Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wat bij ons helpt met nachtelijke accidentjes door een overvolle pamper is ze gewoon geen fles melk meer geven voor ze gaat slapen. Bijna 2,5 jaar, dus misschien moeten we daar ook gewoon mee afbouwen.

We hebben al eens maat 4+ geprobeerd maar zitten nu nog op 4. Ik heb in reclame 3 grote pakken maat 4 gekocht ipv 4+ :)
We hebben ook eens per ongeluk broekjes gekocht en hebben er nog liggen maar we vonden die zelf minder handig.

Ja dat is hier geen optie :laugh: We geven de kleine 1 of 2 boterhammen en een fles want anders wordt hij zéker wakker 's nachts.
Kinderen vallen heel moeilijk te vergelijken natuurlijk, maar hoe is hun eetpatroon dan door de dag?
Ons kind(2,5) heeft ‘s avonds al ongeveer een half jaar geen zin meer in pap. Die eet een ganse dag door en gaat ongeveer een dik uur na het avondeten (dus gewoon vlees, groenten en patatten) in bed.

Geen verwijt etc, maar gewoon benieuwd,
 
Kinderen vallen heel moeilijk te vergelijken natuurlijk, maar hoe is hun eetpatroon dan door de dag?
Ons kind(2,5) heeft ‘s avonds al ongeveer een half jaar geen zin meer in pap. Die eet een ganse dag door en gaat ongeveer een dik uur na het avondeten (dus gewoon vlees, groenten en patatten) in bed.

Geen verwijt etc, maar gewoon benieuwd,
Hij wordt volgende week 10 maanden, dit is zijn schema:
- 7h30 ca 240 ml melk
- 11-12h pap van groenten, vlees en patat, 300 g (en dan stop ik met scheppen of hij blijft fretten) en water
- 15-16h fruitpap, 250-280 g en water
- 19h 1 a 2 boterhammen met bv smeerkaas en een fles van 210 ml melk

En daarbij tot vorige week dus NOG een fles van 210 om 23h. Al dronk hij dan wel 's ochtends eerder een 150 ml ipv nu 240.
 
Hij wordt volgende week 10 maanden, dit is zijn schema:
- 7h30 ca 240 ml melk
- 11-12h pap van groenten, vlees en patat, 300 g (en dan stop ik met scheppen of hij blijft fretten) en water
- 15-16h fruitpap, 250-280 g en water
- 19h 1 a 2 boterhammen met bv smeerkaas en een fles van 210 ml melk

En daarbij tot vorige week dus NOG een fles van 210 om 23h. Al dronk hij dan wel 's ochtends eerder een 150 ml ipv nu 240.
Das nog mijlenver van het moment dat je moet stoppen met de fles voor het slapengaan. Dus zeker niet te vergelijken.
Goeie eter wel. :)
 
Er is een hartslag! 🥰
frankenstein-its-alive.gif
 
Als dat hier zo doorgaat, ga ik niet tot 1 week voor de uitgerekende datum kunnen blijven werken :/ Al de 2e dag deze week forfait moeten geven, dinsdag draaierig door vermoedelijk lage bloeddruk. Vandaag rugpijn en harde buiken. Deze week mijn 1e sessie kiné gehad omwille van bekkeninstabiliteit, ook wat ingetapet maar met weinig resultaat, best veel pijn en ik moet nog 15w 😫
 
Als dat hier zo doorgaat, ga ik niet tot 1 week voor de uitgerekende datum kunnen blijven werken :/ Al de 2e dag deze week forfait moeten geven, dinsdag draaierig door vermoedelijk lage bloeddruk. Vandaag rugpijn en harde buiken. Deze week mijn 1e sessie kiné gehad omwille van bekkeninstabiliteit, ook wat ingetapet maar met weinig resultaat, best veel pijn en ik moet nog 15w 😫
Hier volledig plat aan 31 weken oa door harde buiken en bekkeninstabiliteit, vooral luisteren naar je lichaam! Kan je eventueel Medisch deeltijds werken op dit moment? Want kan me inbeelden dat je liever niet volledig uitvalt?

Veel sterkte alvast! 🤞
 
Hier al even een stress momentje. Wij gaan deze maand voor het eerst proberen om zwanger te worden, maar vrienden hadden me al gewaarschuwd dat een crèche vinden heel moeilijk kon zijn.
Dus gisteren al eens beginnen rondluisteren.

In het snelste geval hebben we een crèche nodig vanaf februari 2023.
De antwoorden die ik tot nu toe terug krijg is: "plaats vanaf april 2024" (doenbaar), "plaats vanaf april 2025" (what???), "pas aan te vragen als je zwanger bent, maar anderstaligen en kansarmen gaan voor dus reken er sowieso maar niet op", "er staan voor die datum al heel veel mensen op de lijst dus reken er maar niet op".

