Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Methodes om duimzuigen tegen te gaan? Dochter is 6 jaar oud. Ik betrap haar toch steeds, ze weet dat het niet mag.
En als ze slaapt gaat haar vinger automatisch naar haar mond, ook al haal ik de vinger uit haar mond.
Vervelend....
 
Methodes om duimzuigen tegen te gaan? Dochter is 6 jaar oud. Ik betrap haar toch steeds, ze weet dat het niet mag.
En als ze slaapt gaat haar vinger automatisch naar haar mond, ook al haal ik de vinger uit haar mond.
Vervelend....
Ik heb vroeger zelf zeer lang geduimd en bij mij hielp zo'n smerig product, met vieze smaak, op de duim smeren. Het helpt wel niet bij elk kind, maar is misschien het proberen waard?
 
Komt dat nog op latere leeftijd dat duimzuigen?
Den onzen is nu 4,2 jaar en heeft da eigenlijk nog nooit gedaan.

Is ook al een jaar of 2 van zijn tuut af, dat is gewoon opeens vanzelf gegaan eens tuut verloren en nooit meer gehad zonder vragen bij te stellen
 
Hier net een jaar en ook een duimertje. Hopelijk gaat het snel vanzelf over. Een tut heeft ze wel, maar is meer om mee te spelen in bed. Geen idee hoe je zoiets afleert eigenlijk.
 
We hebben het groot bed in haar kamer gezet, maar dochterlief reageert vrij panisch als we haar erin willen leggen. Die wil per sé in haar kinderbedje blijven slapen. Voorlopig staat dat nog in de kamer, als ze naar de crèche is gaan we het verplaatsen naar een andere kamer of op zolder. Hopelijk wil ze dan wel in het grote bed liggen, maar ik vrees er wat voor.

Tips? :D
 
We hebben het groot bed in haar kamer gezet, maar dochterlief reageert vrij panisch als we haar erin willen leggen. Die wil per sé in haar kinderbedje blijven slapen. Voorlopig staat dat nog in de kamer, als ze naar de crèche is gaan we het verplaatsen naar een andere kamer of op zolder. Hopelijk wil ze dan wel in het grote bed liggen, maar ik vrees er wat voor.

Tips? :D
gewoon afwachten. als je het kinderbedje zo kan veranderen dat ze er zelf kan uitstappen, is de kans groot dat ze ooit in het bedje zal liggen op een ochtend. (best dus opmaken :p).
 
We hebben het groot bed in haar kamer gezet, maar dochterlief reageert vrij panisch als we haar erin willen leggen. Die wil per sé in haar kinderbedje blijven slapen. Voorlopig staat dat nog in de kamer, als ze naar de crèche is gaan we het verplaatsen naar een andere kamer of op zolder. Hopelijk wil ze dan wel in het grote bed liggen, maar ik vrees er wat voor.

Tips? :D
Lijkt me geen probleem. Ik zou nog wat afwachten met het grote bed. De één kan niet wachten om in het grote bed te liggen, anderen zijn dan weer heel terughoudend. Hier thuis ook totaal anders met 2 kinderen.
 
We gaan het nog eens proberen vanavond, maar ik wil ze ook geen trauma doen krijgen.

Gisteren naar Plopsa Indoor in Hasselt geweest. Mijn vrouw kan daar als leerkracht gratis binnen, dus dat was al 27,5 euro uitgespaard. Ik vreesde dat het véél te druk ging zijn, maar het viel supergoed mee. Valt ook een stuk kleiner uit dan ik had verwacht. Onze dochter heeft zich wel goed geamuseerd, al was ze héél verlegen bij de Meet & Greet met Bumba en Bumbalu. Ook minder: twee smoskes, een donut en twee flesjes water kosten daar 25 euro. We waren er toegekomen om 10u30 en rond 12u30 hadden we het daar wel gezien, maar dan moesten we nog anderhalf uur blijven rondlopen daar tot Bumba zijn show kwam geven.

Het was goed voor één keer, maar hier vaker naar toe gaan ... nee.

Donderdag wellicht naar de Efteling, dat is pas waar voor je geld.
 
Meestal kan je wel her en der die tickets aan (grote) korting vinden. Plopsa Indoor is wel aangenaam als er amper volk is, bv. op een pedagogische studiedag. Kunnen ze daar een hele namiddag vrij ravotten. Op een ander moment zou ik daar nooit meer gaan.
 
