Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ben ik de enigste ouder die benauwd wordt als uwe kleine "papa kom eens kijken, ik heb een verrassing!!" roept?

Vandaag was de verrassing dat ze haar kleren had uitgedaan en zich had in gesmeerd met rode bessen uit de tuin :unsure:.
Hier is het pas gevaarlijk als ze met iets aan het spelen is, en het opeens verdacht stil wordt. 99% kans dat ze met iets bezig is dat niet mag
 
Hier zitten we al in volgend stadium, van waar komt zand, en van wat is dat gemaakt?
Liever dat dan zomaar in mond steken?

Ik kreeg een moeilijke vraag vandaag
Op het strand: "papa, waarom is hier zoveel zand?"

Die vragen vallen toch nog allebei mee?
1) Zand zijn eigenlijk heel kleine steentjes
2) Dat wordt gemaakt van voornamelijk koolstof
3) Op het strand is veel zand omdat dat aanspoelt uit de zee

Deze kon ik nog uit mijn hoofd antwoorden :D Maar misschien toch eens een lijstje opzoeken met "irritant moeilijke vragen van kinderen" en beginnen studeren :D
 
Die vragen vallen toch nog allebei mee?
1) Zand zijn eigenlijk heel kleine steentjes
2) Dat wordt gemaakt van voornamelijk koolstof
3) Op het strand is veel zand omdat dat aanspoelt uit de zee

Deze kon ik nog uit mijn hoofd antwoorden :D Maar misschien toch eens een lijstje opzoeken met "irritant moeilijke vragen van kinderen" en beginnen studeren :D
monty python heeft mij geleerd dat very small rocks float on water, dus zand zou moeten drijven dan, like a duck!
 
monty python heeft mij geleerd dat very small rocks float on water, dus zand zou moeten drijven dan, like a duck!
:D
Aangezien een kokosnoot die door 2 zwaluwen kan gedragen worden drijft, en die meer weegt dan zand...

Tijd om die films nog eens op te zetten. Ik denk wel dat de dochter (eens ze mee kan kijken) mij heel raar ga vinden als ik die opzet :D
 
Die vragen vallen toch nog allebei mee?
1) Zand zijn eigenlijk heel kleine steentjes
2) Dat wordt gemaakt van voornamelijk koolstof
3) Op het strand is veel zand omdat dat aanspoelt uit de zee

Deze kon ik nog uit mijn hoofd antwoorden :D Maar misschien toch eens een lijstje opzoeken met "irritant moeilijke vragen van kinderen" en beginnen studeren :D
ik zou simpeler antwoorden: "DE WIND HEEFT DAT GEDAAN"
Zou er geen boeken bestaan ivm "irritant moeilijke vragen". Zou een lifesaver zijn. :biglaugh:
 
Die vragen vallen toch nog allebei mee?
1) Zand zijn eigenlijk heel kleine steentjes
2) Dat wordt gemaakt van voornamelijk koolstof
3) Op het strand is veel zand omdat dat aanspoelt uit de zee

Deze kon ik nog uit mijn hoofd antwoorden :D Maar misschien toch eens een lijstje opzoeken met "irritant moeilijke vragen van kinderen" en beginnen studeren :D
Antwoord van zoon is dan nee nee papa
Ik bedoel wat is dan koolstof en waarom wordt dat dan zand. En hoe komt het dat dat in zee ligt.
 
Die vragen vallen toch nog allebei mee?
1) Zand zijn eigenlijk heel kleine steentjes
2) Dat wordt gemaakt van voornamelijk koolstof
3) Op het strand is veel zand omdat dat aanspoelt uit de zee

Deze kon ik nog uit mijn hoofd antwoorden :D Maar misschien toch eens een lijstje opzoeken met "irritant moeilijke vragen van kinderen" en beginnen studeren :D
Daar werkt ge uw eigen nog 10 keer zo hard mee in de penarie. :)
 
Ik ben echt een fucking idioot in het geheimhouden van het geslacht (irl dan) :unsure:

Vorige week per ongeluk verteld aan de schoonmoeder (de dag voor de aankondiging van het geslacht, geen grote show gelukkig) + nu deze middag ook op het werk.
 
Mini-ergernis (maar ook ergens schattig, toch van de jongste)

alstublieft bestaat niet meer, alles is "please???" *puppy eyes*
Wij gebruiken dat zelf nooit, dus moet vanop school komen. Nuja, het is goed voor hun engels/taalgevoel, maar zou graag hebben dat ze mooi nederlands praten ook zonder dat half verengelst gewauwel.

Nu de kleinste doet lustig mee, en die heeft het overduidelijk van broer geleerd.

"Pies??"

:laugh:
:love:
 
Ik ben echt een fucking idioot in het geheimhouden van het geslacht (irl dan) :unsure:

Vorige week per ongeluk verteld aan de schoonmoeder (de dag voor de aankondiging van het geslacht, geen grote show gelukkig) + nu deze middag ook op het werk.
En wa wordt het?
 
Mini-ergernis (maar ook ergens schattig, toch van de jongste)

alstublieft bestaat niet meer, alles is "please???" *puppy eyes*
Wij gebruiken dat zelf nooit, dus moet vanop school komen. Nuja, het is goed voor hun engels/taalgevoel, maar zou graag hebben dat ze mooi nederlands praten ook zonder dat half verengelst gewauwel.

Nu de kleinste doet lustig mee, en die heeft het overduidelijk van broer geleerd.

"Pies??"

:laugh:
:love:
Sinds onze dochter naar de instapklas gaat gebruikt ze verdacht vaak het stopwoordje 'nou'. En wij zijn geen Nederlanders. :sop:

En echt zo schattig als ze bepaalde woordjes nog niet helemaal juist kunnen uitspreken. :love:

Alstublief => Abbelief
Salami => Sammeli
Paraplu => Pappelu
Kip Curry => Kippuji
 
Sinds onze dochter naar de instapklas gaat gebruikt ze verdacht vaak het stopwoordje 'nou'. En wij zijn geen Nederlanders. :sop:

En echt zo schattig als ze bepaalde woordjes nog niet helemaal juist kunnen uitspreken. :love:

Alstublief => Abbelief
Salami => Sammeli
Paraplu => Pappelu
Kip Curry => Kippuji

Die sammeli komt er hier ook vaak uit :laugh:

Onze oudsten in den tijd had het altijd over een "cajomenet" als ie een bestelbusje zag :rofl:
 
Ze stapt in de auto:

"PAPA: MIJN ONDERGOED EN POEP ZIJN SUPER ZEER WARM"
ik: Hoe komt dat?
DE ZON SCHIJNT IN MIJN POEP

:rofl:

ps
En nee de auto heeft niet de ganse dag in de zon gezeten.
 
Terug
Bovenaan