Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

@Holocene 8x opname voor haar 2de verjaardag en ongeveer 3 maand crècheverbod van de pediater in totaal, nog steeds bezorgd of die van jou niet "te veel" ziek is? 🤭

Neenee, het hoort er helaas allemaal bij! ☹️

Vriendin is bijna 33 weken zwanger. Ze is al thuis sinds kerstmis en ze is rond en gezond :) Ze is niet slecht, geen kwaaltjes, etc... alleen... ze slaapt slecht de laatste tijd, doordat ze niet meer snel en diep in slaap valt. Ik leg mijn hoofd neer en ik val direct in slaap. Er komt dan wat snurkgeluiden en ze begint daar dan op te letten en ze geraakt niet meer in slaap. Deze morgen heb ik ze terug in de zetel beneden gevonden. Overdag kan ze wel bijslapen, maarja... als je dan weer niet vermoeid genoeg bent om de nacht te overbruggen...

Ik heb het daar dikwijls voorgesteld om apart te slapen (we hebben een logeerkamer+bed), maar het idee schrikt haar precies wat af.

Gelijkaardige ervaringen hier op BG?

Gelijkaardig hier (35w -.-) Wij slapen tegenwoordig 75% van de tijd apart. Bij ons is het mijn madam die snurkt tijdens haar zwangerschap, en veel woelt. We komen elkaar 's avonds en 's morgens wel nog opzoeken. Ook na de bevalling gaan we waarschijnlijk nog veel apart slapen, lijkt mij niet echt super nuttig om allebei met een slaapgebrek rond te lopen, dan rust ik liever 's nachts zodat ik er overdag kan staan en dat zij maximaal dutjes kan doen wanneer de kleine slaapt.

Soms vraag ik mij toch af of het wel normaal is dat onze dochter zoveel/vaak ziek is... Commentaar van onze omgeving (vrienden, familie, collega's) helpt natuurlijk niet...
Wij staan voor 2023 bijna in het Guinness Book...
  • 4x oorontsteking bij de jongste
  • Eén ziekenhuis overnachting maagontsteking jongste
  • Drie ziekenhuis overnachtingen griep jongste
  • Antibiotica schimmel jongste
  • Griep oudste
  • Zware constipatie oudste
  • Oorontsteking oudste
  • Nog op de planning buisje jongste
Ik vergeet allicht nog wel enkele zaken maar laat me stellen dat ik hoop dat de lente beterschap brengt.

Dit weekend Aalst Carnaval en van plan om er met een 5- en 7-jarige naartoe te trekken.
Iemand tips waar we best parkeren (shuttle?) en waar we best staan om te kijken?

Na 8,5 maand ongerustheid en zorgen maken is onze dochter gisteren eindelijk ter wereld gekomen, toch ongelofelijk hoe snel je dan die stress en negatieve ervaringen kan vergeten.

Gefeliciteerd en hopelijk kan het genieten nu volop beginnen! :support:
bigbangtheory-bigbang.gif

Hoe laat ging/gaat jullie baby van ongeveer 6 maanden slapen? Wij proberen te beginnen aan het ritueel op 18.30 zodat ze rond 19u ik bed ligt, maar sommigen beweren dat dat veel te vroeg is. Wij hebben het gevoel dat ze dat wel nodig heeft.

Hoe laat ging/gaat jullie baby van ongeveer 6 maanden slapen? Wij proberen te beginnen aan het ritueel op 18.30 zodat ze rond 19u ik bed ligt, maar sommigen beweren dat dat veel te vroeg is. Wij hebben het gevoel dat ze dat wel nodig heeft.
Hier is dat altijd rond dat uur en dat is zo gebleven, nu ook als ze 4 jaar is. Ze hebben gewoon veel slaap nodig om zaken te verwerken en te groeien.

Als u kind slaapt en het 's morgen niet belachelijk vroeg wakker is, dan is het niet te vroeg.

Veel ouders die hun kinderen veel te weinig laten slapen. De onze gaan meestal ergens tussen 18u30 en 19u30 slapen. De jongste van 1.3j zit er meestal ook rond 18u in

Normaal slaapt ze dan tot 22-23u, krijgt ze de borst en dan nog ene keer 's nachts en dan slaapt ze tot 6.30/7.00. Ze zit nu in een iets moeilijkere periode (6 maanden slaapregresie?) en dan krijgen we soms de vraag of ze al dan niet te vroeg erin ligt.

Rond die leeftijd begonnen we aan het ritueel tussen 18u30 en 19u30. Hing af van wanneer ze moe werd. Tegenwoordig is het eerder 18u30 voor een peuter van bijna anderhalf.

Terug
Bovenaan