Green Mamba
Well-known member
Dat zijn toch allemaal gewone dingen dat ik daar lees hoor. Dat de ene peuter/kleuter al wat sneller mee is met de dingen dan een andere is maar normaal, ieder groeit op zijn eigen tempo. Je hebt gewoon pech met de leerkracht lijkt me.Ze was nog niet eens een kleuter, eerder een peuter, maar i get the point.
De negatieve punten van de juf:
-X is afwezig. Juf roept luid of X aanwezig is: alle kindjes schudden hun hoofd van neen, de mijne roept gewoonweg "ja".
-Ze kan niet zelfstandig haar jas aandoen. .....ze kwam van de creche en wij hielpen haar altijd dus idd dat kon ze niet. Op school leerde ze wel door haar jas op de grond te zetten alleen aan te doen. Maar dit kwam als punt naar boven ja.
-het feit dat ze nog niet volledig zindelijk was.
-Bij gezelschapsspellekes wacht ze niet op haar beurt....
-ze floept nu en dan wat Engelse woordjes(yellow ipv geel)
-nog andere zaken die ik mij niet herinner.
Op alle punten heb ik dan thuis aan gewerkt.
-Op ramdom momenten thuis vroeg ik of oma/opa aanwezig is....gewoon om te zien of ze thuis ook zomaar antwoord en of ze wel beseft dat ze er niet zijn.
-thuis meer oefenen met de jas, meer oefenen met potjestraining
-gezelschapsspellekes gekocht, memospelleks gekocht. . Dat Bumba memospel zodanig vaak gespeeld dat ze na een tijdje alles van buiten weet liggen. Ze leerde ook op haar beurt afwachten bij het gooien van de dobbelstenen.
-meer controle op wat ze ziet op youtube.
Het klikte ook niet tussen de juf en m'n dochter. Die juf gaf enkel les op donderdag en vrijdag. Elke woensdagavond of donderdagochtend zei ze: "ik wil niet juf X". Dat heeft toch 2 maanden geduurd denk ik. Elke donderdag en vrijdag was ik aan haar aan het denken tijdens m'n werk. Haar eerste schooljaar verliep niet zo positief, maar goed...het is allemaal achter de rug nu. Ze gaat graag naar school.