Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vanaf welke leeftijd hebben jullie de wieg ingeruild voor de buggy? Die van ons wordt 6 maanden aanstaande vrijdag en ik heb het gevoel dat we stilletjes aan op dat punt zijn gekomen.
Hangt eerder van de grootte en de kracht in nek af. Onze dochter kon bij de geboorte haar hoofd al optillen en recht houden, wij waren dus vrij snel door die fase met wieg door. Maar er zijn ook ouders/kinderen die daar veel langer over doen.
 
Het onderwerp van vandaag met onze 4-jarige is het feit dat als hij ook papa is bij mij zal slapen in het groot bed. We zullen het er dan nog eens over hebben zoon.. :unsure:
Bij ons was het ook als hij groot is.
En dan zeiden wij dat hij dan in zijn eigen huisje gaat wonen ook;

En dan kreeg hij tranen in zijn ogen als hij vroeg als hij dan niet meer bij ons gaat wonen ocharme. Zijn lip begon te trillen.

Hij is ook 4 jaar, maar gaat nog niet vaak alleen naar beneden. Meestal is hij wakker rond 6u30 en dan kruipt hij bij ons in bed om wat op de tablet te scrollen terwijl wij nog een beetje snoozen.
 
Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kinderen 's ochtends alleen naar beneden gaan?
Oudste 2 gaan ninja- gewijs naar beneden zoeken de tablet en verstoppen zich ergens in een hoekje om filmpjes te kijken.

De 3de komt zijn bed niet uit voor iemand hem komt halen. Maar blijft roepen tot er iemand komt.

Bij de jongste is het IKKE wakker = iedereen wakker
 
Bij ons was het ook als hij groot is.
En dan zeiden wij dat hij dan in zijn eigen huisje gaat wonen ook;

En dan kreeg hij tranen in zijn ogen als hij vroeg als hij dan niet meer bij ons gaat wonen ocharme. Zijn lip begon te trillen.

Ja had het hier ook eens gezegd en dat was ook niet in goede aarde gevallen 😅.
 
Meerkeuze stress als ouder. Ik kom in de living op de grond een bruin hard bolletje tegen:
A: keutel van de konijntjes, die een kamer verder zitten.
B: bolletje van de ontbijtgranen, waarvan er nog een kommetje in de zetel staat
C: ander stukje eten wat de kinderen daar hebben laten vallen
D: onze 4 jarige die in zijn broek heeft gedaan en er iets uit ontsnapt was.









Ik ging voor B en ik was mis....
 
Meerkeuze stress als ouder. Ik kom in de living op de grond een bruin hard bolletje tegen:
A: keutel van de konijntjes, die een kamer verder zitten.
B: bolletje van de ontbijtgranen, waarvan er nog een kommetje in de zetel staat
C: ander stukje eten wat de kinderen daar hebben laten vallen
D: onze 4 jarige die in zijn broek heeft gedaan en er iets uit ontsnapt was.









Ik ging voor B en ik was mis....
Er eens aan likken gaat uw keuze wel 50/50 maken
 
Leer de jongens dan gelijk maar wat basishygiene aan! 😝
Is nog wat werk aan. Oudste vind dat zijn scheten geweldig ruiken. 2de zit constant met zijn hand in zijn broek en de 3de vind 'aar de wc gaan tijdverspilling en is aan het oefenen om zijn kakjes terug te duwen....

(Ze lijken dan ook heel fel op de mama)
 
Is nog wat werk aan. Oudste vind dat zijn scheten geweldig ruiken. 2de zit constant met zijn hand in zijn broek en de 3de vind 'aar de wc gaan tijdverspilling en is aan het oefenen om zijn kakjes terug te duwen....

(Ze lijken dan ook heel fel op de mama)
Bon
.....
Hoogbegaafd meen ik mij te herinneren? :unsure:
 
Wij hebben voor het eerst schoenen gekocht voor onze dochter van 1 jaar. Wat een drama als ze die aanheeft. Huilen huilen huilen, en de schoenen zijn zeker niet te klein. Het lijkt of ze ineens in beton staat ofzo :eek: Toch even gefilmd, als ze dan een jaar of 15 is en ze wil 'alweer' nieuwe schoenen toch even tonen dat ze er niet echt fan van is :biglaugh:
 
Wij hebben voor het eerst schoenen gekocht voor onze dochter van 1 jaar. Wat een drama als ze die aanheeft. Huilen huilen huilen, en de schoenen zijn zeker niet te klein. Het lijkt of ze ineens in beton staat ofzo :eek: Toch even gefilmd, als ze dan een jaar of 15 is en ze wil 'alweer' nieuwe schoenen toch even tonen dat ze er niet echt fan van is :biglaugh:
Hou er rekening mee dat "te klein" niet enkel in de lengte kan zijn. Onze dochter heeft bvb een "hoge wreef" waardoor ze in 90% van de schoenen ook niet past. Naar mijn idee wenen kinderen eigenlijk zelden echt zonder reden, dus ik vermoed dat ze het toch echt niet comfortabel zal vinden.
 
Wij hebben voor het eerst schoenen gekocht voor onze dochter van 1 jaar. Wat een drama als ze die aanheeft. Huilen huilen huilen, en de schoenen zijn zeker niet te klein. Het lijkt of ze ineens in beton staat ofzo :eek: Toch even gefilmd, als ze dan een jaar of 15 is en ze wil 'alweer' nieuwe schoenen toch even tonen dat ze er niet echt fan van is :biglaugh:
Heb zo van elk kind filmpjes om later tegen hun te gebruiken. 😁
 
Hou er rekening mee dat "te klein" niet enkel in de lengte kan zijn. Onze dochter heeft bvb een "hoge wreef" waardoor ze in 90% van de schoenen ook niet past. Naar mijn idee wenen kinderen eigenlijk zelden echt zonder reden, dus ik vermoed dat ze het toch echt niet comfortabel zal vinden.
Gohja, ze heeft dat ook nog nooit gedragen en kan echt nog maar pas stappen. Dus als ze blijft wenen, ja dan kijken we wel verder. Nu was het vooral grappig eigenlijk, aleija, ook wel ocharme, maar hoe ze daar stond, aan de grond genageld tot we de schoenen terug uitdeden.
 
Terug
Bovenaan