Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Gisteren was er rond 1u 's nachts een zéér luide knal omwille van het onweer. Zo luid dat ik toen uit het raam keek ook verschillende buren uit het raam zag kijken(kben dus niet de enige die wakker werd). Voor de zekerheid eens de dochter checken, het is raar dat ze niet huilt of wakker werd, want het was echt zéér luid. Ze had haar dekbed over haar hoofd getrokken en was lichtjes aan het trillen. Kheb haar dan wat gekalmeerd en ze ging terug gaan slapen. Kvind het bizar dat ze niet riep achter mij. Nog goed dat ik toch efkes checkte ipv te denken "ze zal gewoon in een diepe slaap zitten"

Deze ochtend aan de schoolpoort. Ze loopt onmiddellijk naar haar bestie: "LANA BIJ MIJ WAS ER EEN SUPER LUIDE STORM" :biglaugh:
Ik heb het ook niet gehoord, mijn madam dacht dat ik dood was.
 
Ik heb het ook niet gehoord, mijn madam dacht dat ik dood was.
Zojuist eens gevraagd aan een collega die in hetzelfde gemeente woont.....ook niks gehoord. Sommige mensen zijn wel serieuze diepe slapers precies.
 
Ik ben zellf bang van donder en bliksem dus aan mij heeft mijn zoontje niets want ik lig dan zelf levenloos onder een dekentje.
Het is mijn man die hem gaat troosten/whatever en legt hem dan naast ons in bed of op de bank, dan kunnen we samen schuilen. :frown:
 
Mijn dochter is vanmorgen zo lief geweest dat ik eerst de BBQ kon opwarmen voor mijn low & slow ribs, mijn ribben kon ontvliezen en tegen dat ik de ribben er op kon leggen voor ze begon wakker te worden. Eigenlijk is dat vooral goed voor het ochtendhumeur van mijn vrouw. Die neemt zéér zelden de ochtendshift over van mij in het weekend. Alleen las ik jarig ben. :p

In haar verdediging: die staat in de week elke ochtend voor 6 uur op om tijdig haar trein naar Antwerpen te nemen. Als het onderwijs niet met die stomme vaste benoemingen zou werken, zou ze allang in de buurt werk hebben gezocht ... eerlijk hoop ik daar wel op. Dat zou haar meer rust geven en vooral enorm veel tijdswinst. Anderzijds: het lijkt me heerlijk om elke dag twee uur op de trein te zitten. Boek lezen terwijl het landschap aan jou voorbij glijdt. Ik vind dat quality time. :D
 
Bij ons is het elk een dag uitslapen in het weekend 😂. Nuja, mijn vrouw werkt om de 3 weken in het weekend dus dan hang ik er ook aan.
 
Bij ons is het elk een dag uitslapen in het weekend 😂. Nuja, mijn vrouw werkt om de 3 weken in het weekend dus dan hang ik er ook aan.

Hier is dat ook zo. Als ik moet werken in het weekend lost mijn man dat op door de kinderen een nacht bij de grootouders te laten slapen 😂
 
Mijn dochter is dolblij met deze loopstoel en crosst door het ganse gelijkvloers. Helaas ook zeer vaak tegen onze tenen en enkels. We moeten uiteraard ook vaak zones afbakenen, want vrouwlief vind het niet zo fijn dat ons juffrouwtje regelmatig aan de planten trekt. En het spiegelglas van de oven, daar is ze helemaal zot van. Ze draait haar eigen spiegelbeeld binnen. :laugh:
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Mijn dochter is dolblij met deze loopstoel en crosst door het ganse gelijkvloers. Helaas ook zeer vaak tegen onze tenen en enkels. We moeten uiteraard ook vaak zones afbakenen, want vrouwlief vind het niet zo fijn dat ons juffrouwtje regelmatig aan de planten trekt. En het spiegelglas van de oven, daar is ze helemaal zot van. Ze draait haar eigen spiegelbeeld binnen. :laugh:
Ik dacht dat een loopstoel niet goed was voor hun motorische ontwikkeling


Oudercontact gehad. Ze mag naar het 2de kleuterklas. Héél blij hier.

Leerkracht: X is een échte babbelkous
ik: klinkt zoals X ja... :biglaugh:
Ik kon m'n lach niet inhouden toen ze dat zei, "babbelkous" is een understatement. Ocharme de vervangleerkracht.

Omdat ze veel praat, mist ze de uitleg van de juf en weet ze soms niet wat de opdracht is. En blijkbaar speelt ze ook de baas over de andere kleuters: wie speelt met welk speelgoed.:evil:..Thuis bepaalt zij ook met welk kleurboek ik mag kleuren en met welk kleur. Aan dat luisteren ga ik wat aan werken, maar voor de rest een trotse papa hier.
 
Oudercontact gehad. Ze mag naar het 2de kleuterklas. Héél blij hier.
Met de kans om hard over te komen maar is dat echt een bekommernis voor u? Kleuters worden zelden tegengehouden en als dat het geval is meestal in het derde dus ik vind dat een heel vreemde uitspraak om te doen.
Ik ben werkelijk op geen enkel niveau bezorgd of mijn kinderen naar het volgende kleuterklasje mogen en ik vermoed dat dat voor de ganse lagere school wel zal gelden 🤷‍♀️
 
Ik dacht dat een loopstoel niet goed was voor hun motorische ontwikkeling


Oudercontact gehad. Ze mag naar het 2de kleuterklas. Héél blij hier.

Leerkracht: X is een échte babbelkous
ik: klinkt zoals X ja... :biglaugh:
Ik kon m'n lach niet inhouden toen ze dat zei, "babbelkous" is een understatement. Ocharme de vervangleerkracht.

