Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vanaf welke leeftijd hebben jullie de fopspeen volledig verbannen? De onze is nu 19 maanden en gebruikt die nu enkel nog voor het slapen, maar ik zou daar eigenlijk ook al vanaf willen beginnen stappen.

Hier gingen we haar tutje meegeven aan de Sint toen was ze net geen twee (ze verjaart in februari). Een week voor de Sint kwam, zei ze "ik ga mijn tutje nu al in de vuilbak gooien". Ze stapt naar de vuilbak, tutje er in en never looked back :laugh:

 
Laatst bewerkt:
amai, maar kunstvoeding zeker? daar zijn die hoeveelheden groter

Die van ons haar patroon zal zoiets zijn.

s'nachts wanneer ze wakker wordt borstvoeding
8u 120ml borstmelk
11-12u nog eens 60-90ml borstmelk en wat later 150-200gr groentepap
15-16 nog eens 60-90ml borstmelk en wat later 150-200gr fruitpap
17-17.30 extra haverpap van 100gr
20.30 borstvoeding
23.30 borstvoeding

Wij zitten gemiddeld aan 7 melkvoedingen en dan 3 papkes
Inderdaad kunstvoeding. De borstvoeding hebben we na een week of 8 afgebouwd omdat het te zwaar werd voor mijn vrouw.
 
James de musical staat hier op met Alex Agnew en zijn dochter is 14(!) jaar.
f2c4b174-dd76-4476-941d-87106b5846f6.jpg



Voor mij is dat zowat een nachtmerrie he, dat mijn dochter zelfs voor een meerderjarige gezien zou kunnen worden met alle mogelijke risico's vandoen met de overmoedigheid en het complete onvermogen om negatieve gevolgen in te kunnen schatten van een puur puberbrein! 🙈

En ik twijfel er geen seconde aan dat ik niet de enigste ben die hoopt dat z'n kind er toch wel nog als een kind uit zal blijven zien als ze nog zo jong zijn...
 
James de musical staat hier op met Alex Agnew en zijn dochter is 14(!) jaar.
f2c4b174-dd76-4476-941d-87106b5846f6.jpg



Voor mij is dat zowat een nachtmerrie he, dat mijn dochter zelfs voor een meerderjarige gezien zou kunnen worden met alle mogelijke risico's vandoen met de overmoedigheid en het complete onvermogen om negatieve gevolgen in te kunnen schatten van een puur puberbrein! 🙈

En ik twijfel er geen seconde aan dat ik niet de enigste ben die hoopt dat z'n kind er toch wel nog als een kind uit zal blijven zien als ze nog zo jong zijn...
Dat ziet er nu toch geen meerderjarige uit?
 
Ligt het nu aan mij of gaan sommige ouders een beetje TE ver?
Krijg ik vandaag een uitnodiging van een klasgenootje om naar een speelparadijsje te gaan maar liefst 25km verderop. Het zijn 5-6 jarige, ik ga echt geen uur rijden (heen en terug samen) om een overprikkeld kind eraan over te houden dat waarschijnlijk nergens op zal gedurfd hebben wegen te druk/te veel grote kinderen. 🙈
Mijn zoon rijd elke dag 1uur naar school. 🙈
 
En ik twijfel er geen seconde aan dat ik niet de enigste ben die hoopt dat z'n kind er toch wel nog als een kind uit zal blijven zien als ze nog zo jong zijn...
Dat besef begint me de laatste tijd véél vaker te treffen, met weemoed tot gevolg: het gaat allemaal snel en je kan de klok niet terugdraaien. Dat is een dubbel gevoel, want je kijkt wel uit naar wat er nog gaat komen en toch is het jammer dat het verleden onherroepelijk gedaan is. Het enige wat je kan hopen is dat je dat verleden kan koesteren.

En zelf word ik er ook niet jonger op en dat gaat ook op voor mijn ouders. Die zijn nog maar halverwege de zestig, dus die hebben nog wel wat mooie jaren tegemoet maar toch ...
 
Gisteren naar onze #1 school geweest. Na het bezoek enkel nog maar meer bevestiging dat we onze dochter echt zo graag naar daar willen sturen.

En dan hoor je dat er maar 8 plaatsjes vrij zijn :( kans sowieso klein dat je uw #1 krijgt maar dit vergroot de kansen uiteraard niet
 
Dat besef begint me de laatste tijd véél vaker te treffen, met weemoed tot gevolg: het gaat allemaal snel en je kan de klok niet terugdraaien. Dat is een dubbel gevoel, want je kijkt wel uit naar wat er nog gaat komen en toch is het jammer dat het verleden onherroepelijk gedaan is. Het enige wat je kan hopen is dat je dat verleden kan koesteren.

En zelf word ik er ook niet jonger op en dat gaat ook op voor mijn ouders. Die zijn nog maar halverwege de zestig, dus die hebben nog wel wat mooie jaren tegemoet maar toch ...
We worden allemaal ouder en de tijd raast voorbij. Het valt allemaal des te meer op eens je zo'n klein grut thuis hebt lopen waarvoor je ook nog eens elke maand nieuwe kleertjes mag kopen.

Is dat erg? Nee. Wel vermakelijk om te zien en we proberen het kleine spook dan ook eenzelfde of betere jeugd te geven dan we zelf hadden in een steeds aangepast landschap.
 
Juffrouw wil hier maar 1 dutje meer doen - Ze is wel al wakker van 5u45 en dat ene dutje haalt de 2u niet. Gelukkig is ze nog vrij vrolijk, maar als je haar dan 'stoort' in iets wat ze niet mag doen, is het circus.
 
Joepie.... Waterpokken uitgebroken bij de dochter en het beleid van de school hierin is thuisblijven tot ze uitgedroogd zijn. Een beetje extra vakantie voor haar fus.
 
Juffrouw wil hier maar 1 dutje meer doen - Ze is wel al wakker van 5u45 en dat ene dutje haalt de 2u niet. Gelukkig is ze nog vrij vrolijk, maar als je haar dan 'stoort' in iets wat ze niet mag doen, is het circus.
Hier ook eindelijk de switch gemaakt naar één dutje (in de crèche gaat het al een tijdje maar thuis niet genoeg afleiding zeker)? Maar ook hier slaapt ze smiddags dan +-2uur, niet meer. Én de laatste weken ook al wakker rond 05:00-05:30 :sleep:


Sinds dit weekend durft ze heel vaak haar handjes los laten en alleen rechtstaan 🥰 plots komt dan wel het besef en zegt ze "oei oei" en gaat ze langzaam naar beneden squatten 😅
 
Hier ook eindelijk de switch gemaakt naar één dutje (in de crèche gaat het al een tijdje maar thuis niet genoeg afleiding zeker)? Maar ook hier slaapt ze smiddags dan +-2uur, niet meer. Én de laatste weken ook al wakker rond 05:00-05:30 :sleep:


Sinds dit weekend durft ze heel vaak haar handjes los laten en alleen rechtstaan 🥰 plots komt dan wel het besef en zegt ze "oei oei" en gaat ze langzaam naar beneden squatten 😅
Als ze dan nog gecontroleerd kan squatten, dan zal het wel niet lang duren voor ze er echt mee weg is.
 
Terug
Bovenaan