Ik wist dat er weinig plaatsen zijn, maar dit is gewoonweg absurd. We hebben wel een netwerk en uiteraard kan mijn vriend zijn verlof op gebruiken, maar ik ben nog niet eens zwanger en we worden al overal geweigerd wegens geen plaats 😔.
Nu, ik heb nog 10 andere crèches aangeschreven, we zien wel, maar toch redelijk verontrustend.
 
Hier al even een stress momentje. Wij gaan deze maand voor het eerst proberen om zwanger te worden, maar vrienden hadden me al gewaarschuwd dat een crèche vinden heel moeilijk kon zijn.
Dus gisteren al eens beginnen rondluisteren.

In het snelste geval hebben we een crèche nodig vanaf februari 2023.
De antwoorden die ik tot nu toe terug krijg is: "plaats vanaf april 2024" (doenbaar), "plaats vanaf april 2025" (what???), "pas aan te vragen als je zwanger bent, maar anderstaligen en kansarmen gaan voor dus reken er sowieso maar niet op", "er staan voor die datum al heel veel mensen op de lijst dus reken er maar niet op".

Ik wist dat er weinig plaatsen zijn, maar dit is gewoonweg absurd. We hebben wel een netwerk en uiteraard kan mijn vriend zijn verlof op gebruiken, maar ik ben nog niet eens zwanger en we worden al overal geweigerd wegens geen plaats 😔.
Nu, ik heb nog 10 andere crèches aangeschreven, we zien wel, maar toch redelijk verontrustend.
Kan je al een plek reserveren voor je zwangerschap of een attest nodig eerst?
 
Kan je al een plek reserveren voor je zwangerschap of een attest nodig eerst?
Bij sommige onthaalouders blijkbaar wel, maar via de gemeente moet je eerst zwanger zijn. Maar heb nog geen idee of je echt een attest nodig hebt of dat ze je op je woord geloven.

Nu, als er geen plaatsen zijn tot april 2025, dan kan ik mij niet voorstellen dat de mensen op de lijst al allemaal zwanger zijn...
 
We gaan aan onze geboortelijst beginnen voor ons eerste kindje. Is Dreambaby een goede keuze of hebben jullie andere ervaringen?

Voor zij die een babyfoon met camera hebben, vinden jullie dit een meerwaarde?
 
We gaan aan onze geboortelijst beginnen voor ons eerste kindje. Is Dreambaby een goede keuze of hebben jullie andere ervaringen?

Voor zij die een babyfoon met camera hebben, vinden jullie dit een meerwaarde?
We hadden die bij Dreambaby en geen problemen mee gehad. Ging allemaal vlot.

Zo'n babyfoon met camera is wel handig, maar je wordt er erg afhankelijk van. Mijn partner gebruikt die nog elke dag en onze dochter is 4 en half 🤷‍♂️
 
Wij hadden ook dreambaby gekozen, ondertussen is er geen laagste prijs garantie meer. Maar wij kozen het vooral omdat je het in de plaatselijke colruyt kan laten leveren. En als je dingen op je lijst zet uit de collectie van vorig jaar, kan het zijn dat eer je kind geboren is, en de mensen iets willen kopen, er al een deel niet meer verkrijgbaar is. En dat wordt dus niet automatisch van je lijst gehaald, dat ben ik meermaals tegengekomen.

Babyfoon met camera is hier handig omdat de onze vaak geen lawaai maakt als ze wakker wordt, gewoon gaat recht zitten en wat begint rond te kijken of begint te spelen met haar tut/knuffel/slaapzak/...
 
We gaan aan onze geboortelijst beginnen voor ons eerste kindje. Is Dreambaby een goede keuze of hebben jullie andere ervaringen?

Voor zij die een babyfoon met camera hebben, vinden jullie dit een meerwaarde?
Zeker een babyfoon met camera nemen. Je bent altijd wat op uw ongemak bij de eerste kleine in de eerste weken en dat helpt echt wel.

Voor de geboortelijst hebben wij pakske.be genomen. Daar kun je verschillende sites aan koppelen en je hebt alles al in huis, dus je hoeft niet te wachten dat iemand het koopt.
 
Voor zij die een babyfoon met camera hebben, vinden jullie dit een meerwaarde?
Wij zijn begonnen met eentje zonder camera, maar kleintje wordt soms wakker zonder veel lawaai te maken en zijn overgestapt naar met camera toen die in mooie korting stond.

Van de week nog live kunnen zien hoe ze niet 1 maar 2 tutten heel bewust uit bed smeet... 🤦‍♀️
 
Terug
Bovenaan