Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De 4 kinderen die hier allemaal ziek zijn. Ze liggen hier allemaal in de zetel, hebben weinig energie,enz..

En ik moet zeggen dat ik er op zich van aan het genieten ben, tis nog nooit zo stil geweest in huis, geen geruzie of lawaai. Zoon nr 3 die nu perfect zindelijk is omdat hij nu wel tijd maakt om naar de wc te gaan.

Ik heb zelfs tijd om eens op mijn gemak aan tafel een tas koffie te drinken... (Nu de vrouw nog ziek krijgen, want die ziet deze situatie natuurlijk als een moment om mij met extra klusjes op te dragen,..)
 
Hier is ze ondertussen alweer een week thuis.. oorontsteking én ze heeft er echt heel veel last van.
paar dagen op een rij koorts en dan plots ook verminderde eetlust/echt over haar toeren gaan... Gisteren nog eens naar de dokter gebeld en dan toch maar antibiotica opgestart.


Mijn vriendin was gisterenavond iets gaan eten met vriendinnen, onze dochter werd plots rond 21:00 wakker al krijsend. Ik heb uit pure miserie mijn schoonmoeder moeten bellen om te komen helpen bij het vervangen van de pamper/Perdolan geven :frown: het was echt mission impossible alleen. Gelukkig woont ze aan de overkant.

Ook bizar, vanochtend hebben we ze uit bed gehaald met een bloedneus. ook dát nog.


ik kom hier precies alleen maar om te klagen en te zagen maar het doet echt deugd om het af en toe eens te kunnen neerschrijven :tongue:
Soms vraag ik mij toch af of het wel normaal is dat onze dochter zoveel/vaak ziek is... Commentaar van onze omgeving (vrienden, familie, collega's) helpt natuurlijk niet...
 
ik kom hier precies alleen maar om te klagen en te zagen maar het doet echt deugd om het af en toe eens te kunnen neerschrijven :tongue:
Soms vraag ik mij toch af of het wel normaal is dat onze dochter zoveel/vaak ziek is... Commentaar van onze omgeving (vrienden, familie, collega's) helpt natuurlijk niet...
Ik ken het gevoel, zowel het klagen en zagen (wat oplucht, en wie weet heeft er iemand hier een tip om het dragelijker te maken) als het vele ziek zijn. Als dochterlief weer ziek is, denk ik aan vorig jaar, aan haar nichtje die ook zo'n periode gehad heeft.

Ik vind vooral de ongevraagde 'raad' die eerder het equivalent is van de ICT-helpdesk die vraagt of de stekker wel insteekt/de pc wel aanstaat, zeer irritant. Alsof ik de voor de hand liggende mogelijkheden nog niet geprobeerd zou hebben. Ik word daar heel onzeker van want het is geen blijk van vertrouwen van die mensen in mijn capaciteiten als mama. (ook al willen ze in essentie gewoon helpen)
 
Hier is ze ondertussen alweer een week thuis.. oorontsteking én ze heeft er echt heel veel last van.
paar dagen op een rij koorts en dan plots ook verminderde eetlust/echt over haar toeren gaan... Gisteren nog eens naar de dokter gebeld en dan toch maar antibiotica opgestart.


Mijn vriendin was gisterenavond iets gaan eten met vriendinnen, onze dochter werd plots rond 21:00 wakker al krijsend. Ik heb uit pure miserie mijn schoonmoeder moeten bellen om te komen helpen bij het vervangen van de pamper/Perdolan geven :frown: het was echt mission impossible alleen. Gelukkig woont ze aan de overkant.

Ook bizar, vanochtend hebben we ze uit bed gehaald met een bloedneus. ook dát nog.


ik kom hier precies alleen maar om te klagen en te zagen maar het doet echt deugd om het af en toe eens te kunnen neerschrijven :tongue:
Soms vraag ik mij toch af of het wel normaal is dat onze dochter zoveel/vaak ziek is... Commentaar van onze omgeving (vrienden, familie, collega's) helpt natuurlijk niet...
Mijn dochter heeft tussen de leeftijd van 1 en 2 een stuk of 10 dubbele oorontstekingen gehad, met loopoor en al.