Hier gaat alles nog altijd goed, 5.5 maand ongeveer, gisteren voor de eerste keer een volledige maaltijd groentepap gehad (ervoor zo een beetje proeven).

Wat ik me afvroeg, wanneer hebben mensen hier de switch gemaakt van slapen in dezelfde kamer naar slapen in de eigen kamer? De onze ligt in haar co-sleeper nog naast het bed. Nu bijvoorbeeld verslikt ze zich 's nachts al eens als ze half wakker is waardoor het even paniek is bij momenten. Lijkt me dus nog niet het moment om alleen te liggen.

Ik weet dat veel organisaties een jaar aanraden, en als praktisch compromis mensen al eens 6 maand nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Hier gaat alles nog altijd goed, 5.5 maand ongeveer, gisteren voor de eerste keer een volledige maaltijd groentepap gehad (ervoor zo een beetje proeven).

Wat ik me afvroeg, wanneer hebben mensen hier de switch gemaakt van slapen in dezelfde kamer naar slapen in de eigen kamer? De onze ligt in haar co-sleeper nog naast het bed. Nu bijvoorbeeld verslikt ze zich 's nachts al eens als ze half wakker is waardoor het even paniek is bij momenten. Lijkt me dus nog niet het moment om alleen te liggen.

Ik weet dat veel organisaties een jaar aanraden, en als praktisch compromis mensen al eens 6 maand nemen.
Hier op 6maand naar de slaapkamer verhuisd omdat ze in haar slaap teveel kabaal maakte voor me. Ze was wel al van naast mij slapen verhuisd naar haar babybedje 2m verder van me als tussenstap. De stap van co-sleeping naar ander bed èn andere kamer lijkt me wel heel groot ineens.
 
Hier op 6maand naar de slaapkamer verhuisd omdat ze in haar slaap teveel kabaal maakte voor me. Ze was wel al van naast mij slapen verhuisd naar haar babybedje 2m verder van me als tussenstap. De stap van co-sleeping naar ander bed èn andere kamer lijkt me wel heel groot ineens.
Ja, geen idee. Het is een co-sleeper maar uiteindelijk slaapt ze daar nu ook alleen voor haar dutjes, en als mijn vrouw om 5-6u opstaat om te gaan werken in het weekend slaap ik nog wat aan de andere kant van het bed, lijkt toch te lukken. We zullen misschien de dutjes eens beginnen verhuizen naar haar eigen kamer.
 
Alle drie hebben ze tot ongeveer hun eerste verjaardag mee op de kamer gelegen bij ons.
Eerder uit noodzaak maar uiteindelijk maakte ons dat niet veel uit. Echt storen heeft dat nooit gedaan. Alleen met de jongste wat problemen gehad omdat die er ni tegen kon dat er licht aan ging. Met de twee oudsten kon je zelf in bed gaan liggen en nog wat lezen maar dat ging dus niet met nummer drie.
 
Onze zoon doet het heel goed :love: Hij begint al zo wat lachjes te geven. We zijn ook overgeschakeld naar flessenvoeding en soms grijpt 'm die fles alsof zijn leven er van af hangt. :tongue:
Dat blijven ze doen :laugh: Onze zoon is 10 maanden en als hij zijn fles ziet begint hij te flippen alsof hij 3 dagen niet heeft gegeten.

EDIT: de onze verhuist volgend weekend. We willen dat al een paar weken doen maar er komt altijd iets tussen.
 
Hier gaat alles nog altijd goed, 5.5 maand ongeveer, gisteren voor de eerste keer een volledige maaltijd groentepap gehad (ervoor zo een beetje proeven).

Wat ik me afvroeg, wanneer hebben mensen hier de switch gemaakt van slapen in dezelfde kamer naar slapen in de eigen kamer? De onze ligt in haar co-sleeper nog naast het bed. Nu bijvoorbeeld verslikt ze zich 's nachts al eens als ze half wakker is waardoor het even paniek is bij momenten. Lijkt me dus nog niet het moment om alleen te liggen.

Ik weet dat veel organisaties een jaar aanraden, en als praktisch compromis mensen al eens 6 maand nemen.
Eerst van de co-sleeper naar het babybedje in de hoek van onze kamer (na enkele maanden denk ik). En dan later naar de eigen kamer, dat zal inderdaad rond de 6 maand geweest zijn. Bij beide kinderen.

De deuren van de slaapkamers staan hier trouwens altijd allemaal open.
 
Terug
Bovenaan