Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zeg me aub dat je deze op de geboortelijst staan hebt? En ook proficiat :D

812V8QzaB2L.jpg
Die heeft onze zoon al.
 
Hoe laat ging/gaat jullie baby van ongeveer 6 maanden slapen? Wij proberen te beginnen aan het ritueel op 18.30 zodat ze rond 19u ik bed ligt, maar sommigen beweren dat dat veel te vroeg is. Wij hebben het gevoel dat ze dat wel nodig heeft.
 
Hoe laat ging/gaat jullie baby van ongeveer 6 maanden slapen? Wij proberen te beginnen aan het ritueel op 18.30 zodat ze rond 19u ik bed ligt, maar sommigen beweren dat dat veel te vroeg is. Wij hebben het gevoel dat ze dat wel nodig heeft.
Hier is dat altijd rond dat uur en dat is zo gebleven, nu ook als ze 4 jaar is. Ze hebben gewoon veel slaap nodig om zaken te verwerken en te groeien.
 
Als u kind slaapt en het 's morgen niet belachelijk vroeg wakker is, dan is het niet te vroeg.

Veel ouders die hun kinderen veel te weinig laten slapen. De onze gaan meestal ergens tussen 18u30 en 19u30 slapen. De jongste van 1.3j zit er meestal ook rond 18u in
 
Normaal slaapt ze dan tot 22-23u, krijgt ze de borst en dan nog ene keer 's nachts en dan slaapt ze tot 6.30/7.00. Ze zit nu in een iets moeilijkere periode (6 maanden slaapregresie?) en dan krijgen we soms de vraag of ze al dan niet te vroeg erin ligt.
 
Hoe laat ging/gaat jullie baby van ongeveer 6 maanden slapen? Wij proberen te beginnen aan het ritueel op 18.30 zodat ze rond 19u ik bed ligt, maar sommigen beweren dat dat veel te vroeg is. Wij hebben het gevoel dat ze dat wel nodig heeft.
Rond die leeftijd begonnen we aan het ritueel tussen 18u30 en 19u30. Hing af van wanneer ze moe werd. Tegenwoordig is het eerder 18u30 voor een peuter van bijna anderhalf.
 
Hoe laat ging/gaat jullie baby van ongeveer 6 maanden slapen? Wij proberen te beginnen aan het ritueel op 18.30 zodat ze rond 19u ik bed ligt, maar sommigen beweren dat dat veel te vroeg is. Wij hebben het gevoel dat ze dat wel nodig heeft.
Nu 6 maand en eigenlijk al een aantal maanden dat we er hier aan beginnen rond 18u, die vraagt er ook gewoon zelf om en kan je bijna de klok op zetten. Slaapt dan meestal effectief rond 18u30. Sinds een dikke twee weken wordt hij meestal wat wakker rond 5u15 om dan normaal terug in slaap te vallen tot we willen opstaan rond 6u30 of wat later (beetje afhankelijke van de dag).

Het meeste wat ik vond rond bedtijd is toch wel rond deze tijden en dat later in bed leggen raar genoeg vaak tot vroeger wakker worden leidt.
 
Hier al een paar maanden tegen 19u in bed, en sommige dagen is dat dan al 'gerokken tot dan' als ze minder geslapen heeft overdag. En ze slaapt altijd door tot het moment we moeten opstaan om 6u30. (ze is nu 13 maanden)
 
Hoe laat ging/gaat jullie baby van ongeveer 6 maanden slapen? Wij proberen te beginnen aan het ritueel op 18.30 zodat ze rond 19u ik bed ligt, maar sommigen beweren dat dat veel te vroeg is. Wij hebben het gevoel dat ze dat wel nodig heeft.
Als dat vlot gaat gewoon blijven doen
ik denk dat het bij ons wat later was (ook omdat ze doorheen de dag dan nog veel sliepen) en dat dat dan mondjesmaat wat vervroegde naarmate er minder overdag geslapen werd
 
Als dat vlot gaat gewoon blijven doen
ik denk dat het bij ons wat later was (ook omdat ze doorheen de dag dan nog veel sliepen) en dat dat dan mondjesmaat wat vervroegde naarmate er minder overdag geslapen werd
Overdag is het een wisselend succes. Niet echt een grote slaper door de dag.
 
Aangezien de lijst nog niet lang genoeg was, besloot onze jongste om gisteren avond nacht zijn avondmaal in 5 pogingen volledig over te geven en stond de jongste om 6u aan ons bed omdat het vandaag haar verjaardagsfeestje is op school

:sleep:
 
Hoe laat ging/gaat jullie baby van ongeveer 6 maanden slapen? Wij proberen te beginnen aan het ritueel op 18.30 zodat ze rond 19u ik bed ligt, maar sommigen beweren dat dat veel te vroeg is. Wij hebben het gevoel dat ze dat wel nodig heeft.
5.5 maanden hier. Wij starten rond 19u zodat ze om 20u slaapt. Meestal wordt ze dan ergens rond 1u wel nog eens wakker om te eten, en slaapt ze dan tot 5-6u. Op dat moment slaapt ze soms nog een uur na het eten.