Omdat ze veel praat, mist ze de uitleg van de juf en weet ze soms niet wat de opdracht is. En blijkbaar speelt ze ook de baas over de andere kleuters: wie speelt met welk speelgoed.:evil:..Thuis bepaalt zij ook met welk kleurboek ik mag kleuren en met welk kleur. Aan dat luisteren ga ik wat aan werken, maar voor de rest een trotse papa hier.
Goh, we zetten die daar nooit langer dan een half uur in hoor. Ze begint zich trouwens op te trekken en ze heeft van kleinsafaan al redelijk wat kracht in de benen, dus we denken niet dat haar motorische ontwikkeling rampzalig traag zal vooruit gaan. ;)
 
Met de kans om hard over te komen maar is dat echt een bekommernis voor u? Kleuters worden zelden tegengehouden en als dat het geval is meestal in het derde dus ik vind dat een heel vreemde uitspraak om te doen.
Ik ben werkelijk op geen enkel niveau bezorgd of mijn kinderen naar het volgende kleuterklasje mogen en ik vermoed dat dat voor de ganse lagere school wel zal gelden 🤷‍♀️
Van alle bekormenissen is onderwijs een zéér grote ja.

In m'n vriendenkring is er een koppel wiens kinderen in de kleuterklas moesten blijven zitten. Ik weet eerlijk gezegd nu niet meer over welke kleuterklas het ging. Zij zijn mijn enige vergelijkingspunt, de rest van de vrienden/kennissen/familie krijgen allen nu pas nog maar een baby....Dat kleuters zelden worden tegengehouden in de kleuterklas is voor mij nieuwe informatie.

Verleden jaar in de instapklas heb ik tijdens de oudercontact enkel en alleeen negatieve opmerkingen gekregen over m'n dochter. Zaken waarbij ik uit de lucht viel. Ik heb geeist dat ik met de 2de juf ook een contactmoment wou( ze weigerden dit, maar ik hield voet bij stuk). Bij haar was het verhaal veel genuanceerder. Over de negatieve zaken heb ik dan gewerkt via educatieve speelgoed aangeraden door de juf, ik werd ook strenger tegenover m'n dochter. De volgende oudercontacten waren dan weer positief. Dusja ik ben sindsdien heel gevoelig voor de oudercontacten.

Ik zou zelfs meer bezorgd zijn ivm de lagere school. Ik ben zelf blijven zitten in het 2de leerjaar. Ik heb dat altijd jammer gevonden. Ik ben ook blijven zitten in het 5de middelbaar. En omdat ik niet wist wat ik wou doen heb ik het 7de jaar ook gedaan. Uiteindelijk dan toch beslist om hogeschool te doen, maar dan zit je in een klas met mensen die 3 jaar jonger zijn dan u. En vooral dat blijven zitten in het 2de in het lager onderwijs kon vermeden worden worden mits betere ondersteuning door ouders(zij werkten 60 a 70uren per week). Ik ervaar dat nog steeds als een "verloren" jaar. Dus zal ik hemel en aarde bewegen om ervoor te zorgen dat m'n dochter (indien nodig) de nodige ondersteuning krijgt. En oudercontacten zijn daarvoor essentieel.
 
Van alle bekormenissen is onderwijs een zéér grote ja.

In m'n vriendenkring is er een koppel wiens kinderen in de kleuterklas moesten blijven zitten. Ik weet eerlijk gezegd nu niet meer over welke kleuterklas het ging. Zij zijn mijn enige vergelijkingspunt, de rest van de vrienden/kennissen/familie krijgen allen nu pas nog maar een baby....Dat kleuters zelden worden tegengehouden in de kleuterklas is voor mij nieuwe informatie.

Verleden jaar in de instapklas heb ik tijdens de oudercontact enkel en alleeen negatieve opmerkingen gekregen over m'n dochter. Zaken waarbij ik uit de lucht viel. Ik heb geeist dat ik met de 2de juf ook een contactmoment wou( ze weigerden dit, maar ik hield voet bij stuk). Bij haar was het verhaal veel genuanceerder. Over de negatieve zaken heb ik dan gewerkt via educatieve speelgoed aangeraden door de juf, ik werd ook strenger tegenover m'n dochter. De volgende oudercontacten waren dan weer positief. Dusja ik ben sindsdien heel gevoelig voor de oudercontacten.

Ik zou zelfs meer bezorgd zijn ivm de lagere school. Ik ben zelf blijven zitten in het 2de leerjaar. Ik heb dat altijd jammer gevonden. Ik ben ook blijven zitten in het 5de middelbaar. En omdat ik niet wist wat ik wou doen heb ik het 7de jaar ook gedaan. Uiteindelijk dan toch beslist om hogeschool te doen, maar dan zit je in een klas met mensen die 3 jaar jonger zijn dan u. En vooral dat blijven zitten in het 2de in het lager onderwijs kon vermeden worden worden mits betere ondersteuning door ouders(zij werkten 60 a 70uren per week). Ik ervaar dat nog steeds als een "verloren" jaar. Dus zal ik hemel en aarde bewegen om ervoor te zorgen dat m'n dochter (indien nodig) de nodige ondersteuning krijgt. En oudercontacten zijn daarvoor essentieel.
Fair enough, wel jammer dat de juf uit de instapklas alleen een negatief verhaal kon ophangen, en vreemd dat als het zo problematisch was dat ge dat dan ook pas te horen krijgt op een oudercontact...
 
Ik ben al veel te veel aan het nadenken maar hebben jullie tips om de kat uit het park te houden? :unsure:

Onze kat is nogal een diva en vanaf er iets nieuw/zacht beschikbaar is gaat die dat meteen claimen. Aluminiumfolie etc schrikken haar allesinds niet meer af dus kunnen we niet preventief te werk gaan (toch niet op die manier)
 
Terug
Bovenaan