Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij hadden ook geen camera maar we hebben alles gelijkvloers, ik kan er inkomen dat wanneer je slaapkamer boven is, het soms wel gemakkelijk is om vlug te kijken op de camera als het nodig is om naar boven te gaan.
Anderzijds kan een camera ook bezorgdheid stimuleren. Ik zie bij mijn vriendin hare vriend 10 keer per dutje naar de kamer gaan want 'ze ligt precies wat raar' of 'ze gaat direct zich rollen tegen de spijlen van haar bed' en 'ze is wakker maar zeurt niet, toch even gaan kijken'.
 
Wij hebben geen camera genomen, en kan toch niet zeggen dat we dat gemist hebben
Same. Kwestie van gewoonte denk ik.
Anderzijds kan een camera ook bezorgdheid stimuleren.
Ook al gemerkt. Op weekend met vrienden en twee andere koppels een babyfoon met video. Wat een verschil: die van ons bed in en zelfs bij geluid effe laten doen.

Bij hen: altijd een half oog op die babyfoon en als't hen ni aan stond gaan zien of (nog erger imo): "ssssstttt" door de microfoon van die van babyfoon.
Om zot van te worden.

En dan zich afvragen waarom het bij ons elke keer zo vlot ging en bij hen zo lang duurde. Als ge uw ni met rust laat, gaat het ook ni inslapen he.
 
Kan je al een plek reserveren voor je zwangerschap of een attest nodig eerst?
Nops je moet attest voorleggen. In onze streek was ook alles volzet tot januari 2025 :/. Plaatsje gevonden waar opstart mei 2024 mogelijk was maar slechts 3 dagen per week :/, vanaf september 2024 4 dagen.
Ik heb een stuk of 15 crèches gecontacteerd in november 2022.
 
Laatst bewerkt:
Bij sommige onthaalouders blijkbaar wel, maar via de gemeente moet je eerst zwanger zijn. Maar heb nog geen idee of je echt een attest nodig hebt of dat ze je op je woord geloven.

Nu, als er geen plaatsen zijn tot april 2025, dan kan ik mij niet voorstellen dat de mensen op de lijst al allemaal zwanger zijn...
Of gewoon kindjes van zwangere koppels die tot schoolleeftijd ingepland staan?
Beste vriendin is zwanger van 2e, hun eerste gaat nog naar de creche (hij is nu 14 maanden), ondanks voorrangsstatuut moeten zij eveneens hun 6 maand behelpen zonder crèche :/.
 
Laatst bewerkt:
Hier al even een stress momentje. Wij gaan deze maand voor het eerst proberen om zwanger te worden, maar vrienden hadden me al gewaarschuwd dat een crèche vinden heel moeilijk kon zijn.
Dus gisteren al eens beginnen rondluisteren.

In het snelste geval hebben we een crèche nodig vanaf februari 2023.
De antwoorden die ik tot nu toe terug krijg is: "plaats vanaf april 2024" (doenbaar), "plaats vanaf april 2025" (what???), "pas aan te vragen als je zwanger bent, maar anderstaligen en kansarmen gaan voor dus reken er sowieso maar niet op", "er staan voor die datum al heel veel mensen op de lijst dus reken er maar niet op".

Ik wist dat er weinig plaatsen zijn, maar dit is gewoonweg absurd. We hebben wel een netwerk en uiteraard kan mijn vriend zijn verlof op gebruiken, maar ik ben nog niet eens zwanger en we worden al overal geweigerd wegens geen plaats 😔.
Nu, ik heb nog 10 andere crèches aangeschreven, we zien wel, maar toch redelijk verontrustend.
Welke regio?
Wij in Brussel, ik had daar ook veel stress voor, maar bleek uiteindelijk niet nodig.
Gewoon ingeschreven op https://www.kinderopvanginbrussel.be/ voor de uitgerekende datum, ondertussen al van verschillende crèches telefoon teruggehad en plaatske gekregen in de crèche hier op 2 minuten vandaan, waar we ook het liefst naartoe wilden gaan.
 
Welke regio?
Wij in Brussel, ik had daar ook veel stress voor, maar bleek uiteindelijk niet nodig.
Gewoon ingeschreven op https://www.kinderopvanginbrussel.be/ voor de uitgerekende datum, ondertussen al van verschillende crèches telefoon teruggehad en plaatske gekregen in de crèche hier op 2 minuten vandaan, waar we ook het liefst naartoe wilden gaan.
Regio Gent. Via stad zelf kan ik nog geen aanvraag indienen, want kan pas als je zwanger bent, dus mss dat het blijkt dat het daar vlotter gaat?
Maar berichten zoals die van @iamhollywood stemmen mij toch echt niet zo optimistisch
 
Den onzen is er weer aan 't doorkomen

Na een week koorts, dokter geweest.
Griep + erbovenop bacteriele infectie = antibiotica

nu sinds vandaag terug beter.
Hij was alweer een pain in the ass :p

4 year olds... pfff wat moet je er toch soms mee doen... Luisteren zit er meestal niet in. Tot 3 tellen en ja vaak is het op de laatste milliseconde dat hij het dan doet maar vaak is het ook net te laat.
 