De laatste weken proberen we haar dagslaap ook wat op te krikken, omdat ze altijd wakker werd is dat nu apart in een verduisterde kamer.

Ik dacht altijd dat, zo lang ze voor de rest gezond zijn (goed eten) ze best veel slapen.
 
De dochter heeft snel gesprongen lippen en heeft de neiging die dan te likken. Gevolg is dat ze onder haar lippen dan soms zwaar beschadigde huid heeft want natte huid+ wind en koude= miserie! (Lip-licking dermatitis googlen voor wie geen flauw idee heeft wat ik bedoel)
Probeer je die te verzorgen is het altijd foute boel: groot protest, direct afvegen,...

Nu heb ik net onder begeleiding van haar petieterige nachtlichtje haar huid ingewreven waarbij ze haar hoofd in haar slaap probeert af te wenden, probeert af te vegen en dat allemaal zonder wakker te worden... Ik voel me een badass ninja! 🥳
 
Hoe laat ging/gaat jullie baby van ongeveer 6 maanden slapen? Wij proberen te beginnen aan het ritueel op 18.30 zodat ze rond 19u ik bed ligt, maar sommigen beweren dat dat veel te vroeg is. Wij hebben het gevoel dat ze dat wel nodig heeft.
Hier (8 maanden)
Weinig ritueel aan, als die moe wordt leggen we die in bed en binnen de 5 minuten slaapt die.
Meestal tussen 19h en 19h30 (kan wel wat vroeger of later, maar dat is eerder uitzonderlijk)

We zitten op 50/50% kans dat hij enkel nog is wakker wordt rond 22h als wij gaan slapen, krijgt dan een fles.
Anders is het nog is een voeding rond 1h. Daarna doorslapen (of moet ik woelen zeggen, ligt gene minuut stil precies) tot +/- 7h
 
Brief gekregen van de directie van de oudste zijn school. Dat er gisteren een incident geweest is in de klas. Voor de rest niets van uitleg, en dat het met de betrokkenen verder afgehandeld wordt. Er naast ook dat als de kinderen erover willen praten we als ouder een luisterend oor moeten bieden. Wel makkelijker gezegd dan gedaan als je niet weet waar het over gaat. Een incident kan zo veel zijn. Ook moeilijk oordelen of die van ons betrokken is of niet. Die van ons zegt er in elk geval niets over. Ik vermoed dat moest hij er bij geweest zijn dat we wel een nota in zijn agenda of iets van de school zelf gehoord zouden hebben. Dus ik ga er voorlopig van uit dat hij er niet bij is geweest, wat het ook moge geweest zijn.
 
Jawel dat is inderdaad wel wat ik ook wil. Een incident kan zoveel zijn. Conflict tussen leerlingen, conflict leerling-juf, iemand die zich bij het knutselen verwond heeft, leerkracht met losse handjes, ... Op de duur ga je van alles denken. En ja de manier waarop de communicatie loopt heb ik de indruk dat er iets met de leerkracht is en dat ze het vooral heel stil willen houden.
 
Brief gekregen van de directie van de oudste zijn school. Dat er gisteren een incident geweest is in de klas. Voor de rest niets van uitleg, en dat het met de betrokkenen verder afgehandeld wordt. Er naast ook dat als de kinderen erover willen praten we als ouder een luisterend oor moeten bieden. Wel makkelijker gezegd dan gedaan als je niet weet waar het over gaat. Een incident kan zo veel zijn. Ook moeilijk oordelen of die van ons betrokken is of niet. Die van ons zegt er in elk geval niets over. Ik vermoed dat moest hij er bij geweest zijn dat we wel een nota in zijn agenda of iets van de school zelf gehoord zouden hebben. Dus ik ga er voorlopig van uit dat hij er niet bij is geweest, wat het ook moge geweest zijn.

Meester Jantje heeft Sofietje liggen betasten, maar het is allemaal in onderling overleg geregeld. Would not surprise me.

Ik zou als school precies ook meer duiding geven, anders krijg je speculaties zoals hierboven.
Als er zich geen ongepaste dingen hebben voorgedaan tussen leerkracht en leerling kan die leerkracht zijn reputatie wel naar de vaantjes gaan.

Over welke leeftijd spreken we eigenlijk @Mefke ?
 
Terug
Bovenaan