Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

DIe 2 pampers is vooral als het "te veel" wordt (merk je ook als de pamper aan de buitenkant nat is, en meestal is de natte vlek dan aan de rug omdat het er daar terug "uit" loopt). Als de randjes nat zijn, zou ik eerder denken dat de pampers aan de beentjes niet goed aansluiten en gewoon eens andere merken testen.
Ze zitten ook echt wel bomvol. Eergisteren lag er nog een drol als extra'tje.
 
Op welke leeftijd begint een peuter gemiddeld te stappen? De dochter hier is 14 maanden en maakt nog geen aanstalten om zich recht trekken, laat staan stapjes te zetten. Wanneer je haar laat staan lukt dit wel maar ze lijkt het totaal niet leuk te vinden.

Ze is wel een poepschuivertje (niet kruipen), ik had al gehoord dat poepschuivertjes daar wat langer in blijven hangen.

Kind&Gezin sprak er over om eventueel een kinesist in te schakelen maar is dat niet overdreven? Mijn gevoel zegt dat ze er gewoon niet klaar voor is en dat we gewoon haar tempo moeten volgen.
 
Wij hebben een "monsterspray" gemaakt waarmee ze eventjes mag spuiten zodat er geen monsters of dino's komen. Gewoon een plantenspuitje met wat water in en "speciale monsterstenen". Het werkt niet altijd, ze staat nog altijd dikwijls aan ons bed om er bij te komen liggen 'snachts maar je kan het maar eens proberen
Daarmee bevestig je wel dat monsters en dino's bestaan.

Kinderen slapen elk apart in hun kamer en kruipen nooit bij ons. We wouden daar absoluut niet mee beginnen.
 
Op welke leeftijd begint een peuter gemiddeld te stappen? De dochter hier is 14 maanden en maakt nog geen aanstalten om zich recht trekken, laat staan stapjes te zetten. Wanneer je haar laat staan lukt dit wel maar ze lijkt het totaal niet leuk te vinden.

Ze is wel een poepschuivertje (niet kruipen), ik had al gehoord dat poepschuivertjes daar wat langer in blijven hangen.

Kind&Gezin sprak er over om eventueel een kinesist in te schakelen maar is dat niet overdreven? Mijn gevoel zegt dat ze er gewoon niet klaar voor is en dat we gewoon haar tempo moeten volgen.
Hier op 18 en 16 maanden alleen stappen, wat aan de late kant is. Ze trokken zichzelf ook wel al even recht (en dus stappen met steun).

Als ze echt nog niets stapt, ook niet met steun, zou ik daar toch eens verder voor zien.
 
Op welke leeftijd begint een peuter gemiddeld te stappen? De dochter hier is 14 maanden en maakt nog geen aanstalten om zich recht trekken, laat staan stapjes te zetten. Wanneer je haar laat staan lukt dit wel maar ze lijkt het totaal niet leuk te vinden.

Ze is wel een poepschuivertje (niet kruipen), ik had al gehoord dat poepschuivertjes daar wat langer in blijven hangen.

Kind&Gezin sprak er over om eventueel een kinesist in te schakelen maar is dat niet overdreven? Mijn gevoel zegt dat ze er gewoon niet klaar voor is en dat we gewoon haar tempo moeten volgen.
Was hier net hetzelfde, ook een kontschuiver, ook kind en gezin die al "oeioeioei!" Aan het roepen was... De dag voor haar 18de maand heeft ze haar eerste stapjes los gezet. 🤭
Daarvoor voornamelijk aan de zetel rechtstaan door daar dingen in te leggen. Elders interesseerde rechtstaat haar ook weinig.
 
Daarmee bevestig je wel dat monsters en dino's bestaan.

Kinderen slapen elk apart in hun kamer en kruipen nooit bij ons. We wouden daar absoluut niet mee beginnen.

Hij weet dat monsters en dino's niet bestaan, maar misschien dat zoiets leutig wel helpt.

Dat laatste is waar ik nu wat mee zit. Het gebeurd wel eens bij 1 van de kinderen dat ze moeilijk willen slapen en dan zetten we ons daar gewoon 5-10 minuten naast in de kamer en dan vallen die wel in slaap. De dag erna is alles weer normaal en is er geen probleem. Dus die paar keer per jaar dat dat voorvalt is dat geen probleem.

