
 
Ik zit nu juist op de pagina van sony te kijken.
Sinds wanneer is tomb raider 18+voor extreem geweld ? 😅🤣🤣🤣
 
De lag als je op kruisje duwt om te springen is er nog steeds de bij moderne besturing :cry:
Dat en jumps naar een platform boven u, je moet echt perfect gepositioneerd staan of Lara grijpt het platform niet. Dat positioneren zelf is ook niet evident doordat je niet traag kan stappen, tis alles of niets.

Je merkt wel dat dit in wezen een game is die komt uit een era van 1ste generatie 3D games...
 
Had liever de Lara gezien van de Tomb Raider van 2013 of de 2 die erop volgden.

Eigenlijk geen idee waarom de laatste Tomb Raider van 2018 was, die franchise verkocht toch goed?
I'd kill for a new Tomb Raider.
 
Dat en jumps naar een platform boven u, je moet echt perfect gepositioneerd staan of Lara grijpt het platform niet. Dat positioneren zelf is ook niet evident doordat je niet traag kan stappen, tis alles of niets.

Je merkt wel dat dit in wezen een game is die komt uit een era van 1ste generatie 3D games...
Je kan wel traag stappen... tot aan de rand zelf zonder er af te donderen... met tank controls is het R1 ingedrukt houden dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Had liever de Lara gezien van de Tomb Raider van 2013 of de 2 die erop volgden.

Eigenlijk geen idee waarom de laatste Tomb Raider van 2018 was, die franchise verkocht toch goed?
I'd kill for a new Tomb Raider.
 
Ik zal nooit vergeten hoe ik mijn eerste console zou krijgen. Pa die maanden op voorhand zat te zeggen "Zeg, mijn collega van op het werk zegt dat zo een Nintendo echt wel een ferm ding is hé!"

*Pa komt op een dag thuis met een Playstation 1* :unsure:

Eerste game die ik mocht uitkiezen was tussen Disney's action game met Hercules en Tomb Raider 2. Moeder zegt "nee, misschien niet de 16+ game". Twee dagen later halen ze alsnog Tomb raider 2. :p Controls waren enorm moeilijk voor mij indertijd, vond het best eng wanneer een van de eerste vijanden die ze u toegooien een tijger is die enorm veel health leek te hebben... Uiteindelijk na veel oefenen het toch onder de knie gekregen en het voelde echt aan alsof ge Indy was, maar dan veel flexibeler en met veel meer R34 content ervan op het internet. The last revelation blijft men favoriet.

Iemand die deze remasters al gespeeld heeft en de moderne controls beter vindt?
 
terwijl hij in een water level Lara in een hoek wist te forceren en zo door de camera te manipuleren, de meest puntige pixelboezem met mij deelde. Core memory.
:oi22:

Dan ooit eens Revelations(deel 4?) gespeeld en de klik kwam er. Direct het origineel erna gespeeld, wat voor mij toch wel de beste game blijft
The last revelation blijft men favoriet.
Hell yeah, Last Revelation en TR 1 waren by far mijn favoriete games van de 5, ik ben echt gewoon een sucker voor Egytische zaken.

maar ik heb er dan ook maar een handvol uitgespeeld.
Jij hebt er effectief uitgespeeld? Dat is mij als kind zelf nooit gelukt, mede ook de reden dat ik ze nu wel spelen, ik hoop dat ik ze nu wel degelijk eens gans kan spelen, maar heb er legit echt schrik voor. Maar anderzijds zijn er nu wel genoeg tools om me te helpen als het moet.

Ik heb enkel de derde gespeeld, de controls waren toen al niet makkelijk voor mij.
Ja, idem was echt lastig als klein ventje en TR3 was dan nog eens de moeilijkste uit de serie denk ik, of toch dat was wat ik vond, al moet ik toegeven dat het begin level van TR zo goed en iconisch was ( en nog steeds is ).

Eerste game die ik mocht uitkiezen was tussen Disney's action game met Hercules en Tomb Raider 2.
Zelf al had je Hercules gekregen, stil a damn good game. Ik heb deze een paar maand geleden nog eens gespeeld op mijn SD via emulatie, ook echt zo een nostalgische titel voor mij, dat samen met Toy Story 2.
 
TR2 blijft toch wel meesterwerk, ook vooral veel nostalgie mee gemoeid. Venice en Opera House blijven mij enorm bij.

En de laatste in Lara's huis met de butler die ik altijd opsloot in de frigo 😂

TR3 vondk ook best gaaf zeker met de lasers en turrets in Area 51.

Er is ook een enorme community omtrend TRLE, Tomb Raider Level Editor. Heel veel kunstwerkjes die je kan vinden.

 
Ah rond minuut 9. De memories :rofl:


*bijna tranen in mijn ogen als die Venice muziek begint te spelen in die woonkamer. Nostalgie hits hard :')

ps: Zou er ook een nude patch zijn zoals indertijd? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Opera House was schandalig. Hatelijk level. Verste punt da'k in deel 2 ben geraakt. Al schuimbekkend geragequit.
Jij hebt er effectief uitgespeeld? Dat is mij als kind zelf nooit gelukt,
Als kind ook niet hoor, heel wat later de serie pas terug opgepikt, rond die eerste rebootfase.

Deel 1(og), Revelations, Legends, Anniversary en dan de eerste van de "Uncharted Raider" games. Ah en de geweldige co op game Guardian of Light ook nog dus 6 in totaal.

Venice Theme blijft idd wel geweldig, als knullige tiener op mijn mixtapes zetten voor de buurmeisjes
Heb ik zo eens een hand vastgehouden? Wie zal het zeggen.

Deel 3 vond ik denk het moeilijkste. Zo'n onleesbare pixelbrij voor mij indertijd. Maar ik kan de games nu wel veel beter plaatsen voor wat ze zijn, dan wat ik wil dat ze zijn. Dat helpt ook wel.
 
Indertijd eigenlijk alleen maar de 2 gespeeld, maar dat was altijd big fun. Die staat trouwens nog steeds te blinken bij de games in de gameroom/mancave, dus op zich niet nodig dat ik deze koop, maar mezelf kennende ga ik dat wellicht toch gewoon doen om de 2 opnieuw te spelen in remastered versie.

De cheats van de ps1 ga ik wel missen; de game ook zo gewoon uitgespeeld, maar af en toe gewoon eens mayhem op een level doen, was ook wel eens leuk. Ander debat uiteraard...
Throphies boeien me sowieso niet, dus die ga ik domweg negeren, just as with any other game :)
 
Deel 1(og), Revelations, Legends, Anniversary en dan de eerste van de "Uncharted Raider" games. Ah en de geweldige co op game Guardian of Light ook nog dus 6 in totaal.
Alle reboots meegerekend heb ik er ook wel uitgespeeld: Legends en Anniversary sowieso, Underworld twijfel ik. Van de survival reboot de 3de nog niet gespeeld, de eerste twee wel en uitgespeeld ook. Maar mijn interesse in de franchise is net op dat moment van die 2de reboot wat verloren gegaan en het heeft lang geduurd eer ik ze gespeeld heb. Graag zou ik nu zeker deel 1 en deel 3 van de OG games willen uitspelen, 2 ook, maar die vond ik gelijk altijd maar het minste. Hopelijk verkopen deze games goed en zien we later dezelfde behandeling voor Revelations en Chronicles.

Edit: Praat er iemand eigenlijk over Angels of Darkness? xD
 
Terug
Bovenaan