Fucking hell man, gisterennacht was onze dochter plots om 00:00 klaarwakker, echt alles geprobeerd, niet meer willen slapen. Na 2uur begon ze te vechten tegen de slaap, uiteindelijk opgelopen tot 04:30 en om 06:00 was ze daar terug.

Ik had gehoopt dat het een one-off ging zijn maar nu was ze daar al om 23:30 :frown: ze ligt nét terug in bed... Hopelijk tot 's ochtends.


14 maand slaapregressie, een ding? :unsure:
 
Fucking hell man, gisterennacht was onze dochter plots om 00:00 klaarwakker, echt alles geprobeerd, niet meer willen slapen. Na 2uur begon ze te vechten tegen de slaap, uiteindelijk opgelopen tot 04:30 en om 06:00 was ze daar terug.

Ik had gehoopt dat het een one-off ging zijn maar nu was ze daar al om 23:30 :frown: ze ligt nét terug in bed... Hopelijk tot 's ochtends.


14 maand slaapregressie, een ding? :unsure:
De onze heeft ons gisteren ook zoiets gelapt. Van iets voor drie tot iets voor vier is ze het, plots klaarwakker, rustig en vrolijk beginnen uitleggen tegen haar konijn en tutjes terwijl ze op handen en knieën zat. We zijn allebei wel een keer gaan kijken en hebben haar laten doen, in de hoop dat ze zich in slaap zou babbelen. 🤷🏻‍♀️
 
Mijn zus kreeg 1 plaats aangeboden aan totaal de andere kant van Gent, geweigerd natuurlijk wegens totaal niet praktisch. Uiteindelijk is haar zoon een half jaar naar Drongen gegaan waar de papa werkte eer ze een plaatsje om de hoek kregen aangeboden. Hij was toen al 1j. Hij wordt er nu 14. 😬
 
We gaan aan onze geboortelijst beginnen voor ons eerste kindje. Is Dreambaby een goede keuze of hebben jullie andere ervaringen?

Voor zij die een babyfoon met camera hebben, vinden jullie dit een meerwaarde?
Ik vind/vond de camera wel handig ja. Hoef je niet meteen te gaan kijken als je 'iets' hoort. Al staat die nu wel al een aantal maanden richting de muur gericht en gebruiken we enkel nog de audio omdat die kleine sjarel naar de infrarood LEDjes zat te staren... We hebben het nog niet aangedurfd om de camera terug op hem te richten :unsure:
 
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de wieg ingeruild voor de buggy? Die van ons wordt 6 maanden aanstaande vrijdag en ik heb het gevoel dat we stilletjes aan op dat punt zijn gekomen.
 
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de wieg ingeruild voor de buggy? Die van ons wordt 6 maanden aanstaande vrijdag en ik heb het gevoel dat we stilletjes aan op dat punt zijn gekomen.

Onze zoon is 6m & een week, en wij hebben het een week geleden uitgeprobeerd. Voor korte tripjes (1u of minder) ideaal, voor lange wandelingen of bv bezoek aan restaurant was het nog wat lastig. Ik doe ze dus voorlopig allebei mee, en dat werkt wel. Je merkt dat ze beter kunnen spelen op hun rug
 
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de wieg ingeruild voor de buggy? Die van ons wordt 6 maanden aanstaande vrijdag en ik heb het gevoel dat we stilletjes aan op dat punt zijn gekomen.

Bij de jongste was dat vrij snel maar hij lag dan ook niet graag in de wieg. Bij de dochter iets langer maar ook niet overdreven, ik merk dat het gepaard gaat met hun nieuwsgierigheid. Van zodra ze interesse in de omgeving tonen kan je ze bijna niet meer in de wieg houden.
 
Bij de jongste was dat vrij snel maar hij lag dan ook niet graag in de wieg. Bij de dochter iets langer maar ook niet overdreven, ik merk dat het gepaard gaat met hun nieuwsgierigheid. Van zodra ze interesse in de omgeving tonen kan je ze bijna niet meer in de wieg houden.
In die fase zitten we dus. Nieuwsgierig naar alles. Als ze aan de borst drinkt en ik zit ernaast, dan draait ze zich bij elke slok om, om te zien wat ik aan het doen ben.
 
In die fase zitten we dus. Nieuwsgierig naar alles. Als ze aan de borst drinkt en ik zit ernaast, dan draait ze zich bij elke slok om, om te zien wat ik aan het doen ben.
Hier was het ook rond 6 maand en dat was simpelweg KRIJSEN als ze plat lag, de buggy moest ook gelijk naar de andere kant ipv naar mij gericht staan, want continu mama zien was zeker niet goed genoeg! 🙈
Gewoon proberen zou ik zeggen!
 
Terug
Bovenaan