Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Den onzen is er weer aan 't doorkomen

Na een week koorts, dokter geweest.
Griep + erbovenop bacteriele infectie = antibiotica

nu sinds vandaag terug beter.
Hij was alweer een pain in the ass :p

4 year olds... pfff wat moet je er toch soms mee doen... Luisteren zit er meestal niet in. Tot 3 tellen en ja vaak is het op de laatste milliseconde dat hij het dan doet maar vaak is het ook net te laat.
 
Fucking hell man, gisterennacht was onze dochter plots om 00:00 klaarwakker, echt alles geprobeerd, niet meer willen slapen. Na 2uur begon ze te vechten tegen de slaap, uiteindelijk opgelopen tot 04:30 en om 06:00 was ze daar terug.

Ik had gehoopt dat het een one-off ging zijn maar nu was ze daar al om 23:30 :frown: ze ligt nét terug in bed... Hopelijk tot 's ochtends.


14 maand slaapregressie, een ding? :unsure:
 
Fucking hell man, gisterennacht was onze dochter plots om 00:00 klaarwakker, echt alles geprobeerd, niet meer willen slapen. Na 2uur begon ze te vechten tegen de slaap, uiteindelijk opgelopen tot 04:30 en om 06:00 was ze daar terug.

Ik had gehoopt dat het een one-off ging zijn maar nu was ze daar al om 23:30 :frown: ze ligt nét terug in bed... Hopelijk tot 's ochtends.


14 maand slaapregressie, een ding? :unsure:
De onze heeft ons gisteren ook zoiets gelapt. Van iets voor drie tot iets voor vier is ze het, plots klaarwakker, rustig en vrolijk beginnen uitleggen tegen haar konijn en tutjes terwijl ze op handen en knieën zat. We zijn allebei wel een keer gaan kijken en hebben haar laten doen, in de hoop dat ze zich in slaap zou babbelen. 🤷🏻‍♀️
 
Mijn zus kreeg 1 plaats aangeboden aan totaal de andere kant van Gent, geweigerd natuurlijk wegens totaal niet praktisch. Uiteindelijk is haar zoon een half jaar naar Drongen gegaan waar de papa werkte eer ze een plaatsje om de hoek kregen aangeboden. Hij was toen al 1j. Hij wordt er nu 14. 😬
 
We gaan aan onze geboortelijst beginnen voor ons eerste kindje. Is Dreambaby een goede keuze of hebben jullie andere ervaringen?

Voor zij die een babyfoon met camera hebben, vinden jullie dit een meerwaarde?
Ik vind/vond de camera wel handig ja. Hoef je niet meteen te gaan kijken als je 'iets' hoort. Al staat die nu wel al een aantal maanden richting de muur gericht en gebruiken we enkel nog de audio omdat die kleine sjarel naar de infrarood LEDjes zat te staren... We hebben het nog niet aangedurfd om de camera terug op hem te richten :unsure:
 
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de wieg ingeruild voor de buggy? Die van ons wordt 6 maanden aanstaande vrijdag en ik heb het gevoel dat we stilletjes aan op dat punt zijn gekomen.
 
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de wieg ingeruild voor de buggy? Die van ons wordt 6 maanden aanstaande vrijdag en ik heb het gevoel dat we stilletjes aan op dat punt zijn gekomen.

Onze zoon is 6m & een week, en wij hebben het een week geleden uitgeprobeerd. Voor korte tripjes (1u of minder) ideaal, voor lange wandelingen of bv bezoek aan restaurant was het nog wat lastig. Ik doe ze dus voorlopig allebei mee, en dat werkt wel. Je merkt dat ze beter kunnen spelen op hun rug
 
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de wieg ingeruild voor de buggy? Die van ons wordt 6 maanden aanstaande vrijdag en ik heb het gevoel dat we stilletjes aan op dat punt zijn gekomen.

Bij de jongste was dat vrij snel maar hij lag dan ook niet graag in de wieg. Bij de dochter iets langer maar ook niet overdreven, ik merk dat het gepaard gaat met hun nieuwsgierigheid. Van zodra ze interesse in de omgeving tonen kan je ze bijna niet meer in de wieg houden.
 
Bij de jongste was dat vrij snel maar hij lag dan ook niet graag in de wieg. Bij de dochter iets langer maar ook niet overdreven, ik merk dat het gepaard gaat met hun nieuwsgierigheid. Van zodra ze interesse in de omgeving tonen kan je ze bijna niet meer in de wieg houden.
In die fase zitten we dus. Nieuwsgierig naar alles. Als ze aan de borst drinkt en ik zit ernaast, dan draait ze zich bij elke slok om, om te zien wat ik aan het doen ben.
 
In die fase zitten we dus. Nieuwsgierig naar alles. Als ze aan de borst drinkt en ik zit ernaast, dan draait ze zich bij elke slok om, om te zien wat ik aan het doen ben.
Hier was het ook rond 6 maand en dat was simpelweg KRIJSEN als ze plat lag, de buggy moest ook gelijk naar de andere kant ipv naar mij gericht staan, want continu mama zien was zeker niet goed genoeg! 🙈
Gewoon proberen zou ik zeggen!
 
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de wieg ingeruild voor de buggy? Die van ons wordt 6 maanden aanstaande vrijdag en ik heb het gevoel dat we stilletjes aan op dat punt zijn gekomen.
Hangt eerder van de grootte en de kracht in nek af. Onze dochter kon bij de geboorte haar hoofd al optillen en recht houden, wij waren dus vrij snel door die fase met wieg door. Maar er zijn ook ouders/kinderen die daar veel langer over doen.
 
Het onderwerp van vandaag met onze 4-jarige is het feit dat als hij ook papa is bij mij zal slapen in het groot bed. We zullen het er dan nog eens over hebben zoon.. :unsure:
Bij ons was het ook als hij groot is.
En dan zeiden wij dat hij dan in zijn eigen huisje gaat wonen ook;

En dan kreeg hij tranen in zijn ogen als hij vroeg als hij dan niet meer bij ons gaat wonen ocharme. Zijn lip begon te trillen.

Hij is ook 4 jaar, maar gaat nog niet vaak alleen naar beneden. Meestal is hij wakker rond 6u30 en dan kruipt hij bij ons in bed om wat op de tablet te scrollen terwijl wij nog een beetje snoozen.
 
Terug
Bovenaan