Maar nu had ik zowel zondag als maandag naast hem gezeten om in slaap te vallen. En dinsdag was dus voor mij een nee, want ik wil het er niet van maken dat hij dat gewoon word. Ook in ons bed komen liggen is een nee. Het enigste was ik dus kan doen is luisteren naar wat hij zegt, hem geruststellen en hem terug proberen te doen slapen. S'avonds is dat geen probleem maar als hij dan s'nachts wakker wordt is mijn geduld heel wat minder. :unsure:
 
Op welke leeftijd begint een peuter gemiddeld te stappen? De dochter hier is 14 maanden en maakt nog geen aanstalten om zich recht trekken, laat staan stapjes te zetten. Wanneer je haar laat staan lukt dit wel maar ze lijkt het totaal niet leuk te vinden.

Ze is wel een poepschuivertje (niet kruipen), ik had al gehoord dat poepschuivertjes daar wat langer in blijven hangen.

Kind&Gezin sprak er over om eventueel een kinesist in te schakelen maar is dat niet overdreven? Mijn gevoel zegt dat ze er gewoon niet klaar voor is en dat we gewoon haar tempo moeten volgen.
Hier heeft ze lang in die fase waarvan je denkt "ze kan het wel, maar moet gewoon meer vertrouwen krijgen" gezeten. En dan van de ene dag op de andere is ze gewoon beginnen wandelen en nooit meer gekropen sindsdien. Dat is dus zeker niet persé een gradueel proces.
Nog niet te veel zorgen om maken ;)
 
Hier is onze dochter 14 maand, trekt zich overal aan recht en wilt niks anders dan stappen met steun (waarschijnlijk al meerdere marathons rond de tafel gelopen), lukt ook al af en toe met één hand te geven ipv beide.

Ergens hoop ik dat ze er snel mee weg is want ze vindt het super frustrerend om neer te zitten nu :unsure:
 
Op welke leeftijd begint een peuter gemiddeld te stappen? De dochter hier is 14 maanden en maakt nog geen aanstalten om zich recht trekken, laat staan stapjes te zetten. Wanneer je haar laat staan lukt dit wel maar ze lijkt het totaal niet leuk te vinden.

Ze is wel een poepschuivertje (niet kruipen), ik had al gehoord dat poepschuivertjes daar wat langer in blijven hangen.

Kind&Gezin sprak er over om eventueel een kinesist in te schakelen maar is dat niet overdreven? Mijn gevoel zegt dat ze er gewoon niet klaar voor is en dat we gewoon haar tempo moeten volgen.
Hier kan hij net stappen op 20 maanden. Kon al 2 maanden stappen aan de hand maar wou maar niet alleen stappen. Nu kan hij het wel onmiddellijk heel goed, loop er zelfs niet meer bij zoals bij de oudste vroeger.

Hij was ook een poepschuiver en er waren wat medische problemen. Poepschuivers zijn meestal later omdat ze met poepschuiven niet de juiste spieren gebruiken. Wat de kinesist ons heeft laten doen is hem verplichten om te kruipen als hij rondging. Dus als je ze ziet poepschuiven, stop ze en 'duw' ze beetje naar voor op haar handjes. Na 3-4 dagen doen ze dat uit hun eigen. Dan gebruiken ze de juiste spieren om de stap te zetten naar stappen.
 
Daarmee bevestig je wel dat monsters en dino's bestaan.

Kinderen slapen elk apart in hun kamer en kruipen nooit bij ons. We wouden daar absoluut niet mee beginnen.
Goh, we zeggen ook wel dat monsters eigenlijk niet echt bestaan dus ze weet dat wel. Maar het is sowieso geen rationele gedachte, eerder een angst voor donker en alleen zijn.
Ik was vroeger daar ook redelijk radicaal tegen dat ze bij ons in bed kruipt maar moet toegeven dat overlijden van ons zoontje mij wel wat milder heeft gemaakt. Heb ook gewoon geen zin in drama om 3u 'snachts. Wij hebben een logeerbed in de andere kamer waar ik dan in ga slapen en mijn vrouw en dochter slapen in tweepersoonsbed. Zij genieten alletwee van die geborgenheid maar ik kan het niet verdragen dat er iemand aan mij komt als ik probeer te slapen :unsure:
Iedereen slaapt relatief goed en het is niet dat ze elke nacht aan ons bed staat.
 
Op welke leeftijd begint een peuter gemiddeld te stappen? De dochter hier is 14 maanden en maakt nog geen aanstalten om zich recht trekken, laat staan stapjes te zetten. Wanneer je haar laat staan lukt dit wel maar ze lijkt het totaal niet leuk te vinden.

