Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij zijn er bij de oudste (4j) pas sinds een maand of 2 in geslaagd om de tut te beperken tot het slapen. De dochter (3j) gebruikt ze ook nog vaak overdag. Heel moeilijk om het af te leren.

Maar beiden hebben heel lang heel veel last gehad van verborgen reflux, hebben nog altijd veel troost nodig, zijn heel vaak ziek geweest en slapen nog altijd zeer moeilijk. Ik had het graag anders gehad, maar zonder die fopspenen om hen te troosten en kalmeren had ik me al lang ergens in een gracht geparkeerd.

Voor de tandarts is het pas een probleem als de melktanden komen, dus we hebben wel nog even ...
Ik ga ervan uit dat je niet melktanden bedoelt? :p Anders zijn uw kinderen wel heel laat met tanden krijgen :D

Er zijn nog wel wat "problemen" naar logopedie toe etc, maar ik denk dat de "afhankelijkheid" eigenlijk het grootste issue is :p
 
Euh ja, de echte tanden bedoel ik dus :laugh:


En ja, naar logopedie toe etc ... pick your battles hé. De stress die we ze bezorgd zouden hebben indien we hen nooit een tut zouden gegeven hebben, of die al veel langer geleden proberen wegnemen hebben, zou ook niet gezond geweest zijn.
 
Hoe rapper hoe beter!
Aan 3j naar de tandarts voor het eerst en die hamerde erop, afgesproken dat de tuut voor haar 4de verjaardag weg zou gaan. Is gelukt ook zonder grootse drama's.
Ik zou het vooral doen ruim voor ze naar school gaan, want dan heeft die tuut overuren gedraaid! Afspraak was ook alleen in bed, maar na school was die altijd zo overstuur dat er in de auto dus ook een tuut lag gans dat eerste kleuterklasje. 🙈
Mijn petekindje heeft die hier op 4 jarige leeftijd in zijn schoen komen leggen voor de sint. Tutje ligt nog altijd in mijn kast.
Het jaar ervoor hebben we hem zover niet gekregen.
Heeft lang goed gegaan, maar uiteindelijk is hij tutjes van zijn broertje beginnen pikken :p. Als hij van school thuis komt (nu dik jaar later) zal hij nog altijd een tutje van zijn broertje zoeken.
 
Hij wordt volgende week 10 maanden, dit is zijn schema:
- 7h30 ca 240 ml melk
- 11-12h pap van groenten, vlees en patat, 300 g (en dan stop ik met scheppen of hij blijft fretten) en water
- 15-16h fruitpap, 250-280 g en water
- 19h 1 a 2 boterhammen met bv smeerkaas en een fles van 210 ml melk

En daarbij tot vorige week dus NOG een fles van 210 om 23h. Al dronk hij dan wel 's ochtends eerder een 150 ml ipv nu 240.
amai, maar kunstvoeding zeker? daar zijn die hoeveelheden groter

Die van ons haar patroon zal zoiets zijn.

s'nachts wanneer ze wakker wordt borstvoeding
8u 120ml borstmelk
11-12u nog eens 60-90ml borstmelk en wat later 150-200gr groentepap
15-16 nog eens 60-90ml borstmelk en wat later 150-200gr fruitpap
17-17.30 extra haverpap van 100gr
20.30 borstvoeding
23.30 borstvoeding

Wij zitten gemiddeld aan 7 melkvoedingen en dan 3 papkes
 
Hier al even een stress momentje. Wij gaan deze maand voor het eerst proberen om zwanger te worden, maar vrienden hadden me al gewaarschuwd dat een crèche vinden heel moeilijk kon zijn.
Dus gisteren al eens beginnen rondluisteren.

In het snelste geval hebben we een crèche nodig vanaf februari 2023.
De antwoorden die ik tot nu toe terug krijg is: "plaats vanaf april 2024" (doenbaar), "plaats vanaf april 2025" (what???), "pas aan te vragen als je zwanger bent, maar anderstaligen en kansarmen gaan voor dus reken er sowieso maar niet op", "er staan voor die datum al heel veel mensen op de lijst dus reken er maar niet op".

