Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Kost inderdaad wel veel en zodra het nieuwe eraf is, zal het waarschijnlijk een pak minder gebruikt worden.
Naja, als het een aantal jaar meegaat en rekent dat het voor 2 kinderen is, valt het nog wel mee.
Ook een beetje compensatie van mijn kant, heb niet veel zin om op reis te gaan deze zomer... :p

Gisteren nog op Dreamland gekeken en toch wel héél veel slechte reviews, vanavond Wickey en Fatmoose bekijken...

Hier staat er een trampoline en dat is van dagelijks gebruik naar 2 à 3x / week gegaan.
Gisteren zaten ze er bijvoorbeeld nog op met waterpistolen en hebben ze hun rot geamuseerd.
Ding staat voor de rest ongelooflijk in de weg als ik het gras wil afrijden en kan het ook alleen niet verplaatsen.
Maar een dag zoals gisteren maakt dat het wel waard. :)

Dan is een bezoek aan een speeltuin of vrienden een pak goedkoper 😁
Hier is het idee vooral om er af en toe eens vanaf te kunnen zijn.
Ga in den hof, amuseer jullie en laat ons ff gerust.

Ik zie hen doodgraag, maar soms is trop teveel.
Hoeveel keer daar 'papa' of 'mama' uit komt op een dag... 😱 :biglaugh:
 
Hier heeft die trampoline en het wickeyfort wel al goed gerendeerd. Vaak ook de kindjes van de buren (weinig tuin).
 
Wat een dag....

Het is vandaag warm en doef, maar droog. Ze voorspellen regen vanaf 16u(70% kans) en tegen 17u hevige regen(100%) en het was nog maar 12u.... Dus ik wou toch eens een nieuwe recreatiegebied proberen.....bad call. Al bij al een leuke plek wel en ook druk. Ouders aan terassen, de chiro was daar, een meer met veel vissers, skaters, mensen aan het volleyballen of tenissen en kinderen in zandbak met de speeltuigen. Tegen 15u30 begint het wat donkerder te worden. Vanaf dat het stillekes druppelt, wandel ik met m'n dochter richting auto. De rest van het volk blijft verder zitten en spelen. Wij wandelden onder de bomen wat een geluk was want ondertussen regent het al wat meer, maar voelden we niks van druppels. We waren al halfweg naar de auto. En plots begon het toch wel niet te stortregenen zeker. Zulke grote dikke druppels dan nog, zelfs de bomen hielpen niet meer. Ondertussen lopen wij naar de auto. Door het geluid en de adrenaline begint de kleine te wenen. Ik probeer haar te sussen en stel voor om haar te dragen, maar ze weigert, ze wilt liever lopen. Dus wij spurten verder naar de auto. We waren nat, maar echt kletsnat....Dat geluid in de auto, je moest schreeuwen om mekaar te horen. Het begon dan nog te hagelen ook. Ik begin te lachen en zeg "tis toch allemaal niet zo erg" om de kleine wat te sussen. Zij begon al huilend: "DE REGEN IS DOM, REGEN IS KAKA"....
Onderweg naar huis reden de auto's 30 per uur op een baan van 70. Fietsers die ook verrast en kletsnat waren. Sommige auto's zetten zich aan de kant met hun 4 pinkers aan want je zag amper iets. Onderweg thuis meteen de douche in, ach ja, het was toch badjesdag. Hopelijk worden we niet ziek. :biglaugh:

En nu.... lichtbewolkt en zonnig lol.
 
Evil mom in tha house!

We zijn bij oma en opa op bezoek die een koivijver hebben. Het begint te regenen. Opa roept de kleine binnen, ze komt en ik zeg beteuterd: "oei... Nu gaan de visjes helemaal nat worden, arme visjes!"
Waarop Anna naar opa rent en vraagt: "heef jij een paraplu voor de visjes, opa? Ze worden helemaal nat!"

😈
 
Ook zoiets gisteren: onze kleinste was onze auto aan het bekijken.
"Die rails op het dak van de auto, wat kan je daarmee doen papa?"
Dat is voor als je gaat skiën, antwoord ik.
Antwoord van onze kleinste: "Ahja, dan keer je de auto om en kan je skiën."

Hun verbeelding is vaak veel leuker dan de werkelijkheid. :)

Jaartje terug vroegen ze of onze auto later ook een vrachtwagen zou worden.
Ze dachten dat auto's ook groeiden. :p
 
Laatst bewerkt:
Wat een dag....

