Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De dochter heeft de laatste tijd geurloze kakluiers. Waardoor ik niet altijd door heb dat de luier moet ververst worden.

Ik ga mevr. Pardal nog gelijk moeten geven dat vrouwen er enkel rozegeur uit hun poep komt...
Damn lucky you. Een rozengeur kan ik enkel maar van dromen. Hier is het altijd platte kaka óf een plakkerige substantie. Iets ertussenin bestaat niet en dat is nog ergerlijker dan de geur vind ik.

Onze dochter (17 maanden) is maandag in de crèche gevallen van zo’n schommeldiertje. Ze wil sindsdien niet meer wandelen. Ik ben al naar het ziekenhuis geweest voor foto’s maar daar is niets op te zien. Inmiddels zijn we al een paar dagen verder en er is nog steeds niet echt een verbetering. Het kind schuift ocharme de hele dag op haar poep en met momenten op de knieën. Morgen toch maar eens opnieuw naar de dokter 😔
 
Hier is de “commentaar” ook over de zindelijkheid. Hij doet het heel goed op school maar zindelijk zijn is heel moeilijk. We zijn daar in november mee begonnen, terwijl hij daar eigenlijk geen interesse in toonde, en dat is dus gewoon al moeilijk gestart. Ook wat teveel willen pushen in het begin.

Nu gaat pipi redelijk maar er zijn toch nog redelijk vaak momenten waar het misloopt. In school (instapklas) gaan ze dan bijvoorbeeld allemaal naar wc, en doet hij dan ook pipi. 2 minuten terug in de klas en hij doet terug pipi in zijn broek. Grote boodschap is helemaal een ramp, dat gaat er gewoon niet in. Hij voelt het volgens mij nochtans want hij kruipt onder tafel of gaan ergens uit zicht staan.

Gisteren zei de juf dan om toch eens langs de dokter te gaan, misschien is het wel iets lichamelijk. Begrijp niet goed wat dat kan zijn, en het lijkt me niet, maar zullen dat dan maar eens doen. Het is echt super frustrerend dat we dat daar maar niet inkrijgen.

Jongens wat lees ik hier allemaal zeg. Volgende keer dat de juffrouw met die zever afkomt moet je haar maar eens wijzen op wat Kind & Gezin over zindelijkheid zegt. Namelijk dat kinderen tussen 2 jaar en 5 jaar zindelijk worden. In Nederland gaan kinderen pas naar de eerste klas tussen 4 en 5 jaar. Om dan op dermate jonge leeftijd al te gaan hinten naar een medisch probleem bij een kleuter da's toch totaal ongepast zeg.

Ik heb te doen met de mensen die hier zo'n ervaringen hebben met kleuterjuffen :(
 
Pff, zware periode hier. Dochter draait heel vlot van rug naar buik, maar niet omgekeerd. Nu komen er tandjes bij en zijn de nachten een hel geworden.
Lees: gisteren om 18u in bed gelegd, uiteindelijk is ze dan om 20.30 futloos op haar buik in slaap gevallen. Een uur later terug wakker, want ze wil eigenlijk op haar zij liggen. Vannacht was het dus 6x opstaan om haar te troosten/voeden/omdraaien/...

Het probleem is dat ze zo sterk in haar rug is dat we ze ook niet kunnen laten oefenen op het "terugdraaien". De technieken van "speeltje boven haar hoofd bewegen" werkt niet als ze gewoon haar nek zodanig ver achteruit kan plooien dat ze dat zo kan volgen. Terug naar de osteopaat in de hoop dat ze daar iets kunnen oplossen...
 
Met de oudste 2 hebben we veel slaapproblemen gehad. Er is een periode bij de oudste geweest dat ik elke nacht met hem in de auto kon gaan rijden om hem in slaap te krijgen en hem dan heel voorzichtig in de zetel in de living leggen, want als ik met hem naar zijn kamer ging werd hij gegarandeerd wakker en kon ik opnieuw beginnen of in de zomer 's avonds met hem gaan wandelen om hem zo in slaap te krijgen.

Dat was gebeterd toen de 2de was gebeuren, echter sliep die altijd zo licht dat als hij aan de borst in slaap viel, het niet mogelijk was om hem in zijn bed te leggen zonder hem wakker te maken. We hebben zo 4 maanden in de zetel geslapen omdat mijn vrouw niet kon slapen in bed als hij op haar lag.

Omdat het zo moeilijk was om de oudste in slaap te krijgen en ik ondertussen ook een wenende 2de bij mij op de arm had (mijn vrouw werkt ' 's avonds) van ellende de oudste filmpjes laten kijken in bed tot hij zo in slaap viel, dit ook gedaan met de 2de wanneer ik vond dat hij niet meer op mijn armen in slaap meer kon vallen.