Ik wist dat er weinig plaatsen zijn, maar dit is gewoonweg absurd. We hebben wel een netwerk en uiteraard kan mijn vriend zijn verlof op gebruiken, maar ik ben nog niet eens zwanger en we worden al overal geweigerd wegens geen plaats 😔.
Nu, ik heb nog 10 andere crèches aangeschreven, we zien wel, maar toch redelijk verontrustend.
is nogal regio afhankelijk ook.
Probeer eens Ferm aan te schrijven, die hebben veel crèches onder hen en zijn heel vriendelijk.
Je gemeente/stad heeft ook wel een dienst die je kan helpen als je het niet meer ziet.
 
We gaan aan onze geboortelijst beginnen voor ons eerste kindje. Is Dreambaby een goede keuze of hebben jullie andere ervaringen?

Voor zij die een babyfoon met camera hebben, vinden jullie dit een meerwaarde?
minder goede ervaring met dreambaby, vele dingen hebben lang op zich laten wachten.
Ze hebben ook niet alles en imo weinig keus.
Uiteindelijk wel alles gehad dat erop stond.
 
is nogal regio afhankelijk ook.
Probeer eens Ferm aan te schrijven, die hebben veel crèches onder hen en zijn heel vriendelijk.
Je gemeente/stad heeft ook wel een dienst die je kan helpen als je het niet meer ziet.
Bedankt! Ik zie dat er in onze gemeente en omstreken eentje is via Ferm, dus ga die ook al contacteren.
 
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de fopspeen volledig verbannen? De onze is nu 19 maanden en gebruikt die nu enkel nog voor het slapen, maar ik zou daar eigenlijk ook al vanaf willen beginnen stappen.

Hier gingen we haar tutje meegeven aan de Sint toen was ze net geen twee (ze verjaart in februari). Een week voor de Sint kwam, zei ze "ik ga mijn tutje nu al in de vuilbak gooien". Ze stapt naar de vuilbak, tutje er in en never looked back :laugh:

 
Laatst bewerkt:
amai, maar kunstvoeding zeker? daar zijn die hoeveelheden groter

Die van ons haar patroon zal zoiets zijn.

s'nachts wanneer ze wakker wordt borstvoeding
8u 120ml borstmelk
11-12u nog eens 60-90ml borstmelk en wat later 150-200gr groentepap
15-16 nog eens 60-90ml borstmelk en wat later 150-200gr fruitpap
17-17.30 extra haverpap van 100gr
20.30 borstvoeding
23.30 borstvoeding

Wij zitten gemiddeld aan 7 melkvoedingen en dan 3 papkes
Inderdaad kunstvoeding. De borstvoeding hebben we na een week of 8 afgebouwd omdat het te zwaar werd voor mijn vrouw.
 
James de musical staat hier op met Alex Agnew en zijn dochter is 14(!) jaar.
f2c4b174-dd76-4476-941d-87106b5846f6.jpg



Voor mij is dat zowat een nachtmerrie he, dat mijn dochter zelfs voor een meerderjarige gezien zou kunnen worden met alle mogelijke risico's vandoen met de overmoedigheid en het complete onvermogen om negatieve gevolgen in te kunnen schatten van een puur puberbrein! 🙈

En ik twijfel er geen seconde aan dat ik niet de enigste ben die hoopt dat z'n kind er toch wel nog als een kind uit zal blijven zien als ze nog zo jong zijn...
 
James de musical staat hier op met Alex Agnew en zijn dochter is 14(!) jaar.
f2c4b174-dd76-4476-941d-87106b5846f6.jpg



Voor mij is dat zowat een nachtmerrie he, dat mijn dochter zelfs voor een meerderjarige gezien zou kunnen worden met alle mogelijke risico's vandoen met de overmoedigheid en het complete onvermogen om negatieve gevolgen in te kunnen schatten van een puur puberbrein! 🙈

En ik twijfel er geen seconde aan dat ik niet de enigste ben die hoopt dat z'n kind er toch wel nog als een kind uit zal blijven zien als ze nog zo jong zijn...
Dat ziet er nu toch geen meerderjarige uit?
 
Ligt het nu aan mij of gaan sommige ouders een beetje TE ver?
Krijg ik vandaag een uitnodiging van een klasgenootje om naar een speelparadijsje te gaan maar liefst 25km verderop. Het zijn 5-6 jarige, ik ga echt geen uur rijden (heen en terug samen) om een overprikkeld kind eraan over te houden dat waarschijnlijk nergens op zal gedurfd hebben wegen te druk/te veel grote kinderen. 🙈
Mijn zoon rijd elke dag 1uur naar school. 🙈
 
Terug
Bovenaan