Het is vandaag warm en doef, maar droog. Ze voorspellen regen vanaf 16u(70% kans) en tegen 17u hevige regen(100%) en het was nog maar 12u.... Dus ik wou toch eens een nieuwe recreatiegebied proberen.....bad call. Al bij al een leuke plek wel en ook druk. Ouders aan terassen, de chiro was daar, een meer met veel vissers, skaters, mensen aan het volleyballen of tenissen en kinderen in zandbak met de speeltuigen. Tegen 15u30 begint het wat donkerder te worden. Vanaf dat het stillekes druppelt, wandel ik met m'n dochter richting auto. De rest van het volk blijft verder zitten en spelen. Wij wandelden onder de bomen wat een geluk was want ondertussen regent het al wat meer, maar voelden we niks van druppels. We waren al halfweg naar de auto. En plots begon het toch wel niet te stortregenen zeker. Zulke grote dikke druppels dan nog, zelfs de bomen hielpen niet meer. Ondertussen lopen wij naar de auto. Door het geluid en de adrenaline begint de kleine te wenen. Ik probeer haar te sussen en stel voor om haar te dragen, maar ze weigert, ze wilt liever lopen. Dus wij spurten verder naar de auto. We waren nat, maar echt kletsnat....Dat geluid in de auto, je moest schreeuwen om mekaar te horen. Het begon dan nog te hagelen ook. Ik begin te lachen en zeg "tis toch allemaal niet zo erg" om de kleine wat te sussen. Zij begon al huilend: "DE REGEN IS DOM, REGEN IS KAKA"....
Onderweg naar huis reden de auto's 30 per uur op een baan van 70. Fietsers die ook verrast en kletsnat waren. Sommige auto's zetten zich aan de kant met hun 4 pinkers aan want je zag amper iets. Onderweg thuis meteen de douche in, ach ja, het was toch badjesdag. Hopelijk worden we niet ziek. :biglaugh:

En nu.... lichtbewolkt en zonnig lol.
Toch wel uw onderbroek aan gehouden he onder de douche?
 
Pff, zware periode hier. Dochter draait heel vlot van rug naar buik, maar niet omgekeerd. Nu komen er tandjes bij en zijn de nachten een hel geworden.
Lees: gisteren om 18u in bed gelegd, uiteindelijk is ze dan om 20.30 futloos op haar buik in slaap gevallen. Een uur later terug wakker, want ze wil eigenlijk op haar zij liggen. Vannacht was het dus 6x opstaan om haar te troosten/voeden/omdraaien/...

Het probleem is dat ze zo sterk in haar rug is dat we ze ook niet kunnen laten oefenen op het "terugdraaien". De technieken van "speeltje boven haar hoofd bewegen" werkt niet als ze gewoon haar nek zodanig ver achteruit kan plooien dat ze dat zo kan volgen. Terug naar de osteopaat in de hoop dat ze daar iets kunnen oplossen...
Ondertussen ook langs de osteopaat geweest, en ons vermoeden is bevestigd. Ze is waarschijnlijk hypermobiel met als gevolg dat we haar armpjes niet onder haar borst kunnen vaststeken om te rollen. Ze buigt dan gewoon haar rug wat verder zodat haar armen terug vrij zijn.
Aan zijn reactie te zien, is er ook niet echt iets dat we er aan kunnen doen :(

Ondertussen al wekenlang +2u ze proberen in slaap te krijgen. Dan 's nachts met wat pech nog eens.
En vanmorgen heeft ze beslist dat kwart voor 4 een goed uur is om op te staan :(
 
Het wordt beter
Het wordt beter
Het wordt beter

Vannacht wakker gebeld geweest omdat de schoon-oma het brandalarm niet uitkreeg (opa was gaan babysitten bij hoogbejaarden). Allez, ze heeft me om 3 uur proberen te bellen, maar GSM stond natuurlijk op stil (gaat wel over na 2 keer bellen binnen 15 minuten, maar dat was ze vergeten).

Uiteindelijk zelf om 5 uur teruggebeld. Brandweer en politie waren al geweest om dat alarm uit te zetten blijkbaar.

Zo heeft ouder worden ook zijn voor- en nadelen :). Dochter en zoon slapen hier quasi perfect.
 
Ondertussen ook langs de osteopaat geweest, en ons vermoeden is bevestigd. Ze is waarschijnlijk hypermobiel met als gevolg dat we haar armpjes niet onder haar borst kunnen vaststeken om te rollen. Ze buigt dan gewoon haar rug wat verder zodat haar armen terug vrij zijn.
Aan zijn reactie te zien, is er ook niet echt iets dat we er aan kunnen doen :(

Ondertussen al wekenlang +2u ze proberen in slaap te krijgen. Dan 's nachts met wat pech nog eens.
En vanmorgen heeft ze beslist dat kwart voor 4 een goed uur is om op te staan :(
Misschien overbodige vraag, maar als ik zie dat die al om 18u gaat slapen, is ze wel moe genoeg om te gaan slapen?