Heb het filmpje kijken kunnen stoppen door tijdens een vakantie dit niet toe te laten en samen met hun in 1 bed te liggen (2 eenpersoonsbedden tegen elkaar papa natuurlijk in het midden op het hout) na de vakantie hun duidelijk gemaakt dat ze ook zonder filmpje kunnen slapen en nadien ook nooit meer gevraagd.

Bij de 3de ging mijn vrouw apart met hem slapen, tot hij geen borstvoeding meer wou, dan ben ik savonds langs hem gaan liggen (vrouw was ondertussen zwanger van nr4 en kon niet meer zo goed het bed uit) Nr. 3 wilt alles doen wat de oudste doen want hij is ook een grote jongen. Hiervan misbruik gemaakt door te stellen dat grote jongens alleen slapen, waardoor hij dit nu ook doet.

Nr 4 valt momenteel nog altijd op mijn arm in slaap, maar kan ik wel nog altijd vlot wegleggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik leg mij snachts soms er even bij als er iets is (al roepen ze hier thuis nooit omdat ze niet willen slapen) en dan vallen ze snel in slaap en ben ik weg naar mijn bed :v (of lig ik ook in slaap). Misschien niet pedagogisch verantwoord maar ik merk dat ze zo gewoon echt op hun gemak zijn (en snel).
Dat heb ik ook paar keer gedaan bij onze oudste, zeker ook als hij wat ziek was en dat hielp enorm goed. Vanaf hij sliep dan gewoon terug naar m'n eigen bed of zelf ook in 't slaap vallen in zijn bed. Op die manier zijt ge tenminste al niet met 2 heel de nacht wakker en kan er 1 van de 2 's morgens toch wat vlotter het ochtendritueel regelen.
In de hoek zetten in 't midden vd nacht..?
Laatste redmiddel, maar ik heb het jammer genoeg al moeten toepassen (en achteraf lang denken of dat nu echt nodig was).
 
De jongste is toch wel raar bezig tegenwoordig. Denk dat ze nu al 6 dagen op rij rond een uur of 22 begint te wenen, pakken ze uit haar bed, ze plast en dan soms toch nog 10+ minuten om haar te doen kalmeren. en het is van schokkend huilen en ze is nog half aan het slapen. En als ik ze dan de volgende dag vraag wat er was 'geen idee, ik heb goed geslapen'.

Ik denk/hoop dat het is omdat ze wat een verkoudheid heeft en dat ze mss wakker wordt omdat ze moeilijk kan ademen door haar neus, maar toch.
 
Hulp gezocht hier...

We zijn op zoek naar iets leuk voor de kinderen voor in de tuin. Genre dit:
speeltoestel_balkon_met_rondzit_dubbele_schommel.jpg


Hebben jullie soms aanraders of afraders?

Een glijbaan moet er sowieso bij, een nestschommel ook. Bij vriendjes spelen ze daar héél veel mee...
(tip voor zo'n schommel: volgende week woensdag in Aldi)

Een toren + een tafel onderaan lijkt me ook wel interessant.
 
Ne maat heeft er hier één besteld: https://wickey.be/

Zelf aan't zien naar:

Als ik zie naar mijn omgeving: die schommel en glijbaan worden een tijd intensief gebruikt maar vanaf ze wat ouder worden mindert dat. Dan vinden ze een huisje waar ze in kunnen zitten leuker.
 
Hulp gezocht hier...

We zijn op zoek naar iets leuk voor de kinderen voor in de tuin. Genre dit:
speeltoestel_balkon_met_rondzit_dubbele_schommel.jpg


Hebben jullie soms aanraders of afraders?

Een glijbaan moet er sowieso bij, een nestschommel ook. Bij vriendjes spelen ze daar héél veel mee...
(tip voor zo'n schommel: volgende week woensdag in Aldi)

Een toren + een tafel onderaan lijkt me ook wel interessant.
Hebben ook 1 van Wicky.

Op 2de hands vind je ook nog wel veel huisjes.
 
Als ik zie naar mijn omgeving: die schommel en glijbaan worden een tijd intensief gebruikt maar vanaf ze wat ouder worden mindert dat. Dan vinden ze een huisje waar ze in kunnen zitten leuker.
Denk ik ook, vandaar liefst ineens ook een toren/huisje erbij + tafel.
Voorgeboord + levertermijn zijn precies ook zaken om in 't oog te houden.

Hebben ook 1 van Wicky.

Op 2de hands vind je ook nog wel veel huisjes.
Klopt, ook al gekeken.
Maar hier in de streek vaak 'glijbaan met scheur', 'dak mankeert een paar latjes', ...
En voor diegene die er nog deftig uitzien vragen ze bijna de nieuwprijs.