Verschillende keren buisjes gestoken. Uiteindelijk heeft het weghalen van haar neuspoliepen geholpen. Niet dat ze nadien niet meer ziek is geworden, maar de hevigheid van haar verkoudheden is fel verminderd ten opzichte van vroeger.

Ze zit hier deze week ook wel al een hele week thuis, twee weken geleden ook al een paar dagen.
 
ik kom hier precies alleen maar om te klagen en te zagen maar het doet echt deugd om het af en toe eens te kunnen neerschrijven :tongue:
Soms vraag ik mij toch af of het wel normaal is dat onze dochter zoveel/vaak ziek is... Commentaar van onze omgeving (vrienden, familie, collega's) helpt natuurlijk niet...
Ik kan me toch ook herinneren dat er een hele periode was tijdens de crèche dat zoonlief van het ene na het andere sukkelde. Daar ook eens voor langs de kinderarts geweest en die stelde me toen gerust dat hij gewoon op korte tijd verschillende soorten virussen had opgelopen.
Ze komen in het begin gewoon met heel veel in aanraking waar ze nog niet immuun voor zijn.
En als je pech hebt zijn ze ook wat vatbaarder voor oorontsteking. 🤷
 
@Holocene 8x opname voor haar 2de verjaardag en ongeveer 3 maand crècheverbod van de pediater in totaal, nog steeds bezorgd of die van jou niet "te veel" ziek is? 🤭

Neenee, het hoort er helaas allemaal bij! ☹️
 
Vriendin is bijna 33 weken zwanger. Ze is al thuis sinds kerstmis en ze is rond en gezond :) Ze is niet slecht, geen kwaaltjes, etc... alleen... ze slaapt slecht de laatste tijd, doordat ze niet meer snel en diep in slaap valt. Ik leg mijn hoofd neer en ik val direct in slaap. Er komt dan wat snurkgeluiden en ze begint daar dan op te letten en ze geraakt niet meer in slaap. Deze morgen heb ik ze terug in de zetel beneden gevonden. Overdag kan ze wel bijslapen, maarja... als je dan weer niet vermoeid genoeg bent om de nacht te overbruggen...

Ik heb het daar dikwijls voorgesteld om apart te slapen (we hebben een logeerkamer+bed), maar het idee schrikt haar precies wat af.

Gelijkaardige ervaringen hier op BG?

Gelijkaardig hier (35w -.-) Wij slapen tegenwoordig 75% van de tijd apart. Bij ons is het mijn madam die snurkt tijdens haar zwangerschap, en veel woelt. We komen elkaar 's avonds en 's morgens wel nog opzoeken. Ook na de bevalling gaan we waarschijnlijk nog veel apart slapen, lijkt mij niet echt super nuttig om allebei met een slaapgebrek rond te lopen, dan rust ik liever 's nachts zodat ik er overdag kan staan en dat zij maximaal dutjes kan doen wanneer de kleine slaapt.
 
Soms vraag ik mij toch af of het wel normaal is dat onze dochter zoveel/vaak ziek is... Commentaar van onze omgeving (vrienden, familie, collega's) helpt natuurlijk niet...
Wij staan voor 2023 bijna in het Guinness Book...
  • 4x oorontsteking bij de jongste
  • Eén ziekenhuis overnachting maagontsteking jongste
  • Drie ziekenhuis overnachtingen griep jongste
  • Antibiotica schimmel jongste
  • Griep oudste
  • Zware constipatie oudste
  • Oorontsteking oudste
  • Nog op de planning buisje jongste
Ik vergeet allicht nog wel enkele zaken maar laat me stellen dat ik hoop dat de lente beterschap brengt.
 
Dit weekend Aalst Carnaval en van plan om er met een 5- en 7-jarige naartoe te trekken.
Iemand tips waar we best parkeren (shuttle?) en waar we best staan om te kijken?
 
Gefeliciteerd en hopelijk kan het genieten nu volop beginnen! :support:
bigbangtheory-bigbang.gif
 
Terug
Bovenaan