Verder kunnen tandjes een kut periode zijn, onze oudste had hier heel veel last van met zwaardere nachten als gevolg. Onze jongste heeft er ondertussen al 6 en daar merk je niets aan, toch zeker niet 's nachts. Knort gewoon zoals anders.
 
Misschien overbodige vraag, maar als ik zie dat die al om 18u gaat slapen, is ze wel moe genoeg om te gaan slapen?

Verder kunnen tandjes een kut periode zijn, onze oudste had hier heel veel last van met zwaardere nachten als gevolg. Onze jongste heeft er ondertussen al 6 en daar merk je niets aan, toch zeker niet 's nachts. Knort gewoon zoals anders.
Goh, we volgen schema's uit slaapgids, en ze geeft ook veel vermoeidheidssignalen etc. Ze valt ook regelmatig half in slaap tijdens de laatste voeding. Dus in principe is vermoeidheid niet het probleem. En oververmoeidheid proberen we nu tegen te gaan door de dutjes overdag in draagdoek te doen (die doet ze dan wel goed, in bed hetzelfde probleem als 's avonds).

Het grote probleem is dat je online overal vindt "ja, dat betert wel, ze leert binnenkort wel verderrollen. Meestal na 2 weken ofzo". Niet dus he, ze rolt al 2 maanden van rug naar buik en niet omgekeerd. Kans is ook groot dat ze kruipen gaat overslaan als mijlpaal (typisch bij kinderen die hypermobiel zijn).

Aan de positieve kant had ik gisteren een echt "papa-dagje" waarbij ik niks verkeerd kon doen. We zijn gaan wandelen met serieuze stortbui over ons, maar ze heeft zich kostelijk geamuseerd. Dat maakt dan natuurlijk ook weer veel goed...
 
Persoonlijk vind ik 18u een bizar vroeg uur om kinderen in bed te leggen en nachtroutine te starten. Zelfs op die leeftijd. Ik ben zelfs verbaasd dat dat in een slaapgids staat. Zo vroeg hebben onze kinderen nooit in bed gelegen. Je kan niet verwachten dat kinderen, zelfs een baby, 12u of meer aan een stuk in bed blijven liggen. Veel baby's/kinderen hebben last van dat ze veel te veel slapen overdag zodat ze 's nachts niet meer voldoende vermoeid zijn imo.

Maar soit, das het enige advies gebaseerd op mijn ervaringen die ik kan geven. Ingeramd door mijn vrouw die de koningin is van structuur, routines, slaapritmes, etc. bij onze kinderen 😂 (ik ben ze er eeuwig dankbaar voor, de bewijzen zijn er naar en alleen had ik er waarschijnlijk een soepje van gemaakt 😆). Bij onze kinderen merk(te) je heel snel wanneer ze overdag te veel sliepen het 's avonds en 's nachts een zootje werd. Hier is het altijd 'dutjes control' geweest: vaste dutjes op quasi vaste tijdstippen (niet random dutten overdag), op tijd wakker maken als ze blijven slapen tijdens het dutje, bijschakelen als ze ouder worden, en zo van die dingen. Heel strakke routine eigenlijk.

Rol van buik naar rug kan wel even duren inderdaad, hier duurde dat ook veel langer dan 2 weken hoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 18u een bizar vroeg uur om kinderen in bed te leggen. Zelfs op die leeftijd. Ik ben zelfs verbaasd dat dat in een slaapgids staat. Zo vroeg hebben onze kinderen nooit in bed gelegen. Je kan niet verwachten dat, zelfs een baby, 12u of meer aan een stuk in bed blijven liggen. Veel baby's/kinderen hebben last van dat ze veel te veel slapen overdag zodat ze 's nachts niet meer voldoende vermoeid zijn.

Maar soit, das het enige advies gebaseerd op mijn ervaringen die ik kan geven. Ingeramd door mijn vrouw die de koningin is van structuur, routines, slaapritmes, etc. bij onze kinderen 😂 (ik ben ze er eeuwig dankbaar voor, de bewijzen zijn er naar en alleen had ik er waarschijnlijk een soepje van gemaakt 😆). Bij onze kinderen merk(te) je heel snel wanneer ze overdag veel te veel sliepen het 's avonds en 's nachts een zootje werd. Hier is het altijd 'dutjes control' geweest: vaste dutjes op quasi vaste tijdstippen, op tijd wakker maken als ze blijven slapen tijdens het dutje, bijschakelen als ze ouder worden, en zo van die dingen.