Ze is wel een poepschuivertje (niet kruipen), ik had al gehoord dat poepschuivertjes daar wat langer in blijven hangen.

Kind&Gezin sprak er over om eventueel een kinesist in te schakelen maar is dat niet overdreven? Mijn gevoel zegt dat ze er gewoon niet klaar voor is en dat we gewoon haar tempo moeten volgen.
Onze 2 kinderen waren alletwee poepschuivers en hier was het 18 maanden en 16 maanden voor ze konden stappen.
 
Goh, we zeggen ook wel dat monsters eigenlijk niet echt bestaan dus ze weet dat wel. Maar het is sowieso geen rationele gedachte, eerder een angst voor donker en alleen zijn.
Ik was vroeger daar ook redelijk radicaal tegen dat ze bij ons in bed kruipt maar moet toegeven dat overlijden van ons zoontje mij wel wat milder heeft gemaakt. Heb ook gewoon geen zin in drama om 3u 'snachts. Wij hebben een logeerbed in de andere kamer waar ik dan in ga slapen en mijn vrouw en dochter slapen in tweepersoonsbed. Zij genieten alletwee van die geborgenheid maar ik kan het niet verdragen dat er iemand aan mij komt als ik probeer te slapen :unsure:
Iedereen slaapt relatief goed en het is niet dat ze elke nacht aan ons bed staat.
Mijn kinderen worden ook wel sterk afgeschermd van alles waar ze potentieel bang van kunnen hebben. Als kind was ik heel bang, door reclames te zien voor films e.d.

Zo kwam m'n pa ooit thuis (ik zat in het 2de of 3de kleuter) en zei: 'ik heb ne vette film mee! Met robots!'.
Ik vergeet dat nooit meer. In gedachten dacht ik robots a la Transformers of zo.

Neen, die heeft voor mij en m'n jongere broer gewoon den eerste Terminator opgelegd.

Ik heb daar meer dan een jaar angsten voor gehad toen ik moest gaan slapen. M'n levendige fantasie deed mij ook geen goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Inv
Op welke leeftijd begint een peuter gemiddeld te stappen? De dochter hier is 14 maanden en maakt nog geen aanstalten om zich recht trekken, laat staan stapjes te zetten. Wanneer je haar laat staan lukt dit wel maar ze lijkt het totaal niet leuk te vinden.

Ze is wel een poepschuivertje (niet kruipen), ik had al gehoord dat poepschuivertjes daar wat langer in blijven hangen.

Kind&Gezin sprak er over om eventueel een kinesist in te schakelen maar is dat niet overdreven? Mijn gevoel zegt dat ze er gewoon niet klaar voor is en dat we gewoon haar tempo moeten volgen.

Mijn dochter wordt 15 maanden deze vrijdag en heeft al een paar stapjes gezet alleen, maar haar evenwicht is nog niet dat.
Kruipen heeft ze wel heel laat gedaan, en was inderdaad ook meer schuiven, met haar links been half gestrekt, was een schoon zicht. Ze spraken toch ook over kiné, maar blij dat ik gezegd heb om daar nog ff mee te wachten. Gewoon je eigen gevoel volgen.
 
Op welke leeftijd begint een peuter gemiddeld te stappen? De dochter hier is 14 maanden en maakt nog geen aanstalten om zich recht trekken, laat staan stapjes te zetten. Wanneer je haar laat staan lukt dit wel maar ze lijkt het totaal niet leuk te vinden.

Ze is wel een poepschuivertje (niet kruipen), ik had al gehoord dat poepschuivertjes daar wat langer in blijven hangen.

Kind&Gezin sprak er over om eventueel een kinesist in te schakelen maar is dat niet overdreven? Mijn gevoel zegt dat ze er gewoon niet klaar voor is en dat we gewoon haar tempo moeten volgen.
Hebben ook een poepschuiver gehad. Moesten ook langs de kine maar die zei dat alles in orde ging komen. Tegen dat ze een maand of 15 à 16 was begon ze opeens te kruipen. Twee weken later kon ze stappen. :laugh:
Ze was wel al lang aan het oefenen; constant optrekken en dan heel voorzichtig terwijl ze alles vasthield stapje per stapje zetten. En dan opeens liet ze los en kon ze verschillende stapjes achter elkaar zetten. Was dus letterlijk niet met vallen en opstaan
 
Terug
Bovenaan