+ Ik kan wel iets qua klussen, maar een Macgyver ben ik nu ook niet.
Het is geen zekerheid dat ik dat én deftig uit elkaar kan halen én ook weer deftig in elkaar kan krijgen. :p

Hoe lang staat die van jou er al? Na die tijd nog in deftige staat? Miserie gehad om in elkaar te zetten?
 
Ik heb er 2 maanden geleden eentje van Blue Rabbit gezet (https://www.bluerabbit.be/nl/torens-schommels/palazzo). Dat ging eigenlijk wel vlot. Wel een gans weekend mee bezig geweest samen met mijn vader (schrijnwerker geweest), maar 't is dan ook een groot model. Alleen zou ik dat niet aanraden trouwens, maar met 2 man moet dat lukken, ook zonder veel ervaring. Als je een Ikea kast in elkaar kan zetten en een plank in 2 kan zagen moet het wel lukken.

Deftig materiaal, behalve dat we een soort huls voor een bout hadden overgedraaid (al heeft mijn vader met zijn krachtig schroefmachien waarschijnlijk te veel kracht gezet). Maar we kregen zonder morren een nieuwe (van de leverancier van het hout). Blue Rabbit verkoopt de pakketten trouwens enkel aan handelaars die vervolgens het nodige hout op maat zagen en de boel samen leveren.
 
Denk ik ook, vandaar liefst ineens ook een toren/huisje erbij + tafel.
Voorgeboord + levertermijn zijn precies ook zaken om in 't oog te houden.


Klopt, ook al gekeken.
Maar hier in de streek vaak 'glijbaan met scheur', 'dak mankeert een paar latjes', ...
En voor diegene die er nog deftig uitzien vragen ze bijna de nieuwprijs.

+ Ik kan wel iets qua klussen, maar een Macgyver ben ik nu ook niet.
Het is geen zekerheid dat ik dat én deftig uit elkaar kan halen én ook weer deftig in elkaar kan krijgen. :p

Hoe lang staat die van jou er al? Na die tijd nog in deftige staat? Miserie gehad om in elkaar te zetten?
Ik heb zelf 2 linker handen, heb de Wicky in elkaar laten zetten, omdat een was specialer model was en ik niemand had om mij te helpen.

In mijn vorige woning had ik wel een 2de hands voor 150 EUR kunnen kopen, samen met de schoonbroer uit elkaar gaan halen en terug in elkaar gezet. Dat ging vlot, was ook een "eenvoudig" huisje. Met de verkoop van de woning hebben de kopers het huisje mee overgenomen. Staat er toch al zeker 5 jaar. En eigenlijk was dat huisje al 2de hands aangekocht van wie wij ze kochten.
 
Ik had er ook gedacht, maar zulke zaken zijn leuk voor een dag of hooguit een week, maar voor de rest spelen ze daar toch niet mee?
Idem voor trampolines.
 
Ik had er ook gedacht, maar zulke zaken zijn leuk voor een dag of hooguit een week, maar voor de rest spelen ze daar toch niet mee?
Idem voor trampolines.
Ik denk dat er wel een verschil is tussen 1 of meerdere kinderen hebben?
De onze was op de crèche en bij vrienden gek op speelhuisjes, zat er altijd in! Speelhuisje gekocht, ze gaat er bijna nooit in 🙄.
Enige wat ik nog wil kopen, is een zandbak (zwembadje heb ik nu wel en is een voltreffer!) maar ik ga ook geen honderden euro's geven aan een speeltoestel als het hetzelfde lot zal hebben als het huisje... Dan is een bezoek aan een speeltuin of vrienden een pak goedkoper 😁
 
Ik had er ook gedacht, maar zulke zaken zijn leuk voor een dag of hooguit een week, maar voor de rest spelen ze daar toch niet mee?
Idem voor trampolines.
Hier zitten ze heel erg veel op de trampoline nochtans. Schommel minder maar ze kunnen ook nog niet zelf schommelen. De glijbaan wordt ook redelijk gebruik. Het huisje zelf heeft wel nog weinig succes.
 
Ik had er ook gedacht, maar zulke zaken zijn leuk voor een dag of hooguit een week, maar voor de rest spelen ze daar toch niet mee?
Idem voor trampolines.
Wij hebben zelfs een grote trampoline gekocht omdat ze er meerdere keren per week opspringen. Ze komen thuis van school en het eerste dat ze doen is beide naar de trampoline gaan om te springen. Ook zo’n huisje heeft zijn meerwaarde al aangetoond bij ons
 
Zoveel te beter voor jullie. Bij de buren zie ik ze 1x in een zomer springen op een trampoline(vorige zomer toch)..
 
Terug
Bovenaan