Vind dat toch ook raar. Zoon is nu 3 en is nog nooit zo vroeg gaan slapen. Als platte baby ging die gewoon met ons slapen, en 1 keer wat ouder en in zijn eigen kamer legden we die om 9 te slapen.

Met de 2de gaan we dit ook zo doen. Wij willen die gewoon in een ritme krijgen dat ook past voor ons 😅. Mijn zus deed dit ook zo vroeg in bed steken, en nu is hun dochter altijd om 5 uur wakker zelfs nu ze bijna 3 jaar is. Plezant is anders!
 
Wij hebben hier een speelhuisje met schommels, glijbaan en "apenbrug", ze spelen daar ontzettend veel op. Wel goeie tip van die netschommel in de Aldi deze week, die gaan we zeker halen.
Trampoline en goal worden hier ook bijna dagelijks gebruikt.

De jongste (2.5) gaat hier rond 19u a 19.30u slapen en de oudste (5) rond 20u a 20.30u. Ze slapen over het algemeen goed, al zijn ze soms wel heel vroeg wakker (6u a 7u).
 
Ik vind 18u een bizar vroeg uur om kinderen in bed te leggen. Zelfs op die leeftijd. Ik ben zelfs verbaasd dat dat in een slaapgids staat. Zo vroeg hebben onze kinderen nooit in bed gelegen. Je kan niet verwachten dat, zelfs een baby, 12u of meer aan een stuk in bed blijven liggen. Veel baby's/kinderen hebben last van dat ze veel te veel slapen overdag zodat ze 's nachts niet meer voldoende vermoeid zijn imo.

Maar soit, das het enige advies gebaseerd op mijn ervaringen die ik kan geven. Ingeramd door mijn vrouw die de koningin is van structuur, routines, slaapritmes, etc. bij onze kinderen 😂 (ik ben ze er eeuwig dankbaar voor, de bewijzen zijn er naar en alleen had ik er waarschijnlijk een soepje van gemaakt 😆). Bij onze kinderen merk(te) je heel snel wanneer ze overdag veel te veel sliepen het 's avonds en 's nachts een zootje werd. Hier is het altijd 'dutjes control' geweest: vaste dutjes op quasi vaste tijdstippen, op tijd wakker maken als ze blijven slapen tijdens het dutje, bijschakelen als ze ouder worden, en zo van die dingen.
Ja, dat is ook wat er in die slaapgidsen staat hoor :D
Wakker worden rond kwart na 7 (al is ze meestal vroeger wakker, maargoed). Eerste dutje van 9u tot 10u. Dan middagdutje van 12u tot 14u en namiddagdutje rond 4u (maar dat dutje duurt maar een 20 minuten). En dan tegen 18u naar boven (18.30u in bed normaal).
Om een voorbeeld te geven van een website die dit ritme voorstelt: https://www.justmama.nl/bedtijden-voor-babys-en-kinderen/

Al gebruiken wij het boek van Snuggles & Dreams. Maar het probleem met die dingen is dat ze geen rekening houden met baby's die maar in 1 richting kunnen rollen natuurlijk...
 
Vind dat toch ook raar. Zoon is nu 3 en is nog nooit zo vroeg gaan slapen. Als platte baby ging die gewoon met ons slapen, en 1 keer wat ouder en in zijn eigen kamer legden we die om 9 te slapen.

Met de 2de gaan we dit ook zo doen. Wij willen die gewoon in een ritme krijgen dat ook past voor ons 😅. Mijn zus deed dit ook zo vroeg in bed steken, en nu is hun dochter altijd om 5 uur wakker zelfs nu ze bijna 3 jaar is. Plezant is anders!
Om 21u pas gaan slapen is toch wel heel laat voor een peuter/kleuter imo...
Bij de meesten is tussen 18u30 en 20u toch de normaal denk ik. (hier 18u30 a 45 naar boven, 19u15 licht uit)
 
Hier gaan ze al altijd slapen tussen 19u30 - 20u, zowel de kleuter van 3,5j als de baby van 10m. Ze moeten ook wel genoeg slaap kunnen krijgen als het school is, hier hebben ze nog geluk dat ze elke dag (als ze willen) kunnen slapen tot 7u20 en niet ellendig vroeg moeten opstaan. Baby zit nu ook in de transitie van 2 naar 1 dut per dag, dus is hij vaak goed afgepeigerd tegen bedtijd.
 
Terug
Bovenaan